Test Drive: Δοκιμάζουμε το ανανεωμένο Ford Focus 1.5 TDCi

Σχετικά άρθρα

[nextpage title=”Εισαγωγή” ]

Test_Drive_Ford_Focus_facelift_02

Μπορεί το όνομα Focus να υπάρχει στο αυτοκινητιστικό χρηματιστήριο μόλις 17 χρόνια (τόσα έχουν περάσει από την ρηξικέλευθη πρώτη γενιά), αλλά έχει καταφέρει να έχει την ίδια εμπορική επιτυχία του προγόνου του (το Escort εννοώ), να κοιτάει στα μάτια τον ανταγωνισμό και να βρίσκεται μέσα στις πρώτες επιλογές του υποψήφιου αγοραστή.

Αυτά αποδεικνύονται από την γενική πεποίθηση του αγοραστικού κοινού, αλλά αποτυπώνονται και στις πωλήσεις του, καθώς αποτελεί το παγκόσμιο best-seller της εταιρίας για το 2012 και 2013, ενώ όλα αυτά τα χρόνια έχει πουλήσει κοντά στα 13 εκατ. αυτοκίνητα παγκοσμίως. Από αυτά σχεδόν τα μισά είναι στην Ευρώπη, ενώ και στην Ελλάδα έχει την ανάλογη πορεία. Προφανώς για να καλυφθεί η ζήτηση υπάρχουν και τα ανάλογα εργοστάσια, με την παραγωγή του γίνεται σε 8 χώρες (Γερμανία, ΗΠΑ, Ρωσία, Κίνα, Ταϊλάνδη, Βιετνάμ, Ταϊβάν και Αργεντινή) έχοντας συνδυασμένη δυναμικότητα παραγωγής πάνω από 1,5 εκατ. Focus ετησίως, κατασκευάζοντας ένα αυτοκίνητο κάθε 90 δευτερόλεπτα.

Το ανανεωμένο Focus που είχαμε για δοκιμή έκανε το ντεμπούτο του στο Παγκόσμιο Συνέδριο Κινητής Τηλεφωνίας στη Βαρκελώνη τον Φεβρουάριο του 2014, ενώ το είδαμε από κοντά στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης τον Μαρτίου του ίδιου έτους. Μετά την πρώτη μας επαφή κατά την πανελλήνια παρουσίαση του, είχαμε την ευκαιρία να διαπιστώσουμε τις στιλιστικές και όχι μόνο αλλαγές υπέστη, καθώς κυρίως τη δοκιμή του νέου 1.500άρη πετρελαιοκινητήρα. Για τους λάτρεις των αριθμών, η διείσδυση του diesel στο C segment στην Ελλάδα φτάνει σχεδόν το 90%.

Στα συν

  • Ροπή από χαμηλά
  • Εξοπλισμός
  • Ποιότητα εσωτερικού
  • Οδική Συμπεριφορά
  • Απόδοση φρένων

Στα μείον

  • Χώρος αποσκευών

[/nextpage]

[nextpage title=”Το αυτοκίνητο” ]

Test_Drive_Ford_Focus_facelift_04

To pre-facelift μοντέλο της τρίτης γενιάς του Focus είχε αρκετά τολμηρό σχεδιασμό, κυρίως το εμπρός μέρος, με τα μεγάλα “τρίγωνα” στο προφυλακτήρα. Ήταν το πρώτο μοντέλο που ανήκε στη καμπάνια γνωστή ως “One Ford”, που στην ουσία η Ford αποφάσισε κάθε αυτοκίνητο να είναι ίδιο σε παγκόσμια κλίμακα.

