Στο δεύτερο μέρος του αφιερώματος θα αναλύσουμε το Ford Ka. Τα κριτήρια σε αυτό το αφιέρωμα είναι απλά: μικρό ποσό για την αγορά τους, κινητήρας χαμηλού κυβισμού, ασφάλεια, άνεση και κόστος συντήρησης.

Όταν αναφερόμαστε στη Ford, σίγουρα στο μυαλό μας έρχεται η οδηγική απόλαυση! Όσοι έχουν οδηγήσει οποιοδήποτε μοντέλο, θα έχουν αντιληφθεί αμέσως το χαρισματικό τιμόνι, που γράφει στο δρόμο και το δέσιμο του αυτοκινήτου.

Η έκδοση που θα σχολιαστεί εδώ  είναι η titanium+ με τιμή αγοράς καθορισμένη απο την Ford Ελλάς στα €12.755. Σε αυτή την τιμή το όχημα είναι υπερπλήρες. Απο ζάντες αλουμινίου έως ενσωματωμένο bluetooth control το οποίο συνδέεται με το κινητό, και δημιουργείται ένα car kit, με φωνητικές εντολές όχι μόνο για το κινητό, αλλά και για το Radio cd και τον κλιματισμό. Η τεχνολογία αυτή είναι εξελιγμένη απο την microsoft.

Για την απόκτησή του η Ford δίνει 2 πολύ καλά χρηματοδοτικά προγράμματα. είτε προκαταβολή του 20% της αξίας και 36 μήνες άτοκα, είτε το 50% και μειωμένο υπόλοιπο.

Ο κινητήρας είναι 1.242cc και αποδίδει 69 άλογα. 0-100 σε 13.1, αρκετά καλή επίδοση και τελική 159 χλμ/ώρα. Το Ka διατίθεται σε δύο εκδόσεις κινητήρων. Το βενζινοκινητήρα 1.2 λίτρων Durateq και τον πετρελαικινητήρα 1.3L λίτρων Duratorq. Και οι δύο κινητήρες που είναι διαθέσιμοι για το Ka έχουν χαμηλές εκπομπές καυσαερίων, κάτω από 120g/km CO2.

O μικτός κύκλος κατανάλωσης, βάσει των επισήμων στοιχείων είναι 5,1 λίτρα/100χλμ. Εντός πόλης έχει κατανάλωση 6.3 και εκτός 4.4.

Στο τομέα της ασφάλειας έχει λάβει 5 αστέρια με τους 4 στάνταρ αερόσακους. Εχει abs με ebd. το esp είναι έξτρα.

httpvh://www.youtube.com/watch?v=B5zIEwXY5Lk

Στην άνεση ξεχωρίζουν, το τεχνολογικά προηγμένο ηχοσύστημα και η ψιλή θέση οδήγησης. Τα υπόλοιπα είναι στάνταρ σε αυτή την έκδοση. Δερμάτινο τιμόνι, κεντρικό κλείδωμα, αιρ – κον, φιμέ τζάμια πίσω (εδω είναι το φυλλάδιο). Το εσωτερικό του είναι εμφανισιακά ωραίο. Το μήκος του αυτοκινήτου είναι 3,6 μέτρα. αρκετά μικρό. χωράει άνετα στη πλειοψηφία των θέσεων.

Κόστος συντήρησης: για 15.000χλμ / έτος η βενζίνη που θα χρειαστεί υπολογίζεται περίπου(το ντεπόζιτο του χωράει  35 λίτρα) σε €1340 ετησίως και η αυτονομία του με ένα ντεπόζιτο θα βρίσκεται γύρω στα 580 χλμ. καλή επίδοση

Τα τέλη κυκλοφορίας του κοστίζουν €120 και η ασφάλειά του για ένα έτος γύρω στα €475 (χωρίς μικτή).

Η εγγύηση που δίνει η Ford για τα μηχανικά μέρη είναι 5 χρόνια  και ανάλογα τον έμπορο, δίνεται και κάποιο διάστημα δωρεάν σέρβις και ανταλλακτικών.

Αν και δε θα το χαρακτήριζα ως το πιο “αντρικό” μικρό αυτοκίνητο, σίγουρα δε το λέω γυναικείο. Γενικά, εμφανισιακά είναι ωραίο και γρήγορο. κάπου εκεί χάνει στη κατανάλωση βέβαια καθώς έχει αυτονομία μόλις 580 χλμ. Και σε αυτές τις αναλύσεις ψάχνουμε ποιό θα είναι τελικά το ποιό οικονομικό, μακροπρόθεσμα στις τσέπες μας.

  • Να θυμήσουμε οτι βασίζεται μηχανικά (πάτωμα κινητήρας και ανάρτηση) στο Fiat 500 που με την σειρά του βασίζεται στο Fiat Panda

  • einai gegonos pos o kinitiras einai tis fiat.
    einai lathos omos oti to ka exei tin anartisi toy 500. EYTYXWS.

    φιατ 500: Τροχοί συνδεδεμένοι μέσω ημιακαμπτου στρεπτού άξονα

    κα: δοκος συστροφής με σπειροειδή ελατήρια και πρόσθετη αντιστρεπτική δοκό.
    “The Ka uses the same platform as the Fiat 500/Panda, the same engines and transmissions but with a suspension re-tuned by Ford with a stiffer rear axle, 30 per cent softer springs, retuned dampers and firmer bushes that together deliver a much more competent and comfortable ride”.

    ayto einai ena kalo paradeigma, gia na katalavoyme, pos ena xeirotero se kratima aytokinito, kai me ta idia mixanika meri me to ka, kostizei 2500eurw akrivotera!

