Η οικονομική κρίση άλλαξε ριζικά την ελληνική αγορά αυτοκινήτου και ενώ μέχρι πρότινος οι έμποροι αγόραζαν αυτοκίνητα από άλλα κράτη-μέλη (κυρίως Γερμανία, Βέλγιο) τώρα τα εγχώρια μεταχειρισμένα αυτοκίνητα έρχονται και τα παίρνουν οι Γερμανοί έμποροι!

Ειδικά “κανάλια” διοχέτευσης των αυτοκινήτων έχουν στηθεί από Γερμανούς εμπόρους μέσω πολύ μεγάλων ιστοσελίδων που κάνουν online δημοπρασίες. Τα site έχουνε συνεργάτες στη χώρα μας όπου μεταβαίνουν στους εμπόρους που θέλουν να δημοπρατήσουν τα οχήματά τους εκτός συνόρων και μετά το σχολαστικό έλεγχο προβαίνουν στην έγκριση της ανάρτησης για κάποιο ή κάποια αυτοκίνητα.

Την λύση εξαγωγής του αυτοκινήτου τους αναζητούν χιλιάδες ιδιοκτήτες αυτοκινήτων, κυρίως μεγάλου κυβισμού που σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να διαθέσουν στη χώρα μας, αλλά και στο εξωτερικό οι τιμές τους κυμαίνονται σε πάρα πολύ χαμηλά επίπεδα σε σχέση πάντα με το κόστος απόκτησής τους πριν από ελάχιστα χρόνια.

Μέλος του Δ.Σ. του Συνδέσμου Εμπόρων Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΕΑΕ) κ. Ευριπίδης Κωνσταντινίδης δήλωσε στην Ημερησία:

Εδώ και 30 χρόνια όλοι οι έμποροι αυτοκινήτων μετέβαιναν σε άλλα κράτη-μέλη, ώστε να προμηθευτούν φθηνά μεταχειρισμένα αυτοκίνητα, παρά το γεγονός πως υπάρχει πολύ υψηλή φορολόγηση κατά την εισαγωγή τους. Τώρα τα δεδομένα έχουν αλλάξει ριζικά και πλέον οι εναπομείναντες συνάδελφοι αναζητούν διακαώς να βρουν ένα κανάλι διάθεσης των εγχώριων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων που μένουν επί μήνες αδιάθετα στις εκθέσεις και απαξιώνονται πλέον καθημερινά.

Η εύρεση ενός νέου καναλιού διάθεσης των κατασχεμένων και εταιρικών αυτοκινήτων των τραπεζών άλλαξε και τη στάση τους απέναντι στους εμπόρους αυτοκινήτων. Ειδικότερα μέχρι πρότινος τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα που δεν ήξεραν τι να κάνουν τα κατασχεμένα και εταιρικά αυτοκίνητα προσπαθούσαν να τα διαθέσουν στην ελληνική αγορά και πάλι μέσω των εμπόρων αυτοκινήτων. Εξαιτίας της μοναδικής επιλογής που είχαν οι τράπεζες αναγκάζονταν πολλές φορές μέχρι και να χαρίζουν κυριολεκτικά κάποια αυτοκίνητα όταν γίνονταν μαζικές αγορές από εμπόρους. Τώρα όμως επειδή βρήκαν νέους πελάτες μέσω των online δημοπρασιών στη Γερμανία, οι Έλληνες έμποροι τους είναι περιττοί.

Το αποτέλεσμα είναι πως αν κάποιος έμπορος θέλει να αποκτήσει κάποιο κατασχεμένο ή εταιρικό ΙΧ μπορεί να το προμηθευτεί σε “ακριβή” τιμή και βέβαια μόνο με τοις μετρητοίς καταβολή του τιμήματος! Άλλωστε όπως επισημαίνουν τραπεζικά στελέχη στην καλύτερα να διαθέτουμε το στόλο των οχημάτων μας σε ξένους εμπόρους και να εισπράττουμε μετρητά, παρά να τα διαθέτουμε σε Έλληνες εμπόρους που δεν έχουν την άνεση ρευστότητας των ξένων!

Σημαντική είναι πλέον και η πτώση 18,9% που καταγράφουν οι μεταβιβάσεις μεταχειρισμένων αυτοκινήτων στην Ελλάδα, καθώς στο ενδεκάμηνο του 2011, 300.241 Ι.Χ. μεταβιβάστηκαν έναντι 370.536 οχημάτων το αντίστοιχο διάστημα το 2010. Ωστόσο, σύμφωνα με τα αναλυτικά στοιχεία, τον Οκτώβριο καταγράφηκε πτώση 55,3% σε σχέση πάντα με τον αντίστοιχο μήνα πέρσι και ο λόγος ήταν η οικονομική και πολιτική αβεβαιότητα που είχε κυριεύσει όλους τους Έλληνες πολίτες και δη καταναλωτές.