Με την παρουσίαση του ανανεωμένου Focus το πρώτο πράγμα που βλέπεις ότι άλλαξε είναι η πρόσοψη του αυτοκινήτου, καθώς αυτή είχε δεχτεί και τις περισσότερες κριτικές. Η Μπλε Οβάλ το χαρακτηρίζει νέο (και όχι facelift) αλλά προφανώς δεν είναι, παρότι ουσιαστικά το μόνο που μένει απαράλλαχτο σε σχέση με το μοντέλο που παρουσιάστηκε το 2010 είναι η πλατφόρμα και οι εσωτερικοί του χώροι.

Test_Drive_Ford_Focus_facelift_05

Η νέα εξωτερική εμφάνιση ακολουθεί την οικογενειακή ταυτότητα που πρωτοείδαμε στο Fusion/Mondeo και Fiesta και έκτοτε έχει τοποθετηθεί σε όλα τα μοντέλα. Είναι σαφώς πιο σοβαρή και οικουμενικά αποδεκτή, αναδεικνύοντας ένα γοητευτικό και σοφιστικέ σύνολο. Έχει χάσει λίγο από τον εκκεντρικό χαρακτήρα του pre-facelift, αλλά η νέα χρωμιωμένη και ανεστραμένη τραπεζοειδής μάσκα (λέγε με Aston Martin), τα νέα -τραβηγμένα προς τα πίσω- δυναμικά φώτα, το καπό με τα τονισμένα νεύρα, αλλά και ο επανασχεδιασμένος προφυλακτήρας με τους μακρύτερους προβολείς ομίχλης χαρίζουν στο αυτοκίνητο μια πιο γλαφυρή, ουσιώδης και διαχρονική ταυτότητα.

Test_Drive_Ford_Focus_facelift_11

Προχωρώντας, στο προφίλ του αμαξώματος δεν θα παρατηρήσεις σχεδόν καμία διαφορά, παρά μόνο σε μερικές εκδόσεις που διαθέτει νέου σχεδιασμού ζάντες αλουμινίου. Τέλος, πίσω παρότι η Ford αναφέρει ότι έχει αλλάξει τα φωτιστικά σώματα, πρέπει να είσαι αρκετά παρατηρητικός για να εντοπίσεις ότι είναι ελαφρώς λεπτότερα, όπως επίσης και το νέο σχεδιασμό και διάταξη της πίσω πόρτας, μαζί με τη νέα διακριτική αεροτομή.

Test_Drive_Ford_Focus_facelift_08

Όλα τα παραπάνω, πάντως, δίνουν στο Focus μια ξεχωριστή εικόνα, η οποία το κάνει να δείχνει χαμηλότερο και φαρδύτερο. Επίσης, είχαν επίδραση και στον αεροδυναμικό συντελεστή του αυτοκινήτου, ο οποίος είναι Cd 0,281, ελαφρώς καλύτερος από το 0,287 του pre-faclift μοντέλου.

Test_Drive_Ford_Focus_facelift_29 Test_Drive_Ford_Focus_facelift_30

Τέλος, αυτό που δεν φαίνεται γιατί είναι κρυμμένο στις πόρτες είναι ο μηχανισμός του Door Edge Protector, που είναι στάνταρ διαθέσιμος σε όλες οι εκδόσεις του νέου. Αυτός μειώνει την πιθανότητα ζημιάς ή γρατζουνίσματος της άκρης της πόρτας με την ενεργοποίηση ενός προστατευτικού στην ακμή της πόρτας τη στιγμή που της ανοίγεις.

[/nextpage]

[nextpage title=”Κινητήρας” ]

Test_Drive_Ford_Focus_facelift_24

Οι αλλαγές συνεχίζονται και κάτω από το καπό, με την Ford να σου διαθέτει μια πολύ πλούσια φαρέτρα κινητήρων. Το αυτοκίνητο της δοκιμής φορούσε τον νέο 1.5-λίτρων TDCi, που τοποθετείται για πρώτη φορά σε μοντέλο της εταιρίας. Όντας πιο σύγχρονος αντικαθιστά τον 1.600άρη TDCi, που μας είχε συντροφεύσει στο road trip μας στην έκθεση της Φρανκφούρτης το 2013, και προσφέρεται σε 95 και 120 άλογα, με τη ροπή να φτάνει τα 250 και 270 Nm αντίστοιχα, πλήρως διαθέσιμα από τις 1.750 σ.α.λ. Ο δικός μας ήταν στην δυνατότερη απόδοση, με τις εκπομπές ρύπων να φτάνουν στα μόλις 98 γρ/χλμ, απαλλάσσοντας σε από τα ετήσια τέλη κυκλοφορίας.

