[nextpage title=”Εισαγωγή” ]

Ford_Focus_first_drive_13

Πραγματοποιήθηκε σήμερα η επίσημη πανελλήνια παρουσίαση του νέου Ford Focus στη περιοχή των Αφιδνών και πιο συγκεκριμένα στο κτήμα Casa e Campo, που βρίσκεται στους πρόποδες της Πάρνηθας, σε μια ειδυλλιακή έκταση 12 στρεμμάτων. Στα πλαίσια της παρουσίασης και μετά την προϊοντική και τεχνική ανάλυση του δημοφιλέστατου hatchback, ακολούθησε σύντομη δοκιμαστική οδήγηση, όπου με αφετηρία το προαναφερθέν μέρος και μέσω εθνικής οδού βγήκαμε στην έξοδο της Λιβαδειάς για να οδηγήσουμε στην ορεινή διαδρομή προς το Μουρίκι, τα Πλατανάκια, και να φτάσουμε στην Χαλκίδα.

Ford_Focus_first_drive_01

Έπειτα από μια σύντομη στάση, η Ford Motor Hellas είχε επιλέξει να ανηφορίσουμε προς την διαδρομής της ανάβασης της Ριτσώνας και να επιστρέψουμε τελικά στην αρχική μας βάση. Με την συνολική απόσταση να ξεπερνάει τα 120 χλμ., διασχίζοντας κάθε ποιότητα ασφάλτου αλλά και στροφών, μπορώ να πω με περίσσια σιγουριά ότι οι αλλαγές στο νέο Focus επαναπροσδιορίζουν την κορυφή στην άκρως ανταγωνιστική κατηγορία των μεσαίων hatcbacks.

Έτος Πωλήσεις
1998 29.399
1999 488.679
2000 513.347
2001 543.378
2002 519.451
2003 440.383
2004 432.426
2005 449.942
2006 440.735
2007 406.944
2008 364.316
2009 313.866
2010 269.412
2011 292.427
2012 241.329
2013 225.102

*Στατιστικά JATO

Το νέο Focus έκανε το ντεμπούτο του στο Παγκόσμιο Συνέδριο Κινητής Τηλεφωνίας στη Βαρκελώνη τον περασμένο Φεβρουάριο, ενώ το είδαμε από κοντά στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης, στις αρχές του περασμένου Μαρτίου. Το facelift του Ford Focus είναι λιγότερο τολμηρό σε σχέση με πριν και ενστερνίζεται την νέα εταιρική ταυτότητα με τη νέα γρίλια, παρόμοια με αυτή των Fiesta και Fusion/Mondeo καθώς κι νέο μπροστά προφυλακτήρα χωρίς τις τριγωνικές εισαγωγές του τωρινού μοντέλου, εκφράζοντας έτσι την παγκόσμια σχεδιαστική γλώσσα One Ford. Αποτελεί το παγκόσμιο best-seller της εταιρίας για το 2012 και 2013, ενώ στα 16 χρόνια του, έχει πουλήσει πάνω από 12 εκατ. αυτοκίνητα παγκοσμίως, εκ των οποίων τα 6,9 εξ αυτών στην Ευρώπη. Η παραγωγή του γίνεται σε 8 εργοστάσια σε Γερμανία, ΗΠΑ, Ρωσία, Κίνα, Ταϊλάνδη, Βιετνάμ, Ταϊβάν και Αργεντινή, έχοντας συνδυασμένη δυναμικότητα παραγωγής πάνω από 1,5 εκατομ. Focus ετησίως, κατασκευάζοντας ένα αυτοκίνητο κάθε 90 δευτερόλεπτα.

