Τα σημαντικά αυτοκίνητα κατασκευάζονται από σημαντικές εταιρίες! Έτσι έγινε και με το Unimog. Το απόλυτο off road και ένα από τα λίγα αυτοκίνητα που όταν βρίσκεσαι δίπλα του, σου προκαλεί δέος, ακόμη και αν είναι μοντέλο του 1970.

Τα Unimog είναι σειρά φορτηγών πολλαπλών χρήσεων  μεσαίου μεγέθους. Το όνομα Unimog  είναι γερμανική λέξη και είναι ένα αρκτικόλεξο για το γερμανικό “Universal-Motor-Gerät”, Gerät είναι η γερμανική λέξη για το μηχάνημα ή συσκευή.

Η Daimler Benz ανέλαβε την κατασκευή του Unimog το 1951 και σήμερα κατασκευάζεται στο εργοστάσιο φορτηγών Mercedes στο Wörth am Rhein στη Γερμανία. Ένα ακόμη εργοστάσιο, το Mercedes-Benz Türk A.Ş. συναρμολογεί Unimogs στο Ακσαράι, στην Τουρκία. Unimogs κατασκευάστηκαν επίσης στην Αργεντινή μέχρι τα πρώτα χρόνια της δεκαετίας του 1980, στο εργοστάσιο González Catan.

Νέα Unimogs μπορούν να αγοραστούν σε μία από τις τρεις σειρές:

Το μεσαίας σειράς 405, επίσης γνωστό ως  UGN (“Geräteträger” ή μεταφορέας εξοπλισμού).

Το βαρύ, σειρά 437, επίσης γνωστό ως UHN (“Hochgeländegängig» ή μεγάλη κινητικότητα).

Το U20, το μικρότερο Unimog, βασίζεται σε μια μικρή έκδοση του  πλαισίου U300.

Το πρώτο μοντέλο σχεδιάστηκε λίγο μετά τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο για να χρησιμοποιηθεί στη γεωργία ως κινητήρια μηχανή και να λειτουργήσει πριόνια σε δάση ή μηχανήματα συγκομιδής στα χωράφια. Σχεδιάστηκε με μόνιμο 4WD με το ίδιο μέγεθος τροχών, ώστε να οδηγείται στους δρόμους σε υψηλότερες ταχύτητες από ό,τι ένα τρακτέρ. Με πολύ μεγάλη απόσταση από το έδαφος και ένα ευέλικτο πλαίσιο που είναι ουσιαστικά ένα μέρος της ανάρτησης, τα Unimogs δεν είναι σχεδιασμένα για να μεταφέρουν τόσο πολύ φορτίο όπως τα συνηθισμένα φορτηγά.

Λόγω της off-road ικανότητάς τους, τα Unimogs μπορεί να βρεθούν σε βουνά και ζούγκλες, ερήμους και να είναι στρατιωτικά οχήματα, πυροσβεστικά, οχήματα εκστρατείας, ακόμα και σε αγώνες όπως βοηθητικά φορτηγά στο Ράλι Ντακάρ. Στη Δυτική Ευρώπη, που χρησιμοποιούνται συνήθως ως Εκχιονιστήρες δημοτικών φορέων και στη γεωργία, για τον εξοπλισμό και την κατασκευή οδικών-σιδηροδρομικών αξόνων.

Τα Unimogs έχουν πολύ μεγάλη απόσταση από το έδαφος, μεγαλύτερη από το Humvee, που κατέστη δυνατή από τους άξονες μετάδοσης που έχουν υψηλότερη απόσταση από τα κέντρα των ελαστικών ». Ένα ακόμη χαρακτηριστικό, επίσης, ένα ευέλικτο πλαίσιο που επιτρέπει στα ελαστικά ένα ευρύ φάσμα κάθετης κίνησης ώστε το φορτηγό να οδηγείται με άνεση πάνω από εξαιρετικά ανώμαλο έδαφος, ακόμη και βράχους πάνω από το ένα μέτρο σε ύψος. Είναι εξοπλισμένα με μεγάλους θαλάμους οδήγησης για να μπορέσει ο ο οδηγός να δει το έδαφος και πιο εύκολα να τοποθετήσει εργαλεία. Στα νεότερα μοντέλα Unimog μπορεί να αλλάξει εύκολα η θέση οδήγησης, από αριστερά δεξιά κλπ.

Όλα τα Unimog  εκτός από το 404S διαθέτει diesel μονάδα παραγωγής ενέργειας και ποικίλλει από 25 ίππους (19 kW) έως πάνω από 280 ίππους (205 kW). Τα Unimogs είναι διαθέσιμα με κοντό μεταξόνιο για να είναι μεταφορέας εργαλείων ή μεγάλο μεταξόνιο για παντός εδάφους φορτία.

