Η McLaren είναι μια ομάδα που δεν συμβιβάζεται, έλεγε ο Martin Whitmarsh και προσπαθεί να μας το δείξει από τον πρώτο κιόλας αγώνα στην Αυστραλία σε μόλις 6 ημέρες. Η βρετανική ομάδα έχει ετοιμάσει έναν νέο αεροδυναμικό πακέτο για την Μελβούρνη με τις κυριότερες αλλαγές να είναι το νέο πάτωμα και η νέα διάταξη των εξατμίσεων. Φυσικά θα υπάρχουν και άλλες αλλαγές.


Η διάταξη είναι απλούστερη, όμως η McLaren ελπίζει πως θα είναι πιο αποδοτική και κυρίως πιο αξιόπιστη. Στόχος της ομάδας είναι η βελτίωση του ρυθμού της MP4-26 κατά 1 δευτερόλεπτο στον γύρο! Πολύ αισιόδοξη πρόβλεψη. Ο Whitmarsh δήλωσε:

Έχουμε ένα εντελώς νέο πάτωμα και ένα νέο σύστημα εξατμίσεων. Υπάρχουν και πολλά άλλα, αλλά θα τα δούμε στην Αυστραλία. Δεν ήμουν ικανοποιημένος με την αξιοπιστία και την απόδοση του αυτοκινήτου στο τελευταίο τεστ. Έχουμε κάνει μερικές δραματικές αλλαγές, και αυτές θα φανούν στην Αυστραλία. Υπάρχει κάποιος ρίσκο, αλλά νομίζω το αυτοκίνητο θα είναι πολύ πιο ανταγωνιστικό στην Αυστραλία.

Νομίζω ότι η διάταξη των εξατμίσεων έχει απλούστερο σχεδιασμό. Θεωρώ ότι οι εξατμίσεις έχουν γίνει αρκετά ακραίες για τα μονοθέσια. Και εμείς είχαμε μερικές πολύ ακραίες λύσεις. Αλλά νομίζω ότι δεν προσφέρουν πολλά για την πολυπλοκότητά τους. Πιστεύω ότι το αυτοκίνητο δεν είναι κακό. Πιστεύω ότι πρέπει να ξεκλειδώσουμε τις εξατμίσεις για να βρούμε περισσότερη απόδοση.

Είχαμε μερικές πολύ δημιουργικές ιδέες, και μερικές θα μπορούσαν να προσφέρουν θεαματικά αποτελέσματα. Αλλά αν τελικά δουλέψουν θα πρέπει να είναι ανθεκτικές και κατάλληλες για τον αγώνα. Ειλικρινά, μερικές λύσεις δεν ήταν κατάλληλες και έτσι έπρεπε να δουλέψουμε πάλι πάνω σε αυτές. Αλλά νομίζω πως με αυτόν τον τρόπο βρήκαμε κάποιες ενδιαφέρουσες επιδόσεις.

Και πάλι θα είναι δύσκολο Σαββατοκύριακο, αλλά είμαι αισιόδοξος ότι θα βρούμε περισσότερε από ένα δευτερόλεπτο σε απόδοση. Δεν είναι αυτό που θες να κάνεις μετά από ένα τεστ, αλλά νομίζω ότι ήταν σωστή απόφαση. Δεν μπορώ να κάνω προβλέψεις, αλλά πάντα στοχεύουμε στη νίκη του αγώνα. Δεν προβλέπω ότι, αλλά λέω ότι στοχεύουμε να νικήσουμε.


[Πηγή: autosport | Photo copyright: JOSEP LAGO/AFP/Getty Images]

  • VanPerse(Βαγγέλης)

    1 sec????Ενδιαφερον αλλα κατα την γνωμη μου ακατορθωτο!!!
    ”ΛΙΓΕΣ ΜΕΡΕΣ ΜΕΙΝΑΝΕ ΜΑΤΙΑ ΜΟΥ ΓΛΥΚΑ”!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • Giorgos

    @Hawk to arthro pou eixa diabasi elege gia kati xtapodia me pollaples eksodous gia pyrosi kai tis eksatmisis na kataligoun se ena “kouti” kato apo to kibotio taxititon kai tetia (mipos epesa pano se kati palio) giauto elega oti xathika mesa sta texnika pou egrafan, Alla kai auto to kenourgio patoma einai thetiko ante na doume.

  • Mika

    Einai outopiko na thes na pareis 1 sec apo ena paketo pou den exei dokimastei katholou,kai pou tha kanei ta prwta tou km, sthn Aystralia…
    :-(
    Prepei na ginei kapoio thayma gia na mh rezileytoun entelws,kai fainetai ayto to thayma kynhgane…Giati an phgainan opws sto teleytaio test sth Barkelwnh,tha tous eklaigan oi regges…Gia na doume twra..
    Alla kai pali lew, me ena paketo entelws adokimasto,th stigmh pou alloi tha kanoun fine tuning enw aytoi tha exoun ta free practices gia na kanoun rythmiseis kai na to kanoun na doulepsei swsta,ta pragmata einai poly poly dyskola..
    Tous dinw pws exoun guts….Na doume,ti tha kataferoun..An einai 5oi ki 6oi,egw tha eimai happy

  • Giorgos

    File Hawk sou kano paste to arthro mpas kai bgalis esi kamia akri me auto. SORRY GIA TO KATEBATO.

