Η Volkswagen κατηγορείται ότι έχει παραποιήσει τα διαγράμματα ενεργειακής απόδοσης στη Γερμανία. Ναι για ταμπελάκια αυτά που υπάρχουν εδώ και καιρό στις οικιακές ηλεκτρικές συσκευές αναφέρομαι, αφού από την 1η Δεκεμβρίου του 2011, πλέον είναι υποχρεωτικά και στα αυτοκίνητα. Σκοπός τους είναι δείχνουν γρήγορα στον καταναλωτή το πόσο αποδοτικό ή όχι είναι ένα αυτοκίνητα με βάση τα γραμμάρια εκπομπών CΟ2 που παράγει, μέσω μιας βαθμονόμησης Α+ έως G. Τα αυτοκόλλητα αυτά θα υπάρχουν στα παράθυρα των νέων αυτοκινήτων αλλά και στα site των εταιριών.

Τι έκανε η Volkswagen και άνοιξε για ακόμη μια φορά τον ασκό του αιόλου; Στο site της VW, το Phaeton με τον V8 4.2-λίτρων κινητήρα των 335 ίππων το οποίο εκπέμπει 290 γρ/χλμ CO2, κατατάσσεται στη κατηγορία G. Όπως στο αντίστοιχο γράφημα είχε προσθέσει και ακόμη μια κλίμακα, την H. Η Γερμανική Περιβαλλοντική Ένωση κατηγόρησε την Volkswagen ότι σκόπιμα παραποίησε το γράφημα, έτσι ώστε να μην φαίνεται ότι το Phaeton κατατάσσεται στην τελευταία κλίμακα.

Μετά την δημοσιοποίηση της ιστορίας, η Volkswagen εξέδωσε αμέσως δήλωση ότι πρόκειται για λάθος, ζήτησε συγνώμη στους πελάτες της και άλλαξε το γράφημα, αφού δεν ήταν στη θέληση της να παραπλανήσει τον καταναλωτή. Thanks for the tip, Γιάννη.

[Πηγή: Zeit.de]

  • ggarfe

    Aυτή η μάρκα ΒΡΩΜΑΕΙ απ’όπου καί αν την πιάσεις. Όπου πουστιά καί αυτή μέσα.

    • Thavma

      ελα πες την αληθεια δε το διαβασες καθολου το αρθρο, γραφικουλη…

    • ggarfe

      Βρε αστυνόμε Σαίνι, δεν τους κατηγορώ εγώ. Η Γερμανική περιβαλλοντική ένωση τους κατηγορεί για αλλοίωση στοιχείων.
      Σε λίγο θα μας πείς ότι καί ο καραπαράνομος “ΝΟΜΟΣ ΤΗΣ VW” είναι δική μου έμπνευση!
      Άντε να σε δω να το λες καί αυτό…Ικανό σ’έχω καί γι΄αυτό.

    • nikxan1

      -ggarfe τι αμαξι εχεις ρε???-VOLKSBAZEN KOLO το καινουριο με τα 140 αλογα.χαχααχαχαχα αυτο εγραψε ιστορια!!!!

    • Thavma

      Αμα πραγματικα ειχες ιδεα για την υποθεση “νομος της vw” και δεν ησουν προκατηλημενος μεχρι το κοκκαλο θα εμπαινες στη διαδικασια να μαθεις τι ισχυει σχετικα και δε αρκουσουν στο “vw” που περιεχεται στον τιτλο για να πεις την “εξυπναδα” σου…για να σε βοηθησω λοιπον θα σου πω οτι υποθεση αφορα ενα νομο που ειχε θεσπισει η Γερμανια μετα την αποφαση της να ιδιοτικοποιησει εν μερη την μεχρι τοτε κρατικη vw, με σκοπο να προσταψει την εταιρεια απο μελλοντικη ολοκληρωτικη ιδιοτικοποιηση πραγμα που την εποχη εκεινη δεν αντιβαινε σε κανενα νομο του κρατους, με τη δημιουργια ομως της ΕΕ, την θεσπιση του ευρωπαικου δικαιου και φυσικα την παροδο των χρονων υπηρξε η αναγκη τροποποιησης του νομου…φυσικα ο μονος υπευθυνος στην ολη υποθεση ειναι το γερμανικο κρατος το οποιο επρεπε αλλα δεν αλλαξε(λογω των κερδων απο το ποσοστο που κατειχε στη vw) το νομο ποτε, επειτα απο την υποδειξη της κομισιον και γι αυτο απειλειται με προστιμο απο δω και στο εξης αν δεν συμορφωθει…αν εσυ που αποκαλεις εμενα σαινι μου πεις και μενα ποια ακριβως αλητεια εχει κανει vw θα σε παραδεχτω…ειναι ξεκαθαρο οτι ολη η υποθεση αφορα την Γερμανια και την ΕΕ…απλα καταλαβαινω οτι καποιοι, καπου πρεπει να βγαλουν το ασβεστο μισος τους για τη vw…οτι ωρα θελησεις μπορω να σου στειλω και την αποφαση του δικαστηριου να ξεστραβωθεις…και να ξερεις η ημιμαθεια ειναι χειροτερη απο την αμαθεια…

