7 χρόνια συμπληρώθηκαν από τότε – 12 Αυγούστου 2004, παραμονή της έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων της Αθήνας – που η Γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου “Χαρίλαος Τρικούπης” δόθηκε στην κυκλοφορία. Μέσα στα αυτά 7 χρόνια, έχουνε περάσει περισσότερα από 30 εκατ. αυτοκίνητα. Το όνομα της το έχει πάρει από τον από τον πολιτικό που την εμπνεύστηκε, ενώ η κατασκευή της ξεκίνησε τον Δεκέμβριο του 1997. Στην κατασκευή της εργάστηκαν πάνω από 1.000 άτομα, ενώ κατά την παρούσα περίοδο λειτουργίας απασχολεί περίπου 100 εργαζομένους.

Πολυβραβευμένη ως διεθνής τεχνολογική και αντισεισμική καινοτομία, παραμένει κάτοχος των παγκόσμιων ρεκόρ της μεγαλύτερης καλωδιωτής γέφυρας πολλαπλών ανοιγμάτων με συνολικό μήκος 2.883 μέτρα, μεγαλύτερου πλήρους ανηρτημένου καταστρώματος (2.252 μέτρα), μεγαλύτερου θαλάσσιου βάθους έδρασης γέφυρας σε θάλασσα (65 μέτρα), ενώ έχει σχεδιαστεί για να αντέχει στην πρόσκρουση ευμεγέθων δεξαμενοπλοίων και σε ανέμους της τάξεως των τυφώνων. Οι διακρίσεις που το έργο έχει λάβει στη διάρκεια της μετακατασκευαστικής περιόδου, αφορούν την κοινωνική και περιβαλλοντική υπευθυνότητα.

Κατά τη διάρκεια της σημερινής 7ης επετείου των εγκαινίων, το σωματείο εργαζομένων στη Γέφυρα ύψωσε την ελληνική σημαία στην κορυφή των τεσσάρων πυλώνων της Γέφυρας, οι ηλεκτρονικοί πίνακες μετέδιδαν το μήνυμα “7 ΧΡΟΝΙΑ ΓΕΦΥΡΑ – ΟΔΟΣ ΕΛΛΗΝΩΝ” και από το σταθμό διοδίων μοιράζονταν καρτ ποστάλ με τη γαλανόλευκη.

Το National Geographic έχει κάνει και ειδική εκπομπή στην σειρά “Megastructures” για την γέφυρα που αν δεν έτυχε να το έχεις δεις, μπορείς να το δεις στη συνέχεια.

http://www.youtube.com/watch?v=EKG5nXkxTmw

[Πηγή: Γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου]

Δελτίο Τύπου

ΓΕΦΥΡΑ ΡΙΟΥ – ΑΝΤΙΡΡΙΟΥ «ΧΑΡΙΛΑΟΣ ΤΡΙΚΟΥΠΗΣ» 12.8.2004 – 12.8.2011

Σε επτά περίπου χρόνια από την ημέρα που βάλαμε την υπογραφή μας, η Γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου παραδιδόταν στους Έλληνες. Ήταν 12 Αυγούστου 2004.

Επτά χρόνια από εκείνη την ημέρα, ήρθαμε σήμερα το πρωί πάλι στη δουλειά μας, με πίστη στις υποσχέσεις που δώσαμε και τις υποχρεώσεις που αναλάβαμε, απέναντι σε όλους αυτούς που συνέβαλαν στην οικοδόμηση της Γέφυρας, αλλά κυρίως απέναντι στον ελληνικό λαό που αυτή καλείται να εξυπηρετεί, μέσα από τις ατομικές και τις ομαδικές μας επιδόσεις.

