Σύμφωνα με τη μελέτη “Analysis of Strategies and Key Global Platform for OEMs”(Ανάλυση των Στρατηγικών και κύρια παγκόσμια πλατφόρμα για τις προμηθεύτριες εταιρίες) από τη συμβουλευτική εταιρεία Frost & Sullivan συμπέρανε το γεγονός ότι τα αυτοκίνητα γίνονται όλο και πιο όμοια. Αυτό οφείλεται εν μέρει επειδή πολλά μοντέλα χρησιμοποιούν κοινές πλατφόρμες ανάπτυξης αλλά και επειδή διαφορετικές μάρκες εμπίπτουν στην ίδια μητρική εταιρεία. Οι δώδεκα μεγαλύτεροι κατασκευαστές αυτοκινήτων στον κόσμο, θέλουν το 2020 ο συνολικός αριθμός των πλατφορμών που θα χρησιμοποιούν να μειωθεί κατά 30% από τις 223 σε 154. Αυτό σημαίνει ότι οι δέκα πιο συχνά χρησιμοποιούμενες πλατφόρμες που τώρα παράγουν 17 εκατομμύρια αυτοκίνητα παγκοσμίως να αυξηθούν στα 33 εκατ. Κατασκευαστές όπως η Volkswagen και η Daimler υπολογίζεται ότι το 2020 πάνω από το 95% όλων των αυτοκινήτων τους θα κατασκευάζεται από τρεις μόνο πλατφόρμες.


Σύμφωνα με την Frost & Sullivan ο λόγος είναι αναγκαίος λόγω της εμφάνισης ανταγωνιστικών κατασκευαστών από την Κίνα και την Ινδία. Παράγοντας αυτοκίνητα με λιγότερες πλατφόρμες και να τυποποιώντας την ανάπτυξη, το κόστος μπορεί να μειωθεί, για παράδειγμα, έχοντας λιγότερους προμηθευτές. Ένας άλλος λόγος για τη μείωση του αριθμού των πλατφορμών είναι επειδή σε μια σύγχρονη πλατφόρμα ανάπτυξης οι παραλλαγές είναι δυνατό να πραγματοποιηθούν περισσότερο από ότι παλιότερα.

Προσωπικά πιστεύω και ανάλογα με τον προϋπολογισμό του καθενός, υπάρχουν αρκετές επιλογές για να επιλέξει ο καθένας ότι πραγματικά νομίζει ότι τον εκφράζει ασχέτως αν υπάρχουν ήδη πάρα πολλά όμοια
στην οδήγηση αυτοκίνητα.

[Πηγή: automotive-online.nl]

  • sofokles5 (ex sofokles)

    vale k ti hundai poy an k den xei idia platforma, adigrafei systimatika amaxia tis ford k dei tofiesta kinetic design… kai kia seed poy exei adigrapsei arketa meri toy A3..

  • Mika

    Economies of scale…
    Simple as that….

    • Nik

      Οικονομιες κλιμακας. Εν μερει σωστο εν μερει λαθος. Καλη σκεψη παντως!

  • profit, profit, profit. και για να το γράψω και στα ελληνικά, κέρδος, κέρδος, κέρδος!

  • Monder

    dn mporw allo me to profit pou leei o autoblogger se ligo 8a odhgoume patinia emena mou aresei h diaforetikothta ths platformas gt kserw pios poustis  h pios thn exei ftiaxei na apeu8in8w k na min ksanagwrasw meta ti 8a kanw dn 8a pernw autokinhto h 8a kataskeuazw 1 monos mou mhxanologos eimai allwste

  • Kostas 1996

    re pedia? ti 8eli na pei me tin platforma?! :/