Η Ford ανακοινώνει τα 0-100 χλμ./ώρα σε 10,7 δευτερόλεπτα, με το VBox να μας να δείχνει ελάχιστα καλύτερη επίδοση, καθώς χρειάστηκε 10,64 δευτ. για την ολοκλήρωση της διαδικασίας, ενώ η τελική του ταχύτητα φτάνει τα 180 χλμ. Και οι ρεπρίζ, όπως θα δεις και στον ανάλογο πίνακα, είναι αρκετά καλές, αφού κινούν το βάρους 1.343 κιλών αμάξωμα πολύ ικανοποιητικά.

Είναι ένα από τα πιο σύγχρονα και άρτια τεχνολογικά εξελιγμένα μηχανικά σύνολα της αγοράς, με το μπλοκ και τη κεφαλή του να είναι εξ ολοκλήρου αλουμινένια. Έχει σχετικά χαμηλή συμπίεση (16:1), μονό εκκεντροφόρο και 2 βαλβίδες ανά κύλινδρο κάτι που τον κάνει πιο εύκολο στη συντήρηση καθώς έχει λιγότερα κινούμενα μέρη. Η αναπνοή του κινητήρα βελτιώνεται με έναν υπερσυμπιεστή VNT (Variable Nozzle Turbocharger), ενώ κάνει χρήση νέων προηγμένων τεχνολογιών στη διαχείρισης ρύπων. Έτσι, διαθέτει νέο καταλύτης με παγίδα NOX φτωχού μίγματος για καθαρότερες εκπομπές ρύπων, ενώ οι τριβές μειώνονται χάρη στην επικάλυψη με υλικό Diamond Like Coating (DLC) στους πείρους και στα ελατήρια των βαλβίδων. Αξίζει να σημειωθεί ότι επί κεφαλής τεχνικός και manager των πετρελαιοκινητήρων σε παγκόσμιο επίπεδο της Ford είναι Έλληνας, με τον κ. Βαγγέλη Καρβούνη και την ομάδα του να έχει εξελίξει τον παραπάνω κινητήρα.

Test_Drive_Ford_Focus_facelift_25

H Ford έχει τοποθετήσει τεχνολογίες, όπως το Active Grille Shutter πίσω από την εμπρός μάσκα που ανοιγοκλείνει τα flaps ανάλογα με την ζήτηση του κινητήρα σε αέρα, και το Ford EcoMode, που πληροφορεί τους οδηγούς για το οδηγικό στυλ τους, συμβάλλοντας στη πιο οικονομική οδήγηση. Επιπλέον, το σύστημα Smart Regenerative Charging της Ford, ελέγχει την εμπλοκή του δυναμό και φορτίζει τη μπαταρία κατά τη διάρκεια του “coasting” και του φρεναρίσματος, που σε άλλη περίπτωση θα χανόταν άσκοπα, μειώνοντας το φορτίο του κινητήρα ώστε να καταναλώνεται λιγότερο καύσιμο.

Ο κινητήρας συνδυάζεται με το 6-τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο, ενώ στο μέλλον θα είναι διαθέσιμος και με το αυτόματο κιβώτιο PowerShift, που θα διατίθεται με paddles στο τιμόνι. Η εργοστασιακή μέση μικτή κατανάλωση ανακοινώνεται στα 3,8 λίτρα/100 χλμ, όντας αρκετά αισιόδοξο νούμερο, καθώς στην εβδομαδιαία μας δοκιμή που διανύσαμε 1.868 χλμ. η ένδειξη του trip computer άγγιξε τα 5,9 λίτρα/100 χλμ, όντας παραδόξως ελάχιστα πιο “απαιτητικός” από τον προγενέστερο.

