Υπάρχουν φήμες εδώ και καιρό για tri-turbo κινητήρα που ετοιμάζει η BMW, ο οποίος θα διαθέτει δύο μηχανικά turbo και ένα ηλεκτρικό. Και ενώ παλαιότερα οι Βαβαροί έχουνε ήδη καταθέσει στο Γερμανικό γραφείο ευρεσιτεχνίας τα σχέδια ενός V6 κινητήρα που διαθέτει 2 turbo, πρόσφατα κατέθεσαν και τα παρακάτω σκίτσα τα οποία τα βρήκε το F30 post και τα μοιράζεται μαζί μας.

H πατέντα της BMW πιθανά να εξαλείψει την καθυστέρηση απόκρισης της τουρμπίνας που ταλαιπωρεί τους turbo κινητήρες μέχρι βεβαίως κατά την άποψη μου έπειτα από μαζική και μακροχρόνια χρήση να βγουν στην επιφάνεια πιθανά λάθη. Οπότε, να μην προβαίνετε σε αγορές προϊόντων τα οποία δεν έχουν αποδείξει χρονικά την αξιοπιστία και την αποδοτικότητα τους στην αγορά.

Η τεχνολογία συνοψίζεται ως εξής:

1): turbo layout, 2): turbine, 2′): turbine axle 3): compressor, 3′): compressor axle, 4): electric motor (and alternator), 5): turbine axle, 6): (turbine axle) clutch, 7): (compressor axle) clutch, 8): gearing

Όταν ο οδηγός πατάει το γκάζι, ένας ηλεκτροκινητήρας εκκινεί την τουρμπίνα για την βελτιστοποίηση της απόδοσης. Η τουρμπίνα κι ο κομπρέσσορας περιστρέφονται σε διαφορετικούς άξονες οι οποίοι μπορούν να διαχωριστούν μέσω ενός τύπου συμπλέκτη. Ο ηλεκτροκινητήρας είναι σε λειτουργία συνεχώς ανάμεσα τους.

Σε εκκινήσεις με τέρμα γκάζι, ο ηλεκτροκινητήρας εκκινεί τον κομπρέσσορα ακαριαία, ελαχιστοποιώντας τον χρόνο που χρειαζόταν φυσιολογικά μέχρι τα καυσαέρια να δώσουν κίνηση σε μία παραδοσιακή τουρμπίνα. Όταν η τουρμπίνα βρίσκεται στις σωστές στροφές, ο συμπλέκτης ενώνει τους δύο άξονες με αποτέλεσμα η τουρμπίνα κι ο ηλεκτροκινητήρας να περιστρέφουν τον ίδιο άξονα.

Φυσικά, όλη αυτή η ενναλαγή παίρνει μέρος σε πολύ υψηλές στροφές. Επίσης, αντί να χρησιμοποιείται μία θυρίδα διαφυγής (wastegate) για να μετριάζει την ταχύτητα της τουρμπίνας, ο ηλεκτροκινητήρας λειτουργεί αντιστρόφως ως γεννήτρια και παράγει ηλεκτρική ενέργεια η οποία αποθηκεύεται πίσω στην μπαταρία ή στον πυκνωτή που δίνει κίνηση στον ηλεκτροκινητήρα ενώ το επιπλέον φορτίο από τον ηλεκτροκινητήρα μετριάζει την ταχύτητα της τουρμπίνας.

Που θα τοποθετηθεί αυτή η τεχνολογία; Ήδη υπάρχουν φήμες tri-turbo πετρελαιοκινητήρα που θα τοποθετηθεί στην Σειρά 5 , Σειράς 7 και X6, ενώ και η επόμενη Μ3 ακούγεται ότι θα φορά ένα V6 κινητήρα ο οποίος θα είναι και αυτός tri-turbo.

Δες τις φωτογραφίες για να καταλάβεις το πως δουλεύει το σύστημα, ενώ περισσότερες λεπτομέρειες μπορείς να βρεις στο θέμα του F30post.

[Πηγή: F30post]

  • JohnnyXP64

    this was created and developed by my friend and his team in his univercity inUK.
     leptomeries den mporo na po!

    eixa milisei gia ta electric turbo oti skopeuan na ta proothisoun stin F1…. idomen!

    • μάθε περισσότερες λεπτομέρειες και ενημέρωσε ;)

    • JohnnyXP64

      μωρε λεπτομερειες ξερω, η μπορω να μαθω αλλα δεν ειναι κατι που πρεπει να πουμε διοτι παιζουν πατεντες και πνευματικα δικαιοματα στην μεση ;-)

      το σιγουρο ειναι οτι για μια ακομη φορα Ελληνας ειναι στην ομαδα και μαλιστα οχι ενα απλο μελος αλλα απο τους 3 αρχηγους της ομαδας που κανει τις μελετες σε αυτα!

