Grand Prix Βελγίου: O Hamilton νικητής και καρφί στην κορυφή

Σχετικά άρθρα

Όπως πάντα το Grand Prix στην Βελγική πίστα του Spa Francorchamps, μας χαρίζει έναν από τους καλύτερους και θεαματικότερους αγώνες της χρονιάς. Φέτος δεν θα μπορούσε να γίνει κάτι το διαφορετικό και έτσι μετά από έναν όμορφο αγώνα που είχε τα πάντα, βροχή, προσπεράσματα, συγκρούσεις, ποινές, ο Lewis Hamilton μετά από 44 γύρους είδε πρώτος την καρό σημαία ενώ ο Mark Webber παρότι την άσχημη εκκίνηση τερμάτισε τελικά στην 2η θέση ελαχιστοποιώντας έτσι τις βαθμολογικές απώλειες από το πρωτάθλημα των οδηγών. Το βάθρο συμπληρώθηκε από τον Πολωνό Robert Kubica ο οποίος από χθες έδειξε ότι θα τα πάει καλά στο Spa, αφού στις κατατακτήριες είχε πάρει πάλι την 3η θέση. Την βαθμολογούμενη 10αδα συμπλήρωσαν οι Felipe Massa, Adrian Sutil, Nico Rosberg, Michael Schumacher, Kamui Kobayashi, Vitaly Petrov και Jaime Alguersuari.

Καταστροφικός αγώνας για τους Alonso, Button και Vettel με τον Ισπανό και τον Βρετανό να εμπλέκονται σε συγκρούσεις με αποτέλεσμα να εγκαταλείψουν ενώ ο Γερμανός μετά από δύο συμμετοχές του σε συγκρούσεις και μια ποινή διέλευσης τερμάτισε τελικά στην 15η θέση. Ας τα πάρουμε όπως τα πράγματα από την αρχή…

Ο καιρός στο Spa φαινόταν βαρύς και οι προβλέψεις έδιναν βροχή. Με το που έσβησαν τα κόκκινα φώτα ο Mark Webber ξεκίνησε τραγικά αργά και έχασε πολλές θέσεις αφού τον πέρασε μέχρι και ο Massa που ξεκινούσε 6ος. Ο Lewis Hamilton έστριψε πρώτος στην La Source και έμεινε εκεί μέχρι τον τερματισμό. Δεν ήταν όμως τόσο ήρεμα τα πράγματα πίσω του αφού έγινε ένας μικρός χαμός. Κερδισμένος από την εκκίνηση ήταν ο Alonso και ο Scnumacher οι οποίοι κέρδισαν αρκετές θέσεις. Μετά την Eau Rouge τα μονοθέσια έδιναν μάχες ώστε να περάσουν τα προπορευόμενα μονοθέσια αλλά αυτό που έκλεψε τις εντυπώσεις ήταν η εμφάνιση των πρώτων ψιχάλων βροχής.

Ο χαμός έγινε στο τελευταίο chicane της πίστας, στο περίφημο Bus stop εκεί όπου σχεδόν όλοι έχασαν τα φρένα και βγήκαν εκτός πίστας με τον Rubens Barrichello να ξεχνά να φρενάρει και να πέφτει με ταχύτητα πάνω στον Fernando Alonso. Η Williams του Βραζιλιάνου διαλύθηκε εγκαταλείποντας έτσι άδοξα στον 300στο αγώνα του, ενώ ο Alonso κατάφερε και μπήκε στα pit άλλαξε αεροτομή και ελαστικά (έβαλε ενδιάμεσα) και συνέχισε τον αγώνα.