[/nextpage]

[nextpage title=”Εσωτερικό” ]

Test_Drive_Ford_Focus_facelift_13

Αν για κάτι είχε επικριθεί έντονα η Ford για το εσωτερικό του Focus και του Fiesta, ήταν για την χαοτική κονσόλα με τους πολυάρθιμους διακόπτες και κουμπιά. Έτσι, οι ιθύνοντες τις Ford ακούγοντας τους πελάτες, έμαθαν από αυτό το λάθος και με το που κάτσεις στο ανανεωμένο Focus θα διαπιστώσεις ότι και εξαφάνισαν ούτε λίγο ούτε πολύ 40 κουμπιά.

Test_Drive_Ford_Focus_facelift_17

Η επανασχεδιασμένη κεντρική κονσόλα έχει πλέον μια πολύ φιλική προς το χρήστη διάταξη, με τα απαραίτητα χειριστήρια και διακόπτες, ενώ διάφορες λεπτομέρειες συμβάλλουν στη δημιουργία μιας πιο μοντέρνας εμφάνισης. Η ποιότητα των υλικών και της συναρμολόγησης των διάφορων μερών έγινε ακόμα καλύτερη, ενώ έχουν χρησιμοποιηθεί πιο παχιές μοκέτες και νέα κρύσταλλα, έτσι ώστε να βελτιώσουν σε ακόμα μεγαλύτερο βαθμό την ηχομόνωση (τόσο από το δρόμο όσο και από τον κινητήρα).

Test_Drive_Ford_Focus_facelift_14

Την προσοχή σου θα τραβήξει φυσικά και η μεγάλη οθόνη αφής 8 ιντσών, που δεσπόζει στο κέντρο και ψηλά στη κονσόλα. Ενσωματώνει το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας SYNC 2, με το νέο Focus να είναι το πρώτο όχημα στην Ευρώπη που το προσφέρει. Στη default επιλογή η οθόνη είναι χωρισμένη σε 4 τεταρτημόρια, που το καθένα ελέγχει το ράδιο, το κινητό, το κλιματισμό και το σύστημα πλοήγησης. Το σύστημα συνδεσιμότητας της Ford περιλαμβάνει και φωνητικό έλεγχο για ευκολότερη πρόσβαση στα συστήματα ήχου, πλοήγησης, ελέγχου κλιματισμού και στα συμβατά κινητά τηλέφωνα. Το σύστημα πλοήγησης του SYNC 2 λανσάρει επίσης για πρώτη φορά στην Ευρώπη διαιρούμενη οθόνη με λεπτομερή απεικόνιση των διασταυρώσεων, ανάγνωση ονομάτων δρόμων, τρισδιάστατη απεικόνιση κόμβων αυτοκινητοδρόμων και τοποσήμων και τον οδηγό MICHELIN.

Test_Drive_Ford_Focus_facelift_22 Test_Drive_Ford_Focus_facelift_31

Αλλαγές υπάρχουν και στους διακόπτες στην βάση της κεντρικής κονσόλας, που ελέγχουν το σύστημα κλιματισμού. Επίσης, η ανασχεδιασμένη κεντρική κονσόλα προσφέρει περισσότερο χώρο και ένα νέο, συρόμενο ενσωματωμένο υποβραχιόνιο, ενώ η προσαρμοζόμενη κονσόλα χωρά διάφορα μπουκάλια και ποτήρια. Επιπλέον, το νέο τριάκτινο τιμόνι είναι πολύ όμορφο και διαθέτει μικρότερη στεφάνη από πριν, έχοντας καλύτερη λαβή, ενώ πιο εργονομικά τοποθετημένα είναι τα χειριστήρια για το ηχοσύστημα.

