Η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία ανακοίνωσε ότι από το 2007 κατασκεύασε 1.000.000 308. Το 1.000.000στο αυτοκίνητο ήταν ένα 1.6 e-HDi το οποίο βγήκε από την γραμμή παραγωγής του εργοστασίου στο Sochaux. Ο κινητήρας του αυτοκινήτου είναι τεχνολογίας Euro 5 και διαθέτει σύστημα Start/Stop, σύστημα ανάκτησης ενέργειας πετυχαίνοντας έτσι να έχει εκπομπές CO2 μόλις 98 γρ/χλμ, την μικρότερη της κατηγορίας του.


Σήμερα υπάρχουν 3 εκδόσεις του 308 στην αγορά, με το 69% των πωλήσεων να προέρχονται από την έκδοση Hatchback, το 22% από την SW και το 9% από την CC. Πωλείται σε περισσότερες από 100 χώρες και τον περασμένο Φεβρουάριο, παρουσιάστηκε η Facelift έκδοση του μοντέλου η οποία διαθέτει νέα γρίλια, νέο προφυλακτήρα, LED φωτιστικά σώματα, νέο καπό, επανασχεδιασμένες ζάντες, νέα logos καθώς και νέα διακοσμητικά. Στο εσωτερικό, οι αλλαγές εντοπίζονται στους νέους χρωματικούς συνδυασμούς καθώς και στα αναβαθμισμένης ποιότητας υλικά που χρησιμοποιήθηκαν στα διακοσμητικά του ταμπλό και στα καθίσματα.

Peugeot 308 facelift
Peugeot 308 SW facelift
Peugeot 308 CC facelift

[Πηγή: Peugeot]

Δελτίο Τύπου

The millionth Peugeot 308 made in Sochaux

Launched in autumn 2007, the 308 has continued down the successful avenue opened up by the 307 since on 5th of September, a few weeks after its remodelling, the millionth 308 – a 1.6 e-HDi saloon car emitting just 98 g/km CO2 –rolled off the production lines in Sochaux.

In succession to the 307, which enabled Peugeot to carve out its position as a major player in the compact family car category, and against the backdrop of an ever more competitive “M1” segment, the Peugeot 308 was launched on the market in autumn 2007 as a saloon car, spring 2008 as an SW and one year later as a Coupé Cabriolet. In spring 2010, an emblematic GTi version further enhanced its offering.

Each body shape met with success: in H1 2011, the saloon car accounted for 69% of the model’s sales and the SW 22%, while the 308 CC (9%) confirmed its 2nd place, behind the 207 CC, on the European market for Coupé Cabriolets.

Since the body shapes on offer were more suited to the European markets (80% of sales), the engine mix of the 308 logically favoured diesel (66%).

Although primarily intended for European markets, the 308 has an international calling being marketed in almost 100 countries. By way of example, Russia and Turkey are the 6th and 10th biggest markets respectively.

In April 2011, the new 308 signalled the start of the model’s second lease of life on the commercial front.

It subtly incorporates the Marque’s new style codes: the three body shapes, Saloon, SW and CC, have adopted more high-tech sophistication, with no drop-off in dynamism, as exemplified by the new Xenon headlights with titanium coloured mask or the exclusive GTi finish.

Although the new 308 intends to confirm the outstanding momentum which the model has achieved since its launch, it now also aims.

  • αξιόλογο..

    • hellboy

      το προηγουμενο(307) που ετυχε να οδηγησω για εκτακτο περιστατικο(ηταν ο οδηγος του),που το εφτασα στα 180 και στο φρεναρισμα μια χαρα ηταν,δεν ειχε προβλημα,μια χαρα ηταν