Ήθελα εδώ και καιρό να γράψω ένα τέτοιο άρθρο αφού δεν είμαστε λίγοι που προσπαθούμε να κινηθούμε μέσα στην πόλη οικονομικά αλλά και ασφαλείς. Τα κριτήρια σε αυτό το αφιέρωμα είναι απλά: μικρό ποσό για την αγορά τους, κινητήρας χαμηλού κυβισμού, ασφάλεια, άνεση και κόστος συντήρησης.

Προσωπικά πιστεύω ότι στην πρώτη θέση βρίσκεται το Toyota iQ και η έκδοσή του iQ2 των 1000 cc, όχι τόσο για την τιμή του, αλλά για όλα τα υπόλοιπα που προσφέρει σε ένα πραγματικά δελεαστικό πακέτο […]

Η συγκεκριμένη έκδοση κοστολογείται από την Toyota Ελλάς στα 15.150 ευρώ (όταν η βασική ξεκινά από τα 13.000). Το ποσό αγοράς του iq2 ίσως να είναι υψηλότερο του ανταγωνισμού, αλλά πιστεύω ότι αξίζει.

Είναι ένα μικρό αυτοκίνητο πόλης, που θα σε μεταφέρει οικονομικά και με στυλ. Προσωπικά θεωρώ ότι είναι ένα πολύ όμορφο αυτοκίνητο τόσο εσωτερικά όσο και εξωτερικά!

Ο κινητήρας του είναι 998 cc για την ακρίβεια και αποδίδει 68 άλογα. 0-100 σε 14.7 sec και τελική 150 χλμ/ώρα, έχει μικτό κύκλο κατανάλωσης 4.3 λίτρα / 100 χλμ!! Το ρεζερβουάρ του είναι χωρητικότητας 32 λίτρων.

Να σημειωθεί ότι: Οι εξαιρετικά αποδοτικοί κινητήρες της Toyota απέσπασαν δύο νέα βραβεία από τους κριτές του διαγωνισμού “Διεθνής Κινητήρας της Χρονιάς 2010“. α) ”Πράσινος Κινητήρας της Χρονιάς” – Toyota Hybrid Synergy Drive®, β)  ”Κινητήρας της Χρονιάς κάτω των 1.000 κ.εκ.” – Toyota 1.0 VVT-i.

Στο τομέα της ασφάλειας όμως, πραγματικά φαίνεται ότι το μεγαλύτερο ποσό απόκτησης από τον ανταγωνισμό, έχει αντίκρισμα καθώς έχει:

  • Πλευρικές μπάρες προστασίας
  • Αερόσακους SRS οδηγού-συνοδηγού
  • Αερόσακους οροφής SRS οδηγού-συνοδηγού (εμπρός και πίσω)
  • Αερόσακο SRS οδηγού για τα γόνατα
  • Αερόσακο συνοδηγού στο κάθισμα
  • Πλευρικοί αερόσακοι οδηγού-συνοδηγού
  • Αερόσακο οροφής SRS στο πίσω παρμπρίζ
  • Διακόπτη απενεργοποίησης αερόσακου συνοδηγού
  • ABS + EBD + BA

Στο τομέα της άνεσης και πάλι το όχημα είναι υπερπλήρες! Μήκος αμαξώματος 2.9 μέτρα που σημαίνει οτι χωράει στη πλειοψηφία των θέσεων που θα συναντήσει κάποιος. Διαθέτει:

  • Αυτόματο κλιματισμό
  • Δερμάτινο τιμόνι με χειριστήρια ηχοσυστήματος & λεβιέ ταχυτήτων
  • Ένδειξη αλλαγής ταχύτητας (Μ/Τ) και ένδειξη οικολογικής οδήγησης (το οποίο το διαθέτει η toyota τουλάχιστον 15 χρόνια στα αυτοκίνητά της)
  • Ηλεκτροχρωματικούς καθρέπτες
  • Σύστημα εισόδου με τηλεχειρισμό
  • Ηλεκτρικά παράθυρα
  • Σύστημα Έξυπνης Εισόδου (οδηγού, συνοδηγού και πορτμπαγκάζ) και Εκκίνησης Κινητήρα.

Το κόστος συντήρησης του αυτοκινήτου για 15.000 χλμ ανά έτος υπολογίζεται περίπου

  • βενζίνη: €1100
  • Τέλη Κυκλοφορίας: €120
  • Ασφάλεια: 500 / έτος για πλήρη κάλυψη, πλην μικτής, από το δεύτερο έτος, καθώς αυτό το διάστημα η Toyota προσφέρει την ασφαλιστική κάλυψη του πρώτου έτους ΔΩΡΕΑΝ !
  • Έξοδα συντήρησης: για τρία χρόνια ή 45.000 τα σέρβις του αυτοκινήτου προσφέρονται δωρεάν από τη Toyota!

httpvh://www.youtube.com/watch?v=AQNqrzYMpR4

  • johnnyxp64

    sygnomi alla an den ypologisa lathos to iq mporei na exei autonomia 700xiliometra?+kati?