Μόλις στον 2ο γύρο έκανε την εμφάνιση του το Safety Car ώστε να καθαρίσει η πίστα από το παραπάνω περιστατικό ενώ η βροχή τελικά σταμάτησε καταστρέφοντας έτσι τον αγώνα του Ισπανού μιας και χρειάστηκε να ξαναμπεί στα πιτ ώστε να βάλει slick ρίχνοντας τον έτσι στην τελευταία θέση.Στην συνέχεια του αγώνα ο Hamilton μεγάλωσε την διαφορά από τον 2ο Jenson Button ο οποίος δεχόταν ασφυκτική πίεση από τον Sebastian Vettel. Λίγο νωρίτερα και οι δύο είχαν περάσει τον Robert Kubica με τον Πολωνό να βρίσκεται εκείνη την στιγμή στην 4η θέση. Ο Alonso από την τελευταία θέση προσπερνούσε τους πάντες σε μια απέλπιδα προσπάθεια να βρεθεί στην βαθμολογούμενη 10αδα.

Κάπως έτσι φτάσαμε στον 16 γύρο όπου ο Sebastian Vettel κατά την προσπάθεια του να περάσει στον Jenson Button στο Bus Stop, έχασε τον έλεγχο της Red Bull και έσκασε με δύναμη πάνω στην αριστερή μεριά των ψυγείων της MP4/25 του Button. Ο Button εγκατέλειψε ενώ ο Vettel μπήκε αμέσως στα πιτ και αφού άλλαξε αεροτομή συνέχισε τον αγώνα του. Ο Γερμανός όμως τιμωρήθηκε από τους αγωνοδίκες ως υπαίτιος για το ατύχημα που είχε μεταξύ με τον Button και έτσι στον 21 γύρο πήρε ποινή διέλευσης από τα πιτ για το συμβάν. Λίγο προτού μπει στα πιτ για να εκτίσει την ποινή του, o Vettel πέρασε στην πρώτη στροφή τον Liuzi αλλά ο Ιταλός με ένα εκπληκτικό πέρασμα από την Eau Rouge πέρασε ξανά τον Γερμανό στο τέλος της μεγάλης ευθείας. Ο Alonso με εκπληκτική οδήγηση έφτασε στην 9η θέση ενώ ο Michael Schumacher θύμιζε κάτι από τον παλιό καλό εαυτό του αφού από την 21 θέση που εκκινούσε, εκείνη την στιγμή βρισκόταν στην 6η θέση μπροστά από τον ομόσταβλό του Nico Rosberg.

Κάπου στον 22ο γύρο οι περισσότεροι μπήκαν για αλλαγή ελαστικών, με τον Sebastian Vettel κατά το προσπέρασμα που έκανε στον Liuzzi στο Bus Stop, να είναι άτυχος αφού η μπροστά πτέρυγα της Force India βρήκε στον πίσω αριστερό τροχό του με αποτέλεσμα μετά από λίγα μέτρα να κλατάρει. Ο Γερμανός κινούμενος αργά κατάφερε και έφτασε στα πιτ για να αλλάξει ελαστικά αλλά είχε χάσει πολύτιμο χρόνο πέφτοντας έτσι στην τελευταία θέση.

Και εκεί που ο ρυθμός είχε ηρεμήσει κάπως, ο καιρός έκανε πάλι τα δικά του τερτίπια και η βροχή έκανε και πάλι στην εμφάνιση της. Ο Hamilton λίγο έλειψε να το χάσει δύο φορές και να τελειώσει άδοξα ο αγώνας του αλλά ο Βρετανός το έσωσε και έφτασε στα pit αλλάζοντας ελαστικά. Ο Kubica έχασε την 2η θέση μέσα στα pit από τον Webber αφού δεν κατάφερε να σταματήσει στην σωστή θέση δυσκολεύοντας έτσι τους μηχανικούς του να του αλλάξουν ελαστικά. Όλοι άλλαξαν ελαστικά αλλά η βροχή δυνάμωνε.