    Mclaren’s “octopus” exhaust is in the spotlight for todays post.  Let’s have a look at what technology’s are behind this solution, and where Mclaren are with this to-date. We will also look at the legality’s of the exhausts exits under the current rules.
    Lets start with a quick example of why teams are trying so hard to create extra down-force with exhausts gases… I am going to make this as simple as possible… The more down-force created by the diffuser means near zero to minimal drag, the other way to gain down-force is to run a bigger/steeper angle on the rear wings which creates drag.
    Apparently the exhausts are routed to a ceramic box behind the gearbox, which divides into many smaller pipes, exiting at many points in the floor and spreading the ‘exhaust blown’ effect across the under-body of the car to maximise its potential, thus creating more down-force.
    To create a exhaust that produced the kind of down-force needed,  Mclaren is thought to have used a technology /product called Pyrosic  for the exhausts to work at the temperatures required.   The FIA have clarified the use of Pyrosic: It is not allowed as an exhausts solution for cost saving reasons, this creates problems for Mclaren as they are thought to have designed there octopus exhaust solution with this in mind.
    What are one of the advantages of running the risk of the Mclaren exhausts solution?  One advantage is Mclaren can run a smaller top wing-flap. Why does this smaller top wing interest Mclaren? A smaller wing creates less down-force which in-turn allows for less drag, which means greater efficiency with the use of the adjustable rear wing when opened and even closed, but this is only viable when generating a sufficient amount of down-force from the deffuser.
    Mark Hughes proposed McLarens ‘octopus’ exhaust in Autosport Magazine this week.
    He says the “U” bend leads into an exhaust box beneath the gearbox, this box then splits into several exits blowing the the rear of the car.
    The regs state: “5.6 Exhaust systems: Engine exhaust systems may incorporate no more than two exits.” An “exit” would of course be the point where the gases exit the exhaust pipe into the air flow around it – not the point where the initial exhaust leads into some enclosed box inside the car.
    The rules say one exit per bank, perhaps the octopus “box” is not considered part of the exhaust! Or thats Mclaren’s take on the rule.
    The definition of exhaust outlets is the key here. If McLaren term the exhaust as the “tubular” metal exhaust pipes, then the chamber as “bodywork” because its constructed from different material (Pyrosic – a Glass Ceramic Composite). Then the chamber can have multiple outlets, as long as it only has two inlets.
    So why is the exhausts a reliability a problem for Mclaren? The problem with the exhausts is apparently the shape and length, as they are not round, when hot they are deforming to a circular shape, (much like a ballon will always be round) and the length just can’t cope with the stress/vibrations. One very simple  solution could be to run a water  jacket in the exhaust plenum to stop over heating.
    McLaren’s team boss Martin Whitmarsh has admitted that the squad probably took things too far in some elements of their design process this year.
    The MP4-26 features some dramatic and radical concepts, but so far hasn’t been either fast or reliable.
    Whitmarsh stands by the decisions his team took, even though they haven’t paid off so far.
    Friday practice 1 will see Mclaren running something close to a test session, as they desperately try to get to grips with the radical MP4-26 and the octopus exhaust.
    Lewis Hamilton and Jenson Button will be sweating on the solutions their team brings to Melbourne to gain the desired performance step they need to catch the top teams.
    Sorry kai pali alla tha ithela mia kaliteri eksigisi se apla ellinika.

  • parsikmclaren

    παιδια καποιος με γνωσεις μηχανικου ας το μεταφρασει οπως λεει και ο giorgos…. please

  • Μια πολύ πιο προσεκτική ανάγνωση μου έδωσε να καταλάβω ότι η McLaren εγκαταλείπει τον περίπλοκο σχεδιασμό που αναφέρεται στο άρθρο που δίνει ο Γιώργος. Στην διάταξη αυτή τα καυσαέρια πήγαιναν σε ένα χταπόδι (όπως αναφέρει το άρθρο), το οποίο όμως και δεν έδινε την απόδοση που περίμεναν, αλλά και προκαλούσε προβλήματα υπερθέρμανσης.

    Θα δούμε τον “απλοϊκό”, σύμφωνα με τον Whitmarsh, σχεδιασμό της McLaren την Παρασκευή και ίσως την Πέμπτη από κάποια φωτογραφία της συγκεκριμένης περιοχής.

  • Monder

    polu kalo to ar8ro bravo guys

  • Giorgos

    Paides sorry gia to katevato apodo kai pera tha bazo to link  (oso megalono matheno kainourgia pragmata) alla an apos leei o Hawk auto einai to poliploko pali kala giati einai den einai nomimo basi kanonismon as to doume to aplo pou tha dini 1 sec ton giro? Ti sto kalo brikan tropo na paragoun kausimo apo RED BULL pou dini ftera :D