Η Toyota μας είχε ανακοινώσει ότι με το ηλεκτρικό της πρωτότυπο θέλει να γράψει καλύτερο χρόνο στο Nürburgring Nordschleife, των 20,8km, από το χρόνο που έγραψε το αντίστοιχο πρωτότυπο της Peugeot, το EX1.

Το αποτέλεσμα; Όχι απλά τα κατάφερε αλλά ήταν σχεδόν κατά ενάμιση λεπτό γρηγορότερος, σταματώντας το χρονόμετρο στα 7 λεπτά και 47,794 δευτερόλεπτα όταν ο χρόνος για το Peugeot ήταν 9 λεπτά και 1,338 δευτερόλεπτα. Το αυτοκίνητο βασίζεται σε ένα τροποποιημένο Radical με κωδική ονομασία EV P001 και το οδήγησε ο Jochen Krumbach.

Σύμφωνα με τον Rob Leupen, διευθυντής επιχειρήσεων της Toyota Motorsport ο οποίος αναφέρει:

Αυτό είναι ένα πολύ εντυπωσιακό επίτευγμα που δείχνει πραγματικά ότι υπάρχει τεράστια δυναμική των ηλεκτροκινητήρων να προσφέρουν γρήγορες και συναρπαστικές στιγμές σε μια πίστα αγώνων. Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι τα ηλεκτρικά αγωνιστικά αυτοκίνητα μπορούν να είναι εξίσου συναρπαστικά, όπως τα παραδοσιακά αγωνιστικά και ήταν μια καταπληκτική αίσθηση να παρακολουθήσεις το ηλεκτρικό της Toyota Motorsport GMBh να “πετά” στο Nordschleife, με μόνο τον ήχο του ανέμου και το “στρίιγγλισμα” των ελαστικών να ακούγονται.

Να υπενθυμίσουμε ότι το P001 φορά έναν ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 381 ίππων και 800 Nm ροπής που τροφοδοτείται από μια κεραμική μπαταρία ιόντων 41.5 kWh. Ζυγίζει μόλις 970 κιλά και τα 0-100 χλμ/ώρα τα κάνει σε 3.9 δευτ. με την τελική του ταχύτητα να αγγίζει τα 260 χλμ/ώρα.

Χαρακτηριστικά αναφέρω για σύγκριση ότι παρόμοιο χρόνο έχουν γράψει τα Porsche 911 GT2, Lamborgini Gallardo Superleggera, Jaguar XJ220, Porsche 911 GT3 RS, Ferrari 599 GTB Fiorano, Lamborghini Murciélago LP640 E-gear, BMW M3 GTS και Chevrolet Corvette C6 Z06 με απόκλιση ±2 δευτερολέπτων κάτι που δείχνει τον πραγματικά εντυπωσιακό χρόνο αλλά προσωπική μου άποψη είναι ότι ο μηχανοκίνητος αθλητισμός εκτός από ταχύτητα είναι και ήχος.

[Πηγή: Toyota Motorsport]

Δελτίο Τύπου

NEW EV LAP RECORD FOR TMG

Toyota Motorsport GmbH (TMG) has set a new lap record for an electric vehicle (EV) at the legendary 20.8km Nürburgring Nordschleife circuit in Germany.

The TMG EV P001, with 100% electric powertrain and Jochen Krumbach at the wheel, set a new lap record of 7mins 47.794secs to beat the previous lap record, which stood at 9mins 1.338secs, by a very substantial margin.

Using two electric motors, the TMG electric powertrain has a top speed of 260km/h which combined with 800Nm of torque to achieve impressive speeds on the extremely challenging Nordschleife track, which includes significant elevation changes and lengthy flat-out sections.

TMG’s target prior to the 29 August record run was to become the first electric vehicle break the eight-minute barrier and this was achieved comfortably on a day when the notoriously changeable Nürburgring weather stayed fine, although track temperatures were relatively low.

Such performance shows TMG’s electric powertrain is ideal to power any future single-make electric motorsport series and TMG will begin commercial sales of this technology in 2012. TMG continues to advance its electric vehicle capability for motorsport applications with in-house development of the electric powertrain and ongoing investigations into alternative chassis solutions.

Pascal Vasselon, TMG’s Technical Director, said: “The goals for this project were twofold: obviously we wanted to set a new EV lap record and I am very pleased we could achieve that so comprehensively. On the other hand, we also wanted to learn more about the operation of our electric powertrain in extreme circumstances; in motorsport there is no more extreme circuit than the Nürburgring. On the record lap the TMG EV P001 performed better than in testing due to the improvement we already could make based on that experience. We have enhanced our electric powertrain development thanks to the information our engineers have gained and our future EV products will benefit from this project.”