Test_Drive_Ford_Focus_facelift_26 Test_Drive_Ford_Focus_facelift_32

Από θέμα χώρων δεν έχει αλλάξει τίποτα, καθώς έχουν διατηρηθεί στο ακέραιο οι εσωτερικές διαστάσεις. Αν είσαι αναστήματος άνω του 1.90 ίσως βρεις ενοχλητική για τα γόνατα σου, την ογκώδη κονσόλα εμπρός, ενώ πίσω θα κάτσεις άνετα, έχοντας ικανοποιητικό, αλλά όχι κορυφαίο χώρο για τα πόδια και το κεφάλι σου. Θέσεις για μικροαντικείμενα υπάρχουν διάσπαρτοι ικανοποιώντας τις καθημερινές μετακινήσεις, χωρίς να φτάνουν σε επίπεδο πολυμορφικού.

Test_Drive_Ford_Focus_facelift_28

Τέλος,ο χώρος αποσκευών δεν είναι τομέας που υπερηφανεύεται το Focus, καθώς με ρεζέρβα ανάγκης ανέρχεται στα 316 λίτρα, με κανονική στα μόλις 277 λίτρα, ενώ με το κιτ επισκευής αγγίζει το επαρκές νούμερο των 363 λίτρων. Όταν όμως αναδιπλωθούν οι πλάτες των πίσω καθισμάτων, καθώς και με το ανασήκωμα των βάσεων των καθισμάτων, δημιουργείται μια πλήρως επίπεδη επιφάνεια φόρτωσης που χωράει 1.148 λίτρα.

[/nextpage]

[nextpage title=”Τιμή-Εξ/σμός” ]

Test_Drive_Ford_Focus_facelift_19

Το ανανεωμένο Focus είναι διαθέσιμο σε τέσσερα επίπεδα εξοπλισμού, το Trend, το Business, το Titanium και το Titanium X. Το αυτοκίνητο της δοκιμής με τον 1.500άρη diesel κινητήρα βρισκόταν στην δεύτερη με την τιμή του να ανέρχεται στα €20.155, ενώ με το όφελος απόσυρσης πέφτει στα €19.048. Όπως ξέρεις το αυτοκίνητο προσφέρεται μόνο σε hatchback, sedan και wagon έκδοση με τον τιμοκατάλογο, τον εξοπλισμό κάθε έκδοσης αλλά και τον προαιρετικό μπορείς να δεις εδώ, ενώ τα τεχνικά χαρακτηριστικά και βάρη για κάθε έκδοση εδώ.

Στην πιο ακριβή έκδοση το αυτοκίνητο εφοδιάζεται με το βελτιωμένο σύστημα Adaptive Front Lighting, που προσαρμόζει τις δέσμες των νέων προβολέων Bi-Xenon HID σύμφωνα με τη διάταξη του δρόμου. Το σύστημα αξιολογεί το φωτισμό του περιβάλλοντος γύρω από το όχημα καθώς και αντικείμενα που βρίσκονται μπροστά στο δρόμο και στη συνέχεια διαμορφώνει τη δέσμη και την ένταση σε μία από τις επτά ρυθμίσεις, ανάλογα με την ταχύτητα του οχήματος, τη γωνία διεύθυνσης και την απόσταση από το αντικείμενο μπροστά. Έτσι, σε υψηλές ταχύτητες, όπως στον αυτοκινητόδρομο, οι δέσμες των προβολέων ανεβαίνουν βελτιώνοντας την ορατότητα σε πιο μακρινή απόσταση. Στις πόλεις, όπου οι ταχύτητες είναι μικρότερες και ο φωτισμός των δρόμων πιο έντονος, οι δέσμες χαμηλώνουν για καλύτερο φωτισμό του δρόμου ακριβώς μπροστά. Όταν το όχημα στρίβει με χαμηλότερες ταχύτητες, το σύστημα προβάλλει μία δέσμη στο πλάι του δρόμου κάνοντας πιο ευδιάκριτους τους δικυκλιστές και τους πεζούς. Το σύστημα υποστηρίζει επίσης και τους οδηγούς που στρίβουν με υψηλότερες ταχύτητες κατευθύνοντας τις δέσμες προς το εσωτερικό της στροφής. Επίσης, το Focus μπορεί να εξοπλιστεί με το σύστημα Active City Stop με τιμή € 270, που κρίνεται must have και το σύστημα αυτόματου παρκαρίσματος με κόστος €830.

