Κυνηγώντας την τελειότητα με ένα Lexus IS200

Σχετικά άρθρα

Λατρεύω τα βελτιωμένα αμάξια. Θεωρώ ότι είναι προέκταση της προσωπικότητας ενός ανθρώπου και αν η βελτίωση γίνει σωστά τότε κατά πάσα πιθανότητα είναι και καλύτερα από κάποιο νορμάλ αυτοκίνητο αντίστοιχου κόστους. Μου αρέσουν ιδιαίτερα όμως τα βελτιωμένα που δεν το δείχνουν, που δεν προκαλούν. Ένα τέτοιο έχουμε και εδώ, βελτιωμένο εκεί που πρέπει και έτσι όπως πρέπει, σε βάθος χρόνου και χωρίς «συντομεύσεις» για περιορισμό του κόστους. Το αυτοκίνητο είναι ένα Toyota Altezza (σε εμάς γνωστό ως Lexus IS200) από την Αυστραλία. Και μάλιστα όχι ένα οποιοδήποτε Altezza, αλλά η special, RS200 Z edition του 1998. Ο ιδιοκτήτης του, το εισήγαγε μεταχειρισμένο από την Ιαπωνία και παρότι τα χρόνια έχουν περάσει, κάτι το μεράκι του, κάτι το γεγονός ότι δουλειά του είναι να μεταφέρει και να προετοιμάζει τον στόλο των αυτοκινήτων τύπου αλλά και των concept cars της Toyota Αυστραλίας, το Altezza δείχνει –και είναι- αψεγάδιαστο!

Πριν ξεκινήσω να αναφέρω τον μακρύ κατάλογο των aftermarket εξαρτημάτων, να έχετε στο νου σας ότι το αυτοκίνητο φτιάχτηκε ως αμάξι δρόμου αλλά με την ικανότητα να ικανοποιεί τις αγωνιστικές ανησυχίες του ιδιοκτήτη του σε track days που συμμετέχει. Ας κάνουμε την αρχή με το μηχανοστάσιο. Ο κινητήρας που κινεί το εργοστασιακό RS200 Z είναι ένα διαμάντι της Toyota που δυστυχώς ποτέ δεν πήρε την προσοχή που του αξίζει. Αναφέρομαι στον 3S-GE BEAMS (Breakthrough Engine with Advanced Mechanism System) blacktop. Εργοστασιακά, ο κινητήρας παρήγαγε από 2 λίτρα, 210 άλογα στις 7.600 σ.α.λ. και 22 kg ροπής στις 6.400 σ.α.λ. Είχε διπλό VVT-i (τόσο στις βαλβίδες εισαγωγής όσο και στις εξαγωγής), βαλβίδες τιτανίου, μπεκ με ενσωματωμένη μπαταρία και 11:1 συμπίεση. Όμως όσο εντυπωσιακά και αν είναι αυτά τα νούμερα δεν ήταν αρκετά για τον ιδιοκτήτη. Έτσι άρχισε το μακρύ ταξίδι της βελτίωσης. Η πρώτη μεγάλη και εμφανής αλλαγή είναι στην εισαγωγή. Εκεί, επιλέχθηκε και τοποθετήθηκε η τετραπετάλουδη εισαγωγή της TRD που συνήθως κρύβεται κάτω από το carbon airbox. Με ένα απλό alen κλειδί όμως αφαιρείται και έτσι οι πεταλούδες τις εισαγωγής μένουν εκτεθειμένες να τις χαζεύουμε. Με δεδομένες τις αγωνιστικές ανησυχίες του ιδιοκτήτη, η άμεση απόκριση στο γκάζι κρίθηκε σημαντικότερη από την μέγιστη δύναμη και έτσι η ατμοσφαιρική βελτίωση ήταν μονόδρομος. Επίσης τοποθετήθηκαν ρυθμιζόμενα γρανάζια εκκεντροφόρων της Toda και νέα φλάντζα κεφαλής της TRD που ανέβασαν την συμπίεση στο 11,5:1. Στην εξαγωγή, η TRD παρέχει το ολοκληρωμένο σύστημα εξάτμισης που καταλήγει στο τελικό της HKS, τύπου Silent HiPower. Οι αλλαγές όμως είναι αρκετές και ο εργοστασιακός εγκέφαλος δεν θα μπορούσε να ανταπεξέλθει. Έτσι επιλέχθηκε ο άγραφος εγκέφαλος της MoTeC, ο M800 που ανέλαβε το δύσκολο έργο του συντονισμού του κινητήρα. Για να διασφαλίσει την αξιοπιστία του πολύστροφου βελτιωμένου κινητήρα, ο ιδιοκτήτης τοποθέτησε ένα ψυγείο της ARC για το ψυκτικό υγρό και ένα της GReddy για το λάδι. Δυναμομέτρηση δεν έχει γίνει (όπως είπα η απόλυτη δύναμη δεν ήταν ποτέ ζητούμενο) αλλά με αυτά που φοράει το Altezza θα πρέπει να αποδίδει γύρω στα 270 άλογα και 25 kg ροπής, ίσως λίγο παραπάνω…

