Η Porsche Design μετά τον ναργιλέ ετοίμασε και δύο νέα ποδήλατα, το Bike S και για τους πιο “σκληροπυρηνικούς” ποδηλάτες το Bike RS (Rennsport). Το Bike S είναι κατασκευασμένο από αλουμίνιο, ζυγίζει 12 κιλά και αντί για αλυσίδα διαθέτει ιμάντα με 11 ταχύτητες. Το Bike RS είναι κατασκευασμένο από carbon και φορά 20-τάχυτο σύστημα XTR της Shimano. Και τα δύο φοράνε 29″ ζάντες, υδραυλικά δισκόφρενα της Magura, ενώ διαθέτουν και αντικλεπτική πινακίδα κάτω από το χρώμα.


Το Bike S θα είναι διαθέσιμο από τον Σεπτέμβριο και κοστίζει 3.300 ευρώ ενώ το Bike RS θα ξεκινήσει τις πωλήσεις του από τον Οκτώβριο με κόστος 5.500 ευρώ. Αν θέλεις να μάθεις και άλλα για τα ποδήλατα ρίξε μια ματιά στις φωτογραφίες και στο δελτίο τύπου που ακολουθεί καθώς και στο επίσημο site.

[Πηγή: Porsche Design]

Δελτίο Τύπου

Uncompromising Porsche: the Bike RS and the Bike S

Around town with no emissions

Stuttgart. From September 2011, Porsche will be expanding its exclusive Driver’s Selection range with the addition of two innovative bikes. The Bike RS and the Bike S rely on an uncompromising sporting attitude and the use of state of the art technologies. The two 29″ bicycles, built for speed, provide mobility in town and provide sports fans with the opportunity to go touring.

The abbreviation “RS” stands for the most exciting promise at Porsche: Rennsport, or motor racing. The Porsche Bike RS also follows this challenging philosophy. Uncompromisingly designed for performance, the sports bike will impress with its high end carbon frame which offers high stability and extraordinary damping properties thanks to its newly developed modular monocoque construction. The rest of its equipment comes from competition proven race technologies to meet the rider’s every desire. The 20 speed Shimano XTR gears and 29″ Crank Brothers wheels ensure maximum power performance. Outstanding braking values and maximum safety are guaranteed by the latest generation hydraulic Magura disk brakes which are fitted to the Bike RS together with weight optimised carbon brake levers.

The Porsche Bike S also offers improved performance. The innovative design of its high performance aluminium 7005 frame improves rigidity while providing unmistakeable rider comfort. The toothed belt drive system and 11 speed Shimano Alfine IGH ensure ease of use and minimal slippage. Optimum braking values – in wet or dry conditions – are provided by the latest generation of hydraulic Magura disk brakes. The extraordinary rider comfort is supported by 29″ wheels with tyres optimised for rolling and road holding characteristics.

The same applies to both Porsche Bikes: the sum of all the carefully selected parts creates an ultimate riding sensation. The high demands on quality for construction and materials complement each other perfectly. The independent and exclusive frame geometry and the intelligent use of materials give these bikes both superb stiffness and optimum damping, while keeping the weight low.

A further highlight of the Bike RS and the Bike S is the integrated anti-theft protection that comes as standard. An anti-theft label containing an individual code number is located under the paint on the frame and has a surprising effect on theft. By registering the bike on a dedicated website, Porsche Bikes can be reported as stolen at any time and buyers can check whether the bike has been reported as stolen before they buy.

The Porsche RS and S bikes will be launched in worldwide markets from autumn 2011 in sizes S, M and L.

  • fatals

    afou einai toso akriva ta S kai to RS fantazomai poso exei to Turbo S ! Muhaha!

    • vag-off

      ασε που στις στροφες θα σου φευγει το πισω μερος!

    • κωστας

      χαχα γελασαμε….

    • :lol:

  • Demetris

    Τα ποδήλατα αυτά είναι μεταξύ κατηγορίας trekking – urban – road.
    Με τα ίδια και λιγότερα λεφτά, οποιαδήποτε άλλη εταιρία κατασκευής ποδηλάτων (Scott, Specialized, Giant, Monguse, Yeti, Ideal κλπ) μπορούν να σου παρέχουν ποδήλατα με ισάξιο ή και καλύτερο εξοπλισμό από αυτά.
    Δεν βλέπω κάοποιο ιδιαίτερο εξοπλισμό που να δικαιολογεί τέτοια τιμή (πέρα από το λογότυπο της Porsche).

    • ουτε καν αμορτισερ δεν εχουν…. εκτος και αν τα φρενακια ειναι κεραμικα χαχαχαχαχα
      ελεος τι αλλο θα δουμε μετα το ρεπλικα τιμονι ερχεται το οχημα για το βαλεις πανω..χαχαχαχαχ

    • Babinos1983

      sostos!!!!!!!!!!!!!!!  axaxaxaxaxxaxaxaxax

    • απλά είναι Porsche. Απευθύνονται σε ένα πολύ συγκεκριμένο κοινό ;)

  • φανταζωμαι οτι αμα θες cup holder με carbon θα κανει extra 1.000 ευρω και αμα θες τσαντακι 500 ευρω εε; ;)

  • Stavros Sidiropoulos

    To RS δικαιολογει σε ενα βαθμο τα χρηματα του λογω σειρας ΧTR,φρενων,τροχων που αγγιζουν αρκετα αστρονομικα ποσα.ΤΟ S ειναι τσιμπημενο.

  • jim

    ena ine to podilato gia emena alpine 160