Στον 37 γύρο ο Fernando Alonso έχασε τον έλεγχο της Ferrari του στην Les Combes και μετά από στενή επαφή με τις μπαριέρες το μονοθέσιο του έμεινε στην μέση της πίστας. Το Safety Car έκανε την εμφάνιση του για 2η φορά. Μόλις έφυγε το SC από την πίστα δεν έγινε κάτι το τόσο σημαντικό πέραν του προσπεράσματος του Nico Rosberg στον Schumacher. Μέχρι να πέσει η καρό σημαία αρκετοί οδηγοί βγήκαν εκτός πίστας αλλά κατάφεραν τελικά να τερματίσουν τον αγώνα.

Κάπως έτσι ο Lewis Hamilton είδε πρώτος την καρό σημαία, παίρνοντας έτσι την 3η φετινή του νίκη η οποία τον έστειλε ξανά στην κορυφή του πρωταθλήματος των οδηγών. Στην δεύτερη θέση ο Mark Webber με διαφορά μόλις 3 βαθμών ενώ διατήρησε την 3η θέση ο Sebastian Vettel. Στο πρωτάθλημα κατασκευαστών η Red Bull κράτησε την πρωτοπορία της με 330 βαθμούς ενώ με 1 βαθμό διαφορά ακολουθεί η McLaren με 329. Στην 3η θέση η Ferrari με 250 βαθμούς. Ταχύτερος γύρος από τον Lewis Hamilton στον 32ο γύρο με 1:49.069.

Επόμενος αγώνας στο Ιταλικά Grand Prix, στον ναό της ταχύτητας, στην πίστα της Monza στις 10-11-12 Σεπτεμβρίου. Αναλυτικά τα αποτελέσματα και οι βαθμολογίες τόσο στο πρωτάθλημα των οδηγών όσο και των κατασκευαστών στη συνέχεια.

P.S: Ο PascaL 425 (Γιώργος) έχει πάει διακοπές και έτσι μην περιμένετε το άρθρο “Ανάλυσε το” μετά το τέλος αγώνα. Ίσως το κάνει όταν γυρίσει από τις διακοπές του. ;)

Update: Ο Jaime Alguersuari πήρε ποινή 20 δευτερολέπτων λόγω ότι κατά την προσπάθεια του να προσπεράσει τον Vitantonio Liuzzi στον 42 γύρο, έκοψε στο chicane του Bus Stop.  Έτσι ο Ισπανός πέφτει στην 13η θέση με τον 1 βαθμό της 10της θέσης να τον παίρνει ο Vitantnio Liuzzi. Έτσι τα νέα αποτελέσματα και οι βαθμολογίες τόσο στο πρωτάθλημα των οδηγών όσο και των κατασκευαστών στη συνέχεια.

2010 FORMULA 1 BELGIAN GRAND PRIX

Pos No Driver Team Laps Time/Retired Grid Pts
1 2 Lewis Hamilton McLaren-Mercedes 44 1:29:04.268 2 25
2 6 Mark Webber RBR-Renault 44 +1.5 secs 1 18
3 11 Robert Kubica Renault 44 +3.4 secs 3 15
4 7 Felipe Massa Ferrari 44 +8.2 secs 6 12
5 14 Adrian Sutil Force India-Mercedes 44 +9.0 secs 8 10
6 4 Nico Rosberg Mercedes GP 44 +12.3 secs 14 8
7 3 Michael Schumacher Mercedes GP 44 +15.5 secs 21 6
8 23 Kamui Kobayashi BMW Sauber-Ferrari 44 +16.6 secs 17 4
9 12 Vitaly Petrov Renault 44 +23.8 secs 23 2
10 15 Vitantonio Liuzzi Force India-Mercedes 44 +34.8 secs 12 1
11 22 Pedro de la Rosa BMW Sauber-Ferrari 44 +36.0 secs 24
12 16 Sebastien Buemi STR-Ferrari 44 +39.8 secs 16
13 17 Jaime Alguersuari STR-Ferrari 44 +49.4 secs 11
14 10 Nico Hulkenberg Williams-Cosworth 43 +1 Lap 9
15 5 Sebastian Vettel RBR-Renault 43 +1 Lap 4
16 19 Heikki Kovalainen Lotus-Cosworth 43 +1 Lap 13
17 25 Lucas di Grassi Virgin-Cosworth 43 +1 Lap 22
18 24 Timo Glock Virgin-Cosworth 43 +1 Lap 20
19 18 Jarno Trulli Lotus-Cosworth 43 +1 Lap 15
20 20 Sakon Yamamoto HRT-Cosworth 42 +2 Laps 19
Ret 8 Fernando Alonso Ferrari 37 Accident 10
Ret 1 Jenson Button McLaren-Mercedes 15 Accident 5
Ret 21 Bruno Senna HRT-Cosworth 5 Suspension 18
Ret 9 Rubens Barrichello Williams-Cosworth 0 Accident 7