Ο Φόρος Πολυτελείας σε συνδυασμό με την έλλειψη ρευστότητας φαίνεται πως έπληξε για τα καλά τις εισαγωγές μεταχειρισμένων αυτοκινήτων από άλλα κράτη-μέλη. Ειδικότερα για τον Οκτώβριο οι εισαγωγές μεταχειρισμένων ΙΧ κατέγραψαν πτώση ρεκόρ 61,2% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2010 που δεν υπήρχε ο συγκεκριμένος φόρος, καθώς εισήχθησαν 638 μοντέλα έναντι 1.642 οχημάτων. Σε επίπεδο δεκαμήνου οι εισαγωγές μεταχειρισμένων αυτοκινήτων καταγράφουν πτώση 31,5%, καθώς έχουν εισαχθεί 9.272 ΙΧ έναντι 13.550 οχημάτων το αντίστοιχο διάστημα πέρσι.

[Πηγή: Ημερησία]

  • cfu

    to idio tha ekana kai ego an imoum emporos,apo ti stigmi pou edo den politai tipota
    pou einai oi palies kales meres pou to limani tis venetias itan gemato me ntalikes me metaxeirismena apo germania,kai meta edo stin ellada poulousan san psomi,kai eixe o kosmo douleia sti mantres

  • jim

    sto telos tha mas poun pos fteme emis pali.an de pesi i timi tis venzinis afta ta xalia tha exoun,kai epitelous na efarmosoun tin idia taktiki me ta kivika sta aftokinita opos germania elvetia kai pola ala krati,episis ta teli kikloforias giati ta plironoume afou exoume ta eonia diodia?i ta teli kikloforias i diodia.pos na doune pelates meta fisiko ine.Pernis aftokinito kai se pernane apo koskino pou vrikes ta lefta kai alla.opou theli kapios ta vrike den katalava,aston stin krisi tou an mpori na to sintirisi  i oxi   

    • hellboy

      βρε συ τα τελη τα πληρωνουμε για να βγαζει το κρατος 350εκατομμυρια και να πληρωνει το προστιμο στην ΕΕ των 250 εκατομμυριων!!!!!!!!!!!!!!!ειναι εξυπνα τα πουλακια μου!!!!!!!τωρα που τα μισα εχουν καταθεσει πινακιδες να δω απο  που θα τα βγαλουν!!!!!!!!!!!!

  • Panos

    Εξαγωγές δεν ψάχναμε τόσα χρόνια δεν ψάχναμε τόσα χρόνια να κάνουμε ; και τώρα που το καταφέραμε και μάλιστα αυτοκίνητα φωνάζετε . και μη χειρότερα

    • h diafora μονο φιλοσ ειναι οτι τα πηρεσ σε μια τιμη Α και τα δινεισ σε μια τιμη Β…με την σημειωση οτι η Β<Α………
      ετσι δεν παμε μπροστα!!!!!  :-)))))

    • pariah

      Βλέπεις το δέντρο babino….Δες το δάσος….Τα αυτοκίνητα θα ναι βελτιωμένα ώστε να εξάγουμε τεχνολογία και προστιθέμενης αξία προϊόν….

      Θα μπορούσαμε να έχουμε τενεκέδες λάδι πορτ μπαγκάζ ώστε να βελτιώσουμε τις εξαγωγές μας..

      Τέσπα από το να μείνουν απούλητα καλό είναι αυτό για να υπάρξει και ρευστό….Χώρια ότι έτσι δεν πλτήττονται ακόμη περισσότερο οι μαντράδες…..Αν θυμάσαι πριν 2 χρόνια οι τράπεζες είχαν εξετάσει το ενδεχόμενο οι πληστιριασμοί να γίνονταν ανοιχτοί προς το κοινό μιας και οι έμποροι δεν τα έπαιρναν όλα….Και τότε αποκαλύφθηκε το 911 10000euro και μετά ο έμπορας την πούλαγε 50,000euro….

    • se εχασα φιλοσ….δηλαδη αν καταλαβα καλα πιστευεισ οτι ειναι σωστη κινηση????

    • pariah

      Ναι ρε συ…Από το να τα έχουν εδώ και να σαπίζουν μιας και δεν υπάρχει χρήμα για να αγοράσεις αμάξι ας τα βγάλουν έξω και να γυρίσει ένα ελάχιστο ποσό….Το χρήμα πρέπει να γυρνάει και με το να κρατάς τα αμάξια μπας και τα πάρει κανείς στην Ελλάδα και η αξία πέφτει του αυτοκινήτου οσο δεν πωλείται και χρήμα δεν κυκλοφορεί….