[/nextpage]

[nextpage title=”Το αυτοκίνητο” ]

Ford_Focus_Greek_presentation_107

Η Μπλε Οβάλ χαρακτηρίζει το Focus νέο, και όχι facelift αλλά ούτε και ολοκαίνουριο, καθώς ουσιαστικό το μόνο που μένει απαράλλαχτο σε σχέση με το μοντέλοπου παρουσιάστηκε το 2010 είναι η πλατφόρμα και οι εσωτερικοί του χώροι. Η νέα εξωτερική σχεδίαση αναδεικνύει το σπορ χαρακτήρα και τη γοητεία του μοντέλου με μεγαλύτερη απήχηση, δημιουργώντας ένα πιο σοβαρό και σοφιστικέ αυτοκίνητο. Το Focus θα συνεχίσει να είναι διαθέσιμο σε hatchback, sedan και wagon έκδοση, με τη νέα μούρη, το ανάγλυφο καπό και τις οριζόντιες γραμμές να του χαρίζουν οπτικά μια χαμηλότερη και φαρδύτερη έκφραση. Έχει υιοθετηθεί μια ανεστραμένη τραπεζοειδή μάσκας τύπου “Aston Martin”, όπου συνεχίζεται στο ανάγλυφο σχήμα του καπό και καταλήγει στις εμπρός κολόνες, για τη δημιουργία μιας στιβαρής και δυναμικής εμφάνισης. Οι προβολείς, είναι λεπτότεροι, επεκτείνονται προς τα φτερά τονίζοντας τη δυναμική όψη του αυτοκινήτου. Τέλος, ανάλογα την έκδοση, υπάρχουν διακριτικές πινελιές χρωμίου που αναδεικνύουν την αίσθηση κομψότητας, ενώ και το πίσω τμήμα διαθέτει αλλαγές, όντας κομψότερο με νέο σχεδιασμό και διάταξη της πίσω πόρτας, νέα συντηρητική αεροτομή και λεπτότερα φώτα. Όλα τα παραπάνω είχαν επίδραση και στον αεροδυναμικό συντελεστή του αυτοκινήτου, ο οποίος είναι καλύτερος από το 0,287 του υπάρχοντος μοντέλου, με το ακριβές νούμερο να απαντάται τις επόμενες μέρες, έπειτα από σχετική μου ερώτηση είναι Cd 0,281.

Ford_Focus_Greek_presentation_11

Στην ακριβότερη έκδοση που έτυχε να οδηγήσω, το αυτοκίνητο ήταν εφοδιασμένο με το βελτιωμένο σύστημα Adaptive Front Lighting, που προσαρμόζει τις δέσμες των νέων προβολέων Bi-Xenon HID σύμφωνα με τη διάταξη του δρόμου. Το σύστημα αξιολογεί το φωτισμό του περιβάλλοντος γύρω από το όχημα καθώς και αντικείμενα που βρίσκονται μπροστά στο δρόμο και στη συνέχεια διαμορφώνει τη δέσμη και την ένταση σε μία από τις επτά ρυθμίσεις, ανάλογα με την ταχύτητα του οχήματος, τη γωνία διεύθυνσης και την απόσταση από το αντικείμενο μπροστά. Έτσι, σε υψηλές ταχύτητες, όπως στον αυτοκινητόδρομο, οι δέσμες των προβολέων ανεβαίνουν βελτιώνοντας την ορατότητα σε πιο μακρινή απόσταση. Στις πόλεις, όπου οι ταχύτητες είναι μικρότερες και ο φωτισμός των δρόμων πιο έντονος, οι δέσμες χαμηλώνουν για καλύτερο φωτισμό του δρόμου ακριβώς μπροστά. Όταν το όχημα στρίβει με χαμηλότερες ταχύτητες, το σύστημα προβάλλει μία δέσμη στο πλάι του δρόμου κάνοντας πιο ευδιάκριτους τους δικυκλιστές και τους πεζούς. Το σύστημα υποστηρίζει επίσης και τους οδηγούς που στρίβουν με υψηλότερες ταχύτητες κατευθύνοντας τις δέσμες προς το εσωτερικό της στροφής.

Ford_Focus_first_drive_14

Τέλος, όλες οι εκδόσεις του νέου Focus θα διατίθενται με το Door Edge Protector, που μειώνει την πιθανότητα ζημιάς με την ενεργοποίηση ενός προστατευτικού στην ακμή της πόρτας τη στιγμή που ανοίγει.