Το μοντέλο με το μεγαλύτερο κύκλο παραγωγής είναι το Unimog 404,1. Οι πιο συχνές εκδόσεις του μοντέλου αυτού έχουν παραχθεί στην μεταφορέα στρατευμάτων για το γερμανικό στρατό και άλλους δυτικοευρωπαϊκούς στρατούς. Τροφοδοτείται από έναν 2.2-λίτρων M180 watercooled Mercedes-Benz βενζινοκινητήρα που παράγει το 80 ίππους (60 kW). Ο κινητήρας αυτός σε αυτοκίνητα Mercedes-Benz παράγει έως 145 ίππους (108 kW). Τα 404,0 ήταν διαθέσιμο με το 2.8-λίτρων M130 βενζινοκινητήρα που παράγει 110 ίππους (82 kW) στο βασικό εξοπλισμό έως 185 ίππους (138 kW).

Εκτός από τη γερμανική Bundeswehr, Unimogs έχουν χρησιμοποιηθεί από πολλούς στρατούς, συμπεριλαμβανομένων της Αργεντινής, βρετανικές, βελγικές, Δανέζικα, Ολλανδικά, Γαλλικά, της Ιρλανδίας, της Ινδονησίας Στρατού Πορτογαλίας, της Φινλανδίας, της Εσθονίας, της Ελληνικής, της Ελβετίας, της Χιλής, της Βολιβίας Ναυτική Δύναμη, του Μεξικού, του Πακιστάν, της Σιγκαπούρης και ροδεσιανά ενόπλων δυνάμεων. Χρησιμοποιούνται επίσης σε μεγάλο βαθμό από το Σώμα των Πεζοναυτών Βραζιλίας, της Νότιας Αφρικής Εθνικής Άμυνας Δύναμη, η Νέα Ζηλανδία Στρατού, ο τουρκικός στρατός και το αυστραλιανό στρατό. Τα Unimogs χρησιμοποιούνται ως φορείς των στρατευμάτων, ασθενοφόρα, και κινητά κέντρα διοίκησης είναι εξοπλισμένα με ασυρμάτους. Οι Ηνωμένες Πολιτείες και το Σώμα των Πεζοναυτών χρησιμοποιούν μια έκδοση , ενώ ο στρατός των ΗΠΑ χρησιμοποιεί Unimog  για πρόσβαση απομακρυσμένων εγκαταστάσεων.

Τα Unimogs έχουν κερδίσει την κατηγορία φορτηγού υποβοήθησης στο Ντακάρ αρκετές φορές στη δεκαετία του 1980, καθώς ο κύριος σκοπός τους είναι συνήθως η παροχή στήριξης για αυτοκίνητα και μοτοσικλέτες.

Ιστορικά:

1946

Το πρώτο πρωτότυπο ήταν έτοιμο στο τέλος του 1946. Το πρωτότυπο ήταν εξοπλισμένο με κινητήρα βενζίνης, λόγω του οτι η εξέλιξη του κινητήρα OM636 ντίζελ δεν είχε τελειώσει. Το πρωτότυπο φαινόταν σχεδόν όπως τα Unimogs που χτίστηκαν αργότερα.

1947

Ο 25-hp (19 kW) OM636 Daimler Benz diesel κινητήρας έγινε στάνταρ εξοπλισμός στα πρώτα Unimogs παραγωγής στα τέλη του 1947. Το αρχικό σύμβολο για το Unimog ήταν ένα ζευγάρι κέρατα βοδιού με τη μορφή U. Τα πρώτα 600 “70200” Unimogs της σειράς κατασκευάστηκαν απο άλλη εταιρία αυτοκινήτου την Boehringer. Αυτό έγινε κυρίως για δύο λόγους: Το Erhard und Soehne δεν είχε την ικανότητα να κατασκευάσει το Unimog και η Mercedes Benz δεν επιτρεπόταν να κατασκευάσει  οχήματα off road εκείνη την εποχή.

1951

Daimler Benz – Gaggenau εργοστάσιο παραγωγής

Μια νέα σειρά 402 με ένα μακρύ σασί και μεταξόνιο (2.120 χιλιοστά (83 in) αντί για 1.720 χιλιοστά (68 in)), έγινε επίσης διαθέσιμο.

Τα οχήματα  άρχισαν να κατασκευάζονται στο Gaggenau, στη Βάδη-Βυρτεμβέργη. Η παραγωγή εξακολουθεί να υπάρχει ως το 2006.

1953

Ένα Unimog 401 το 1969

Μια κλειστή καμπίνα του οδηγού ήταν διαθέσιμο ως επιλογή που αρχίζει το 1953, καθιστώντας το Unimog μια αληθινή παντός καιρού όχημα.

1955 – Η 404 S

Unimog 404 Serial Number 4 – 1955η

Το 1955, η πρώτη σειρά 404 Unimog S . Ο κύριος πελάτης του 404 S είναι η Ομοσπονδιακή Δυτική Γερμανία και ειδικά ο στρατός.

Το 404 είχε ως στόχο να είναι ένα cross-country φορτηγό, και όχι τόσο γεωργικό όχημα.

Το S 404 είναι η πιο διαδεδομένη παραλλαγή. 64.242 παρήχθησαν μεταξύ του 1955 και 1980. Ένα από τα παλαιότερα 404s είναι γνωστό ότι υπάρχει ακόμη, είναι του 1955 με αύξοντα αριθμό 4, το οποίο βρίσκεται στην πολιτεία της Ουάσινγκτον.