      Στην γερμανία νομίζεις τους χάλαγε που είχαν τους έλληνες να παίρνουν ΚΑΙ τα μεταχειρισμένα τους;;;

    • ααααα οκ!!
      δεσ απο την στιγμη που λεσ να καθοντε και γω μαζι σου!!!!! καλητερα δωστα οσο οσο!!!!
      αλλα σαν κινηση οπωσ και να το κανουμε δεν ειναι σωστη!!!! κερδισμενοι ειναι μονο οι γερμανοι που το χαρηκαν με τη ζελατινα…στο δωσανε πχ μιση τιμη…στο παιρνουν παλι στο 1/4 και 8α το ξαναπουλησουν στο 1/3…..
      μου θυμιζει η ολη φαση το ανεκδοτο…
      πωσ εγινε ενασ δισεκατομυριουχοσ σε εκατομμυριουχο?????
      πηρε παπουτσια των 100 ευρω….και τα ξεπουλησε ολα με τιμη των 50!!!!!  :-P

    • pariah

      Κοίτα τα μεταχειρισμένα που δίνεις, το πιθανότερο είναι να τα χάρηκες εσύ με ζελατίνα….Αλλά ας βάλουμε τώρα κανά λεφτό και ας τα βάλουν στον κώλο τους μιας και ήδη στη νότια Ευρώπη οι πωλήσεις γενικά έχουν πέσει και των Γερμανών περισοτερο….Καινούργιο εδώ δύσκολα θα βλέπεις….

      Ήδη πάντως θα έπρεπε να ήταν ανοιχτή η αγορά…

  • funster

    ΟΚ! Πηραν ενα φοροεισπρακτικό μέτρο και δεν απέδωσε.
    Παιρνουν και 2ο και δεν αποδίδει..
    Παίρνουν και 3ο μέτρο, μπας και, αλλα δεν ούτε κ αυτο !
    Παιρνουν κ 4ο κ 5ο και….. +++ και εξακολουθεί να μην αποδίδει !

    Εως πότε, θα συνεχίσουν να πάιρνουν μέτρα, τα οποία εκτιμούν οτι θα αποφέουν μεγαλύτερα έσοδα στο κράτος , αλλά εν τέλει αποδίσουν λιγότερο από πριν?
    Ειναι τοσο δυσκολο να νατιληδθούν οτι οταν ακριβαίνεις κάποιο προιον/υπηρεσία ( με σκοπό την αυξηση των εσόδων του κράτους) υπάρχει και το απλό ενδεχόμενο ο “καταναλωτής” να μην το αγοράσει ?

    Ακριβαίνεις τη βενζίνη, μειωνουν την κατανάλωση -> μπαίνεις μέσα.
    Βάζεις φόρους πολυτελείας, δεν αγοράζουν πολυτελη αυτοκίνητα -> μπαίνεις μέσα
    Ακριβαίνεις τα τέλη κυκλοφορίας, παραδίδουν πινακίδες -> μπαίνεις μεσα
    Κανεις το ένα, αντιδρούν φυσιολογικά -> μπαίνεις μέσα
    Κανεις το άλλο, αντιδρούν φυσιολογικκά -> μπαίνεις μέσα

    Οι Ασφαλίστικές ειναι , που ειναι ιδιωτικές επιχειρησεις, είναι χαζές που οταν ειδαν οτι ο κοσμος επαψε να ασφαλίζει τα οχηματα του, αντέδρασαν σωστά και “μειωσαν” τα ασφάλιστρα ?
    Το κράτος ως αντιδραση, αν είχε μονοπώλιο της ασφάλειες, θα αυξαναι κ αλλο τα ασφάλιστρα !!

    Εγω είμαι ο καχύποτπος ή πράγματι κάτι περιέργο τρέχει εδω ?
    Μήπως κάποιος/οι δεν θέλουν προς το παρόν το κράτος να βγεί από τα σκατά ?
    Μηπως θέλουν κατι αλλο ψιλο-μακροχρόνια ?

    • pariah

      Για την ακρίβεια κάνουν ακόμη πιο μεγάλη μαγκιά….Για να αυξήσουν τα έσοδα ανεβάζουν π.χ τον ΦΠΑ από το 17/18 στο 19%….Μειώνονται τα έσοδα γιατί μειώνεται η αγοραστική δύναμη….Αυξάνουν τον ΦΠΑ στο 21% και έπειτα στο 23%….

      Πάλευαν πόσο καιρό να τα γαμήσουν….

      Μιλάμε για την κυβέρνηση που για να δείξουν ότι τα μέτρα που θα έπαιρναν θα έπιαναν, είπαν ότι το έλλειμμα δεν ήταν 7% (που ψευδώς είχαν πει οι προηγούμενοι) αλλά 9%(που ήταν το κανονικό) και μετά από λίγες μέρες ότι ήταν 11%….Χρωστάγαμε λιγότερο από όσους μας δανείζουν και ακόμη χρωστάμε….Παρόλο αυτά ακόμη συνεχίζουν…..Γυρίζει ο τροχός παίδες….