[/nextpage]

[nextpage title=”Στον δρόμο” ]

Test_Drive_Ford_Focus_facelift_33

Ένας από τους κύριους λόγους που έχει κάνει “όνομα” το Focus είναι για την οδηγική του συμπεριφορά, την αίσθηση ασφάλειας και στιβαρότητας που μεταφέρει στον οδηγό και τις απολαυστικές του αντιδράσεις όταν το πιέσεις.

Οι μηχανικοί της Ford, έχοντας για βάση την εξαιρετική πλατφόρμα που είναι χτισμένο το αυτοκίνητο, έκανε και εδώ μικρές αλλά πολύ ουσιώδης επεμβάσεις, εξελίσσοντας το εκεί που έπρεπε. Έτσι, κράτησαν τα καλά χαρακτηριστικά του, και για να αρέσει περισσότερο στον οδηγό, αύξησαν τη δομική ακαμψία μπροστά κάνοντας ενισχύσεις στο πλαίσιο αλλά και αυξάνοντας το πάχος κάποιων συνδέσμων. Εν συνεχεία, βελτίωσαν τη γεωμετρία της ανάρτησης, αυξάνοντας την εγκάρσια ακαμψία κατά 25% των σαϊλεντμπλόκ της ανάρτησης (όχι των ψαλιδιών) που επηρεάζουν και το σύστημα διεύθυνσης, ενώ επαναρρύθμισαν τα αμορτισέρ, που πλέον έχουν μεγαλύτερη διατομή.

Έτσι, κατάφεραν το Focus να γίνει ακόμα πιο αρεστό στον οδηγό, καθώς το αυτοκίνητο “ακούει” με υψηλή απόκριση τις εντολές σου και σου μεταφέρει ακριβώς τι συμβαίνει στον δρόμο. Γι’αυτό ευθύνεται το επαναχαρτογραγημένο ηλεκτρικό τιμόνι, που έχει πολύ βελτιωμένη αίσθηση, δίνοντας σου να καταλάβεις πότε αρχίζουν να υποστρέφουν οι εμπρός τροχοί, και γενικά μεταφέροντας κάθε πληροφόρηση.

Test_Drive_Ford_Focus_facelift_20

Κατά την είσοδο της στροφής ξέρεις ότι εκεί που θα σημαδέψεις θα πάει, χωρίς περιττές διορθώσεις, κάτι που θα το εκτιμήσεις όταν αποφασίσεις να κινηθείς πιο γρήγορα σε δαιδαλώδη επαρχιακό δρόμο. Είναι ίσως από τα ελάχιστα δείγματα ηλεκτρικών κρεμαργιερών που πλησιάζουν πολύ σε αίσθηση τις υδραυλικές. Αν “τσιμπήσεις” το φρένο ή αφήσεις το γκάζι μέσα στη στροφή, θα νιώσεις το πίσω μέρος να ελαφρώνει ή και να ανοίγει τη τροχιά του, κάτι που θα σε βοηθήσει σε καλύτερο πλασάρισμα, και φυσικά χαμόγελο στο πρόσωπο σου. Το αναβαθμισμένο (απενεργοποιούμενο) ESP εφοδιάζεται με το Enhanced Transitional Stability και ελέγχει την ταχύτητα του οχήματος, που σε συνδυασμό με τις εντολές σου στο τιμόνι προβλέπει τάχιστα την όποια απώλεια πρόσφυσης και ακολούθως ενεργοποιεί το Electronic Stability Control.