    • αν μπορεί να μας δώσει λεπτομέρειες χωρίς να παίζουν μέσα πατέντες και copyrights κτλ (ίσως μια συνέντευξη ;)) θα ήταν καλό! ;) Δεν ξέρω βέβαια αν μπορεί να πάρει άδεια από την BMW για κάτι τέτοιο ;) ρώτησε τον!

    • JohnnyXP64

      i will see what i can do i promise nothing thought friend ;-)

    • ok! thanks :D

  • Ki_rr

    vasika ine asxeto me to thema to sigekrimeno ala den iksera pou na to grapso,tha ithela na kanete ena arthro me thema se periptosi ptoxefsis i epistrofis sti draxmi,ti pezete se thema agoras aftokini tou i genika oti afora me to aftokinito.pedia sinexiste tin kali doulia pou kanete kai mas enimeronete kathimerinos

    • Αν γυρίσουμε στη δραχμή άστα να πάνε, δεν πρόκειται ο έλληνας να δει άσπρη μέρα. ευχήσου να μην γίνει τέτοια μ@#@κια!

    • JohnnyXP64

      Ο ΓΑΠ είναι καλός πρωθυπουργός αλλά σε REWIND!!.. Σκέψου τα όλα με αυτή τη σειρά : αρχικά μας ζητάει δημοψήφισμα, έπειτα κουρεύει το χρέος κατά 50%, τέλος παίρνει και 110 δις από το ΔΝΤ και μετά ανακοινώνει πως “Λεφτά υπάρχουν!”..ποιος μαλ**ας του έδωσε ανάποδα το ντοσιέ ??!!

    • lol!!!!

    • VanPerseF1

      χαχαχαχαχα!!!!

    • Mika

      Radio Arbyla, xtes…Poly gelio..
      Krima pou den tus exei kai shmera!!!
      LOL…

    • JohnnyXP64

      ποτε η δραχμη δεν θα μπορεσει να ισοτιμησει τα χρεη σε ευρω και γενικα οτι θα ειναι εισαγωγης οπως τα αμαξια!

      θυμισου οτι στον πολεμο ειχαμε χαρτονομισματα του 1.000.000δρχ!!!!
      δεν το θες αυτο!
      και για να μην ξεφυγουμε αλλο, απλα να πω οτι ειναι γαματο κολπο πλεον θα σας πηδανε (εγω την εκανα απο την Ελλαδα) και θα λενε….”αααα το ψηφισες!” γιατι απλα δεν θα μπορεις και ΔΕΝ πρεπει να πεις οχι στο ΕΥΡΩ!

      τα χρεοι σου παντος δεν θα σβηστουν! απλα αν εχεις καταθεσεις αυτες θα χασουν ενα ποσοστο μεγαλο!

      θα θες 50.000δρχ ισως για βενζίνη 20λιτρα!

    • loeb

      Φιλε μου αυτα που γινονται στην Ελλαδα θα γινουν και αλλου. Δεν ειναι η Ελλαδα μονο ο στοχος απλα το μεσο με το οποιο θα φερουν την Παγκοσμια κριση. Καποτε οι προγονοι μας ειπαν οχι στους κατακτητες Γερμανους ανεξαρτητου κοστους τωρα οι Γερμανοι και αυτοι που ειναι απο πισω τους θελουν ξανα την υποδουλωση μας απλα εχουν καινουργια οπλα πιο αποτελεσματικα. Χρεος μας ειναι να υπερασπιστουμε την Πατριδα μας και το καλο της.
      Συμφωνα με τον πρωην καθηγητη μου και ιδρυτη του τμηματος στο πολυτεχνειο  Κρητης κατω απο την Κρητη υπαρχει ορυκτος πλουτος πανω απο 500δις ευρω και με τις σημερινες τιμες που δεδομενο ειναι οτι θα αυξησουν τα επομενα 40+ χρονια που θα γινεται η εκμεταλλευση. Και ολα αυτα μονο στην Κρητη και μονο απο το φυσικο αεριο. Τωρα μην με ρωτας ποια ειναι η Λυση γιατι κι εγω δεν την γνωριζω καθως υπαρχουν πολλα που δεν μας λενε αλλα οταν θα ερθουν εκεινες οι κρισιμες μερες ελπιζω να παρουμε τις σωστες αποφασεις.

    • γιάννη το δωράκι το πήρες;;;

    • loeb

      Ω ναι μου ηρθε την προηγουμενη Δευτερα. Το Εβαλα στο δευτερο αυτοκινητο.
      Τωρα το μετραω να δω αν κανει διαφορα. Απλα θα πρεπει να κανω καμια
      1500 χιλιομετρα να περιορισω και το σφαλμα απο τις μετρησεις. Παντως στο
      προηγουμενο δεν ειχε διαφορα στην καταναλωση απλα ο κινητηρας
      λειτουργει λιγο καλυτερα στα χαμηλα. Βεβαια δεν βοηθαει και το αμαξι με
      τα λιγα αλογα ισως στο δικο σου κανει περισσοτερη διαφορα! Αλλα
      δεδομενου οτι δεν κοστιζει πολυ αν λειτουργει καλυτερα με τις καυσεις
      ισως αξιζει να το βαλεις