  • Xristos

    Στο Κa εχουν χρησιμοποιηθει πιο μαλακα αμορτισερ σε συνδιασμο με αντιστρεπτικη δοκο. Στο 500 απλα εχουν τοποθετηθει καλυτερα και σκληροτερα αμορτισερ…Οποιος καταλαβε καταλαβε..

  • απο άλλο άρθο του auto triti:
    διαφορές ανάρτησης ford ka και φιατ 500:
    “Στο δρόμο
    Το νέο Ford Ka στηρίζεται στο δάπεδο και στις αναρτήσεις του Fiat 500, όμως οι τεχνικοί της Ford προχώρησαν σε διάφορες αλλαγές, με στόχο τη βελτίωση της οδικής συμπεριφοράς και της οδηγικής αίσθησης. Μεταξύ αυτών ξεχωρίζει η προσθήκη αντιστρεπτικής δοκού στον πίσω ημιάκαμπτο άξονα, η ενίσχυση των σάιλεντμπλοκ της ανάρτησης και των σημείων έδρασης, αλλά και οι διαφορετικές ρυθμίσεις σε ελατήρια και αποσβεστήρες. Το αποτέλεσμα αυτών των αλλαγών είναι αισθητό στον τρόπο που συμπεριφέρεται το αυτοκίνητο. Στην ευθεία, λοιπόν, το νέο Ka παραμένει σταθερό και ευθύβολο ακόμη και σε υψηλές ταχύτητες, ένα χαρακτηριστικό που δε μας έχουν συνηθίσει τα αυτοκίνητα πόλης. Στις στροφές μιας επαρχιακής διαδρομής, το Ka εμφανίζει μικρές κλίσεις, ενώ παράλληλα εμφανίζεται ουδέτερο ακόμη και σε συνθήκες έντονης πίεσης. Το σύστημα διεύθυνσης με ηλεκτρική υποβοήθηση διακρίνεται για την αμεσότητά του στις εντολές του οδηγού, όντας σχετικά ελαφρύ. Στην πόλη, οι μικρές διαστάσεις του Ka και το «γρήγορο» τιμόνι εκτιμώνται ιδιαίτερα σε επιτόπιους ελιγμούς, όπως και στο παρκάρισμα. Στον τομέα της άνεσης, παρά τη σχετικά σφιχτή ρύθμιση της ανάρτησης, το Ka δεν προβληματίζει κατά το πέρασμα των ανωμαλιών. Τα φρένα, τέλος,…”

  • giorgio

    to 3ptyxo timoni,anartiseis,kivwtio to katexei i ford enanti pollwn antagwnistwn…

  • Σοφοκλή,ενταξει,η πισω αναρτηση δεν ειναι ιδια,εχει καλυτερο τιμονι και καλυτερο κρατημα(τα Ford διακρινονται για αυτα),επρεπε να ξεχωριζει ομως και λιγο απ το 500.Αν ηταν τελειως ιδιο,τοτε δεν θα υπηρχε λογος να το παρουν.Πρεπει σε κατι να ξεχωριζουν. Επισης δεν μπορω να δεχτω οτι το 500 εχει χειροτερ κρατημα,απλα ειναι πολυ μαλακο σε σχεση με το KA που απ την πιο απλη του εκδοση ειναι πολυ πιο sport.Αλλη φιλοσοφια το ενα αλλη το αλλο.

    • koita to 500(1,4 -100 aloga), poy xe parei enas filos gia test drive k to xa odigisei mia xara estrive!
      gia mena einai kathara thema poiotitas – k timis aytokinitoy. sti ford kratane tis times xamila, realistikes. k ayto tha kanei kapoion na to agorasei pisteyw…

  • Mika

    Einai fobero pws to styl yperkalyptei ta panta s ayth th kathgoria,metaksy 500 kai Ka..Dyo aytokinta me ta idia sxedon mhxanika merh, ki omws to 500 pou einai ki akribotero poulaei 9 pros 1 se sxesh me to Ka..
    Mia bolta na kanei kapoios, tha dei 20-30 500arakia kai zhthma an tha dei kanena Ka…
    Parolo pou to 2o einai pio fthno kai h Ford kanei prosfores,akoma ki etsi den trabaei me tipota…
    Nomizw,dikaiologhmena…

  • Xristos

    Loipon epeidh exo odhghsei kai ta 2, (Exo to 500 1.4 kai h kopela moy to Ka) exo na po oti oi anarthseis toy 500 einai anoteres apo aytes ths Ford…Isos kai h diafora sthn timh – poy ontos einai yperbolikh – na to dikaiologei en merh. Oso gia to timoni paidia einai to idio, ths Fiat, elafri kai super mono gia thn polh. Oson afora to Autotriti den exo na po tpt peran toy oti se ar8ro toy gia to 500 1.4 anaferei oti patontas to koympi sport epembainoyme kai sthn anarthsh…(se poioy aytokinhtoy thn anarthsh mono den mas leei)