    • hellboy

      αδερφε παραδειγμα πες οτι ζεις στην αμερικη που το 4,2 ειναι στανταρ,και βλεπεις οτι ενα αουντι ενα bmw ενα μερσεντες ειναι τελευταια στην καταταξη και εχεις τον πωλητη της vw να σου λεει οτι δεν ειναι τελευταιο τι θα παρεις?
      δεν ειναι θεμα οτι θελεις να την αδικησεις αλλα σε προκαλει με αυτα που κανει.

    • Thavma

      μαζι σου, απλα η βαρυγδουπες εκφρασεις “σκανδαλο” κτλ με ενοχλουν για κατι που εγινε για ενα κηνητηρα ενα μοντελο στο site της vw στη γερμανια και για μια υποθεση που ζητημα να κρατησε καποιες μερες, αν αυτο το λαθος γινοταν σε μια αλλη εταιρεια ουτε θεμα στο autoblog δε θα γινονταν…δε λεω οτι ηταν σωστο αλλα ψαχνουμε ευκαιρια για να κραξουμε τη φαου βε με την παραμικρη μαλακια…

    • hellboy

      και αλλη εταιρια να το εκανε παλι κραξιμο θα επεφτε αλλα το θεμα ειναι οτι η συγκεκριμενη δινει συνεχεια πατηματα για τετοια σχολια!!!!!!

    • ggarfe

      Καί επειδή τελικά είσαι απίστευτα ημιμαθής, τσίμπα καίν αυτό για άλλη μια φορά. Όχι τίποτα αλλο, για να μην μας περνάς για άσχετους.Βγάλε οτι συμπεράσματα θέλεις. ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΣΟΥ.

      Το μεγάλο κόλπο της VW (σε ταλιράκια)
      Date: 2010.05.03 | Category: OIKONOMIA | Tags: Porsche,vw,καζίνο,πλούσιοι

