Οι ανησυχίες για την απόδοση της MP4-26 είναι πολλές. Ο Lewis Hamilton παραδέχθηκε πως αυτή τη στιγμή το μονοθέσιο της McLaren δεν μπορεί να του δώσει τον τίτλο. Επίσης, ο Βρετανός απάντησε και στα σχόλια του σχολιαστή του BBC, Martin Brundle για την MP4-26. Στην ομάδα του Woking υπάρχει μια αναταραχή και ο πρόεδρος της ομάδας, Martin Whitmarsh, δηλώνει πως μέσα στη χρονιά θα δούμε εκπλήξεις και προειδοποιεί ότι δεν πρέπει να ξεγράψουμε την ομάδα του Woking από το φετινό πρωτάθλημα. Αναλυτικά η συνέντευξη του Βρετανού στο επίσημο site της Formula 1.


Martin, οι δύο οδηγοί σας κέρδισαν 5 αγώνες την περασμένη σεζόν, όσους και οι Sebastian Vettel και Fernando Alonso ξεχωριστά. Προφανώς η MP4-25 δεν ήταν μια αποκάλυψη. Θα είναι καλύτερη η απόδοση του φετινού μονοθεσίου;
Πέρυσι, όπως είπατε, ο Lewis κέρδισε 3 αγώνες και ο Jenson δύο. Και παρόλα αυτά οι 5 νίκες σε μία μόλις σεζόν είναι περισσότερες από αυτές που μπορούν να πετύχουν οι περισσότερες ομάδες της Formula 1. Έτσι, τερματίσαμε δεύτεροι στο πρωτάθλημα κατασκευαστών, 58 βαθμούς μπροστά από την παραδοσιακή μας αντίπαλο που είναι η Ferrari. Μαντεύω το πραγματικό νόημα της ερώτησης. Στην Vodafone McLaren Mercedes πάντα στοχεύουμε την πρώτη θέση, άρα το 2010 δεν συγκαταλέγεται στις λαμπρές χρονιές.

Ωστόσο, κατά την άποψή μου η MP4-25 ήταν πολύ καλό αυτοκίνητο, αλλά προφανώς δεν ήταν τόσο γρήγορη όσο η Red Bull RB6. Όσο γι’ αυτό το έτος, είναι πάρα πολύ δύσκολο να πούμε οτιδήποτε οριστικό για την MP4-26 και για οποιοδήποτε άλλο μονοθέσιο. Πρέπει να πω ότι είχαμε μερικά προβλήματα στις δοκιμές, αλλά είμαστε πεπεισμένοι ότι τα πράγματα βαίνουν προς τη σωστή κατεύθυνση τώρα.

Η McLaren έτρεξε με το παλιό μονοθέσιο στο πρώτο τεστ, κατά συνέπεια, πηγαίνετε στην νέα σεζόν με λιγότερα χιλιόμετρα σε σχέση με τους αντιπάλους σας. Τώρα δεν θα τρέξετε σήμερα στις δοκιμές της Βαρκελώνης. Υπάρχει μια φιλοσοφία πίσω από αυτά;
Η πραγματικότητα είναι ότι κάθε απόφαση που παίρνουμε σχετικά με την κατασκευή και τη λειτουργία του μονοθεσίου είναι προγραμματισμένη για την στρατηγική εξισορρόπηση των κινδύνων. Στην περίπτωση της MP4-26, ένας από τους βασικότερους παράγοντες απόδοσης είναι τα νέα ελαστικά. Στη Βαλένθια τρέξαμε με το παλιό αυτοκίνητο γιατί θεωρήσαμε ότι τα δεδομένα που θα παίρναμε θα ήταν πιο σημαντικά αφού γνωρίζαμε πολύ καλά το αυτοκίνητο του 2010.

Στην πραγματικότητα το πρώτο τεστ αποδείχθηκε ιδιαίτερα επωφελής γιατί μας γέμισε όσο ποτέ με πλούσια και ακατέργαστα δεδομένα για τα ελαστικά. Έτσι, παραδέχομαι ότι είχαμε κάποια προβλήματα με την MP4-26, αλλά ακόμα στηρίζουμε την απόφασή μας να αναβάλλουμε την έναρξη των δοκιμών για το αυτοκίνητό μας κατά ένα τεστ. Αντίθετα, επιλέγοντας να μην συμμετάσχουμε την Πέμπτη έχουμε επεκτείνει την δουλειά μας κατά μία ημέρα. Έτσι, το πρόγραμμά μας λέει για Τρίτη, Τετάρτη, Παρασκευή και Σάββατο. Η καθυστερημένη παράδοση των νέων στοιχείων είναι πάντα ζωτικής σημασίας στην πορεία προς τον πρώτο αγώνα και θεωρήσαμε ότι το να κάνουμε δοκιμές την Τρίτη, Τετάρτη, Παρασκευή και Σάββατο είναι ο βέλτιστος τρόπος για να μάθουμε όσα περισσότερα γίνεται. Για άλλη μια φορά είναι μια προσέγγιση που έχουμε σκεφτεί προσεκτικά και αισθάνομαι σίγουρος ότι θα ωφεληθούμε.

