Στροβιλομηχανές ως range extenders

Σχετικά άρθρα

DeltaMotorsport_turbine_crop

Μπορεί ο δεύτερος θερμοδυναμικός νόμος να μας λέει πως η μετατροπή της ενέργειας από μια μορφή σε άλλη έχει πάντα απώλειες, από την άλλη όμως γνωρίζουμε πως μερικές μορφές ενέργειας δεν είναι πρακτικές.

Έτσι, το εγχείρημα στροβιλοκινητήρας σε αυτοκίνητο είναι κάτι που από καιρό έχει αποδειχθεί ασύμφορο και καθόλου πρακτικό, καθώς δεν τα πάνε καθόλου καλά σε χαμηλό ή και μεταβαλόμενο φορτίο. Οι στροβιλομηχανές, όμως, απ’ότι φαίνεται δεν έχουν πει ακόμα την τελευταία τους κουβέντα. Το γεγονός πως παραμένουν μακράν οι πιο αποδοτικές θερμικές μηχανές (σε σταθερό, υψηλό φορτίο) ίσως τους δώσει μια δεύτερη ευκαιρία στην αυτοκίνηση, αν και αυτή την φορά έχοντας δεύτερο ρόλο, τον ρόλο της ηλεκτρογεννήτριας εν είδει range extender.

Οι αεριοστρόβιλοι χρησιμοποιούνται ευρέως ως ηλεκτρογεννήτριες στα εργοστάσια ηλεκτροπαραγωγής με φυσικό αέριο, στα πυρηνικά εργοστάσια με ατμό αλλά και σε οχήματα! Στα αεροσκάφη αυτό που λέμε APU (auxiliary power unit) είναι η ηλεκτρογεννήτρια του!

b737-a10

Τώρα η Delta Motorsport, μια βρετανική εταιρεία, επιχειρεί να λανσάρει μια μικροτουρμπίνα σαν range entender ηλεκτρικού. Το μικρό μέγεθος και βάρος της, είναι ό,τι πρέπει για το μινιμαλιστικό packaging που απαιτεί το αυτοκίνητο. Η ιδέα δεν είναι νέα, η κινέζικη TechRules είχε παρουσιάσει στην έκθεση της Γενεύης 2 concept supercars που με την χρήση αεριοστροβίλων φόρτιζαν μπαταρίες των μόλις 20 kWh, που έδιναν κίνηση σε 6 ηλεκτρομοτέρ, συνολικής απόδοσης 768 kW ήτοι 1030 άλογα, χαρίζοντας αυτονομία 2.000 χιλιομέτρων!

03-techrules-gt96-trev-concept-geneva-1

Η MiTRE της Delta Motorsport είναι για πιο ήπιες χρήσεις με ισχύ μεταξύ 23 και 47 ίππων είναι κατά 40% μικρότερη και 50% ελαφρύτερη από ένα αντίστοιχο μοτέρ βενζίνης, με την θερμοδυναμική απόδοση να ξεπερνάει το 30%. Σε αυτή την προσπάθεια συμμετέχουν η Ariel και η Morgan που θέλουν να φέρουν τις φτηνές μικροτουρμπίνες στον χώρο του αυτοκινήτου.

delta-motorsport-mitre-microturbine

Το βασικό επιχείρημα υπέρ αυτής της τεχνολογικής λύσης είναι πως παράγεις ηλεκτρισμό με απόδοση αντίστοιχη των εργοστασίων ή έστω καις το καύσιμο πολύ πιο αποδοτικά σε σχέση με τους otto και diesel. Και επειδή δεν μπορείς να χρησιμοποιήσεις άμεσα την ισχύ του στροβιλοκινητήρα, παρεμβάλλεται το σύστημα μπαταρίας-ηλεκτρομοτέρ για να κάνει αυτή την ισχύ οδηγίσιμη. Από την άλλη βέβαια πολλοί θα πουν πως δεν είναι ηλεκτρικό, ή δεν είναι μηδενικών ρύπων, αλλά η αλήθεια είναι πως το ρεύμα που καίνε και τα “απλά” ηλεκτρικά μάλλον κάποια τουρμπίνα το παράγει.

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Genesis G80 EV Magma Concept

Στο περίπτερο της Genesis στην έκθεση του Πεκίνου βρίσκεται το G80 EV Magma Concept, με το πρωτότυπο να ξεχωρίζει από το νέο bodykit κατασκευασμένο...

Τέσσερα πρωτότυπα από την Nissan

Τα πρωτότυπα Epoch, Evo, Epic και Era παρουσίασε στην έκθεση του Πεκίνου η Nissan, πρωτότυπα που δημιουργήθηκαν σε συνεργασία με την Dongfeng Motor. Πρόκειται...

Δύο νέα ηλεκτρικά παρουσίασε η Toyota στη Κίνα

Στην έκθεση του Πεκίνου η Toyota παρουσίασε τα bZ3C και bZ3X, δύο νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που θα κυκλοφορήσουν στην αγορά της Κίνας. Αποτελούν τις...

Mazda EZ-6 και Arata concept

Στην έκθεση του Πεκίνου η Mazda παρουσίασε τη νέα γενιά του 6. Ονομάζεται EZ-6, αναπτύχθηκε από την κοινοπραξία Changan Mazda και θα είναι διαθέσιμο...