      Η VolksWagen είχε έναν βασικό μέτοχο, το κρατίδιο της Κάτω Σαξονίας, που είχε στην κυριότητά του σχεδόν 20% των μετοχών κι έναν ειδικό νόμο που πρακτικά έδινε το δικαίωμα βέτο στις αποφάσεις των μετόχων. Ουσιαστικά ακόμα κι αν κάποιος μέτοχος αποκτούσε παραπάνω από 20%, το δικαίωμα της ψήφου του θα περιοριζόταν μόνο στο 20%. Άρα με λίγα λόγια η VW ήταν ντεφάκτο μία κρατικά ελεγχόμενη επιχείρηση.
      Η μικρή εταιρία Porsche τώρα, καταλάβαινε πως σε αυτόν τον άγριο κόσμο των μεγαθηρίων δεν θα μπορούσε να επιβιώσει χωρίς τη βοήθεια της γειτόνισσας, τόσο σε υλικά όσο και σε τεχνογνωσία. Ήξερε επίσης πως ο νόμος της VW δεν θα επιβίωνε για πολύ στην ενωμένη ευρώπη. Και η VW ήταν ένα πολύ καλό φιλέτο για τις υπόλοιπες αυτοκινητοβιομηχανίες. Αν η VW εξαγοραζόταν από κάποιο αντίπαλο, η μικρή Porsche θα ήταν καταδικασμένη να πεθάνει.
      Κάπως έτσι ξεκίνησε το φιλόδοξο σχέδιο να αποκτήσει η Porsche ένα ικανό μερίδιο στην VW προκειμένου -μαζί με το κράτος της Κάτω Σαξονίας- να αποκλείσουν κάθε επίδοξο μνηστήρα. Στην αρχή -το 2005- αγόρασαν ένα ικανό ποσοστό γύρω στο 20%, δηλώνοντας μάλιστα πως δεν ενδιαφέρονται για κάτι παραπάνω από το να αποτρέψει κάποιον ξένο να καταστρέψει τον καλύτερο συνεργάτη της.
      Καθώς όμως ο ειδικός νόμος της VW καταρρίφθηκε στο δικαστήριο, η πιθανότητα να μπει κάποιος ξένος ανάμεσα στην Porsche και την VW αναζωπυρώθηκε. Ή έτσι μας άφησαν να νομίζουμε. Γρήγορα το ποσοστό ανέβηκε στο 25% και πριν προλάβει κανείς να το καταλάβει έφτασε στο 31%. Σύμφωνα με το Γερμανικό νόμο, η Porsche έπρεπε να κάνει πρόταση εξαγοράς της VW αλλά πάλι τα αφεντικά της δήλωσαν στις αρχές του 2007, πως δεν ενδιαφέρονται να αποκτήσουν τον έλεγχο. Το μόνο που τους ενδιέφερε σύμφωνα με τις επίσημες δηλώσεις ήταν να μην αποκτήσουν τον έλεγχο της μικρής αθώας VW οι κακοί κερδοσκόποι και την καταστρέψουν.
      Κι εδώ αρχίζει μία ιστορία που στην ουσία ήταν αντίστοιχης δεξιοτεχνίας με τη συγκάλυψη του ελληνικού χρέους από την GSachs. H Porsche μέσα από μία σειρά από δάνεια, swaps, options και ό,τι άλλο μπορεί να φανταστεί το διεστραμμένο μυαλό ενός Golden Boy, άρχισε να αποκτά κρυφά μετοχές της VolksWagen.
      Για παράδειγμα αντί να αγοράσει μετοχές από την αγορά -κι έτσι να καταλάβουν όλοι ποιος ήταν ο αγοραστής- η Porsche ερχόταν σε με μία συμφωνία με τον πωλητή που ονομάζεται SWAP. Ο πωλητής υποσχόταν στην Porsche τη μεταβίβαση συγκεκριμένου αριθμού μετοχών σε συγκεκριμένη μελλοντική ημερομηνία και σε συγκεκριμένη τιμή. Με αυτόν τον τρόπο η Porsche είχε κλειδώσει έναν σημαντικό αριθμό μετοχών, ενώ τυπικά -μέχρι να έρθει αυτή η μελλοντική ημερομηνία- αυτές οι μετοχές φαίνονταν ακόμα στην κυριότητα του πωλητή.
      Ταυτόχρονα η Porsche πόνταρε στην άνοδο της τιμής της VW και μέσω δανεικών long option που είναι το αντίθετο του short selling. Γενικά φαινόταν σαν ένα πολύ παρακινδυνευμένο παιχνίδι, ειδικά με την κρίση να είναι μπροστά μας. Η μετοχή της VW ανέβηκε από τα 110ευρώ τον Ιούλη του 2007, κοντά στα 200 τον Νοέμβρη του ίδιου έτους και παρέμεινε σε αυτά τα υψηλά επίπεδα καθ’ όλη τη διάρκεια της χρονιάς.
      Οι κερδοσκόποι, βλέποντας αυτή την “παράλογη” άνοδο, μυρίστηκαν αίμα και άρχισαν να ποντάρουν στην πτώση της τιμής της VW με το γνωστό μας πια short selling. Δανείζονταν μετοχές και τις πουλούσαν στην αγορά περιμένοντας την πτώση της τιμής. Καμία αυτοκινητοβιομηχανία δεν θα έμενε αλώβητη από την κρίση, κι αν αυτοί οι χαζοί γερμανοί δεν το καταλαβαίνουν, τόσο το χειρότερο γιαυτούς.
      Παρόλαυτά η Porsche συνέχισε τον χαβά της. Από τη μία πόνταρε στην άνοδο της τιμής της VW και από την άλλη μάζευε κρυφά μετοχές. Η τιμή της μετοχής παρέμενε σχετικά σταθερή καθ’ όλη τη διάρκεια του 2008 παρά τον υπόγειο πόλεμο που μαινόταν. Και τον Σεπτέμβρη του 2008 η Porsche ανακοινώνει επισήμως πως θα ήθελε να αποκτήσει το 51% της VW μέχρι το τέλος του χρόνου. Μέχρι τα μέσα του μήνα είχε 35% και μέχρι τα μέσα του Οκτώβρη 42%. Αυτή η ξαφνική ζήτηση για μετοχές πίεσε την τιμή προς 350 και τα 400 ευρώ και οι κερδοσκόποι έτριβαν τα χέρια τους ποντάροντας σε ακόμα περισσότερες θέσεις πώλησης. Ήταν σίγουροι πως αυτή η άνοδος ήταν υπερβολική και πως σύντομα η “αγορά” θα τιμωρούσε την αποκοτιά της Porsche.