Τα επτά χρόνια είναι ίσως μεγάλο διάστημα για τη συλλογική και την ατομική μνήμη. Κατά την περίοδο αυτή έχουν γεννηθεί Έλληνες που δεν έχουν δει ποτέ το στενό Ρίου – Αντιρρίου χωρίς Γέφυρα και τη θεωρούν δεδομένη. Δεδομένη τη θεωρούν και όλοι όσοι γνωρίζουν ότι μπορούν να την χρησιμοποιούν ανά πάσα στιγμή σαν εργαλείο που διευκολύνει τη ζωή τους. Όμως η Γέφυρα δεν υπήρχε πάντα στο ελληνικό τοπίο.

Εμείς που θυμόμαστε κάθε μια από τις 2.500 μέρες λειτουργίας της Γέφυρας και άλλες τόσες που προηγήθηκαν για να φτάσουμε στον ιστορικό ελληνικό Αύγουστο του 2004, κάνουμε και φέτος τον απολογισμό μας μπροστά σε μάτια συμπατριωτών.

Ως εγγόνια, παιδιά, πατέρες και μάνες Ελλήνων και Ελληνίδων, μοχθούμε για να σταθούμε αντάξιοι της δίκαιης απαίτησής σας να βλέπετε κάτι αντάξιο των πόθων σας να στέκεται υποδειγματικά όρθιο και υποδειγματικά ελληνικό, όπως η εθνική μας Γέφυρα.

Κάτι στο τοπίο του ελληνικού σήμερα πρέπει να παραμένει ζωντανό και να υπογραμμίζει πως… μπορούμε. Κάτι που να θυμίζει ότι σε εποχές δύσκολες αναζητούμε τις γέφυρες που μας ενώνουν μεταξύ μας. Κάτι με παράστημα που σε αναγκάζει να κοιτάξεις μέχρι την κορυφή του για να δεις τη γαλανόλευκη να ανεμίζει και να ξαναβρείς θάρρος για το αύριο.

Ως άνθρωποι δεν είμαστε (ευτυχώς) ικανοί για τα πάντα, ούτε αλάνθαστοι. Δεχόμαστε την κριτική και προσφέρουμε τους εαυτούς μας στον καλόπιστο διάλογο, χωρίς ποτέ να ξεχνάμε ότι το οικοδόμημά μας είναι μία γέφυρα, προορισμένη να ενώνει ανθρώπους και να αλλάζει τη ζωή τους προς το καλύτερο. Σε αυτή την κατεύθυνση διαβουλευόμαστε με την κοινωνία και τους εκπροσώπους της, αλλά αντιπαρερχόμαστε τη δημαγωγία και το ψεύδος που βρίσκουν γονιμότερο έδαφος στους δύσκολους καιρούς, με επιχειρήματα που εδράζονται στην αλήθεια, τη λογική, τα γραπτά που μένουν και την επιστημονική παρατήρηση.

Πορευόμαστε με βάση το μέτρο που ως ελληνική αξία κλυδωνίζεται και πάμε μέχρι εκεί που μας επιτρέπει ο νόμος και το πολίτευμα. Είμαστε μία εταιρεία που λειτουργείται από Έλληνες πολίτες από την κορυφή ως τη βάση της πυραμίδας και βλέπει τον εαυτό της σαν ένα συνετό Έλληνα πολίτη, που θεωρεί χρέος του να είναι χρήσιμος στην κοινωνία

Είναι 12 Αυγούστου του 2011 και βρισκόμαστε στη μέση της πιο δυσχερούς περιόδου των 5.000 ημερών που έχουμε περάσει ο ένας πλάι στον άλλον για το καλό όλων, υπηρετώντας μία μοίρα ζηλευτή μα δύσκολη: Να φροντίσουμε -στο μερίδιο που μας αντιστοιχεί- για να περάσουμε όλοι «απέναντι», από την «Οδό Ελλήνων», που μπορεί να παρείχε σπάνια τα εχέγγυα ενός ασφαλούς περάσματος, αλλά στο τέλος κάθε ιστορικής διαδρομής μας έβρισκε στην απέναντι ακτή.