  • έχει ρεζερβουάρ 32 λίτρα κ μικτό κύκλο 4,3 το 1000 cc. o astikos του κύκλος είναι 4,9!! άρα ανάλογα τη χρήση! θεωρητικά πάντως το επισημο σίτε της toyota mas leei oti borei na ftasei όσο λές! απο 640 – 700 χλμ!!!
    Κ γαμ@@ έτσι?? αμα ισχύει…

    http://www.toyota.gr/Images/iQ_gr_SPECS_tcm273-893380.pdf

    • johnnyxp64

      sigoura tha elega oti ena 5ari to keei, alal kai pali einai plli kaliautonomia!
      ekatsa kai ekana ta maths mono kai mono giati eido to 32litra rezervouar, kai skeutika oti einai mikro kai kathe toso tha thes gemisma ama pas ena mikro taxidaki….kala den tha pao me auto taxidi tha pernan fortiga kai tha tremo! :P
      alla genika einai poly kalo!
      kanto tora auto ilektriko me autonomia as min einai toso as einai kai 500xiliometra me 4ores Full charge kai dosto 13.000xiliarika teliki!

      auto einai amaxi number1 polis meta!


  • johnnyxp64:

    sigoura tha elega oti ena 5ari to keei, alal kai pali einai plli kaliautonomia!
    ekatsa kai ekana ta maths mono kai mono giati eido to 32litra rezervouar, kai skeutika oti einai mikro kai kathe toso tha thes gemisma ama pas ena mikro taxidaki….kala den tha pao me auto taxidi tha pernan fortiga kai tha tremo!
    alla genika einai poly kalo!
    kanto tora auto ilektriko me autonomia as min einai toso as einai kai 500xiliometra me 4ores Full charge kai dosto 13.000xiliarika teliki!
    auto einai amaxi number1 polis meta!

    i agree!

  • p.s. einai k tetrathesio! twra kata poso xwraei psilos pisw einai zitima…

  • Mika

    To tetra8esio einai anekdoto s ayto to amaksi..
    Proswpika to 8ewrw kakasxhmo ki akribo gi ayto pou einai..100 fores ena Aygo, gia mena..

  • einai 4thesio kai xwraei 1 mesaioy anastimatos pisw gia metakinisi mesa sti poly aneta!
    oti einai pio akrivo apo ton adagwnismo einai gegonos, omos apo texnologiki apopsi kai apo apopsi asfaleias einai poly pio brosta apo to synagwnismo.

  • Mika

    H alhtheia einai pws an thelw na timwrhsw kapoion,einai mia kalh lysh, na ton balw na katsei pisw se ena tetoio..
    :-)
    Tha sixathei thn wra kai th stigmh pou me stenaxwrhse!!!
    Xaxaxa

  • koita, to an tha bei i oxi 3-4 pisw,an thes tha bei!
    se ayto k sta alla poy tha anaferthw ws 1200 cc , vasei twn: μικρό ποσό για την αγορά τους, κινητήρας χαμηλού κυβισμού, ασφάλεια, άνεση και κόστος συντήρησης.
    tha ginei mia geniki sygkrisi meta k as to doyme tote! poios kerdizei k poios xanei!

  • Mika

    Na se prolabw: Cuore kai i10 einai 2 mono pou kerdizoun aneta se ola ayta pou eipes…Kai blepontai…Se antithesh m ayto..Ypokeimenika panta milwntas,sto thema mono ths emfanishs…
    :-)

  • mi viazesai! tha deixei….! i emfanisi borei nanai ypokeimeniki… ta ypoloipa ta vlepoyme!

  • johnnyxp64

    παιδια μην τρελαίνεστε σε τέτοιο αμαξι απλα συνθλίβεστε! όσους αερόσακους και να βάλεις άλλο η λαμαρίνα-μπάρες και αλο το πανί!

    απλα λες οτι το εχω για εντος πολεων και εκει σπανια να σου ερθει νταλικα η αμαξι με 120χιλιομετρα πανω σου..αλλιως την βοθρτσισες!
    δεν βλεπετε πως βγαινει απο τον δρομο και συκωνετε απο τις δυναμεις το πισω μερος! αυτο σε εθνικι θα κανει κολοτουμπες σαν κουταβακι!

    το Aygo ειναι παλιο πλεον, αδειο μεσα, αλαλ λιγο ποιο καλα πιστευω παταει στο δρομο.

  • andronio

    Mika ela pes thn alitheia…ta agapas poly ta japanezika amaksakia,e?

    • mika

      Den tha to lega idiaitera file,mallon germanofilos eimai!!!Yparxoun omws kai idiaitera giapwnezika amaksakia,den lew…To iQ den me eksitarei gia na to balw ekei mesa..
      Exoume ki emeis sthn oikogeneia Smart prwths genias kai symfwnw ki egw me to filo parakatw…
      To protimw ki egw anytime apo to iQ..Exei polla elattwmata,alla den to allazw me tipota!Kai den to bariesai pote!!!

  • Konstantinos

    Egw eimai katoxos kai Smart autokinitou (Prwths genias) k mporw na pw pros to protimw enanti tou IQ gt vriskw pio eukola parking k epipleon mporeis na kaneis k kamia psilovlakioula se kamia strofi epeidi einai piswkinito… :P To IQ to exei enas filos k den mporw na pw pws me en8ousiazei to eswteriko idiaitera…Kai oi pisw 8eseis einai apla gelies… Ama se xtupisei kapoios pisw kai uparxoun atoma sta pisw ka8ismata 8a ginoun xalkomania… 100%! Den lew pws to Smart einai fovero…anti8etos exei polla arnitika, opws to patima ston dromo, oi sfixtes anarthseis, to kivwtio alla kai pali to protimw apo to IQ… An den eixa Smart san deutero autokinito pisteuw pws 8a eperna kana Peugeot 107 h’ Citroen C1…
    P.S Exw kanei kapou 10 ta3idia me to Smart me afeteria thn A8ina exw paei Patra, Kalamata, Purgo Hleias, Giannena k alla… :P DEN to sunistw!!! Einai talaipwria!!! :P