Rob Leupen, TMG’s Director Business Operations, said: “This is a very impressive achievement which really shows the huge potential for electric powertrains to deliver fast, exciting action on the race track. There’s no doubt that electric motorsport can be every bit as thrilling as traditional racing and it was an amazing sensation to watch the TMG electric vehicle fly past on the Nordschleife, with only the sound of wind rushing past and tyres squealing. To achieve a new lap record at the first attempt, and by such a huge margin, is a great achievement and I am very proud to see TMG’s name in the record books. But this is not the end of the story for TMG and I hope we will see our electric powertrains in action on the track again soon.”

The new lap record was completed on road-legal tyres, using the complete Nordschleife track. It was verified by independent lap timing.

TMG extends its thanks to its partners in this achievement: Aguti created and implemented the livery concept while rational motion integrated the electric powertrain, traction battery and control strategies. EVO Electric motor technology delivered the power. The TMG EV P001 is based on a Radical chassis as modified by TMG for e-WOLF.

Electric Vehicle Specifications

  • Top Speed – 260km/h
  • 0-50km/h – 1.8 seconds
  • 0-100km/h – 3.9 seconds
  • Max. Torque – 800Nm
  • Max. Power – 280kW
  • Max. rpm – 5000
  • Battery Type – Lithium ceramic
  • Battery Voltage – 520V
  • Battery Capacity – 41.5kWh
  • Battery Weight – 350kg
  • Length – 4190mm
  • Width – 1785mm
  • Height – 1070mm
  • Wheelbase – 2368mm
  • Weight – 970kg
  • LJ

    1. Xωρις να θελω να υποβαθμησω το επιτευγμα των μηχανικων κ του οδηγου της Toyota Motorsports GMBH(παραρτημα Γερμανιας ειναι?) αλλα κατα ποσο μπορει να θεωριθει το αμαξι Toyota αφου ειναι Radial???

    ΥΓ. @gazokiller:disqus   O νεος χρονος της C6 Z06 ειναι 7.22.68. Μην μας ριχνεις τοσο :) !

    https://www.autoblog.gr/2011/06/24/video-corvette-z06-2012-new-record-on-nurburgring/

    • hellboy

      ουσιαστικα η τουοτα κανει επιδειξη δυναμης στα ηλεκτρικα μοτερ.απο την αλλη ειναι και λιγο κομπινα.
      οτι εχει τα αρχικα GMBH ειναι εταιρια στην γερμανια απο οσο ξερω.και μπορεις να πεις οτι ειναι σαν την τουοτα ελλας α.β.ε.ε.

    • οκ το δέχομαι για την καινούρια Ζ06…
      αλλά σε σχέση με την παλιά ο χρόνος του ηλεκτρικού είναι τρομερός!
      το αγωνιστικό τμήμα της Toyota ειναι στην Κολωνία κ δε νομίζω ότι μπορείς πεις την TMG GMBh ειναι γερμανική εταιρία, κ πρόεδρος της ειναι ο Pascal Vasselon, με θητεία αν θυμάσαι στον αγωνιστικό τμήμα της Toyota στην F1!!
      όσο για αυτό καθαυτό το όχημα, είναι κατεξοχήν τροποποιημένο από την Toyota

  • ml

    Είναι ωραίο το ότι ακούς και το παραμικρό γλύστριμα ή φρενάρισμα, ήχοι που θα καλύπτονταν από τον κινητήρα σε ένα μη ηλεκτρικό αυτοκίνητο.

  • thymios tsilimparis

    Εντυπωσιακό το επίτευγμα, δε λέω, αλλά ο ήχος μου θύμισε το Μετρό της Αθήνας…

  • Pterarxos

    Καλά ο ένας γύρος αλλά σε αγώνα δεν θα έβγαζε πάνω από 3 γύρους. Ελεος με τις μπαλαντέζες σε 4 τροχούς.

    • Xtravaganzagold

      λογικα θα εχει κατι σαν αποσπωμενη μπαταρια , που θα αλλαζουν την αδεια με μια φορτισμενη. Προσωπικα , αν και λατρευω τα ηχηρα και ξεχωριστα μαρσαρισματα , το βρηκα εκτος απο εντυπωσιακο , και ενδιαφερον – και ακουστικα 

  • Monder

    h toyota gmbh pou exei h toyota einai na kanei import sthn europh ta iapwnika xwris forous iapwnikh htan einai k 8a einai doksa to 8eo. h o toyota exei hdh mia 11 eth parousia ston xwro ton hybrid

  • Κώστας

    δεν μας λες ομως τι γινεται με την αυτονομια?για ενα γυρο καλο ειναι,απο εκει και περα ομως τι γινεται?αλλαζουν μπαταρια?ή περιμενεις κανενα 8ωρο για να φορτισει?ή θα το φορτιζουν ασυρματα?μεχρι να λυθουν λοιπον αυτα τα θεματα βενζινη και παλι βενζινη…

    • Pterarxos

      Oύτε με σφαίρες δεν θέλω τέτοιους αγώνες ακόμα κ αν λύσουν το πρόβλημα της αυτονομίας.