    • οκ! ;)

    • hellboy

      με τους τυχωδιοκτες πολιτικους που μας τυρανανε τοσα χρονια με σχεδια που ανετρεπε με το που ανεβενε η καθε κυβερνηση(βλεπε θεμα παιδειας) λογικο ηταν να φτασουμε εκει απο την στιγμη μαλιστα που ενωθηκε το 89 η γερμανια και ειχε ολη την δυναμη μαζεμενη(το φτωχο εργατικο δυναμικο και τους πλουσιους απο την αλλη).χτες απο σποντα το αρχιλαμογιο εδιξε σε εμας οτι εχουμε τεραστια δυναμη(κουνησε ολη την γη με μια μακακια!)!!!!!!!!!και μην ξεχνας για τα μεγαλα κυτασματα του ιονιου πελαγους σε πετρελαιο που ξερουν πανω απο 25 χρονια και δεν κανουν τιποτα!!!!!!!για τον χρυσω στην κατερινη…………….δεν μπορω να καταλαβω γιατι πρεπει να περιμενουμε απο εξω την αναπτυξη που μπορουμε να κανουμε μονοι μας!!!!!ολα αυτα θα εδιαναν ζωη και δουλεια σε παραπολλους ανθρωπους στην επαρχια και οχι μονο…………γ…..μο το πολιτικο συστημα.

    • JohnnyXP64

      βρε αυτα ειναι γνωστα και αλλα τοσα που δεν ειναι, δεν ειναι μονο η Ελλαδα σιγουρα ειναι ο δουρειος ιππος διασπασεις τις ευρωπης μπας και ανεβει το κολοδολαριο ξανα!

      βλεπεις αμα εσυ δεν μπορεισ να πας καλητερα απο τον αλλο, πρεπει να κανεις κατι ο αλλος να παει χειροτερα απο σενα! αυτα κανουν τα αμερικανακι και ο ΓΑΠ μαζι που ειναι ενας απο αυτους.

      μςα βρηκαν και εμας κουτορνηθια και πολιτικους που δεν λενε ποτε οχι σε δανεικα και οριστε τα χαλια μας.

      θελουν και θα τα εκμεταλευτουν ολα οι ξενες δυναμεις, αλλαιως οποιος παει κοντρα θα βρεθει με “ξαφνικο τροχαιο”, κανα αεροπλανο να πεφτει, κτλ, διοτι πλεον οι Σφερες στο κεφαλι ειναι ντεμοντε και ξεσυκωνουν λαο.

      ειμαστε γραναζια σε μια μηχανη που πρεπει να βρουμε ενα τροπο να γυριζει σωστα αλλα δεν το κανουμε! γιατι δεν μας συμφερει παντα η αλλαγη!

      τωρα το γαμησαμε το θεμα ομως τελειως :P
      lol

  • Mika

    Na ta mas!!!Ayta einai…
    Wraia pragmata!!!
    :-)

  • Tsou Kostas

    εγω εχω μονο μια ερωτηση, τι συμπλεκτες και τι alternator ειναι αυτα που θα δουλεψουν σε 150.000 στροφες και 900 βαθμους κελσιου? 

    • όλο και κάτι θα έχουνε σκεφτεί, δεν γίνεται!

    • Tsou Kostas

      καλα και εγω ετσι πιστευω, απλα για να κατασκευασουν κατι τετοιο θα πρεπει να πανε να ψωνισουν υλικα απο την NASA, οποτε βαλε ποσο θα κανει αυτη η μαλακια

  • George31

    καλα αστο γιατι αν πιασουμε τα σχολια με τους προδοτες και το μασωνοεβραιοπαιδο ΓΑΠ και ολους αυτους θα πιασουμε 500 ενοτητες.ολο αυτο εχει ξεκινησει απο την δεκαετια του 50 και κορυφωθηκε κατα την διαρκεια των ολυμπιακων που κοστισαν σαν αλλους 20 ολυμπιακους αγωνες και η siemens και ολα αυτα.και μην φοβασαι αν ζηταγαμε το 1,3 τρις ευρω απο τους κωλογερμαναραδες  θα ητανε τουμπεκι και θα το βουλωνανε.αν πεσει η ελλαδα επισης ερχεται και η σειρα της γαλλιας με τεραστιο χρεος.ειναι πολυ σαπιο το ολο θεμα και ο κοσμος δεν ξερει τι του γινεται.ειναι η σειρα της Ιταλιας τωρα αλλα επισης ετοιμη ειναι και η γαλλια.

  • ανδρεας

    το αρθρο ειναι εκπληκτηκο,και ακρος κατατοπιστηκο νομιζω οτι δεν χρειαζονται επεξηγησεις για το πως λειτουργει αυτο το μ.συνολο,βεβαια ειναι προτοποριακο σαν μηχανικο συνολο αν και ακομη στα σχεδια.cool Autoblogger.