Υπογραφή: Οι άνθρωποι της Γέφυρας Ρίου – Αντιρρίου «Χαρίλαος Τρικούπης»

===============================

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΓΙΑ ΤΗ ΓΕΦΥΡΑ:

Το έργο της Γέφυρας Ρίου – Αντιρρίου «Χαρίλαος Τρικούπης», ξεκίνησε συμβατικά το Δεκέμβρη του 1997 και δόθηκε στην κυκλοφορία στις 12 Αυγούστου του 2004, παραμονή της έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων της Αθήνας.

Από τότε μέχρι σήμερα έχουν διέλθει από αυτήν πάνω από τριάντα εκατομμύρια αυτοκίνητα, πολλά από τα οποία επωφελούνται των ειδικών εκπτωτικών πακέτων για συχνούς χρήστες.

Στην κατασκευή της εργάστηκαν πάνω από 1.000 άτομα, ενώ κατά την παρούσα περίοδο λειτουργίας απασχολεί περίπου 100 εργαζομένους.

Πολυβραβευμένη ως διεθνής τεχνολογική και αντισεισμική καινοτομία, παραμένει κάτοχος των παγκόσμιων ρεκόρ της μεγαλύτερης καλωδιωτής γέφυρας πολλαπλών ανοιγμάτων με συνολικό μήκος 2.883 μέτρα, μεγαλύτερου πλήρους ανηρτημένου καταστρώματος (2.252 μέτρα), μεγαλύτερου θαλάσσιου βάθους έδρασης γέφυρας σε θάλασσα (65 μέτρα), ενώ έχει σχεδιαστεί για να αντέχει στην πρόσκρουση ευμεγέθων δεξαμενοπλοίων και σε ανέμους της τάξεως των τυφώνων.

Οι διακρίσεις που το έργο έχει λάβει στη διάρκεια της μετακατασκευαστικής περιόδου, αφορούν την κοινωνική και περιβαλλοντική υπευθυνότητα.

Κατά τη διάρκεια της σημερινής 7ης επετείου των εγκαινίων, το σωματείο εργαζομένων στη Γέφυρα ύψωσε την ελληνική σημαία στην κορυφή των τεσσάρων πυλώνων της Γέφυρας, οι ηλεκτρονικοί πίνακες μετέδιδαν το μήνυμα «7 ΧΡΟΝΙΑ ΓΕΦΥΡΑ – ΟΔΟΣ ΕΛΛΗΝΩΝ» και από το σταθμό διοδίων μοιράζονταν καρτ ποστάλ με τη γαλανόλευκη.

  • hellboy

    διορθωση!!!!!!!!!!!η γεφυρα για τα επομενα 23 χρονια εχει το ονομα “Ludwig van Beethoven” η  “ναπολεων”(αναλογα την καταγογη του επισκεπτη)(γαλλογερμανικη εκμεταλευση)
    καθως επισης το αεροδρομιο  γνωστο σαν “Ελ.Βενιζελος” λεγετε ”
    Manfred von Richthofen”(ειναι ο κοκκινος βαρονος)(γερμανικη εκμεταλευση εργου για αλλα 20 χρονια)!!!!!!!!!

    • Kaulamans

      για τον μπιπ ειμαστε…τοσοι ελληνες δεν μπορουσαν να την χρησιμοποιησουν???αλλα αστε το θα χε γκρεμιστει…ανικανοθι για ολα ειμαστε….μας μαμανε και κανουμε τουμπεκι αντε γιατι τα παιρνω

    • νομίζω ότι είναι ανούσιο να λέμε ότι δεν ειμαστε ικανοί για τπτ κλπ..
      κ απ’ότι ξέρω μονο γάλλοι έχουν συμβάλλει και την έχουν χτίσει έλληνες!
      είναι κορυφαίο έργο κ το χαιρόμαστε!!
      οκ είναι ακριβα τα διόδια αλλά άποψη μου είναι ότι αξίζει!
      Theo τι εννοείς ότν λες ότι “τοσοι ελληνες δεν μπορουσαν να την χρησιμοποιησουν??”
      κάτι θα ξέρεις μιας κ ζεις εκεί κοντά!

