H General Motors σε συνεργασία με την κοινοπραξία Shanghai Automotive Industry Corporation και την γνωστή εταιρία Segway μετά από 3 χρόνια εξέλιξης παρουσίασαν την δική τους πρόταση για το μέλλον των αστικών μετακινήσεων στο μέλλον. Το GM EN-V Concept είναι ένα φουτουριστικό διθέσιο όχημα το οποίο θα παρουσιαστεί επίσημα στην έκθεση της Σαγκάης σε 3 εκδοχές. Η επιλογή της πόλης δεν ήταν τυχαία αφού η Σαγκάη κατέχει το ρεκόρ των περισσότερων κατοίκων ανά τετραγωνικό αφού περισσότεροι από 20 εκατ. άνθρωποι ζούνε στην πόλη.

Το πρωτότυπο αποτελεί εξέλιξη του General Motors Segway P.U.M.A. και διαθέτει δύο τροχούς όπου ο καθένας διαθέτει από έναν ηλεκτροκινητήρα 3kW που τροφοδοτείται από μπαταρίες ιόντων λιθίου. Η αυτονομία του οχήματος αγγίζει τα 40 χλμ με τον χρόνο επαναφόρτισης των μπαταριών, που γίνεται μέσω απλής οικιακής πρίζας, να μην έχει ανακοινωθεί. Η τελική του ταχύτητα είναι της τάξεως των 40 χλμ/ώρα με το συνολικό βάρος του οχήματος να μην ξεπερνά τα 500 κιλά χάρη στην εκτενή χρήση carbon και Lexan.

Τεχνολογικά το όχημα διαθέτει ένα προηγμένο σύστημα car-to-car επικοινωνίας το οποίο βασίζεται στο GPS ώστε ο οδηγός να ενημερώνεται πλήρως για την κίνηση και να επιλέγει την διαδρομή με την λιγότερη κίνηση. Επίσης διαθέτει κάμερες και αισθητήρες που του επιτρέπουν να “αντιδρά” με το περιβάλλον και να αποφεύγει πιθανές συγκρούσεις. Το αυτοκίνητο θα παρουσιαστεί στις 1 Μαίου στην έκθεση της Σαγκάης. Περισσότερες λεπτομέρειες στις φωτογραφίες και στο δελτίο τύπου που ακολουθεί

[Πηγή: GM]

Δελτίο Τύπου (κάντε κλικ για να το διαβάσετε)

Στη μακρινή Σαγκάη η General Motors παρουσίασε τη σύγχρονη, επαναστατική, αλλά και εναλλακτική συγχρόνως πρότασή της, όσον αφορά τόσο τη μορφή όσο και το «περιεχόμενο» των αστικών μεταφορικών οχημάτων του μέλλοντος.
Το όνομα αυτής; EN-V (Electric Networked-Vehicle). Πρόκειται για ένα φουτουριστικό διθέσιο όχημα (δύσκολα το αποκαλεί κανείς «αυτοκίνητο»!), το οποίο εξελίχθηκε σε συνεργασία με την γνωστή Segway επί τρία χρόνια. Το EN-V προσφέρεται σε τρεις διαφορετικές παραλλαγές «αμαξώματος», όλες όμως «πατούν» στην ίδια τεχνολογική βάση διαθέτοντας μάλιστα παραπλήσιες εξωτερικές διαστάσεις (Μήκος: 1.500 έως 1.540 χλστ., Πλάτος: 1.405 έως 1.425 χλστ., Ύψος: 1.635 έως 1.770 χλστ.). οι δύο επιβάτες της κατασκευής κάθονται ο ένας δίπλα στον άλλον, με τους δύο τροχούς να βρίσκονται εγκατεστημένοι εκατέρωθέν τους. Κάθε ένας εξ αυτών παίρνει κίνηση από έναν ηλεκτροκινητήρα με ισχύ 3KW, ο οποίος με τη σειρά του αντλεί την ενέργειά του από μπαταρίες ιόντων λιθίου.
Σύμφωνα με την GM, το EN-V είναι σε θέση να εξασφαλίσει μια αυτονομία της τάξης των 40 χλμ. σημειώνοντας με την ίδια ευκολία μια τελική ταχύτητα της τάξης των 40 επίσης χιλιόμετρων ανά ώρα. Σε αντίθεση με το προηγούμενο μοντέλο της Segway, στο οποίο ο χειριστής του ήταν όρθιος μετακινώντας το όχημά με την βοήθεια γυροσκοπικών αισθητήρων, στο EN-V ο τελευταίος βρίσκεται καθισμένος σε… κανονική θέση έχοντας στη διάθεσή του ένα drive by wire σύστημα διεύθυνσης, σε συνδυασμό με μηχανικό γκάζι και φρένο.
Το βάρος της όλης κατασκευής, η οποία παρουσιάζει εντυπωσιακή ευελιξία κίνησης καθώς, μεταξύ άλλων, έχει τη δυνατότητα πλήρους περιστροφής σε γωνία 180 μοιρών, δεν ξεπερνά τα 500 συνολικά κιλά, χάρη στη χρήση ελαφριών υλικών (ανθρακονήματα, πλαστικό κοκ).  Επιπρόσθετα, το επαναστατικό EV-N διαθέτει ένα προηγμένο σύστημα car-to-car επικοινωνίας, που βασίζεται στα γνωστά μας GPS, ώστε ο οδηγός να ενημερώνεται ανά πάσα στιγμή για τον κυκλοφοριακό φόρτο που αφορά τη διαδρομή που ακολουθεί.
Πότε θα δούμε στους ευρωπαϊκούς και όχι μόνο δρόμους, το επαναστατικό EN-V; Προς το παρόν η GM κρατά κλειστά τα χαρτιά της, κάτι που ισχύει και για το ενδεικτικό κόστος του συγκεκριμένου οχήματος. _Χ.Α.