O Jenson και ο Lewis έχουν εκφράσει τις ανησυχίες τους για τις επιδόσεις της MP4-26 και οι ανταγωνιστές σας λένε ότι δεν βλέπουν την McLaren μέσα στις 3 κορυφαίες ομάδες αυτή τη στιγμή. Αυτό θα μπορούσε να είναι ψυχολογικός πόλεμος, και αν όχι, πως ταιριάζει η κατάσταση με την προσπάθεια του Ron Dennis για την τελειότητα;
Όπως έχω απαντήσει σε μια από τις προηγούμενες ερωτήσεις σας, ο χρόνος για τους ειδικούς της Formula 1 έχει περάσει όταν έχουν επιχειρήσει να προεκτείνουν τα αποτελέσματα των δοκιμών για να προβλέψουν τα αποτελέσματα των αγώνων και δεν είμαι σίγουρος για τον αριθμό τους σήμερα. Οπότε ας περιμένουμε να δούμε πως θα κυλίσει η χρονιά και είμαι σίγουρος πως θα δούμε πολλές εκπλήξεις στο μέλλον και για να είμαι ειλικρινής θα είναι καλό για το άθλημα, αν τις δούμε. Όσον αφορά την ερώτηση για τον Ron Dennis, είμαι στην McLaren για πάνω από 20 χρόνια και ο Ron και εγώ είμαστε μόνο 2 άτομα από μια τεράστια ομάδα με ανταγωνιστικά άτομα και είμαι περήφανος για όλους όσους έχουμε εργαστεί μαζί. Έχω τεράστιο σεβασμό για τον Ron, τόσο σαν συνάδελφο, όσο και σαν φίλο, αλλά δεν έχει κάνει κανένα λάθος γι’ αυτό. Το ήθος της Vodafone McLaren Mercedes είναι να αγωνίζεται σωστά μέσα από την δουλειά που κάνουμε ο καθένας από εμάς που εργάζεται σε κάθε τμήμα της εταιρείας της McLaren. Όλοι προσπαθούμε για το τέλειο κάθε λεπτό της ημέρας.

Το KERS είναι πάλι εδώ. Πριν από 2 χρόνια όταν εισήχθη για πρώτη φορά κάποιοι είπαν ότι είναι δαπανηρό και σχεδόν χωρίς όφελος. Έχει επιστρέψει για το καλό;
Το 2009 η Vodafone McLaren Mercedes έγινε η πρώτη ομάδα που κέρδισε ένα Grand Prix με το σύστημα KERS, και είμαστε περήφανοι γι’ αυτό. Όχι μόνο οι μηχανικοί της Mercedes-Benz High Performance Engines και οι μηχανικοί μας δούλεψαν καλά για να παράγουν αναμφισβήτητα το καλύτερο σύστημα KERS εκείνης της χρονιά, αλλά ήμασταν πρωτοπόροι στις προσπάθειες του σπορ να βελτιώσει την βιωσιμότητά του. Για τους λόγους αυτούς η επιστροφή του KERS είναι για καλό. Προχωρώντας όμως νομίζω ότι πρέπει να κάνουμε περισσότερα για να αντικατοπτρίσουμε την αυξανόμενη σημασία των περιβαλλοντικών προβλημάτων και γι΄αυτό υποστηρίζουμε τις αλλαγές στους κανονισμούς το 2013. Όπως έχω ξαναπεί και θα το πω πάλι, ποτέ δεν θα παρακινήσεις τις αυτοκινητοβιομηχανίες να παράγουν οικολογικότερα αυτοκίνητα με το να χτυπάς μια μπάλα ποδοσφαίρου ή μια μπάλα του γκολφ. Αλλά αν από το 2013 η Formula 1 μπορέσει να παρακινήσει τους κατασκευαστές να δημιουργούν πλατφόρμες με συστήματα για την βελτίωση της αποδοτικότητας των καυσίμων για τα επιβατικά αυτοκίνητα, τότε θα πετύχουμε κάτι πολύ σημαντικό. Πραγματικά πιστεύω ότι είναι εφικτό.

Υπήρξαν ατελείωτες συζητήσεις σχετικά με τα ελαστικά της Pirelli. Πως ταιριάζουν στην MP4-26; Θα μπορούσε το 2011 να είναι η χρονιά του οδηγού που έχει καλύτερη διαχείριση, του Jenson για παράδειγμα;