    • nickgto

      Επειδή τυχαίνει να χρειάζεται να την χρησιμοποιώ πολύ συχνά, τα 12+ euro είναι απογορευτικά για μένα οπότε αναγκάζομαι να πηγαίνω με το ferry boat…και κάνω σχέδον την διπλάσια ώρα να φτάσω στον προορισμό μου. Θεωρώ οτι μία τιμή γύρω στα 8 euro θα ήταν πιο λογίκη, θα είχε και πολύ περισσότερη κίνηση έτσι..

    • δεν υπάρχει κάτι σαν μηνιαίο πάσο…??
      κάτι τετοιο έχω ακούσει…
      δηλ η μόνη λύση αν για καποιον περναει είναι να πληρώνει…
      δεν υπάρχει κάποια έκπτωση…ενα e-pass!!

    • Nick_koul69

      Υπάρχει! Τιμές μην με ρωτήσεις δεν ξέρω αλλά για 3-4 φορές το μήνα που την χρησίμοποιω εγώ δεν με συμφέρει να πληρώνω μηνιαίο πάσο..

    • οκ…ευχαριστω!

    • nickgto

      Πάντως για να καταλάβεις την διαφόρα, στο ferry boat πληρώνεις 6,50 euro και στην γέφυρα 12,60 αν θυμάμαι καλά…

    • Kaulamans

      ακριβως….το οτι εργαστηκαν ελληνες.κρατα το μεχρι εκει.αυτο που ειπε ο nickgto και πολλες φορες που ερχονται φιλοι μου απο αλλου η το συζηταμε με την κοπελα μου οταν παμε ναυπακτο κυριακες…λεω δες τι εχουμε και δεν μπορουμε να το χρησιμοποιησουμε…12 ευρω και αλλα τοσα ελα ε οχι παραπαει…και να τους πεις οτι θα γυρισεςι σου δινουν πειθωριο μονο 3 ωρες και μετα 2 ευρω την ωρα η ενα δεν θυμαμαι…… αλλα ενα τετοιο εργο επρεπε να ειναι πιο προσιτο απο την στιγμη που ειναι οικονομικος κομβος για την πελλοπονησο.μονο οταν εχει χαλια καιρο το χειμωνα περνανε απο πανω ειδαλως τα φερυ ειναι γεματα καθε μερα… ελληνες γιατι δεν την σχεδιασαν???οι πολιτικοι μηχανικοι ειναι απεναντι απο την σχολη μου και εχουν τις πιο ακριβες εγκαταστασεις σε ολοκληρο το πανεπιστημιο…τελος παντων.εγω ξερω οτι τα φερυ ειναι γεματα και μονο σε κακοκαιρια την βλεπεις γεματη…… αλλα δεν σκεφτοναι οτι με ενα ποσο 5-6 ευρω τα κερδη τους θα ειναι μεγαλυτερα γιατι θα περναει πιο πολυ κοσμος…τι να πω…. αν και πιστευω οταν τελειωσει η συμφωνια και την αναλαβει η ελλαδα δεν θα παει καλα…να με θυμηθειτε….

    • hellboy

      οχι δεν ειμαστε μπιπ οι μιζαδωροι ειναι.αν υπηρχε μομα ακομα θα ηταν φτιαγμενα ηδη παραπολλα χρονια χωρις εκμεταλευσεις(απο ξενους).(σχεδια και μελετη για το αεροδρομιο μαζι με τον χωρο υπαρχεια απο το 1977 για την γεφυρα απο το 1982,η μομα διαλιθηκε το 1980,και την δουλεια της την βλεπεις και σημερα-απομακρισμενα χωρια με ασφαλτο απο τοτε σε ακρεες συνθηκες)να φυγουν οι μιζαδωροι και τοκογλοιφοι απο την χωρα!!καθως επισης οι ξενοι πηραν φτηνα χερια (πηραν αλβανους-πακιστανους και λιγους ελληνες εργοδηγους)και ετοιμα σχεδια με μελετη!