Note – Alguersuari finished 10th but had 20s added to his race time for gaining an advantage by cutting the final chicane.

Βαθμολογία Οδηγών

Pos Driver Nationality Team Points
1 Lewis Hamilton British McLaren-Mercedes 182
2 Mark Webber Australian RBR-Renault 179
3 Sebastian Vettel German RBR-Renault 151
4 Jenson Button British McLaren-Mercedes 147
5 Fernando Alonso Spanish Ferrari 141
6 Felipe Massa Brazilian Ferrari 109
7 Robert Kubica Polish Renault 104
8 Nico Rosberg German Mercedes GP 102
9 Adrian Sutil German Force India-Mercedes 45
10 Michael Schumacher German Mercedes GP 44
11 Rubens Barrichello Brazilian Williams-Cosworth 30
12 Kamui Kobayashi Japanese BMW Sauber-Ferrari 21
13 Vitaly Petrov Russian Renault 19
14 Vitantonio Liuzzi Italian Force India-Mercedes 13
15 Nico Hulkenberg German Williams-Cosworth 10
16 Sebastien Buemi Swiss STR-Ferrari 7
17 Pedro de la Rosa Spanish BMW Sauber-Ferrari 6
18 Jaime Alguersuari Spanish STR-Ferrari 3
19 Heikki Kovalainen Finnish Lotus-Cosworth 0
20 Karun Chandhok Indian HRT-Cosworth 0
21 Lucas di Grassi Brazilian Virgin-Cosworth 0
22 Jarno Trulli Italian Lotus-Cosworth 0
23 Bruno Senna Brazilian HRT-Cosworth 0
24 Timo Glock German Virgin-Cosworth 0
25 Sakon Yamamoto Japanese HRT-Cosworth 0

Βαθμολογία Κατασκευαστών

Pos Team Points
1 RBR-Renault 330
2 McLaren-Mercedes 329
3 Ferrari 250
4 Mercedes GP 146
5 Renault 123
6 Force India-Mercedes 58
7 Williams-Cosworth 40
8 BMW Sauber-Ferrari 27
9 STR-Ferrari 10
10 Lotus-Cosworth 0
11 HRT-Cosworth 0
12 Virgin-Cosworth 0

[Πηγή: Formula 1 | Photos Copyright: JOHN THYS/AFP/Getty Images , Mark Thompson/Getty Images , AP Photo/Fred Dufour, Pool, FRED DUFOUR/AFP/Getty Images , GUILLAUME BAPTISTE/AFP/Getty Images]

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Το πρώτο gameplay από το F1 2024

Η EA Sports έδωσε στη δημοσιότητα το πρώτο gameplay από το F1 24, το επίσημο βιντεοπαιχνίδι του sport που θα γίνει διαθέσιμο στις 31...

Αποχωρεί από την Red Bull ο Adrian Newey

Ο επικεφαλής σχεδιασμού της Red Bull, Adrian Newey, πρόκειται να αποχωρήσει από την ομάδα μετά τη διαμάχη που έχει ξεσπάσει εντός της αυστριακής ομάδας...