      Λίγα ήταν τα στοιχεία πως κάτι ύποπτο συνέβαινε μέχρι την 28η Οκτωβρίου όπου έσκασαν τα νέα. Από τη μία κάτι περιέργα χρηματο-οικονομικά κέρδη στην Porsche που εμφανίζονταν στους ισολογισμούς της, από την άλλη η “παράλογη” επιμονή των γερμανών να αγοράζουν σε τόσο υψηλές τιμές. Με αυτά κι αυτά μέχρι την 28η Οκτωβρίου μέχρι και το 16% των μετοχών της VW ήταν δανεισμένο και σορταρισμένο στην αγορά. Με λίγα λόγια οι κερδοσκόποι είχαν δανειστεί το 16% της εταιρίας και το είχαν πουλήσει περιμένοντας την πτώση της τιμής. Η Morgan Stanley είχε βγει μερικές μέρες πιο πριν να προειδοποιήσει τους παίκτες πως καλό θα ήταν να μην παίζουν πόκερ με τους γερμανούς δισεκατομμυριούχους. Αλλά τα προσδοκώμενα κέρδη ήταν μεγάλα και τα hedge fund είναι γνωστά για την καουμπόικη νοοτροπία τους.
      Εκείνη λοιπόν την ημέρα η Porsche ανακοίνωσε πως κατείχε 42% της VW και πως είχε στα χέρια της συμφωνίες για την αγορά ενός ακόμα 31% στο άμεσο μέλλον. Αν σε αυτό βάλουμε και τη συμμετοχή του κράτους της Κάτω Σαξονίας που ήταν κοντά στο 20%, έγινε εμφανές πως με τον έναν ή τον άλλο τρόπο, οι γερμανοί ήλεγχαν περίπου 95% των μετοχών. Αν προσθέσουμε και μερικά αμοιβαία κεφάλαια που ήταν αναγκασμένα να κρατάνε μετοχές VW λόγω του καταστατικού τους (τα λεγόμενα index tracking funds που παρακολουθούν τους δείκτες των χρηματιστηρίων), στην “ελεύθερη αγορά” υπήρχαν λιγότερες από 3-4% του συνόλου των μετοχών . Όμως οι κερδοσκόποι είχαν δανειστεί 16% των μετοχών. Τι σημαίνει αυτό? Πως για να επιστρέψουν τις δανεισμένες μετοχές, οι κερδοσκόποι έπρεπε να βρουν 16% σε μια αγορά που κυκλοφορούσε ελεύθερο μόνο το 4%.
      Ταυτόχρονα σημαίνει πως η πόρσε -εν γνώση της- είχε προσφέρει η ίδια στους κερδοσκόπους δανεικές μετοχές που κατείχε για να παίξουν εις βάρος της VW και άρα ήξερε πόσο εκτεθειμένοι ήταν. Με λίγα λόγια τους πούλησε την παγίδα για να πέσουν οι ίδιοι μέσα.
      Μόλις το κατάλαβαν αυτό, έτρεξαν όλοι να κλείσουν τις short θέσεις, αλλά στην αγορά υπήρχε μόνο 4-5% ελεύθερο, τη στιγμή που αυτοί χρειάζονταν 16%. Αυτό το στρίμωγμα στην έξοδο ονομάζεται short squeeze, και ανέβασε την τιμή στα 950 ευρώ μέσα σε δύο μέρες. Οι κερδοσκόποι άρχισαν να ουρλιάζουν σαν μωρές παρθένες πως οι κακοί γερμανοί τους την έφεραν και πως δεν έπαιξαν δίκαια. Τα τσουτσέκια του Μέρντοχ γκρίνιαζαν πως ούτε στη ζιμπάμπουε δεν συμβαίνουν αυτά και η Porsche περιχαρής βγήκε και ανακοίνωσε πως με το αίσθημα ευθύνης που τη διακρίνει θα προσφέρει (πουλήσει) μετοχές στην αγορά προκειμένου να απεγκλωβιστούν οι κερδοσκόποι. Στην καταπληκτική τιμή των 450-500 ευρώ τη μία φυσικά. Η ειρωνεία είναι πως προσφέρθηκε να τους πουλήσει μετοχές που μετά οι κερδοσκόποι θα έπρεπε να τις επιστρέψουν σε αυτόν από τον οποίον τις είχαν δανειστεί, δηλαδή την ίδια την Porsche.
      Απ’ όλο το νταβαντούρι η Porsche έβγαλε πάνω από 20δις ευρώ μέσα σε 2 μέρες και οι κερδοσκόποι είμαι σίγουρος πως θα έκαναν πολύ καιρό μέχρι να ξανασορτάρουν γερμανική μετοχή.
      Για την ιστορία να πούμε πως τελικά η προσπάθεια του μικρού δαβίδ (porsche) να καταπιεί τον γολιάθ (VW), “απέτυχε” καθώς δεν μπόρεσε να συγκεντρώσει τα χρήματα που χρειάζονταν. Τότε η φίλη και αδερφή VW πήρε την “εκδίκησή” της αγοράζοντας το 42% της Porsche για να την ξελασπώσει. Με λίγα λόγια σήμερα, τόσο η Porsche όσο και η VW βρίσκονται “εθνικοποιημένες” σε γερμανικά χέρια, χωρίς καμία από τις δύο να απειλείται με επιθετική εξαγορά και με το γερμανικό δημόσιο να διαθέτει καταστατική μειοψηφία στις σημαντικές αποφάσεις του διοικητικού συμβουλίου.
      Η πρακτική αξία αυτής της ιστορίας είναι πως η γνωστή σύμπραξη γερμανικού καπιταλισμού (οι οικογένειες Porsche και Piëch) και κράτους (κάτω σαξονία) επιβεβαίωσε την κυριαρχία της στο εσωτερικό της χώρας και πως οι περίφημοι κερδοσκόποι, δεν είναι κάτι μυθικοί φαντομάδες που πάντα κερδίζουν. Αν κάτι ξέρουμε γιαυτούς, είναι πως κερδίζουν συνήθως σε στημένα παιχνίδια με εσωτερική πληροφόρηση ή και ξεκάθαρη απάτη. Και πως εμείς εδώ στην Ελλάδα, είτε πιαστήκαμε κορόιδά τους, είτε τους κλείσαμε το μάτι, έχουμε το κράτος και τους καπιταλιστές που μας αξίζουν

