Έχει περάσει ένας μήνας από τότε που ήρθε στο φως η υπόθεση παρατυπιών στις δοκιμές πιστοποίησης ιπποδύναμης των πετρελαιοκινητήρων δέκα μοντέλων της Toyota, οι οποίοι έχουν εξελιχθεί και κατασκευάζονται από τη θυγατρική Toyota Industries.
Με τις Ιαπωνικές αρχές να κάνουν έφοδο στο εργοστάσιο της Toyota Industries στο Hekinan, στην επαρχία Aichi, στην κεντρική Ιαπωνία, στα τέλη του Γενάρη, το υπουργείο Μεταφορών της Ιαπωνίας είναι κοντά στο να ανακοινώσει μια σειρά κυρώσεων στην εταιρία, που θα περιλαμβάνει και τη πιθανή απόσυρση της πιστοποίησης των εμπλεκόμενων κινητήρων.
Επιπλέον η ιαπωνική κυβέρνηση θα διατάξει την Toyota Industries, τον μεγαλύτερο κατασκευαστή περονοφόρων ανυψωτικών οχημάτων στον κόσμο, να λάβει μέτρα για να αποτρέψει μια “επανάληψη της ανάρμοστης συμπεριφοράς”.
Η Toyota Industries, η οποία κατασκευάζει επίσης αυτοκίνητα, κλωστοϋφαντουργικά προϊόντα και ηλεκτρονικά είδη, ενδέχεται να χάσει την πιστοποίηση και για έναν κινητήρα που χρησιμοποιείται σε εκσκαφέα. Το υπουργείο φαίνεται να προετοιμάζει παρόμοια δράση και για δύο μοντέλα κινητήρων περονοφόρων, με τη ρυθμιστική αρχή να εξετάζει αν θα κάνει το ίδιο και σε κινητήρες που χρησιμοποιούνται στα Land Cruiser και HiAce.
Η Toyota έχει ανακοινώσει πως διαπίστωσε παρατυπίες κατά τη διάρκεια δοκιμών για την πιστοποίηση των πετρελαιοκινητήρων 1KD, 1GD, 2GD και F33A. Δέκα μοντέλα χρησιμοποιούν τους εν λόγω κινητήρες παγκοσμίως, συμπεριλαμβανομένων των Hilux, Land Cruiser, Hiace, Fortuner, Innova και του Lexus LX500D. Επιπλέον παρατυπίες εντοπίστηκαν και στη πιστοποίηση των κινητήρων 1ZS και 4Y, οι οποίοι χρησιμοποιούνται σε περονοφόρα ανυψωτικά μηχανήματα.
Η εταιρία αναφέρει πως είχε εγκατασταθεί διαφορετικό λογισμικό κατά τη διάρκεια των δοκιμών σε σύγκριση με αυτό που έχουν τα αυτοκίνητα των πελατών, έτσι ώστε τα αποτελέσματα να μπορούν να μετρηθούν ώστε οι τιμές να φαίνονται πιο ομαλές με λιγότερες διακυμάνσεις.
Η ιαπωνική εταιρεία είπε ότι προσπάθησε να εξηγήσει διεξοδικά το θέμα στις αρχές και θα λάβει μέτρα όπως η διεξαγωγή νέων δοκιμών πιστοποίησης κινητήρα παρουσία ρυθμιστικών αρχών, όπως απαιτείται. Η εταιρεία τοποθετούσε περίπου 36.000 από τους επηρεαζόμενους πετρελαιοκινητήρες παγκοσμίως κάθε μήνα, που αντιστοιχεί σε σχεδόν 432.000 αυτοκίνητα ετησίως.
Εξαιτίας της υπόθεσης, η Toyota έχει διακόψει την παραγωγή μιας γραμμής στο εργοστάσιο Toyota Autobody Inabe της Toyota Industries, στον νομό Mie, και μια γραμμή στο κεντρικό εργοστάσιο της Gifu Auto Body στον νομό Gifu. Η διακοπή της παραγωγής ξεκίνησε από τις 29 Ιανουαρίου και αναμένεται οι γραμμές παραγωγής να παραμείνουν κλειστές τουλάχιστον έως τις 4 Μαρτίου.