[/nextpage]

[nextpage title=”Κινητήρες” ]

Ford_Focus_Greek_presentation_138

Οι αλλαγές συνεχίζονται στα μηχανικά σύνολα, όπου η Ford διαθέτει μια πολύ πλούσια φαρέτρα κινητήρων. Έτσι, το νέο Focus προσφέρεται με δύο βενζίνης και έναν πετρελαίου, με δύο διαφορετικές ιπποδυνάμεις για κάθε κινητήρα, με όλους ανεξαιρέτως να διαθέτουν σύστημα Strat/Stop, με όλους να πληρούν τις προδιαγραφές του Euro6. Αρχικά, υπάρχει ο εξαιρετικός και βραβευμένος για τρία συναπτά έτη ως “ο κινητήρας της χρονιάς”, 1.000άρης EcoBoost, που συνεχίζει να προσφέρεται με 100 και 125 άλογα, με την ροπή του να φτάνει στα 170 Nm, τις εκπομπές ρύπων στα 109 και 110 γρ/χλμ αντίστοιχα και την κατανάλωση σταθερή και στις δύο περιπτώσεις στα 4,8 λίτρα/100 χλμ. Ακολουθεί ο 1.500άρης EcoBoost, με το νέο Focus να είναι το πρώτο όχημα στην Ευρώπη που θα προσφέρει το νέο αυτό βενζινοκινητήρα, και αντικαθιστά τον 1.600άρη EcoBoost. H απόδοση του φτάνει τα 150 και 180 άλογα, ροπή σταθερή στα 240 Nm, εκπομπές ρύπων στα 128 γρ/χλμ. και κατανάλωση στα 6 λίτρα, ανεξαρτήτου ιπποδύναμης. Στο μέλλον θα υπάρξει και μία νέα έκδοση του 1.0 EcoBoost με εκπομπές km CO2 99 γρ/χλμ καθιστώντας το πρώτο μη υβριδικό, οικογενειακό βενζινοκίνητο μοντέλο στην Ευρώπη με εκπομπές CO2 κάτω από 100 γρ/χλμ. H μείωση της κατανάλωσης και των ρύπων κατά 9% στον 1.000άρη EcoBoost, σε σχέση με το υπάρχον μοντέλο γίνεται με τις νέες σχέσεις μετάδοσης, όπως και οι τεχνολογίες απόδοσης καυσίμου Active Grille Shutter, και Ford EcoMode που πληροφορεί τους οδηγούς για το οδηγικό στυλ τους, συμβάλλοντας στη πιο οικονομική οδήγηση. Επιπλέον, το σύστημα Smart Regenerative Charging της Ford ελέγχει την εμπλοκή του δυναμό και φορτίζει τη μπαταρία όταν το όχημα ρολάρει και φρενάρει για ανάκτηση ενέργειας που σε άλλη περίπτωση θα χανόταν άσκοπα, μειώνοντας το φορτίο του κινητήρα ώστε να καταναλώνεται λιγότερο καύσιμο.

Ford_Focus_Greek_presentation_136

Από την πλευρά των diesel, το νέο Focus θα διατίθεται, επίσης, για πρώτη φορά, με τον 1.5 TDCi, που αποδίδει 95 και 120 άλογα, τη ροπή να φτάνει τα 250 και 270 Nm αντίστοιχα, οι εκπομπές στα μόλις 98 γρ/χλμ, απαλλάσσοντας το αυτοκίνητο από τα τέλη κυκλοφορίας, ενώ η εργοστασιακή μέση μικτή κατανάλωση στα 3,8 λίτρα/100 χλμ. Τέλος, για τους πιο τολμηρούς και κατόπιν παραγγελίας, θα υπάρχει και ο 2-λιτρος diesel με τους μηχανικούς της Ford να έχουν βελτιστοποιήσει επιπλέον την ισχύ, τη ροπή και την κατανάλωση του 2.0 TDCi, ο οποίος αποδίδει 150 και 180 άλογα, με τις ροπές να φτάνουν τα 370 και 400 Nm αντίστοιχα. Τα μοντέλα με τον TDCi προσφέρουν έως και 19% μείωση στην κατανάλωση σε σχέση με τον 1.600άρη που αντικαθιστά, ενώ το πιο αποδοτικό βενζινοκίνητο μοντέλο μειώνει την κατανάλωση κατά 17%. Αυτό επιτευχθεί με χρήση νέων προηγμένων τεχνολογίες, όπως νέος καταλύτης με παγίδα NOX φτωχού μίγματος για καθαρότερες εκπομπές ρύπων, με τις τριβές να μειώνονται χάρη στην επικάλυψη με υλικό Diamond Like Coating (DLC), ενώ η αναπνοή του κινητήρα βελτιώνεται με έναν υπερσυμπιεστή VNT (Variable Nozzle Turbocharger).

