Η Honda πραγματοποίησε εκδήλωση στο Τόκιο για τον επίσημο εορτασμό της συνεργασίας της με την Aston Martin F1, η οποία αφορά την παροχή μονάδων ισχύος (PU) στο πλαίσιο της εργοστασιακής συμφωνίας που ξεκινά το 2026.
Η εν λόγω συνεργασία συμπίπτει με τις σημαντικές αλλαγές στους κανονισμούς της F1 για το 2026. Η ηλεκτρική ισχύς που παράγεται από τον κινητήρα και την μπαταρία θα τριπλασιαστεί σε σχέση με τα τρέχοντα επίπεδα, ενώ θα απαιτείται η χρήση προηγμένων βιώσιμων καυσίμων. Η Honda Racing Corporation (HRC) ανέπτυξε τη μονάδα ισχύος RA626H ειδικά για τη νέα αυτή εποχή, η οποία εστιάζει στην ηλεκτροκίνηση και την απανθρακοποίηση.

Τα μονοθέσια που θα φέρουν τον κινητήρα RA626H θα υιοθετήσουν το νέο σήμα της ιαπωνικής εταιρίας, το οποίο θα χρησιμοποιηθεί επίσης στα πρωταθλήματα IndyCar, Super GT, Super Formula και Super Taikyu. Επιπλέον, η Honda σκοπεύει να μεταφέρει την τεχνογνωσία από την F1 (όπως η καύση υψηλής απόδοσης και η θερμική διαχείριση) σε μοντέλα παραγωγής προδιαγραφών HRC, καθώς και σε τεχνολογίες eVTOL και αεροσκαφών.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσιάστηκαν, η βάση των οπαδών της F1 παγκοσμίως ανέρχεται σε 827 εκατομμύρια το 2025. Στην Ιαπωνία, οι οπαδοί προσεγγίζουν τα 17 εκατομμύρια, με το περσινό Grand Prix στη Suzuka να σημειώνει ρεκόρ προσέλευσης με 266.000 θεατές και αύξηση 26% στην τηλεθέαση στη χώρα.

Σε δηλώσεις του, ο Stefano Domenicali, πρόεδρος και CEO της Formula 1, είπε:
Αυτή είναι μια συναρπαστική στιγμή για το άθλημα της F1, καθώς η Honda και η Aston Martin Aramco Formula One Team ενώνονται για να παλέψουν για το μεγαλύτερο βραβείο της F1.
Η Formula 1 άρχισε να τρέχει στην Ιαπωνία το 1976 προτού μετακομίσει στη Suzuka το 1987, επομένως υπάρχει μια βαθιά πίστη και σύνδεση με τη χώρα όπου ένας αριθμός ρεκόρ 13 παγκόσμιων πρωταθλημάτων οδηγών έχει κριθεί με την πάροδο των ετών. Το άθλημα αναπτύσσεται στην Ιαπωνία, όπου υπάρχουν πλέον σχεδόν 17 εκατομμύρια παθιασμένοι και απίστευτοι οπαδοί της F1.
Το Ιαπωνικό Grand Prix στην Suzuka πέρυσι καλωσόρισε 266.000 παρευρισκόμενους το Σαββατοκύριακο και σημείωσε αύξηση 26% από έτος σε έτος στην τηλεθέαση στην Ιαπωνία. Η επιστροφή της Honda στην F1 φέτος θα ενισχύσει περαιτέρω τις δυνατότητες για το άθλημα εδώ στην ιαπωνική αγορά. Σε παγκόσμιο επίπεδο το άθλημα αναπτύσσεται με 827 εκατομμύρια οπαδούς παγκοσμίως.
Η στρατηγική της F1 είναι να εμπλακεί με τους οπαδούς σε χώρους όπου οι άνθρωποι μπορεί να μην περιμένουν να την βρουν, όπως ο πολιτισμός, η ψυχαγωγία, η μουσική, η τηλεόραση και ο κινηματογράφος. Ένα υγιές άθλημα είναι καλό για όλους τους εμπλεκόμενους. Οι ομάδες της F1 ευδοκιμούν και βρίσκονται σε ισχυρή οικονομική κατάσταση, προσελκύοντας κορυφαίους χορηγούς και αποδεικνύοντας την απαράμιλλη ελκυστικότητα του οικοσυστήματος της F1 σε παγκόσμιες μάρκες.
Η συναρπαστική επόμενη γενιά κανονισμών για το 2026 είναι ένας από τους παράγοντες που τράβηξαν την Honda πίσω στο άθλημα. Αυτοί οι κανονισμοί θα δουν τόσο το σασί όσο και τις μονάδες ισχύος να αναβαθμίζονται, στη μεγαλύτερη αναθεώρηση στην ιστορία του αθλήματος. Θα υπάρξει ένας απλοποιημένος υβριδικός κινητήρας που θα λειτουργεί με προηγμένο βιώσιμο καύσιμο χωρίς να επηρεάζει την απόδοση.
Η F1 αντηχεί τη δέσμευση της Honda και της Aston Martin Aramco Formula One Team για βιωσιμότητα και είναι εντός στόχου για την επίτευξη του στόχου του Net Zero έως το 2030, έχοντας ήδη επιτύχει μείωση 26% στις εκπομπές άνθρακα μέχρι το τέλος του 2024 σε σύγκριση με το 2018. Η F1 καλωσορίζει τις καινοτομίες που πρόκειται να έρθουν και συνεργάζεται με εταίρους όπως η Honda για να ωθήσει τα όρια.