Όπως έχω πει πριν, είναι σημαντικό να καταλάβουμε το μέγεθος της πρόκλησης που αντιμετωπίζει η Pirelli. Είναι ανάγκη να αναγνωρίσουμε ότι έχουν κάνει πολύ καλή δουλειά μέχρι τώρα. Ναι, έχουμε κάποια θέματα φθοράς, αλλά η φθορά των ελαστικών είναι κάτι που έχει ζητηθεί από πολλούς φορείς για την βελτίωση του θεάματος. Ως εκ τούτου, είναι λίγο άδικο να επικρίνουμε την Pirelli επειδή μας παρέδωσε ό,τι της ζητήθηκε, δεν είναι; Όσον αφορά τον Jenson είναι αναμφισβήτητα ένας εξαιρετικά έξυπνος οδηγός. Όχι μόνο γρήγορος, αλλά και καλός με τα ελαστικά. Είδαμε ότι το 2010 κέρδισε δύο πολύ δύσκολους αγώνες που απαιτούσαν ικανότητα στον αυτοσχεδιασμό. Οπότε, ναι, είμαι σίγουρος ότι θα προσεγγίσει τα λάστιχα με έξυπνο τρόπο, αλλά έτσι θα φανούν και οι κορυφαίοι οδηγοί, συμπεριλαμβανομένου και του Lewis. Ο Lewis σε πλήρη ταχύτητα είναι θέαμα και μακροπρόθεσμα μπορεί να παραμείνει έτσι, αλλά επίσης, έχει δείξει ότι μπορεί να κερδίσει αγώνες με οποιοδήποτε αυτοκίνητο σε οποιεσδήποτε συνθήκες, έτσι και αυτός θα προσαρμοστεί αν χρειαστεί να το κάνει. Είμαι σίγουρος γι’ αυτό.

Είναι πλέον προφανές ότι μπορεί να δούμε 3 pit stop σε κάθε αγώνα. Αυτό ακούγεται πολύ συναρπαστικό και θα κάνει τα αποτελέσματα πιο απρόβλεπτα. Αλλά πόσο εύκολο είναι να βρίσκονται 12 ομάδες και 24 οδηγοί στα pits. Θα δούμε αγώνες να κερδίζονται εκεί;
Πάντα βλέπουμε αγώνες να κερδίζονται και να χάνονται στα pits, και είμαι βέβαιος ότι το 2011 δεν θα είναι διαφορετικό. Επίσης, είχαμε 12 ομάδες και 24 οδηγούς μερικές φορές και πριν. Έτσι δεν είναι κάτι ανησυχητικό.

Να βρέχει ή να μην βρέχει, ιδού η απορία…

Υποθέτω ότι εννοείτε την ιδέα του Bernie για τεχνική βροχή. Έχουν ειπωθεί τόσα πολλά που δεν βλέπω την ανάγκη να προσθέσω την γνώμη μου. Αυτό που θα πω είναι ότι η Formula 1 είναι η κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού και κάθε τροποποίηση που γίνεται δεν θα πρέπει να θίγει ποτέ το ήθος της.

Θα μπείτε στην τρίτη σεζόν σαν πρόεδρος ομάδας. Η τελευταία φορά που οδηγός σας κέρδισε το πρωτάθλημα ήταν το 2008, όταν πρόεδρος όταν ο Ron. Νιώθετε ακόμα την ανάσα του στο σβέρκο σας;
Όχι. Ο Ron είναι εκτελεστικός πρόεδρος της McLaren Group και εκτελεστικός πρόεδρος της McLaren Automotive και παραμένει μέτοχος και στις δύο εταιρείες. Ως εκ τούτου, φυσικά έχει μεγάλο μερίδιο ευθύνης για τα αποτελέσματα της Vodafone McLaren Mercedes. Είναι θρύλος της Formula 1, και μαχητής μετά από όλα αυτά. Όμως, παρά την απίστευτα αγωνιστική του φύση και παρά την φοβερή προσοχή που δείχνει στην κάθε λεπτομέρεια είναι πραγματικά πολύ αποτελεσματικός εξουσιοδότης. Δεν μπορείς να εκτελέσεις μια οργάνωση στη διαφορετικότητα της McLaren χωρίς να το δεις πιο προσεκτικά, και ο Ron μπορεί να το κάνει.

[Πηγή: formula 1]

  • Nikos

    Ρε παιδιά ας μάθει κάποιος στον συγγραφέα πότε χρησιμοποιούμε -ε και πότε -αι στο τέλος μιας λέξης.
    Όλα τα είχαμε η ανορθογραφία μας έλειπε..

    • Συμβαίνει, όταν κάνεις 20-30 θέματα την ημέρα για να ενημερώσεις σωστά το κόσμο όπως δε κάνεις ΚΑΝΕΙΣ άλλος! Δυστυχώς δεν είμαστε “επαγγελματίες” και δεν διαβάζουν άλλοι τα κειμενά μας πριν βγουν για να μας τα σουλουπώσουν! Σε ευχαριστούμε πάντως που διαπιστώνεις ότι τα μόνα λάθη που κάνουμε είναι ορθογραφικά… κάτει ινε κε αφτώ!

    • Mika

      Αιγω παντος δεν πειρα χαμπαρυ τειπωτα λαθθει Angel μου…
      Μειν αννισυχης!!!!

      :D :D

    • Να είσαι σίγουρος πως δεν έχω κανένα πρόβλημα με την ορθογραφία. Τώρα αν μου έχουν ξεφύγει μερικά, συγγνώμη κιόλας!!!

      Με το ειρωνικό “Όλα τα είχαμε η ανορθογραφία μας έλειπε..” τι εννοείς;;

      Τι είναι το ειρωνικό “Όλα τα είχαμε“;;; Τι θες να πεις;;;