      ΤΟΣΟ ΑΘΩΟΙ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΜΕΤΟΧΟΙ – ΙΔΙΟΚΤΗΤΕΣ ΤΗΣ ΦΑΟΥΒΕ. ΓΙΑ ΑΛΛΗ ΜΙΑ ΦΟΡΑ ΕΙΝΑΙ ΒΟΥΤΗΓΜΕΝΟΙ ΣΤΑ ΣΚΑΤΑ.ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΝΑ ΤΟΥΣ ΥΠΟΣΤΗΡΙΖΕΙΣ,

    • filos να το εκαναν σε κανα ΚΟΛΟ που λεσ η σε καμια γκολφω αντε να το δεχομουν αυτο που λεσ!!! που ο κταναλωτησ κοιταει και το οικολογικο!!!! αλλα τωρα οπωσ λεει και ο ΝΟΝΟΣ 8α παρεισ τετοιο θυριο και θα σε νοιαζει αυτο το πραμα????? δυσκολα!!!
      και στην τελικη δεν ειπε ψεματα!!!!! στην ιδια κατηγοραι που ειναι ειπε πωσ ηταν στη G !!!! απλα εβαλε και μια απο κατω!!!! αρε αθανατο μαρκετινγκ τησ VW !!!!!!
      me το ιδιο σκεπτικο δεν ειναι και ολεσ οι εταιρεισ παρανομεσ που αλλη μεση καταναλωση δηλωνουν και αλλη ειναι στην πραγματικοτητα????????? ΟΛΕΣ ομωσ!!!!!!