Από την πλευρά του, ο Lawrence Stroll, εκτελεστικός πρόεδρος της Aston Martin F1 Team, πρόσθεσε:
Είναι τιμή μου να βρίσκομαι στην Ιαπωνία για να γιορτάσω αυτή τη νέα συνεργασία. Η Aston Martin Aramco Formula One Team και η Honda μοιράζονται πολλές αξίες, που σφυρηλάτησαν έναν ισχυρό δεσμό προς το 2026 και μετά.
Το νέο τεχνολογικό κέντρο της Aston Martin στο Silverstone του Ηνωμένου Βασιλείου ολοκληρώθηκε, ενισχύοντας περαιτέρω τον οργανισμό όπως ποτέ άλλοτε. Η νέα αεροδυναμική σήραγγα αποδεικνύεται ζωτικής σημασίας πλεονέκτημα για την ανάπτυξη, επιπλέον ενός νέου κέντρου δεδομένων που κατασκευάζεται τώρα για την περαιτέρω ενίσχυση των δυνατοτήτων της ομάδας. Η ομάδα ωθεί τα όρια και εργάζεται ακούραστα με τη μελλοντική επιτυχία στο προσκήνιο.
Η ομάδα της Aston Martin F1 εισέρχεται σε μια πραγματική εργοστασιακή συνεργασία με την Honda, που σημαίνει ότι το σασί και η μονάδα ισχύος έχουν σχεδιαστεί ως ένα ενιαίο πακέτο, μια κίνηση που είναι κρίσιμη για τη φιλοδοξία κατάκτησης πρωταθλημάτων.
Η ομάδα είναι επίσης περήφανη που έχει την Aramco να παρέχει βιώσιμα καύσιμα και τη Valvoline με λιπαντικά για πρώτη φορά. Αυτές οι ισχυρές τεχνικές συνεργασίες είναι απολύτως ζωτικής σημασίας για την επιτυχία και οι ευχαριστίες πηγαίνουν στην Honda, την Aramco και τη Valvoline που μοιράζονται το ίδιο όραμα και εργάζονται ακούραστα δίπλα-δίπλα.
Η στενή συνεργασία μεταξύ της βάσης της Aston Martin στο Ηνωμένο Βασίλειο και της HRC Sakura στην Ιαπωνία έχει ήδη εξελιχθεί σε μια πολύ στενή συνεργασία, έχοντας πλέον όλα όσα χρειάζονται για την επίτευξη επιτυχίας.
Οι οδηγοί της ομάδας έχουν επίσης τεράστια εμπιστοσύνη στη μονάδα ισχύος της Honda και στους μηχανικούς της. Ο νέος ρόλος του Andy Cowell ως Chief Strategy Officer εντός της ομάδας αντικατοπτρίζει το πόσο στενά συνεργάζονται όλοι. Η τεράστια τεχνογνωσία του βοηθά την ομάδα να προχωρήσει δίπλα-δίπλα.
Όλοι οι οπαδοί της Aston Martin στην Ιαπωνία καλούνται να συμμετάσχουν με την ομάδα σε αυτό το ταξίδι καθώς αναλαμβάνει την πρόκληση να κερδίσουν μαζί. Με τη Honda, η ομάδα θα επιδιώξει τη νίκη και θα χτίσει ένα νέο κεφάλαιο στην ιστορία της. Είναι συναρπαστικό να βρίσκεσαι σε αυτό το ταξίδι με όλους, με ευχαριστίες για τη συνεχή υποστήριξή σας.

Η Honda κρατά χαμηλά τους τόνους και προτιμά να διατηρεί τις προσδοκίες υπό έλεγχο ενόψει της επερχόμενης σεζόν, με τον Koji Watanabe, πρόεδρος της Honda Racing Corporation, να τονίζει:
Φυσικά, αν πρόκειται να αγωνιστούμε, είμαστε αφοσιωμένοι στη νίκη. Ωστόσο, οι κανονισμοί του 2026 είναι τεχνικά εξαιρετικά απαιτητικοί και ίσως δυσκολευτούμε. Σε αυτό το στάδιο, πριν από οποιεσδήποτε δοκιμές στην πίστα, δεν γνωρίζουμε τη διαφορά από τους αντιπάλους μας, οπότε θα πρέπει να περιμένουμε και να δούμε μόλις ξεκινήσουν οι δοκιμές. Μακροπρόθεσμα, στοχεύουμε να διεκδικήσουμε πρωταθλήματα.
Τέλος, ο Tetsushi Kakuda, επικεφαλής του έργου F1 της Honda, έδωσε περισσότερες λεπτομέρειες και ότι ανησυχεί για τον κινητήρα εσωτερικής καύσης, παραδέχοντας ότι η ανάπτυξή της δεν πηγαίνει απαραίτητα όπως αναμενόταν, λέγοντας:
Η πλευρά της ηλεκτροκίνησης προχωρά όπως είχε προγραμματιστεί. Ωστόσο, αυτό δεν ισχύει απαραίτητα για τον κινητήρα εσωτερικής καύσης. Τελικά, πολλά εξαρτώνται από τον διαθέσιμο χρόνο ανάπτυξης. Λαμβάνοντας αυτό υπόψη, πιστεύουμε ότι έχουμε κάνει ό,τι μπορούμε στο μέγιστο βαθμό.