Ford_Focus_first_drive_05

Όλοι οι κινητήρες συνδυάζονται με 6-τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο, εκτός από τον EcoBoost με τα 100 άλογα που διατίθεται μόνο με το 5-ταχυτο. από Από το 2015 η έκδοση 1,5-λίτρων TDCi με τους 120 ίππους θα προσφέρεται με το αυτόματο κιβώτιο PowerShift και θα προσφέρει βελτίωση κατά 19% συγκριτικά με ένα σημερινό Focus εφάμιλλης ισχύος. Το νέο Focus θα διατίθεται επίσης με χειριστήρια τύπου paddle, και προαιρετικά με όλα τα αυτόματα κιβώτια και το PowerShift, σε εκδόσεις diesel και βενζίνης.

[/nextpage]

[nextpage title=”Εσωτερικό” ]

Ford_Focus_Greek_presentation_125

Περνώντας προς τα μέσα, οι ιθύνοντες τις Ford ουσιαστικά έμαθαν από το λάθος του προηγούμενο Focus, και εξαφάνισαν ούτε λίγο ούτε πολύ 40 κουμπιά. Έτσι, ακούγοντας τα παράπονα των πελατών, η Ford επανασχεδίασε την κεντρική κονσόλα και πλέον το αυτοκίνητο προσφέρεται με μία διάταξη πιο φιλική προς το χρήστη με λιγότερα χειριστήρια και διακόπτες, ενώ στις ακριβότερες εκδόσεις οι μαύρες γυαλιστερές λεπτομέρειες συμβάλλουν στη δημιουργία μιας πιο μοντέρνας εμφάνισης. Επίσης, η ανασχεδιασμένη κεντρική κονσόλα προσφέρει περισσότερο χώρο και ένα νέο, συρόμενο ενσωματωμένο υποβραχιόνιο, ενώ η προσαρμοζόμενη κονσόλα χωρά διάφορα μπουκάλια και ποτήρια. Ακόμα, έχουν χρησιμοποιηθεί πιο παχιές μοκέτες και νέα κρύσταλλα, έτσι ώστε να βελτιώσουν σε ακόμα μεγαλύτερο βαθμό την ηχομόνωση (τόσο από το δρόμο όσο και από τον κινητήρα), κάτι που διαπίστωσα στους κακοτράχαλους επαρχιακούς μας δρόμους. Κατά τ’άλλα οι εσωτερικές διαστάσεις και χώροι για επιβάτες παρέμειναν οι ίδιοι στο ακέραιο, που όπως μπορείς να διαβάσεις στη προηγούμενη δοκιμή μας, αλλά και στο οδικό μας ταξίδι στην Φρανκφούρτη είναι πολύ ικανοποιητικοί.

