Η Dacia παρουσίασε στη Γενεύη το μοντέλο παραγωγής του Duster. Με τους σχεδιαστές να ακολουθούν μια ποιο συμβατική – κλασσική γραμμή στον σχεδιασμό του από το Dacia Duster Concept το μήκους 4.31m και πλάτους 1.82m SUV εφοδιάζεται με δύο κινητήρες πετρελαίου 1600cc dCi 85 και 105 ίππων καθώς και έναν 1600αρη 16βάλβιδο βενζινοκινητήρα απόδοσης 110 ίππων. Η Dacia ισχυρίζεται ότι η μέση κατανάλωση θα είναι αρκετά χαμηλή αφού οι κινητήρες εκπέμπουν έως 140 γρ/χλμ CO2 στις προσθιοκίνητες εκδόσεις και έως 150 γρ/χλμ στις τετρακίνητες.


Το σύστημα τετρακίνησης είναι δανεισμένο από την Nissan και διαθέτει 3 λειτουργίες 4×2,Auto, Lock οι οποίες επιλέγονται από ένα χειριστήριο που είναι τοποθετημένο στην κεντρική κονσόλα. Η πρώτη επιλογή “4×2” μεταδίδει την κίνηση μόνο στους μπροστά τροχούς, η θέση “Auto” επιτρέπει στο αυτοκίνητο να υπολογίσει πόση ροπή χρειάζεται να στείλει στους μπροστά και πίσω τροχούς ενώ στην θέση “Lock” η ροπή διανέμεται ισόποσα 50% μπροστά και 50% πίσω.

Από πλευράς ασφάλειας το Duster διαθέτει ABS της Bosch με EBD, 2 αερόσακους και ζώνες 3 σημείων με προεταντήρες. Το Duster θα κατασκευαστεί στην εγκαταστάσεις της Dacia στην πόλη Pitesti στη Ρουμανία και οι πωλήσεις αναμένεται να ξεκινήσουν την άνοιξη του 2010.

httpvh://www.youtube.com/watch?v=RIKMWo3AcX0

httpvh://www.youtube.com/watch?v=kk-RQ0EadIM

[Πηγή: Dacia – Renault | Live Photos via: autoblog.nl]

Δελτίο Τύπου (κάντε κλικ για να το διαβάσετε)

  • Panos225

    Μακαρι να εχει μεχρι 15.000 ευρω να γεμισει η χωρα.Και εγω θα παρω.Α!Να χει και 4 αεροσακους παρακαλω (το λιγοτερο)

    • Σύμφωνα με το wikipedia η τιμή του θα ξεκινά από €11.900 για την 2WD και €13.900 για την 4WD ενώ διαθέτει 4 αερόσακους (οδηγού – συνοδηγού και πλαϊνούς)

      “Dacia Duster is offered in Europe, Turkey, Algeria and Morocco from March 2010, with prices starting from €11,900 for the two-wheel drive version, and from €13,900 for the 4×4 version.[3] From June 2010, the Duster will also be available in Ukraine, Israel, Jordan, Syria, Egypt and Lebanon and in some African countries badged as a Renault, while in 2011, it will be sold in the Gulf States.[5]
      In 2011, Renault will begin production of the Duster at its Curitiba plant in Brazil for distribution in Brazil, Argentina, Mexico and Chile, while at a later date, the Duster will go on to be manufactured at the Avtoframos plant in Moscow, Russia.
      It has also been confirmed that the Duster will be launched in the UK in 2012, relaunching the Dacia brand there. [6]”

      Depending on version, two lateral head/thorax airbags are fitted in addition to the driver and passenger front airbags to provide additional protection in the case of side impact. Pyrotechnic pretensioners for the front seats (depending on version) complete Dacia Duster’s retention system. In addition to holding the thorax firmly in place, they limit forward body movement in the case of a frontal impact by tightening the belt around the thorax and the lap.

