Η Suzuki παρουσίασε στο Τόκιο, τα 3 πρωτότυπα, τα Regina Concept, Q-concept και Swift EV Hybrid, καθώς και την Ιαπωνική Eco έκδοση του Alto. Το Regina ζυγίζει 730 κιλά και σύμφωνα με τους Ιάπωνες “ενσαρκώνει το όραμα τους για την επόμενη γενιά των μικρών αυτοκινήτων”. Μηχανικά φορά έναν 800 κ.εκ. turbo κινητήρα ο οποίος καταναλώνει 3.76 λίτρα/100 χλμ και εκπέμπει μόλις 70 γρ/χλμ. Συνδυάζεται με ένα αυτόματο κιβώτιο CVT και ζυγίζει μόλις 730 κιλά.


Έχει μήκος 3.500 mm και πλάτος 1.600 mm και έχει κατασκευαστεί με μια νέα διαδικασία που μειώνει τον αριθμό των εξαρτημάτων που απαιτούνται για κάθε αυτοκίνητο, αλλά βελτιώνει και την ακαμψία. Το ταμπλό στο εσωτερικό διαθέτει μια έντονη κλίση, έτσι ώστε να δώσει περισσότερο χώρο στους επιβάτες.

Το Q-concept, θυμίζει κάτι από το Nissan Pivo 2 concept και έχει σχεδιαστεί έτσι ώστε να συνδυάζει την ευελιξία μιας μοτοσυκλέτας και την άνεση ενός αυτοκίνητου. Η Suzuki δηλώνει ότι είναι το ιδανικό όχημα για τις καθημερινές μετακινήσεις σε ακτίνα έως 10 χλμ και έτσι φαντάζομαι ότι θα φορά κάποιο μικρό ηλεκτροκινητήρα.

Το Swift EV Hybrid μπορεί να κινηθεί αποκλειστικά με τον ηλεκτροκινητήρα του για περίπου 20 με 30 χλμ και όταν ο κινητήρας βενζίνης λειτουργεί φορτίζει την μπαταρία του ηλεκτροκινητήρα για να επεκτείνει έτσι την αυτονομία του.

Τέλος το Alto Eco απευθύνεται αποκλειστικά στην αγορά της Ιαπωνίας και καταναλώνει μόλις 3.1 λίτρα/100 χλμ. Φορά έναν 660 κ.εκ. τρικύλινδρο κινητήρα που διαθέτει σύστημα Start/Stop. Αποδίδει 52 άλογα και 63 Nm ροπής. Θα είναι διαθέσιμο σε 2 εκδόσεις εξοπλισμού “S” και “L” με αρχική τιμή τις 895.000 Yen (€8.600) με τις πωλήσεις να ξεκινούν από τις 13 Δεκεμβρίου.

[Πηγή: Suzuki]

Δελτίο Τύπου

Suzuki announces exhibits for 2011 Tokyo Motor Show

The Suzuki booth at the 2011 Tokyo Motor Show* will feature automobiles and motorcycles that highlight Suzuki’s uncompromising focus on meeting contemporary needs, offering new kinds of value, and delivering genuine pleasure to customers.

In line with Suzuki’s unparalleled expertise in small cars, the theme of Suzuki’s booth will be “small cars for a big future”. Suzuki cars for today, the near future, and the more distant future will highlight the fuel economy, user-friendliness, innovation, brisk performance, and exciting styling that are possible within smaller dimensions – and the huge possibilities that small cars will realize in years to come.

REGINA: a vision of a next-generation global compact car with excellent fuel efficiency and low emissions thanks to lightness and superior aerodynamics

The REGINA embodies Suzuki’s vision of a next-generation global compact car. It’s as light as a minicar (just 730kg) thanks to a clear focus on minimizing weight, and it has a drag coefficient at least 10% lower than that of current models thanks to uncompromising efforts to heighten aerodynamic performance. As a result, it has fuel economy of at least 32km/L (measured in the JC08 test cycle) and CO2 emissions as low as 70g/km (measured in the New European Driving Cycle) using a petrol engine.

Q-concept: two-seat micro mobility for everyday life.

The Q-concept is an entirely new kind of mobility – one that’s positioned between conventional motorcycles and cars. With a 2.5-metre overall length and two seats in tandem configuration, it’s ideal for everyday journeys within a radius of about 10km. The Q-concept is more practical than a car as it’s more manoeuvrable and takes up much less parking space. At the same time, a cabin makes it a more attractive, more comfortable option than a motorcycle. It’s outstandingly handy for shopping, commuting, going to the doctor, transporting children, and all the other short journeys in everyday life. Other Q-concept configurations are possible. For instance, the Q-concept can have a single seat for a parent at the front and a two-person child seat at the rear, or it can be configured as a delivery vehicle with a single seat at the front and a cargo area at the rear. So it offers new possibilities for people who live in towns where businesses, schools, hospitals and other essential facilities are all in relatively compact areas.

Swift EV Hybrid: a compact electric vehicle with an engine-driven generator

The Swift EV Hybrid is Suzuki’s vision of an ecocar that embodies advances on the Swift Range Extender.

A compact vehicle such as the Suzuki Swift is typically driven 20-30km per day in Japan. The Swift EV Hybrid can cover such distances on battery power alone. And it can extend its range using an engine-driven generator. Compared with an electric vehicle that depends entirely on battery power, the Swift EV Hybrid has a smaller battery that’s quicker to charge, weighs less, uses fewer resources, and costs less. The Swift EV Hybrid is scheduled to be exhibited as the Swift Range Extender at motor shows in some countries.

  • hellboy

    πραγματικα απο ολα αυτα μονο το αλτο ειναι πραγματικα οικολογικο!!!!!!!!660cc!!!!!
    καθως το Regina Concept πρεπει να βγει στην παραγωγη!!!asap!!!!!!!

    • αυτό λένε, θα βγει σύντομα

    • hellboy

      με ψηνει να πω την αληθεια μου !!αν και ειναι πρασινακι που δεν ειναι το χρωμα που προτιμω μου αρεσει παρα πολυ!!!!!!!πολυ προχορημενη ιδεα αν κυκλοφορησει αυτουσιο θα μιλαμε για ενα οχημα project κατευθειαν στην παραγωγη!!!!!!!!!ωραια πραγματα δηλαδη!!!!!!