    • ggarfe

      babinos μαζί σου σε αυτό που λες. Ο τρόπος που μετράνε οι κατασκευαστές τις καταναλώσεις είναι απαράδεκτος. Ξέρεις πως γίνεται; Μπάινει το αυτοκινητο σ’ ένα δυναμόμετρο, βάζει τελευταία σχέση (γι’ αυτό καί σε ΟΛΑ τα νέα μοντέλα βλέπεις κάτι θεόμακρες τελικές μετάδοσης), πιάνει μια ορισμένη ταχύτητα (μη φανταζεσαι τίποτα τελικές, μιλάμε για 2.500 με 3.500 σαλ) καί τσούπ! να τα οικολογικά αυτοκινητάκια που μας πασάρουν.
      Σε αυτό συμφωνώ μαζί σου.
      Άλλο αυτό όμως καί αλλο το να παραπλανείς το αγοραστικό κοινό. Γιατί η ένταξη μιας επιπλέον κλίμακας εκεί αποσκοπούσε. Να μην φανεί το φαεθων ως το τελευταίο της κατηγορίας.

    • ψαχνω εδω και ενα 3μηνο να βρω πωσ γινονται οι μετρησεισ!!!! το ειχα διαβασει καπου δεν θυμαμαι….
      περνουν ενα αυτοκινητο σε μια ειδικη περιοχη και για τισ συνθηκεσ πολησ πιανουν τα 50χλ/ω και βαζουν μεχρι 3η!!!! με τισ αλλαγεσ να γινονται στισ 1500-2000στροφεσ!!!! το κανουν γυρω στισ 5 φορεσ!!!!!
      με τα για τισ συνθηκεσ εκτοσ πολησ το κανουν μεχρι και 5η ταχυτητα και πιανουν τα 80!!!! αυτο αν θυμαμαι καλα αλλεσ 6 φορεσ και βγαζουν το μεσο ορο!!!!! τωρα δεν ειμαι απολυτοσ σε αυτα που λεω αλλα καπωσ ετσι ειναι!!!!! αν ξερει κανεισ να με διορθωσει!!!!
      συνθηκεσ που ουδεμια σχεση εχουν με την πραγματικοτητα για ολουσ!!!!! και ενα παραπανω τα τελευταια χρονια με τα ΄΄οικολογικα ηλεκτροκινητα” !!!!!
      παντωσ για να συμφωνησω μαζι σου 100% στην παραπλανηση θα ηταν να ελεγαν πωσ αντι για κατηγορια G ειναι C !!!! tote oxi mono δικιο 8α ειχεσ αλλα δεν ξερω και γω τι αλλο!!!!
      αλλα τωρα το βλεπω μονο ωσ μια καλη κινηση μαρκετινγκ!!!!! γιατι στην τελικη παιρνισ αυτο που ειναι !!!! απλα σε μια συζητηση θα εχεισ να λεσ πωσ δεν εχεισ το τελευταιο τησ κατηγοριασ!!!! ΑΣΧΕΤΑ αν οι υπολοιποι ξερουν πωσ δεν εχει πιο κατω!!!!!  :-P

    • ggarfe

      Η λέξη δυναμόμετρο είναι ενδεικτική της κοροιδίας. Αυτό που συμβαίνει είναι ότι οι συνθηκές υπολογισμού της κατανάλωσης ΠΡΟΣΟΜΟΙΩΝΟΥΝ ένα δυναμόμετρο.
      Δεν υπάρχουν ανηφόρες, κατηφόρες, μποτιλιάρισμα, προσπεράσεις, ακραίες συνθήκες θεμοκρασίας, ούτε καν νυχτα είναι, γιατί ακόμα καί τα φώτα καταναλώνουν ενέργεια.

      Ξέρεις που είναι η πουστιά στη διαφήμιση της φαουβε; Ότι οι αγοραστές ΔΕΝ γνωρίζουν ότι έχουν αγοράσει τον πάτο. Επίσης μέσω αυτής της πουστιάς, της δίνεται η δυνατότητα να παρουσιάζει ένα πιο οικολογικό προφίλ.

