Το Insurance Institute for Highway Safety (IIHS) αξιολόγησε τα προηγμένα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού 14 αυτοκινήτων και βαθμολόγησε τα 11 από αυτά ως “κακά”, στα 2 έδωσε “οριακή” βαθμολογία, ενώ μόλις ένα βαθμολογήθηκε ως “αποδεκτό”. Κανένα από τα συστήματα δεν βαθμολογήθηκε ως “καλό”.
Σύμφωνα με τα πρότυπα του IIHS, για να δώσει”καλή” βαθμολογία απαιτεί από τα συστήματα να παρακολουθούν τα μάτια και τη θέση των χεριών του οδηγού και να έχουν δύο ειδοποιήσεις σε διάστημα 10 δευτερολέπτων. Εάν ο οδηγός εξακολουθεί να θεωρείται απρόσεκτος για 20 δευτερόλεπτα, θα πρέπει να εφαρμοστεί μια τρίτη ειδοποίηση ή το αυτοκίνητο θα πρέπει να ξεκινήσει να επιβραδύνει μόνο του, σταματώντας με ασφάλεια στην άκρη του δρόμο. Ανεξάρτητα από τις ειδοποιήσεις, μετά από 35 δευτερόλεπτα απρόσεκτης οδήγησης θα πρέπει τα αυτοκίνητα να επιβραδύνουν και να βγαίνουν από το δρόμο με ασφάλεια.
Τα συστήματα παρακολούθησης θα πρέπει επίσης να απαιτούν από τους ανθρώπους να ξεκινούν ή να επιβεβαιώνουν τις αλλαγές λωρίδας. Όταν το σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας είναι ενεργό δεν πρέπει να απενεργοποιείται εάν ένας οδηγός κάνει χειροκίνητες ρυθμίσεις διεύθυνσης εντός της λωρίδας. Ομοίως, το ενεργό cruise control δεν θα πρέπει να ξαναρχίζει αυτόματα μετά από παρατεταμένη στάση, πιθανώς σε έντονη κίνηση. Τέλος, εάν οι ζώνες ασφαλείας δεν είναι δεμένες ή το αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης είναι απενεργοποιημένο, το σύστημα παρακολούθησης θα πρέπει να εμποδίζει την ενεργοποίηση των συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού.
Η μελέτη IIHS δοκίμασε αυτοκίνητα των Ford, General Motors, Tesla, Mercedes-Benz, BMW, Genesis, Lexus, Nissan και Volvo. Η Lexus ήταν εκείνη που πήρε τη βαθμολογία “αποδεκτή”, με την General Motors και την Nissan να λαμβάνουν τις δύο οριακές αξιολογήσεις. Η μελέτη παραδέχεται ότι η Ford πλησίασε στο να πάρει την οριακή βαθμολογία, αλλά δεν το κατάφερε επειδή το σύστημα παρακολούθησης οδηγού υπολείπεται σε έναν ή περισσότερους τομείς.