Η Toyota εξέδωσε ανακοίνωση με την οποία δίνει λεπτομέρειες για την δυσλειτουργία του πεντάλ γκαζιού που προκάλεσε ανάκληση 1.8 εκατ. αυτοκινήτων στην Ευρώπη και 2.3 εκατ. αυτοκινήτων στην Αμερική. Συγκεκριμένα αναφέρει ότι υπάρχουν δύο αιτίες που μπορεί να κολλήσει το γκάζι, η μία είναι λόγω σχεδιασμού να κολλήσει στα πατάκια και η δεύτερη ότι ο μηχανισμός του πεντάλ του γκαζιού, σε ακραίες περιπτώσεις μπορεί να κολλήσει σε μία μερικώς πατημένη θέση ή να αργεί να επανέλθει. Το φαινόμενο αυτό προκαλείται κυρίως επειδή ο μηχανισμός του πεντάλ του γκαζιού ενδέχεται μετά από μακρόχρονη χρήση να φθαρεί. Αυτή η προοδευτική φθορά, σε συνδυασμό με ορισμένες επιπλέον λειτουργικές και περιβαλλοντικές συνθήκες (π.χ. υγρασία, σκόνη), μπορεί να προκαλέσει αύξηση τριβής στον μηχανισμό με αποτέλεσμα το πεντάλ περιοδικά να γίνεται σκληρότερο στη χρήση, αργό στην επαναφορά ή, σε σπάνιες και ακραίες περιπτώσεις, να κολλάει σε μερικώς ανοιχτή θέση. (funster είχες δίκιο ;))

Το γράφημα που έδωσε μαζί με το δελτίο τύπου απεικονίζει τα τμήματα του μηχανισμού που υπάρχει περίπτωση να κολλήσουν με την λύση να είναι απλή αφού με την προσθήκη μιας ειδικής μεταλλικής μπάρας το φαινόμενο εξαλείφεται. Η Toyota αναφέρει στο δελτίο τύπου ότι αν παρουσιαστεί σε κάποιον το φαινόμενο τότε να φρενάρει όσο ποιο ομαλά μπορεί (με το που πατήσει ο οδηγός το πεντάλ του φρένου, η ηλεκτρονική πεταλούδα του γκαζιού κλείνει ακαριαίως σε όλα τα σύγχρονα αυτοκίνητα). Στην συνέχεια να σταματήσει σε ασφαλές σημείο και να ενημερώσει οποιοδήποτε εξουσιοδοτημένο συνεργείο. Το τηλεφωνικό νούμερο εξυπηρέτησης πελατών στην Ελλάδα είναι το 210-2808222. Το δελτίο τύπου της Toyota και της Γενικής Γραμματείας Καταναλωτή στην συνέχεια.

[Πηγή: Toyota]

Δελτίο Τύπου Γενικής Γραμματείας Καταναλωτή (κάντε κλικ για να το διαβάσετε)

Δελτίο Τύπου Toyota (κάντε κλικ για να το διαβάσετε)

  • funster

    ;-)

  • Πάνος

    Την έχει χάσει τη μπάλα η ΤΟΥΟΤΑ εδώ και καιρό… Καλό θα είναι να επιστρέψει και πάλι στο προσκύνιο, όχι τίποτε άλλο να έχουν και σωστό ανταγωνισμό άλλες εταιρείες (Opel, VW, Fiat, Renault) μπας και οφεληθούμε κι εμείς οι καταναλωτές. Μιλάω για απλούς κινητήρες και τουρμπο κι όχι για υβριδικά που εκεί πράγματι η TOYOTA είναι ασυναγώνιστη.