Τον Οκτώβριο του 2023 η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ξεκίνησε έρευνα για τις κρατικές κινέζικες επιδοτήσεις προς τους τοπικούς κατασκευαστές ηλεκτρικών αυτοκίνητων και τις επόμενες εβδομάδες, στο πλαίσιο της έρευνας, οι ερευνητές της Ευρωπαϊκής Επιτροπής θα επιθεωρήσουν τις κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες BYD, Geely και SAIC, για να διαπιστώσουν εάν οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν αθέμιτο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα έναντι των Ευρωπαίων ομολόγων τους, ώστε να επιβάλουν τιμητικούς δασμούς για την προστασία των ευρωπαίων κατασκευαστών ηλεκτρικών οχημάτων.
Οι ερευνητές θα επισκεφθούν τις BYD, Geely και SAIC, αλλά δεν θα επισκεφτούν τα γραφεία μη κινέζικων μαρκών που παράγουν αυτοκίνητά τους στη Κίνα, όπως η Tesla, η Renault και η BMW.
Η έρευνα που έχει προγραμματιστεί να διαρκέσει 13 μήνες, επιδιώκει να προσδιορίσει εάν τα φθηνότερα, κινεζικής κατασκευής ηλεκτρικά αυτοκίνητα επωφελούνται άδικα από τις κρατικές επιδοτήσεις.
Η Κίνα που έχει εκφράσει την “βαθιά δυσαρέσκεια” της στην έρευνα της Ε.Ε, κατηγορώντας της για προστατευτισμό, την περασμένη εβδομάδα, άνοιξε έρευνα αντιντάμπινγκ για τα αποστάγματα κρασιού, όπως το κονιάκ και το μπράντι, που εισάγονται από την Ευρωπαϊκή Ένωση, μια κίνηση που φάνηκε να στοχεύει στη Γαλλία, η οποία υποστηρίζει την έρευνα για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Το μερίδιο των ηλεκτρικών αυτοκινήτων κινεζικής κατασκευής στην αγορά της Ευρωπαϊκής Ένωσης έχει αυξηθεί στο 8% και θα μπορούσε να φτάσει το 15% το 2025, με αυτά τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα να πωλούνται συνήθως 20% λιγότερο συγκριτικά με τα αντίστοιχα μοντέλα που παράγονται στις χώρες της ΕΕ.
[Photos credit: depositphotos.com]