Η οικονομική κρίση άλλαξε ριζικά την ελληνική αγορά αυτοκινήτου και ενώ μέχρι πρότινος οι έμποροι αγόραζαν αυτοκίνητα από άλλα κράτη-μέλη (κυρίως Γερμανία, Βέλγιο) τώρα τα εγχώρια μεταχειρισμένα αυτοκίνητα έρχονται και τα παίρνουν οι Γερμανοί έμποροι!

Ειδικά “κανάλια” διοχέτευσης των αυτοκινήτων έχουν στηθεί από Γερμανούς εμπόρους μέσω πολύ μεγάλων ιστοσελίδων που κάνουν online δημοπρασίες. Τα site έχουνε συνεργάτες στη χώρα μας όπου μεταβαίνουν στους εμπόρους που θέλουν να δημοπρατήσουν τα οχήματά τους εκτός συνόρων και μετά το σχολαστικό έλεγχο προβαίνουν στην έγκριση της ανάρτησης για κάποιο ή κάποια αυτοκίνητα.

Την λύση εξαγωγής του αυτοκινήτου τους αναζητούν χιλιάδες ιδιοκτήτες αυτοκινήτων, κυρίως μεγάλου κυβισμού που σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να διαθέσουν στη χώρα μας, αλλά και στο εξωτερικό οι τιμές τους κυμαίνονται σε πάρα πολύ χαμηλά επίπεδα σε σχέση πάντα με το κόστος απόκτησής τους πριν από ελάχιστα χρόνια.

Μέλος του Δ.Σ. του Συνδέσμου Εμπόρων Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΕΑΕ) κ. Ευριπίδης Κωνσταντινίδης δήλωσε στην Ημερησία:

Εδώ και 30 χρόνια όλοι οι έμποροι αυτοκινήτων μετέβαιναν σε άλλα κράτη-μέλη, ώστε να προμηθευτούν φθηνά μεταχειρισμένα αυτοκίνητα, παρά το γεγονός πως υπάρχει πολύ υψηλή φορολόγηση κατά την εισαγωγή τους. Τώρα τα δεδομένα έχουν αλλάξει ριζικά και πλέον οι εναπομείναντες συνάδελφοι αναζητούν διακαώς να βρουν ένα κανάλι διάθεσης των εγχώριων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων που μένουν επί μήνες αδιάθετα στις εκθέσεις και απαξιώνονται πλέον καθημερινά.

Η εύρεση ενός νέου καναλιού διάθεσης των κατασχεμένων και εταιρικών αυτοκινήτων των τραπεζών άλλαξε και τη στάση τους απέναντι στους εμπόρους αυτοκινήτων. Ειδικότερα μέχρι πρότινος τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα που δεν ήξεραν τι να κάνουν τα κατασχεμένα και εταιρικά αυτοκίνητα προσπαθούσαν να τα διαθέσουν στην ελληνική αγορά και πάλι μέσω των εμπόρων αυτοκινήτων. Εξαιτίας της μοναδικής επιλογής που είχαν οι τράπεζες αναγκάζονταν πολλές φορές μέχρι και να χαρίζουν κυριολεκτικά κάποια αυτοκίνητα όταν γίνονταν μαζικές αγορές από εμπόρους. Τώρα όμως επειδή βρήκαν νέους πελάτες μέσω των online δημοπρασιών στη Γερμανία, οι Έλληνες έμποροι τους είναι περιττοί.

Το αποτέλεσμα είναι πως αν κάποιος έμπορος θέλει να αποκτήσει κάποιο κατασχεμένο ή εταιρικό ΙΧ μπορεί να το προμηθευτεί σε “ακριβή” τιμή και βέβαια μόνο με τοις μετρητοίς καταβολή του τιμήματος! Άλλωστε όπως επισημαίνουν τραπεζικά στελέχη στην καλύτερα να διαθέτουμε το στόλο των οχημάτων μας σε ξένους εμπόρους και να εισπράττουμε μετρητά, παρά να τα διαθέτουμε σε Έλληνες εμπόρους που δεν έχουν την άνεση ρευστότητας των ξένων!

Σημαντική είναι πλέον και η πτώση 18,9% που καταγράφουν οι μεταβιβάσεις μεταχειρισμένων αυτοκινήτων στην Ελλάδα, καθώς στο ενδεκάμηνο του 2011, 300.241 Ι.Χ. μεταβιβάστηκαν έναντι 370.536 οχημάτων το αντίστοιχο διάστημα το 2010. Ωστόσο, σύμφωνα με τα αναλυτικά στοιχεία, τον Οκτώβριο καταγράφηκε πτώση 55,3% σε σχέση πάντα με τον αντίστοιχο μήνα πέρσι και ο λόγος ήταν η οικονομική και πολιτική αβεβαιότητα που είχε κυριεύσει όλους τους Έλληνες πολίτες και δη καταναλωτές.

Ο Φόρος Πολυτελείας σε συνδυασμό με την έλλειψη ρευστότητας φαίνεται πως έπληξε για τα καλά τις εισαγωγές μεταχειρισμένων αυτοκινήτων από άλλα κράτη-μέλη. Ειδικότερα για τον Οκτώβριο οι εισαγωγές μεταχειρισμένων ΙΧ κατέγραψαν πτώση ρεκόρ 61,2% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2010 που δεν υπήρχε ο συγκεκριμένος φόρος, καθώς εισήχθησαν 638 μοντέλα έναντι 1.642 οχημάτων. Σε επίπεδο δεκαμήνου οι εισαγωγές μεταχειρισμένων αυτοκινήτων καταγράφουν πτώση 31,5%, καθώς έχουν εισαχθεί 9.272 ΙΧ έναντι 13.550 οχημάτων το αντίστοιχο διάστημα πέρσι.

[Πηγή: Ημερησία]