Ford_Focus_Greek_presentation_130

Στο κέντρο και ψηλά στη κονσόλα δεσπόζει το SYNC 2, με το νέο Focus να είναι το πρώτο όχημα στην Ευρώπη που θα το προσφέρει, και δεν έχει καμία σχέση με αυτό που κυκλοφορούσε στην Αμερική, καθώς πριν τρεις μέρες παρουσιάστηκε εκεί το SYNC 3. Το προηγμένο σύστημα συνδεσιμότητας της Ford περιλαμβάνει έγχρωμη οθόνη αφής 8 ιντσών και προηγμένο φωνητικό έλεγχο για ευκολότερη πρόσβαση στα συστήματα ήχου, πλοήγησης, ελέγχου κλιματισμού και στα συμβατά κινητά τηλέφωνα. Το σύστημα πλοήγησης του SYNC 2 λανσάρει επίσης για πρώτη φορά στην Ευρώπη διαιρούμενη οθόνη με λεπτομερή απεικόνιση των διασταυρώσεων, ανάγνωση ονομάτων δρόμων, τρισδιάστατη απεικόνιση κόμβων αυτοκινητοδρόμων και τοποσήμων και τον οδηγό MICHELIN.

[/nextpage]

[nextpage title=”Τιμές” ]

Ford_Focus_Greek_presentation_49

Περνώντας στο χρώμα του χρήματος, το αυτοκίνητο προσφέρεται σε τέσσερα επίπεδα εξοπλισμού, το Trend, το Business, το Titanium και το Titanium X, με τις τιμές τους για την 5-θυρη έκδοση να διαμορφώνονται όπως φαίνονται στο παρακάτω πίνακα. Για τον πλήρες τιμοκατάλογο, τον εξοπλισμό κάθε έκδοσης αλλά και τον προαιρετικό μπορείς να δεις εδώ, ενώ τα τεχνικά χαρακτηριστικά και βάρη για κάθε έκδοση εδώ.

Εκδόσεις  Λιανική Τιμή  Απόσυρσης Τελική τιμή με Απόσυρση & Προωθητικό
Focus Trend 5D_ 1.0L 100PS 14.420 € 690 € 13.730 €
Focus Trend 5D_ 1.0L 125PS 15.765 € 765 € 15.000 €
Focus Trend 5D_ 1.5L 150PS 16.940 € 867 € 16.073 €
Focus Trend 5D_ 1.5L diesel 95PS 17.815 € 918 € 16.897 €
Focus Trend 5D_ 1.5L diesel 120PS 19.065 € 991 € 18.074 €
Focus Business 5D_ 1.0L 125PS 16.755 € 820 € 15.935 €
Focus Business 5D_ 1.5L 150PS 18.520 € 960 € 17.560 €
Focus Business 5D_ 1.5L diesel 95PS 18.805 € 976 € 17.829 €
Focus Business 5D_ 1.5L diesel 120PS 20.055 € 1.049 € 19.006 €
Focus Trend Sport 5D_1.5L 180PS 20.670 € 1.085 € 19.585 €
Focus Titanium 5D_ 1.0L 125PS 19.410 € 960 € 18.450 €
Focus Titanium 5D_ 1.5L 150PS 20.585 € 1.080 € 19.505 €
Focus Titanium 5D_ 1.5L diesel 95PS 21.375 € 1.126 € 20.249 €
Focus Titanium 5D_ 1.5L diesel 120PS 22.780 € 1.208 € 21.572 €
Focus TitaniumX 5D_ 1.0L 125PS 20.980 € 960 € 20.020 €
Focus TitaniumX 5D_ 1.5L 150PS 22.155 € 1.171 € 20.984 €
Focus TitaniumX 5D_ 1.5L diesel 120PS 23.945 € 1.276 € 22.669 €

[/nextpage]

[nextpage title=”Οδηγώντας” ]