      Μια πουστιά, διπλό όφελος.

    • se οτι ειπεσ να συμπληρωσω και τον παραγοντα ψυχολογια(νευρα!!!!!)!!!!!
      απλωσ προσωπικα πιστευω σε τετοιεσ κατηγοριεσ ειναι ανουσιο να ασχολουμαστε με την οικολογια!!!!! οπωσ πχ το υβριδικο τζιπακι τησ λεξουσ!!!! οποιοσ πιστευει οτι ειναι πραγματικα οικολογικο ειναι αξιοσ την μοιρασ του!!!!!
      τι τελευταιο τι προ τελευταιοσ…..ολα ειναι για να εχουν να λεμε καποιοι που ξερουν μονο να διαβαζουν νουμερα απο φυλλαδια!!!!
      η παραπλανηση θα μου ηταν δεκτη ετσι οπωσ λεσ αν πχ στο παρουσιαζαν οτι ετσι γλυτωνεισ πχ φρουσ και τελη επειδη δεν ειναι τελευταιο…αλλα ετσι μου ειναι απλα ανουσιο!!!!!

    • nikxan1

      θα μπορουσαν να επινοησουν μια κλιμακα απο το Α εως το Ζ και στο καπακι απο το 1 εως το +απειρο. ειναι ακομα πιο πετυχημενο. αυτο πραγματικα ειναι παραπλανητικη διαφημιση, και σηκωνει και συνεπειες. συμφωνω με τον πρωτο φιλο που λεει οτι απο οπου και να την πιασεις την εταιρεια βρωμαει.

  • Thavma

    ειλικρινα υπαρχει ανθρωπος που πιστευει οτι η vw το εκανε για να πουλησει περισσοτερα phaeton…ελεος, ποιον υποψηφιο αγοραστη του phaeton τον ενδιαφερει ποσο οικολογικο ειναι το 4λιτρο θηριο!!! ποσο προκατηλημενος πρεπει να εισαι για να αποκαλεσεις “σκανδαλο” τη μαλακια που εγινε στο site…κλαιν μαιν…αμα γινοταν αλλου ουτε θεμα δε θα το καναμε…

    • ggarfe

      Αυτό που αδυνατείς να καταλάβεις είναι ο δόλος που υπάρχει. Ενώ η κλίμακα είναι από το Α μέχρι το G, η φαουβε εσκεμμένα έβαλε άλλη μια. Ξέρεις γιατί; Για να μην φαίνεται τελευταίο στην κατάταξη το φαεφων. Αυτό είναι παραπλανητική προώθηση – διαφήμιση. Μάλλον εσύ δεν έχεις διαβάσει καλά το άρθρο από την πηγή του. Ειλικρινά αυτή η λογική σου, είναι γνήσια Ελληνική!

    • Thavma

      μαλιστα, ειναι σα να σου πω οτι η ferrari εγραψε ψεματα για την καταναλωση της 458 και οτι “Αυτό είναι παραπλανητική προώθηση – διαφήμιση”, ελπιζω να καταλαβαινεις οτι κανενα υποψηφιο αγοραστη της Ferrari δεν αφορα το συγκεκριμενο στοιχειο, με την ιδια λογικη ποιος ακριβως, ποιος πελατης ενος 4.2 λιτρων αυτοκινητου θα παραπλανηθει απο ενα τετοιο στοιχειο και θα παει να το αγορασει, θα μας τρελανεις…το καναμε και σκανδαλο!!

    • ggarfe

      Τώρα είτε κάνεις πως δεν καταλαβαίνεις που είναι η παρανομία, είτε δεν καταλαβαίνεις στ’ αλήθεια.

    • αν δε το έκανε για να πουλήσει ή έστω να δείξει ότι δεν είναι τελευταίο, γιατί το έκανε?
      τόσο πολύ πιστεύεις στον παράγοντα “ανθρώπινο λάθος”?

      sorry αλλά στην προκειμένη έχεις άδικο…
      κ εγώ αν κ δεν συμπαθώ καθόλου το group, παραδέχομαι ότι άλλες φορές έχεις δίκιο!!!
      απλά κ εσύ όπως κ ο ggarfe το τραβάτε από τα κέρατα το θέμα!!!