  • κορυφαία γέφυρα!!!
    πολύ μου αρέσει…
    δέος όταν περνας!

    Υ.Γ:τους εργαζόμενους που είναι εκεί πάνω ψηλά στους πυλώνες πολύ τους ζηλεύω…θα ήθελα να βρεθώ με γυναικεία παρέα εκει πάνω!!!

    • Kaulamans

      επειδη μια φορα ανεβηκα στην κορυφη του στυλου εγω παλι κλαιν μαιν με τετοιο υψομετρο πανω στο πυλωνα…. δεν θα ξαναπαω ευχαριστω και οταν καθομαστε καφε ριο και καμια φορα κρεμονται στα συρματοσχοινα για συντηρηση με παει 3 και 5 μονο που τους βλεπω…..χαχαχαχα

    • έχει τη δυνατότητα ο κόσμος να ανέβει στους πυλώνες??

    • Kaulamans

      αν εχεις μεσο πολιτικο μηχανικο μονο  :Ρ

    • Αυτό μου αρέσει στην Ελλάδα. Μπορείς να κάνεις τα πάντα αρκεί να έχεις το κατάλληλο μέσο :D :P !!!!!!!!!!

  • FERRARI-PURE PASSION

    Eγω το μονο που ξερω ειναι οτι ειχα παθει πλακα οταν περναγα το ’98-’99 με το ferry γηρνοντας απο το ακροπολις που εβλεπα που εριχναν τις βασεις στο βυθο!!!Οπως και να το κανουμε ειναι ενα τεραστιο εργο απο πολλες αποψεις και οσο για τα υπολοιπα στο ellada ειμαστε!!!Εχει χωρτασει ο κωλος μας απο λαμογιες!!!!!!!!!

  • Κώστας

    Ακολουθεί σύντομη ανάλυση κόστους – κερδών της εταιρείας που εκμεταλλεύεται την γέφυρα:

    1) Κόστος κατασκευής γέφυρας: 740εκ. ευρώ.
    Από το άνω κόστος:
    α) Η εταιρεία κατέβαλε το  10% = 74 εκ.
    β)Ελ. Δημόσιο κατέβαλε το 40%= 296 εκ.
    γ) Τράπεζες κατέβαλαν το  50% = 370 εκ. (με εγγύηση του Ελληνικού Δημοσίου!)

    2) Διελέυσεις για τα 7 πρώτα χρόνια: 30 εκατ. αυτοκίνητα:
    Κέρδη (μικτά) εταιρείας Γέφυρα Α.Ε.: 30εκατ. αυτοκίνητα επί 10ευρώ (τουλάχιστον) = 300εκατομύρια, τα ελάχιστα(!) μικτά κέρδη μέσα σε 7 χρόνια.

    Κάντε τώρα την αναγωγή για τα επόμενα 38 χρόνια (εώς το 2039) που η Γέφυρα Α.Ε. θα έχει τα δικαιώματα είσπραξης των διοδίων!!!! Και υπολογίστε και τις σχετικές αυξήσεις του κόστους διέλευσης.
    (Εδώ να σημειώσω ότι τα δέκα ευρώ του κόστους διέλευσης που ανέφερα παραπάνω, είναι το ελάχιστο κόστος κατά την δική μου εκτίμηση. Άν δείτε τους πίνακες για απλή διέλευση, οι τιμές σήμερα ξεκινούν από τα 1,90 ευρώ για μοτοσυκλέτες και φτάνουν τα 64 ευρώ για λεωφορεία άνω των 40 θέσεων). 

    • δεν συνδέονται τόσο απλά η αριθμητική κ τα οικονομικά στοιχεία μιας επιχ!

    • Pterarxos

      Nαι ο φίλος δεν έβαλε το κόστος συντήρησης το οποίο είναι αρκετά υψηλό.