Ford_Focus_Greek_presentation_63

Αν κάπου έχει αριστεύσει και διακριθεί όλα αυτά τα χρόνια το Focus, είναι στην συμπεριφορά του δρόμο, στην αίσθηση που μεταφέρει στον οδηγό και τις απολαυστικές του αντιδράσεις. Το νέο Focus έχει γίνει ακόμα πιο οδηγοκεντρικό, καθώς οι μηχανικοί της Ford κατάφεραν να το κάνουν πιο αξιόπιστο οδηγικά. Το αυτοκίνητο “ακούει” με υψηλή απόκριση τις εντολές του τιμονιού, και μεταφέρει την αίσθηση του δρόμου στα χέρια του οδηγού. Πως έγινε το καλό, καλύτερο; Εξελίσσοντας το μοντέλο εκεί που έπρεπε. Έτσι, κράτησαν τα καλά χαρακτηριστικά του, και για να αρέσει περισσότερο στον οδηγό, αύξησαν τη δομική ακαμψία μπροστά κάνοντας ενισχύσεις στο πλαίσιο αλλά και αυξάνοντας το πάχος κάποιων brackets. Εν συνεχεία, βελτίωσαν τη γεωμετρία της ανάρτησης, αυξάνοντας την εγκάρσια ακαμψία κατά 25% των σαϊλεντμπλόκ της ανάρτησης (όχι των ψαλιδιών) που επηρεάζουν και το σύστημα διεύθυνσης, ενώ επαναρρύθμισαν τα αμορτισέρ, που πλέον έχουν μεγαλύτερη διατομή.

Ford_Focus_Greek_presentation_77

Το επαναχαρτογραγημένο ηλεκτρικό τιμόνι έχει πολύ βελτιωμένη αίσθηση, προσφέροντας κάθε πληροφόρηση στον οδηγό από το δρόμο, κάτι που εκτιμήθηκε δεόντως στις συνεχόμενες στροφές της ανάβασης της Ριτσώνας και με μικρή δόση υπερβολής θα έλεγα ότι πλησιάζει αρκετά σε αίσθηση το τιμόνι του “άσσου” της BMW, αν και θα ήθελα να περάσω περισσότερο χρόνο με το αυτοκίνητο για να αποκτήσω πιο σφαιρική άποψη. Επίσης, το Focus είναι φορτωμένο με αρκετά συστήματα ασφαλείας, όπως το σύστημα Enhanced Transitional Stability της Ford, που είναι σε πρώτη εφαρμογή και παρακολουθεί την ταχύτητα του οχήματος και τις εντολές του οδηγού στο τιμόνι για να προβλέπει έγκαιρα την όποια απώλεια πρόσφυσης και ενεργοποιεί το ESP συντομότερα, προς όφελος της ασφάλειας και της οδηγικής άνεσης.

Ford_Focus_Greek_presentation_97

Εντύπωση μου προκάλεσαν οι αντιδράσεις του αμαξώματος στις εγκάρσιες ανωμαλίες, στις συνεχόμενες εναλλαγές της κατεύθυνσης, καθώς και στα φρένα αφού αυτό συμπεριφερόταν σαν ένα σώμα, χωρίς ίχνος πλεύσης, γεμίζοντας με, με αυτοπεποίθηση, σιγουριά και ασφάλεια για την επόμενη στροφή. Μπορεί να μην είναι τόσο απόλυτο όσο το ST, που είχαμε δοκιμάσει, και πλέον προσφέρεται και σε diesel έκδοση, αλλά είναι κάτι παραπάνω από φανερό ότι οι μηχανικοί κατά το στήσιμο του αυτοκινήτου, είχαν στο μυαλό τους το κορυφαίο -μέχρι στιγμής- μοντέλο στη γκάμα του Focus.

[/nextpage]

[nextpage title=”Συμπέρασμα” ]

Ford_Focus_Greek_presentation_75

Κλείνοντας, τα περί οδήγησης και όχι μόνο, η οδηγική εμπειρία με το Focus είναι φανερά αναβαθμισμένη, με το βελτιωμένο NVH να βοηθάει στη δημιουργία μιας εξαιρετικά αθόρυβης καμπίνας, κάτι που φάνηκε στην εθνική οδό, που ακόμη και σε υψηλές ταχύτητες, απολαμβάνεις ένα χαλαρό και ξεκούραστο ταξίδι. Τα 2+3 εργοστασιακή εγγύηση (ή τα 100.000 χλμ.), το πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού από την βασική, κιόλας έκδοση, και οι καλές του τιμές, έχουν κερδίσει την εμπιστοσύνη του κοινού, και θα συνεχίσει να είναι μια πρόταση ψηλά στη λίστα του υποψήφιου αγοραστή.

[/nextpage]

[nextpage title=”Φωτογραφίες” ]

[/nextpage]