Τα αυτόματα συστήματα πέδησης έκτακτης ανάγκης για την όπισθεν δεν λειτουργούν όπως υπόσχονται

Σχετικά άρθρα

Τα σύγχρονα αυτοκίνητα είναι εξοπλισμένα με ένα ευρύ φάσμα συστημάτων υποβοήθησης οδηγού, αλλά μια νέα μελέτη από την AAA τονίζει ότι αυτά έχουν σχεδιαστεί για να βοηθούν τους οδηγούς και όχι να αντικαθιστούν την προσεκτική συμπεριφορά που πρέπει να έχουν. Αυτό ισχύει ιδιαίτερα με τα αυτόματα συστήματα πέδησης έκτακτης ανάγκης για την όπισθεν, τα οποία η ΑΑΑ διαπίστωσε ότι στερούνται σοβαρά την ικανότητα αποτροπής συγκρούσεων.

Ο οργανισμός έκανε 40 δοκιμές χρησιμοποιώντας τέσσερα SUV της αγοράς, τα Hyundai Tucson, Volkswagen Tiguan, Mazda CX-30 και Lexus RX 350, όλα μοντέλα του 2023 και μόνο μία δοκιμή ολοκληρώθηκε χωρίς τρακάρισμα σε διασταυρούμενη κυκλοφορία. Αναμφισβήτητα πιο εκπληκτικό είναι το ποσοστό αποτυχίας 50% για ακίνητα άτομα που στεκόταν πίσω από τα αυτοκίνητα, με τα συστήματα να ενεργοποιούν τα φρένα στο 75% των δοκιμών. 10 από τις 20 δοκιμές ολοκληρώθηκαν με τα SUV να χτυπούν έναν ομοίωμα πεζού, μεγέθους παιδιού, και πέντε από αυτές τις φορές το σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος δεν ενεργοποιήθηκε ποτέ. Τα αποτελέσματα έδειξαν επίσης πως τα συστήματα ενεργοποίησαν αυτόματα τα φρένα στο 65% των δοκιμών και απέτρεψαν μια σύγκρουση στο 2,5% των δοκιμών στο πλαίσιο των δοκιμών που περιελάμβαναν ένα αυτοκίνητο που κινούνταν πίσω από το αυτοκίνητο δοκιμής.

Δύο σενάρια χρησιμοποιήθηκαν για τις δοκιμές ειδοποιήσεων διασταυρούμενης κυκλοφορίας και πέδησης: όπισθεν από κάθετα σημεία και από γωνιακά σημεία, και τα δύο με ένα μεγάλο όχημα σταθμευμένο από τα δεξιά. Για τη δοκιμή ακίνητων πεζών, ένα ομοίωμα ύψους 114 εκατοστών τοποθετήθηκε σε απόσταση περίπου 1,8 μέτρων πίσω από το κέντρο του αυτοκινήτου.

Στις δοκιμές διασταυρούμενης κυκλοφορίας, ένα ρομποτικό όχημα κατασκευασμένο από μαλακά υλικά πλησίαζε κινούμενο με 24 χλμ/ώρα. Τα SUV άρχισαν να κάνουν όπισθεν όταν το ρομποτικό όχημα βρισκόταν σε απόσταση 61 μέτρων. Ο οδηγός δεν άσκησε πίεση ούτε στο πεντάλ του γκαζιού ούτε στο πεντάλ του φρένου, αφήνοντας έτσι τα πάντα στο σύστημα ασφαλείας. Κάθε SUV πραγματοποίησε τις δοκιμές πέντε φορές και το Volkswagen Tiguan ήταν το μόνο που απέφυγε μια σύγκρουση, και αυτό μόνο μόνο μία φορά στην κάθετη δοκιμή.

Η γωνιακή στάθμευση φαίνεται να είναι ιδιαίτερα δύσκολη για τα συστήματα μιας και κανένα δεν απέφυγε τις συγκρούσεις και όλα τα SUV δεν κατάφεραν να ενεργοποιήσουν ούτε τα φρένα σε ορισμένες δοκιμές. Τα συνολικά στατιστικά δείχνουν ότι τα φρένα ενεργοποιήθηκαν μόλις στο 45% των δοκιμών στάθμευσης υπό γωνία, έναντι 85% για τις κάθετες διαδρομές. Το Lexus RX 350 ήταν το μόνο αυτοκίνητο που δεν φρέναρε σε καμία από τις δοκιμές υπό γωνία.

Όσον αφορά τους πεζούς, η μελέτη δείχνει πως τα αυτοκίνητα έχουν πιθανότητα 50% να χτυπήσουν ένα άτομο που στέκεται ακριβώς πίσω τους. Το Tiguan, ενώ ήταν το μόνο SUV που απέφυγε μια σύγκρουση με άλλο αυτοκίνητο, παρέσυρε το ομοίωμα σε κάθε δοκιμή. Δεν ενεργοποίησε καν τα φρένα σε δύο από αυτές τις δοκιμές, με το Mazda CX-30 να ήταν χειρότερο, χτυπώντας το ομοίωμα κάθε φορά, μη φρενάροντας σε τρεις δοκιμές.

Οι οδηγοί δεν θα πρέπει να βασίζονται αποκλειστικά σε αυτά τα προηγμένα συστήματα οδήγησης για την πρόληψη των συγκρούσεων, αλλά αντίθετα να τα χρησιμοποιούν για να βελτιώσουν την επίγνωσή τους για το περιβάλλον τους και να υποστηρίξουν την ασφαλή οδήγηση,

δήλωσε ο Greg Brannon, διευθυντής μηχανικής αυτοκινήτων της AAA.

ΠηγήAAA

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Η Nissan παρουσιάζει την πιλοτική γραμμή παραγωγής μπαταριών στερεάς κατάστασης

Η Nissan παρουσίασε σήμερα την -υπό κατασκευή- πιλοτική γραμμή παραγωγής μπαταριών στερεάς κατάστασης στο εργοστάσιό της στη Γιοκοχάμα της Ιαπωνίας. Η πιλοτική γραμμή στοχεύει...