Η Volkswagen ξαναβάζει το Golf στο Nurburgring αυτή τη φορά ώστε να λάβει μέρος στον 24ωρο αγώνα του Nurburgring-Nordschleife που θα διεξαχθεί στα τέλη του Ιούνη. Το αγωνιστικό ονομάζεται Golf24, βασίζεται στο Golf VI και διαθέτει μόνιμη τετρακίνηση. Μηχανικά φορά τον 5κύλιδρο 2.5 λίτρων turbo κινητήρα του ομίλου, απόδοσης 440 ίππων με 540 Nm ροπής που συνδυάζεται με ένα 6-τάχυτο σειριακό κιβώτιο με paddles.

Το αυτοκίνητο έχει ήδη κάνει δοκιμές σε Πορτογαλία και Ιταλία και θα λάβει μέρος στον 24ωρο αγώνα για την 35η επέτειο του GTΙ. Τελευταία φορά που η VW έχει πάει εργοστασιακό Golf στην Πράσινη Κόλαση, ήταν το 2007 και ήταν δικίνητο απόδοσης 300 ίππων το οποίο είχε τερματίσει 8ο. Το 2009 και το 2010 είχε λάβεις μέρος το Scirocco GT24.

[Πηγή: Volkswagen]

Δελτίο Τύπου

Spectacular: the new Volkswagen Golf for the 24-hour race

Wolfsburg (10 February 2011). Comeback in the “Green Hell”: In a spectacular new racing version the Volkswagen Golf returns to the Nürburgring-Nordschleife.

For the legendary 24-hour race from 23 to 26 June 2011, one of the toughest tests of all in motorsport, Volkswagen has developed a 440-hp race touring car with four-wheel drive based on its top seller. The new “Golf 24” has already reeled off its first kilometres at tests in Portugal and Italy.

“With the new Golf24 we are continuing our successful commitment at the Nürburgring 24-hour race. The event enjoys huge popularity, is one of the true classics in motorsport and, due to its extreme distance and unique race track, also represents a very big technical challenge,” says Volkswagen Motorsport Director Kris Nissen. “With our spectacular Golf we want to provide an additional highlight in front of a large audience – right in time for the 35th anniversary of the GTI.”

Volkswagen’s last “factory” fielding of the Golf on the famous roller-coaster circuit of the Nürburgring dates back to 2007 at which time the front-wheel drive vehicle that delivered about 300 hp finished in eighth place overall, in front of numerous favourites. As the competitiveness of the event has enormously increased since then a new technical concept was required. The new Golf uses an updated 2.5-litre five-cylinder turbo engine from the Volkswagen Group with an output of 324 kW (440 hp) and maximum torque of 540 Nm. Power is transmitted to the permanent four-wheel drive by a sequential six-speed gearbox with paddle shifters.

To prepare for the 24-hour race in June, the Golf24 will complete an extensive testing and development programme. After initial tests at Portimão, Portugal, back in December and further tests at Vallelunga, Italy, in February three races in the Endurance Championship on the Nürburgring-Nordschleife are planned, among others.

  • GEORGE M.

    Μοτερούκλα!!!
    Κρίμα που στην Ελλάδα η τιμή του ΤΤRS και προφανώς του επερχόμενου νέου S3, είναι απαγορευτικές.
    Και μια λεπτομέρεια για όσους δεν το ξέρουν. Όταν έκανε τις πρώτες του δοκιμές ο 2,5Τ στο TTRS, απέδιδε 400+ άλογα. Οι τεχνικοί της Audi όμως τον εξημέρωσαν στην έκδοση παραγωγής, γιατί απλά ήταν πιο γρήγορο από το R8.

    • Ας είναι καλά οι βελτιωτές! :P