  • to αρθρο μυριζει ΜΠΑΡΟΥΤΙ!!!!!!!!  :-))

    • nikxan1

      εχω ηδη φτιαξει καφε, εχω καθαρισει το τασακι μου, και περιμενω να δω την μαχη που ερχεται.
      αν υπαρξει αναγκη, θα παραγγειλω και πιτσες!!!!

    • οι πιτσεσ κραταν λιγο!!!!!!! βαλε κανα κατσικι!!!!!!!!! και ετοιμασε τισ ρακεσ!!!!!

    • nikxan1

      ενα θα σου πω:
      κανονισε να ερθω αθηνα (σαβκο θα ειναι) και να μην κατεβεις…..
      η μηνυση, θα ειναι το λιγοτερο που θα σου συμβει!!!
      το καλασνικοφ θα αφησει σημαδια στο γκολφακι σου και στα ποδαρακια σου.

    • απειλεισ την σωματικη μου ακεραιωτητα και την περιουσια μου!!!! σου υπενθυμιζω οτι σηκωνει μυνηση!!!!!!!!!!  :-P
      maκαρι φιλοσ να βολεψει!!!!!!! αλλα οπωσ ειναι τα πραγματα φανταζει λιγο δυσκολο…προσ το παρον

    • nikxan1

      κανονισε να βολεψει. δεν λεω τιποτα αλλο. το παρεακι που θα μαζευτει, θα ειναι καλο. δεν θα λειπεις.

  • MitsosDaBest

    H VW κατηγορείται και για ένα σωρό πράγματα ακόμα…

    Εμένα το άρθρο δε με εκπλήσσει… =)

    Αλλά δε θα γίνει έτσι απ’ τις μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες (έτσι λένε πως θέλουν) η VW με τέτοιους τρόπους…

  • Monder

    kologermanarades mono me pousties na ginete protoi sapioi sto diaolo

  • Tsou Kostas

    xaxaaxxaxaxaxaxaxaxaxa… καθε μερα και μια λερα…
    κατα λαθος θα ηταν να το βαλουν στην προτελευταια κλιμακα του κανονικου διαγραμματος, οχι να φτιαξουνε κατα λαθος καινουριο διαγραμμα!!! απιστευτοι…..

  • ritmakias

    Το να το βάλεις στην προτελευταία κατηγορία είναι δόλος. Είναι άλλο πράγμα να ξέρεις ότι είναι σε μια κατηγορία που έχει κάποιο ότι πχ 300 κι άλλο σε μια κατηγορία που δεν έχει όριο πχ 500 έως και 5000000000. Αν ενδιαφέρει κάποιον που θα το πάρει μάλλον όχι. Αλλά κάποιον μπορεί να τον κάνει να διστάσει λίγο.
    Πάντως αυτό το κακό με τα VW στην χώρα μας είναι τραγικό. Δεν μπορείς να λες ότι ένα κακόμοιρο πόλο είναι “γερμανικό”,”αξιόπιστο” και πολλά άλλα τέτοια ενώ με τεχνάσματα του μάρκετινγκ καταφέρανε να πάρουν λάμψη από τη μερσεντές. 

    • Fuel

      Εχεις δικιο για το μαρκετινγκ και γενικα αυτο που γινεται στην ελλαδα,αλλα εδω να πουμε και το εξης,δεν ειδαμε πουθενα ολα αυτα τα χρονια καποιο αντιπαλο Group να κανει μια πολιτικη τετοια που θα κοντραρει το VAG,που θα του κοψει πωλησεις,που θα εχει μια πληθωρα επιλογων στην γκαμα του.Παιζουν μονοι τους σε αδειο γηπεδο.

      Eδω ολοκληρη Ford εν ετη 2011 ειναι ακομα με 1.4 ατμο 95 αλογα στο Fiesta ,με ταμπουρα πισω και μεχρι προτινος χωρις στανταρ esp,που πας ετσι,σου λεει ο αλλος και δεν παω να παρω το 1.2tsi να εχω και την ροπη μου,λεμε τωρα,παραδειγμα.Ε μετα σου φταιει το μαρκετινγκ και το καθε μαρκετινγκ οταν εσυ μενεις πισω στις εξελιξεις και κυνηγας.
       

  • hellboy

    ρε ουτε στα ψυγεια τετοια λαμογια!!!!!!!!!!