    • Κώστας

      Για τί ποσό μιλάμε σε ευρώ;

    • Κώστας

      Θεωρώ ότι ΟΛΑ ξεκινούν από μία απλή λογική εξήγηση. Δεκτή οποιαδήποτε οικονομική ανάλυση. Άν και πιστεύω πως ρίχνοντας μιά ματιά στα κέρδη της Γέφυρα Α.Ε. την τελευταία πενταετία, θα διαπιστώσεις ότι τα κέρδη πρό φόρων είναι της τάξης των 18 έως 15 εκατομυρίων ευρώ το χρόνο. ΚΕΡΔΗ ΠΡΟ ΦΟΡΩΝ!!!

    • θα ψάξω μήπως βρω ισολογισμό κ κατασταση αποτελεσματων χρήσεως γιατι έχω μεγάλη απορία να δω!
      πιστεύω ότι θέλει πολλά χρόνια για να αποσβεστεί αυτό το έργο!

    • Κώστας

      Ψάχνοντας, θα βρείς ότι η απόσβεση έγινε τα πρώτα τέσσερα χρόνια!!!! Μία εφημερίδα όπως π.χ. η “ισοτιμία”  θα βοηθούσε στο ψάξιμο. Για το διαδύκτιο δέν ξέρω άν μπορεί να βρεθεί κάτι. 

    • κατεβασα όλους του ισολογισμους απο το 2005 που βρήκα κ όλες τις χρονιες τα καθαρά κέρδη προ φόρων έπαιζαν απο 1,3 έως 1,6εκ το χρόνο!
      κ με φόρους πάνω πολύ πιο κάτω!
      όποιος θέλει κ καταλαβαίνει να τα διαβλασει μπορεί να τα βρει απο εδώ!
      http://www.express.gr/misc/legal/1003oz_200804141003.php3?what=comp_name&keimeno=%C3%C5%D6%D5%D1%C1+%CB%C5%C9%D4%CF%D5%D1%C3%C9%C1+%C1%C5+%D5%D0%C5%D1%C8%C1%CB%C1%D3%D3%C9%C1%D3+%C6%C5%D5%CE%C7%D3+%D1%C9%CF%D5+-+%C1%CD%D4%C9%D1%D1%C9%CF%D5
      εγώ κάτι καταλαβαίνω μιας κ έχουμε σπουδάσει κατι αναλογο!

    • Pterarxos

      64 ευρώ τα ΚΤΕΛ?? Και τα δίνουν?? OMG!!!

    • Τυπος Οχηματος
      Ποσό

      Μοτοσυκλέτες
      € 1,90

      Επιβατικά αυτοκίνητα
      € 12,90

      Φορτηγά – 2 Άξονες
      € 19,90

      Φορτηγά – 3 Άξονες
      € 32,00

      Φορτηγά – 4+ Άξονες
      € 41,00

      Φορτηγά – 5+ Άξονες
      € 41,00

      Λεωφορεία έως και 20 θέσεις
      € 29,70

      Λεωφορεία 21-40 θέσεις
      € 41,50

      Λεωφορεία πάνω από 40 θέσεις
      € 64,00

    • Kaulamans

      καταλαβες τωρα αυτο που σου ειπα οτι ειναι δωρο αδωρον ακομα??? και μετα το δημοσιο κανει ιδιοτικοποιησεις… ρε κεφτεδες αμα ειχατε μυαλο και δεν ειχαν κανει μπαχαλο την ολυμπιακη τοσα αλλα και ειχαμε αυτο το εργο εμεις θα ηταν σημαντικο οφελος για την οικονομια μας…αλλα τεσπα τουλαχιστον ελπιζω να βαλουμε μυαλο και να μην ξαναβγαλουμε τα ιδια κοπροσκυλα…

      αφηστε και το αλλο τα φωτα τα αναβουν μονο παρασκευη και σαββατο…βεβαια μην καψουν ρευμα τα παιδια και πληρωνουν…τοσα παιρνουν το ρευμα τους πειραξε…

    • Κώστας

      Ω ναι! Κ Α Ν Ο Ν Ι Κ Ο Τ Α Τ Α !!!