
Μετά από το καλοκαιρινό διάλειμμα 4 εβδομάδων, ήρθε η στιγμή να επιστρέψουν στη δράση οδηγοί και ομάδες. Η πίστα του Spa είναι απαιτητική στις καλύτερες των συνθηκών, σήμερα όμως, εκείνες ήταν ιδιαίτερα δύσκολες. Για το πρώτο 45λεπτο το οδόστρωμα ήταν νωπό, από το τέλος του τρίτου χρονομετρημένου κομματιού (bus stop) μέχρι και το τέλος του πρώτου, ενώ το δεύτερο κομμάτι της πίστας ήταν εντελώς στεγνό. Επομένως οι οδηγοί αναλώθηκαν σε ελάχιστους γύρους με τα ενδιάμεσα ελαστικά ή σε μεμονωμένους installation laps, με τις δυο McLaren να βρίσκονται στις πρώτες θέσεις.
Ακριβώς στα μισά της διαδικασίας, είχαμε και τον πρώτο οδηγό να δοκιμάζει με slick ελαστικά. Ο Mark Webber, λοιπόν, έδειξε πιο τολμηρός, με τους υπόλοιπους οδηγούς να ακολουθούν το παράδειγμά του λίγο αργότερα. Η πίστα δεν στέγνωσε ποτέ εντελώς, βρέθηκε όμως στα καλύτερά της για περίπου ένα τέταρτο (55′-70′) και σε εκείνο το σημείο όλα τα μονοθέσια βγήκαν από τα πιτ. Οι οδηγοί κατέβασαν τους χρόνους, όμως οι συνθήκες και η κίνηση που βρήκαν, δεν μας επιτρέπουν την παραμικρή σύγκριση, ακόμα και στο στεγνό δεύτερο χρονομετρημένο κομμάτι.
Οι Lotus και Sauber δοκίμασαν για μια ακόμη φορά το παθητικό DRS (DDRS ή “η συσκευή”), με την πρώτη να δείχνει σαφή σημάδια πως θα το χρησιμοποιήσει και στον αγώνα, αφού έτρεξε με περισσότερο πίσω φτερό. Επίσης, είδαμε νέο ρύγχος από την Red Bull, το οποίο είχε ένα πιο αμβλύ σκαλοπάτι. Από πλευράς προβλημάτων, ο μοναδικός οδηγός που αντιμετώπισε κάποιο, ήταν ο Kimi Raikkonen. Σε έναν από τους γύρους του με ενδιάμεσα ελαστικά, το μονοθέσιο ξαφνικά “τσίμπησε” προς τα αριστερά, με τους μηχανικούς να αναφέρουν πρόβλημα στον μπροστά δεξιά τροχό. Αυτό λύθηκε εντός της διαδικασίας και ο Φινλανδός βγήκε ξανά στην πίστα, μετά από περίπου μισή ώρα.
Τέλος, ο Heikki Kovalainen έτρεξε στην θέση του Charles Pic, για λογαριασμό της ομάδας της Caterham. Ακολουθούν οι χρόνοι για το free practice 1, με τον Fernando Alonso να βρίσκεται στην πρώτη θέση και τις δυο Force India πίσω του: