Ο Felipe Massa έκανε τον πρώτο χρόνο στην πρώτη μέρα δοκιμών της Pirelli με τα μονοθέσια της Formula 1 στο Abu Dhabi. Έτσι, οι ομάδες πήραν τα πρώτα δεδομένα από τα ελαστικά του 2011.

Η Pirelli θα πάρει τη σκυτάλη από τη Bridgestone, και για την επόμενη σεζόν οι ομάδες θα πρέπει να προσαρμόσουν τα νέα τους μονοθέσια στα καινούργια λάστιχα για να έχουν όσο το δυνατόν καλύτερη απόδοση.

Ο Felipe Massa έγραψε πρώτο χρόνο όντας 8 δέκατα πιο αργός από την pole position του Vettel το περασμένο Σάββατο. Ωστόσο, καμιά από τις ομάδες δεν ανέφερε σοβαρά προβλήματα.

Στην 2η θέση τερμάτισε ο πρωταθλητής Sebastian Vettel, με χρόνο που ήταν 3 δέκατα αργότερος από τον Massa. Ο δοκιμαστής της McLaren, Gary Paffett, ήταν 3ος πίσω από τον Vettel. Ο Βρετανός δήλωσε:

Φαίνεται πως τα νέα ελαστικά λειτουργούν καλά και δεν είναι πολύ διαφορετικά από αυτά της Bridgestone, οπότε είναι καλή αρχή.

Ο αρχιμηχανικός της Renault, Alan Permane, ανέφερε ότι τα λάστιχα της Pirelli υπέφεραν από ζητήματα προθέρμανσης το οποίο είναι πρόβλημα για πολλούς οδηγούς, όπως του Massa.

Ο χρόνος του Vettel ήταν περίπου 2 δευτερόλεπτα πιο αργός από το χρόνο που έκανε ο Daniel Ricciardo με τα Bridgestone, πριν από 2 μέρες. Πρέπει όμως να σημειωθεί ότι οι ομάδες έτρεχαν με υποχρεωτική κατανομή βάρους που θα ισχύει από το 2011. Ο Ricciardo ήθελε να συγκεντρώσει μερικά βλέματα πάνω του, ενώ σε αυτά τα τεστ οι ομάδες και οι οδηγοί δεν ενδιαφέρονται τόσο για τους χρόνους και προσπαθούν να συλλέξουν χρήσιμα δεδομένα.

Τα ελαστικά αναπτύσσονται συνεχώς και ο Vettel περιμένει βελτίωση για το νέο έτος. Ο πρωταθλητής δήλωσε:

Νομίζω πως τα ελαστικά συμπεριφέρθηκαν καλά, καλύτερα από το αναμενόμενο λόγω του μικρού διαστήματος που είχαν στην Pirelli. Έχουν κάνει καλή δουλειά.Η Pirelli είναι προφανώς στη μέση της ανάπτυξης και αυτά τα λάστιχα που είχαμε σήμερα δεν θα είναι ίδια με αυτά που θα τρέξουμε τη νέα χρονιά. Ήταν μια καλή αρχή, καθώς η πίστα ήταν σε καλή κατάσταση και ο καιρός ήταν καλός.

Ο Kamui Kobayashi ήταν 4ος και είπε πως τα ελαστικά έχουν ελεγχόμενη φθορά, και πως χρειάζονται μια ελαφρώς διαφορετική προσέγγιση για το set-up.

Το πρωί πάλευα με τη φθορά, αλλά μετά αλλάξαμε το set-up και τα πράγματα ήταν καλύτερα. Ήταν ενδιαφέρουσα μέρα για μας.

Η ιταλική εταιρεία έφερε μαλακή και μεσαία γόμα και για κάθε ομάδα ήταν 4 διαθέσιμα σετ. Ο Kubica ήταν 5ος, κάνοντας μόνο 39 γύρους εξαιτίας τεχνικού προβλήματος στην R30. Ο Πολωνός δήλωσε:

Όλοι γνωρίζουμε πόσο σημαντικά είναι τα ελαστικά για τη συμπεριφορά του αυτοκινήτου και γι’ αυτό επικεντρωθήκαμε στην αξίολόγηση και των 2 γομών. Επίσης, προσπαθήσαμε να κατανοήσουμε τα χαρακτηριστικά των ελαστικών όσο πιο καλά μπορούσαμε.Παρά το γεγονός ότι δεν κάναμε πολλούς γύρους, έχουμε μάθει μερικά πράγματα και αισθανόμαστε ότι η σχέση μας με την Pirelli άρχισε καλά. Επειδή σταματήσαμε νωρίς έχουμε μερικά επιπλέον σετ, και αύριο θα είναι πιο κουραστική μέρα, καθώς συνεχίζουμε να μαθαίνουμε συνεχώς.

Ο Rubens Barrichello έκανε 91 γύρους σημειώνοντας τον 6ο καλύτερο χρόνο. Η Williams χρησιμοποίησε νωρίς το πρωί μια συσκευή για τη μέτρηση της ροής του αέρα πίσω από τον εμπρός δεξί τροχό, καθώς το σχήμα των Pirelli είναι λίγο διαφορετικό από αυτό των Bridgestone.

Η Force India παρουσίασε και αυτή μερικά τεχνικά ζητήματα, με τον Adrian Sutil να σταματά ξαφνικά με ύποπτο πρόβλημα στην εξάτμιση. Πριν από το πρόβλημα αυτό είχε κάνει τον 10ο χρόνο. Μετά, ανέλαβε δράση ο Paul di Resta, γράφοντας τον 7ο καλύτερο χρόνο.

Ο Nico Rosberg έκανε 81 γύρους όντας 8ος μπροστά από τον Jaime Alguersuari.

Οι 3 νέες ομάδες ήταν ξανά στο κάτω μέρος του πίνακα, όμως όλες έκαναν πάνω από 75 γύρους. Ο Timo Glock ήταν μπροστά, με τον Heikki Kovalainen να ακολουθεί και τον Pastor Maldonado να βρίσκεται στην τελευταία θέση.

Αναλυτικά οι χρόνοι:

Θέση Οδηγός Ομάδα Καλύτερος χρόνος
Γύροι
1 Felipe Massa Ferrari 1:40.170 94
2 Sebastian Vettel Red Bull 1:40.500 78
3 Gary Paffett McLaren 1:40.874 94
4 Kamui Kobayashi Sauber 1:40.950 83
5 Robert Kubica Renault 1:41.032 39
6 Rubens Barrichello Williams 1:41.425 91
7 Paul di Resta Force India 1:41.615 21
8 Nico Rosberg Mercedes 1:41.778 81
9 Jaime Alguersuari Toro Rosso 1:42.019 71
10 Adrian Sutil Force India 1:42.859 20
11 Timo Glock Virgin 1:44.124 78
12 Heikki Kovalainen Lotus 1:44.686 88
13 Pastor Maldonado HRT 1:45.728 83

[Πηγή: espnf1 | Photo by Andrew Hone/Getty Images]

  • ωραίο θεματάκι αυτό γιώργο!!!

    τα pirelli δείχνουν γρήγορα!

  • Οι ομάδες δεν έχουν ιδιαίτερα προβλήματα. Οι χρόνοι δεν μπορούν να είναι και πολύ αντοπροσωπευτικοί γιατί σήμερα ήθελαν να πάρουν δεδομένα για το πως λειτουργούν.
     