1957

Το Unimog είναι εξοπλισμένο με  μετάδοση που επιτρέπει την εύκολη αλλαγή ταχυτητων.

1960

Unimog 406, ως “σιδηροδρομικό όχημα” που χρησιμοποιείται ως αυτοκίνητο συντήρησης σιδηροδρόμων. Και η Ελλάδα διαθέτει αρκετά τέτοια.

1963 – 406 Series

Η μεσαία σειρά 406/416 παρήχθη απο την αρχή του 1963. Παράγει 65 hp (48 kW). Οι 406 και 416 είναι παρόμοιες εκδόσεις, στις 416 υπάρχει πλέον 2.900 χιλιοστά (110 in) μεταξόνιο σε σχέση με τα 2.380 χιλιοστά (94 in) για το 406. Αργότερα μοντέλα είναι εξοπλισμένα με τους κινητήρες άμεσου ψεκασμού OM352 ντίζελ που αρχίζουν με 80 hp (60 kW) και θα φθάνουν τα 110 hp (82 kW).

1966

100.000 unimog

1974 – Βαρύς τύπος

Η σειρά 425 διαθέτει 2.810 χιλιοστά (111) μεταξόνιο και εννέα τόνους επιτρεπόμενο συνολικό βάρος με 120 hp (89 kW) (λίγο αργότερα 125 hp (93 kW) ως U 125).

1975 – Σειρά 435

Για το Γερμανικό στρατό η κατασκευή της σειράς 435 ξεκίνησε το 1975 ως διάδοχος του 404. Το 435 χαρακτηρίζεται από ένα μακρύ μεταξόνιο των 3.250 χιλιοστών (128 in), 3.700 mm (150) ή 3.850 χιλιοστά (152 in).

1976

Η νέα  424 “μέση” σειρά Unimogs ξεκινά το 1976.

1977 – 200.000 Unimog

1980

Τέλος της U404

1988

Τέλος  406

1992 – Νέα μοντέλα

Εισαγωγή των νέων μοντέλων  408 (U90) και 418 (U110-U140), με νέας σχεδίασης καμπίνες.

2000

Unimog UGN 405 U400

Εισαγωγή της νέας σειράς μοντέλων (UGN/405: U300/U400/U500)

2002 – μοντέλα UHN

Η παραγωγή μεταφέρθηκε από το Gaggenau στο Wörth am Rhein Mercedes-Benz-LKW-Montagewerks, το μεγαλύτερο εργοστάσιο κατασκευής φορτηγών στην Ευρώπη.

2005

Black Edition

Στο Ντουμπάι Motor Show, τον Δεκέμβριο, το “Unimog U 500 Black Edition” έκανε πρεμιέρα ως προσφορά στους πλούσιους έρημο-κατοίκους.

2006

Ξεκινώντας από τον Ιούνιο του 2006 η σειρά UGN παράγεται με “BlueTec” τεχνολογία, έτσι ώστε το όριο καυσαερίων Euro IV να καλύπτεται.

Μέλλον

Τέλος, πρόσφατα παρουσιάστηκε ένα Unimog Concept που αποτελεί τη βάση και το μέλλον του οχήματος, και για το οποίο το έχουμε ήδη γράψει.

 unimog1

 unimog 2

[Πηγή: Wikipedia]

  • GEORGE_M

    Ίσως ο ορισμός του απόλυτου 4Χ4 πολυεργαλείου. Πολύ καλό αφιέρωμα συγχαρητήρια!
    Ένα τέτοιο με ξεκόλλησε σχεδόν με τη σκέψη, όταν χαμένος σε μια ερημιά του Πηλίου προσπαθούσα με ένα Renault19 για κανένα δίωρο να ανέβω ένα γλυστερό αγροτικό ανηφόρι, με την καλή μου στα όρια της υστερίας. Η ατάκα του αγρότη – “αφού εχεις τέτοιο νταραβέρι κύριος, πάαααρε μια τζιπούρα!” – μου έχει μείνει αλησμόνητη κα βέβαια τον άκουσα.

    • sofokles5 (ex sofokles)

      :-)

    • hellboy

      μα ρε αδερφε που τον πας τον ρενο?!!!!για τετοιες δουλειες εκτωσ του τζιπ το μοναδικο λαντα 2105!:)

  • sofokles5 (ex sofokles)

    ena black edition to agoraza aneta!!!

  • OdyZante

    όπως άλλωστε έχει πει και το History Channel, το Unimog είναι ο ελβετικός σουγιάς των φορτηγών! Πολύ καλό αφιέρωμα για ένα πραγματικά υπέρτατο όχημα!!!!!

    • sofokles5 (ex sofokles)

      pragmatika apolyto.

  • MrProudGreek

    Θελω ενα!

  • cfu

    den masei tipota
    kthnos kanoniko einai,apo ta kalytera dimiourgimata tis Mercedes

    http://www.facebook.com/media/set/?set=a.10150272454113772.340138.87533918771