      Σαν θεατής απλά θα παρακολουθείς το Μετρό να περνά. Νταξ υπάρχει και το Αττικό Μετρό. Δεν χρειάζεται να πληρώνω για να το δω αλλά μόνο για να μετακινηθώ.

  • αμα βρουν εναν τροπο να κανουν και λιγο καλυτερο τον ηχο τοτε εγω σε ολα like!!!!!
    y.g 8ελω να δω απαντηση απο την πεζο!!!! γιατι η τουοτα την ξεφτηλισε!!!!! 1.30 κατω???????? σαν πολυ ειναι!!! :-)

    • ε αυτό είναι και κομματάκι αγωνιστικό πάντως! δεν συγκρίνεται με το πρωτότυπο των Γάλλων!

    • πραγματι αυτο ειναι κομματακι αγωνιστικο….αλλα και οι 2 ειχαν βαλει στοχο ποιοσ 8α κανει το γρηγοροτερο γυρο με ηλεκτροκινητηρα….αμα η8ελε η πεζο ασ κατεβαζε και αυτη “αγωνιστικο”….
      γιαυτο και περιμενω απαντηση!!!!! εξαλλου απο τον ανταγωσισμο ο πραγματικα κερδισμενοσ ειναι ο καταναλωτησ!!!! :-)

    • pariah

      H peugeot όμως κατέβασε δικό της…όχι τροποποιημένο radical….

    • αν λεμε για το σασι… ναι η τουτοτα ‘εκλεψε’….αλλα εδω εδειξαν δυναμη κινητηρα και τεχνογνωσιασ…

  • cfu

    ssss akous tipota?????
    to podilato mou kanei pio poly thoribo
    aisxos
    sigrinontai ayta edo:Porsche 911 GT2, Lamborgini Gallardo Superleggera, Jaguar XJ220, Porsche 911 GT3 RS, Ferrari 599 GTB Fiorano, Lamborghini Murciélago LP640 E-gear, BMW M3 GTS και Chevrolet Corvette C6 Z06 me ayto to hlektriko paixnidaki?

  • $14578045

    Αν το έλεγε αυτό κάποιος πριν μερικά χρόνια οι περισσότεροι θα το θεωρούσαν τρελό, αυτό σημαίνει ραγδαία εξέλιξη αν θα είναι προς την θετική ή την αρνητική θα το δείξει το μέλλον.

    • hellboy

      βασικα δεν εχει να προσφερει κατι το ηλεκτρικο αυτοκινητο για τον απλο λογο οτι ειναι 3 φορες ποιο επικινδυνο για το περιβαλον απο οτι το αυτοκινητο με κινητηρα εσωτερικης καυσης(παραγει μονο διοξειδιο του ανθρακα).

    • $14578045

      “ειναι 3 φορες ποιο επικινδυνο για το περιβαλον απο οτι το αυτοκινητο με κινητηρα εσωτερικης καυσης(παραγει μονο διοξειδιο του ανθρακα).”

      Από πού προκείπτει αυτό που λές????

    • pariah

      Aπό τα μέταλλα που έχουν οι μπαταρίες και την γενικότερη κατασκευή του αυτοκινήτου και το γεγονός πως τα ηλεκτροκίνητα μεταφέρουν την παραγωγή ενέργεια στο δίκτυο…και αν δεν είναι από ανανεώσιμες τότε @@@.

    • hellboy

      οτι και να γινει θα αλλαξει μπαταριες σε 3 χρονια μα σε 10 χρονια οι μπαταριες αυτες θα αφησουνσε ογκο και υλη που δεν θα μπορει να χρησημοποιηθει ξανα και θα εχουμε τεραστιο προβλημα.θα δεχωμουν να εχει μπαταρια(1 αντε 2) και να εχει δημιουργηθει ενας δυναμοκινητηρας  που να μπορει να επαναφορτιζει εν κινηση την μπαταρια,και οικολογικο και τεραστια εργονομια χιλιομετρων!

    • cfu

      Οι μπαταριες για να κατασκευαστουν ειναι πολυ πιο επικυνδυνες απο το πετρελαιο