Από την άλλη κινούμενος στην πόλη θα διακρίνεις ότι είναι ελαφρύ, ενώ χρειάζεται μόλις 2,6 στροφές από άκρη σε άκρη. Αυτό σημαίνει ότι οι μετακινήσεις σου στην πόλη θα είναι πιο ξεκούραστες, ενώ είναι γρήγορο, με την διάμετρο του κύκλου στροφής να φτάνει τα 10.9 μέτρα.

Κάθεσαι σχεδόν ιδανικά, καθώς αν ήταν 2-3 εκατοστά πιο χαμηλά θα άγγιζε το άριστο. Τα καθίσματα έχουν σχετικά σφιχτές επενδύσεις και, δεδομένου της χρήσης του αυτοκινήτου, οι πλευρικές επιφάνειες στηρίζουν πολύ καλά το σώμα σου, κάτι που θα εκτιμήσεις στα μεγάλα ταξίδια. Εκεί το αυτοκίνητο εμφανίζεται εξαιρετικά ευθύβολο και ακλόνητο από οτιδήποτε, καθιστώντας τα ταξίδια απροβλημάτιστα και ξεκούραστα.

Test_Drive_Ford_Focus_facelift_07

Η δουλειά που έχει γίνει στην ανάρτηση (εμπρός γόνατα MacPherson, πίσω πολλαπλών συνδέσμων) είναι εξαιρετική, αφού συνεργάζεται με το στιβαρό πλαίσιο και σχεδόν ισοπεδώνουν κάθε ανωμαλία του οδοστρώματος, χωρίς ωστόσο να εμφανίζει κλίσεις στις στροφές. Σε αυτό προφανώς συνέβαλαν και τα μεγάλα ελαστικά, διαστάσεων 195/65, με τις 15άρες σιδερένιες ζάντες (ναι τάσια είναι αυτά).Σε περίπτωση που κινηθείς με πολύ υψηλές ταχύτητες μπορεί να παρατηρήσεις μια σχετική ελαφρότητα, χωρίς όμως να φοβίζει.

Γενικά θα σου προκαλέσει μεγάλη (θετική) εντύπωση οι αντιδράσεις του αμαξώματος σε κάθε είδους ανωμαλίες, στις συνεχόμενες εναλλαγές της κατεύθυνσης, και στην εθνική οδό, αφού το αυτοκίνητο συμπεριφέρεται σαν ένα σώμα, χωρίς ίχνος πλεύσης, γεμίζοντας με, με αυτοπεποίθηση, σιγουριά και ασφάλεια για κάθε μέτρο που διανύεις. Τέλος, εντυπωσιακά αποδείχθηκαν τα φρένα του, καθώς για την ακινητοποίηση του αμαξώματος χρειάστηκαν μόλις 35,97 μέτρα.

Ο κινητήρας δείχνει πραγματικά ότι έχει 120 ολοζώντανους ίππους και θα εκτιμήσεις δεόντως τη ροπή, καθώς θα νιώσεις το τράβηγμα σχεδόν από τις 1.500 σ.α.λ., ενώ μέχρι τις σχεδόν 4.000 σ.α.λ. θα νιώσεις ότι έχει να δώσει. Δεν θα έλεγα ότι είναι αθόρυβος, αλλά επουδενί ενοχλητικός, έχοντας βελούδινη και ομαλή λειτουργία, χωρίς εξάρσεις. Αυτό εκτιμάται ιδιαίτερα μέσα στη πόλη και στις χαμηλές ταχύτητες, ενώ σε συνεργασία με το ακριβέστατο λεβιέ ταχυτήτων και την ιδανική κλιμάκωση δε θα χρειαστεί να καταφεύγεις συχνά σε αυτόν για να αλλάξεις σχέση. Τέλος, προσωπικά μου άρεσε που η Ford συνεχίζει να το εξοπλίζει με συμβατικό χειρόφρενο, και όχι ηλεκτρικό.