    Επίσης, τα λάστιχα θα αλλάξου κι άλλο… Η McLaren δεν έβαλε τους Hamilton και Button να οδηγήσουν, γιατί σύμφωνα με τους ανθρώπους του Woking είναι καλύτερα να δοκιμάσουν τα νέα λάστιχα όταν θα είναι αλλαγμένα…

  • μάλιστα, περιμένω τι θα μας παρουσιάσουν οι Ιταλοί τον Μάρτιο. Πόσο μαλακά θα είναι, πόσο εύκολα θα έρχονται σε θερμοκρασία λειτουργίας αλλά και πόσο εύκολα θα φθείρονται σε σχέση με αυτά της bridgestone

  • Εγώ θέλω να δω και τη δουλειά που έχουν κάνει στα ελαστικά για βρεγμένο. Τόσο στα ενδιάμεσα, όσο και στα βρόχινα. Φέτος τα ενδιάμεσα ήταν λίγο πιο μαλακά απ’ ότι ήταν το 2009. Θα έχει ενδιαφέρον…
     
    Επίσης, ας μην βγάζουμε συμπεράσματα από αυτά τα τεστ. Και σε μερικά από τα χειμερινά τεστ του 2010 ο Massa έκανε πρώτο χρόνο και όλοι έλεγαν ότι θα είναι ανταγωνιστικός, αλλά είδαμε τι έκανε… Δεν το λέω μόνο για τον Massa, γενικότερα το λέω…

    • μπηχτή για τον βραζιλιάνο :P :D ??? :lol:

  • panos_gt

    ξέρει κανείς αν επανέλθουν τα λάστιχα για βαριά βροχή το 2011;

    πολύ καλό το άρθρο γιώργο!

    • Τι εννοείς “λάστιχα για βαριά βροχή”???? Υπάρχουν τα slick, τα ενδιάμεσα και τα βρόχινα…

  • autoblogger: μπηχτή για τον βραζιλιάνο ???
      

    Ό,τι λέω βλέπω! :D Αν είμαι κάπου λάθος ας μου το πείτε!

    • δεν λέω κάτι τέτοιο! απλά λέω!!! :D

    • Εγώ δεν είπα ότι είπε κάτι τέτοιο… Απλά ρωτάω αν είμαι κάπου λάθος!!! :D

  • PascaL 309 Hawk: Τι εννοείς “λάστιχα για βαριά βροχή”???? Υπάρχουν τα slick, τα ενδιάμεσα και τα βρόχινα…  

    φαντάζομαι ο Πάνος εννοεί τα ελαστικά για βαριά βροχή, extreme-wet tyres

    http://www.formula1.com/news/technical/2005/747/195.html

    • Μα αυτά υπάρχουν ήδη. Έχουν και πράσινη ρίγα για να ξεχωρίζουν από τα ενδιάμεσα…

  • panos_gt

    sorry παιδιά! νόμιζα ότι αυτά δεν υπάρχουν πλέον! τα είχανε καταργήσει

    δηλαδή τώρα υπάρχουν τα slick, ενδιάμεσα (ελαφριά βροχή) και βρόχινα για βαριά βροχή;;

    • Ακριβώς Πάνο!!! Υπάρχουν οι 3 αυτοί τύποι ελαστικών… Με τα slick να έχουν 4 γόμες σκληρότητας (πολύ μαλακά, μαλακά μεσαία και σκληρά), από τις οποίες η Bridgestone (τώρα η Pirelli) φέρνει 2 γόμες της επιλογής της για κάθε αγώνα (αυτές που νομίζει ότι ταιριάζουν στα χαρακτηριστικά της κάθε πίστας). Τα ενδιάμεσα και βρόχινα έχουν μόνο 1 γόμα σκληρότητας…
       
      Το “sorry παιδιά” δεν χρειάζεται Πάνο!!!!!
      Γι’ αυτό είμαστε εδώ!!!
       
      Και συγνώμη που καθυστέρησα το άρθρο για τις δοκιμές!!! :)

  • Silver Shark

    πολυ καλο και αναλυτικο αρθρο!!!μπραβο PascaL 309 Hawk!!!
     
    φυσικα και δεν μπορουμε να πουμε τιποτα γιατι σε κανονικες συνθηκες σιγα να μην ηταν ο massa μπροστα απο τον vettel!!!!