  • giannis sirlakidis

    makari na einai i timi ayti.tha to agoraso.epitelous ena 1600 4 epi 4 se logiki timi.to perimeno pos kai pos

  • Άντε να είναι +1000€ λόγω αυξημένου ΦΠΑ και ειδικού φόρου. Παραπάνω δεν πιστεύω να έιναι

  • Παναγιώτης Μπαζιωτόπουλος

    Να και ένα τίμιο αυτοκίνητο από χώρα που ανακάμπτει οικονομικά (όχι σαν την Ελληναρέϊκη Ελλάδα…)

    Ένα αυτοκίνητο που δεν προορίζεται για χυδαίους φλούφληδες της σκατονομεκλατούρας των λωποδυτών που μας κατασπάραξαν τα τελευταία χρόνια….

    Ναι θα το αγοράσω διότι σιχαίνομαι τους σκατονεόπλουτους… του Περιστερίου και του Αιγάλεω που προσπάθησαν να αναβαθμιστούν με τα νεοπλουτίστικα κάρα τους….

  • Γιωργος

    θα συμφωνησω με τους προηγουμενους Βεβαια ελαχιστοι θα ασχοληθουν και θα παρουν το DUSTER και οποιος το παρει ειναι σιγουρο οτι στο δρομο θα γινει αντικειμενο χλευασμου. Σ αντιθεση με την Ελλαδα η DACIA διαβασα παει καλα στις πωλησεις στην Ευρωπη. Με Dacia καταδεχεται να τρεχει σε αγωνες ενας οδηγος επιπεδου φορμουλα1 και μαλιστα ενας απο τους καλυτερους οδηγους formula 1 ολων εποχων ο Αlain Prost, βεβαια αυτο ειναι αλλο θεμα.Ειπαμε εδω στην Ελλαδα ειμαστε ξεχωριστοι καμια Καγιεν καμια ΒΜW X5 αντε στην χειροτερη περιπτωση ενα VW TIGUAN η ΤΟΥΟΤΑ RAV

  • Γιωργος

    Kαι για να μην παρεξηγουμαστε δεν εχω κανενα κομπλεξ με οσους εχουν Καγιεν Χ5 και αλλα σουπερ αυτοκινητα αυτοι εχουν κομπλεξ με οδηγους σαν που βγαινω στην αριστερη λωριδα μονο για να περασω κανενα φορτηγο η λεωφορειο που παει αργα και μετα να επανελθω στη δεξια και οι ανεκδιηγητοι ιδιοκτητες των σουπερ αυτων αυτοκινητων μου αναβουν τα φωτα ενω βρισκονται ενα με δυο χιλιομετρα πιο πισω και που το αυτοκινητο τους στους καθρεφτες μου ειναι μια μικρη κουκιδα κι ομως απο τοσο μακρυα μου αναβουν τα φωτα να κανω στην παντα

  • Το πήρα test drive το Dacia και μου άρεσε πάρα πολύ έτσι όπως πήγαινε στον δρόμο

    Θα κοιτάξω τώρα τον χειμώνα να το ξαναπάρω και να βγω σε εκτός δρόμου διαδρομή να δω πως συμπεριφέρεται και εκεί!

  • Γιωργος

    Eυτυχως autoblogger που δεν επηρεαστηκατε απο το οτι στο καπο του αυτοκινητου υπηρχε το σημα dacia ωστε να ειστε εξαρχης προκατηλημενος. Δυστυχως αυτο συνεβει σε καποια αλλα περιοδικα οπου διαβασα ασχημα πραγματα για το Duster. Αληθεια θα ηθελα να τους ρωτησω απο ποτε τα μηχανικα μερη των RENAULT NISSAN ειναι τοσο χαλια. Προφανως επεπηρεαστηκαν μονο στο οτι το καπο του αυτοκινητου υπηρχε το σημα της DACIA και με βαση αυτο και μονο εκαναν την κριτικη τους. Ειμαι σιγουρος οτι στο ιδιο αυτοκινητο με τα ιδια μηχανικα μερη θα εγραφαν εντελως διαφορετικα πραγματα εαν στο καπο του υπηρχε το σημα της renault και οχι της dacia.

  • Δεν κοιτάω ούτε τι σήμα έχει το αυτοκίνητο, ούτε πως λένε την εταιρία.

    Αν μου αρέσει έτσι όπως πηγαίνει και η τιμή του συνάδει με αυτά που προσφέρει γιατί να μην το προτιμήσω;

  • Γιωργος

    μπραβο autobloger που κοιτας , την ουσια και οχι το ονομα