[/nextpage]

[nextpage title=”Κλείνοντας” ]

Test_Drive_Ford_Focus_facelift_10

Το “νέο” Ford Focus άλλαξε εκεί που έπρεπε για να γίνει ακόμα καλύτερο, και να πονοκεφαλιάζει τους ανταγωνιστές του. Ο κινητήρας του είναι σημαντική προσθήκη καθώς το κάνει πιο ζωντανό δίνοντάς του χαρακτήρα. Η οδική του συμπεριφορά πάντα ήταν σημείο αναφοράς και πραγματικά απορώ πόσο καλύτερο μπορεί να γίνει το επόμενο μοντέλο, καθώς η οδηγική εμπειρία με το Focus είναι φανερά αναβαθμισμένη. Τέλος, το βελτιωμένο NVH βοηθάει στη δημιουργία μιας εξαιρετικά αθόρυβης καμπίνας απολαμβάνοντας κάθε στιγμή που βρίσκεται μέσα στη καμπίνα.

Τα 2+3 εργοστασιακή εγγύηση (ή τα 100.000 χλμ.), το πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού από την βασική, κιόλας έκδοση, και οι καλές του τιμές, έχουν κερδίσει την εμπιστοσύνη του κοινού, και θα συνεχίσει να είναι μια πρόταση ψηλά στη λίστα του υποψήφιου αγοραστή, δημιουργώντας ένα δυνατό και πολύ αξιόλογο σύνολο.

[/nextpage]

[nextpage title=”Φωτογραφίες” ]

[/nextpage]

[nextpage title=”Μετρήσεις” ]

Ford Focus 1.5 TDCi Μετρήσεις Autoblog.gr | VBox Sport
0-100 χλμ/ώρα 10,641 δευτ.
30-70 χλμ/ώρα 5,74 δευτ. (3η ταχύτητα)
60-100 χλμ/ώρα 7,54 δευτ. (4η ταχύτητα)
80-130 χλμ/ώρα 11,48 δευτ. (5η ταχύτητα)
Τελική ταχύτητα 180 χλμ/ώρα
Φρενάρισμα 100-0 χλμ/ώρα 35,97 μέτρα σε 2,89 δευτ.

[/nextpage]

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Τα ηλεκτρικά θα κοστίζουν λιγότερο από αυτά με κινητήρες εσωτ. καύσης το 2027, αλλά θα έχουν πολύ μεγαλύτερο κόστος επισκευής

Το κόστος κατασκευής των ηλεκτρικών αυτοκινήτων μειώνεται ταχύτερα από ό,τι αναμένει η Ford και σύμφωνα με την πρόβλεψη της Gartner, μιας αμερικανικής εταιρείας τεχνολογικής...

Η Renault δεν θα προσφέρει μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα από το 2030

Στις αρχές του 2022 η Renault είχε ανακοινώσει πως έως το 2030 η εταιρία θα μεταμορφωθεί σε μια αμιγώς ηλεκτρική εταιρία για την αγορά...

Η κατήγορος του Christian Horner έκανε επίσημη καταγγελία στη FIA

Νέο κεφάλαιο στην υπόθεση Christian Horner, με την γυναίκα κατήγορο να έχει κάνει επίσημη καταγγελία για τη συμπεριφορά του στη FIA, ενώ ετοιμάζεται να...
<h5>Στα συν:</h5>Ροπή από χαμηλά, Εξοπλισμός, Ποιότητα εσωτερικού, Οδική Συμπεριφορά, Απόδοση φρένων <hr /> <h5>Στα μείον:</h5>Χώρος αποσκευώνTest Drive: Δοκιμάζουμε το ανανεωμένο Ford Focus 1.5 TDCi
Autoblog.gr