Δύναμη που δεν περνάει στον δρόμο όμως δεν έχει κανένα νόημα και στην μετάδοση η TRD έχει και πάλι την τιμητική της. Νέα, πιο κοντά γρανάζια στο stock εξατάχυτο κιβώτιο, short shifter, 2-way μηχανικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης, ανθεκτικότερος συμπλέκτης και ελαφρωμένο βολάν είναι όλα του βελτιωτικού οίκου της Toyota. Επίσης μεγάλη προσοχή δέχθηκε και το στήσιμο του Altezza. Πρώτα απ’ όλα, η ανάρτηση αντικαταστάθηκε με τα Tein RS coilovers με ξεχωριστά δοχεία και έμβολα 45 mm. Η εμπρός και η πίσω αντιστρεπτική ράβδος είναι της Toyota Team Europe ενώ τα σινεμπλόκ πολυουρεθάνης και οι μπάρες θόλων (εμπρός και πίσω) είναι της TRD όπως και οι ενισχύσεις πλαισίου που βρίσκονται στο πάτωμα του αμαξιού. Η Cusco τέλος παρέχει τους ρυθμιζόμενους άνω βραχίονες της ανάρτησης. Αμάξι που πάει όμως πρέπει και να φρενάρει ανάλογα. Πάλι η TRD δίνει την λύση με τετραπίστονες δαγκάνες με χαρακτούς δίσκους στο εμπρός μέρος ενώ πίσω διατηρήθηκαν οι εργοστασιακές δαγκάνες και δίσκοι με την μόνη αλλαγή να είναι τα τακάκια. Στο τομέα των τροχών, ο ιδιοκτήτης αλλάζει συχνά τα ζαντολάστιχα ανάλογα με την χρήση. Κατά τη διάρκεια της φωτογράφισης όμως είχε τις πανέμορφες μπρονζέ Volk LMGT4 που δένουν όμορφα με το χρώμα του αμαξώματος, με διάμετρο 19 ιντσών που περιβάλλονται από ελαστικά της Bridgestone.

Για να κλείνουμε σιγά-σιγά, μένει το εσωτερικό και το εξωτερικό. Μέσα το Altezza είναι διακριτικό, λειτουργικό και όμορφο. Τα bucket είναι… για μαντέψτε, ναι, της TRD όπως και τα όργανα στον πίνακα. Τα οργανάκια στο πάνω μέρος του ταμπλό είναι της Defi –καλό είναι να ξέρεις ανά πάσα στιγμή τι γίνεται στον κινητήρα σου για να προλάβεις μεγαλύτερη ζημιά- και παρότι part time track car, το αυτοκίνητο διαθέτει και ηχοσύστημα με κεντρική μονάδα της Alpine, ηχεία (+subwoofer) της Focal και ενισχυτή. Στο εξωτερικό, η μοναδικές αλλαγές είναι ο TRD εμπρός προφυλακτήρας και το carbon καπό. Ακόμα και η αεροτομή πίσω είναι εργοστασιακή στο RS200 Z! Δεν ξέρω για εσάς αλλά εμένα προσωπικά με άφησε με το στόμα ανοιχτό το συγκεκριμένο αμάξι…

[Πηγή: Autosalon]

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Η AC Schnitzer βελτιώνει την BMW X5 facelift

Ο βελτιωτικός οίκος AC Schnitzer παρουσιάζει το νέο bodykit που ετοίμασε για την ανανεωμένη BMW X5. Αυτό αποτελείται spoiler στον μπροστινό προφυλακτήρα, αεροτομή, φουσκώματα...

Η Renegade Design βελτιώνει τη νέα BMW Σειρά 5

Η Renegade Design είναι ένας βελτιωτικός οίκος με έδρα το Ντουμπάι και έχει προσφέρει ένα bodykit για τη νέα γενιά της BMW 5 Series. https://youtu.be/mJN_poHtpLs Το...

Ακραίο bodykit για την Lamborghini Revuelto από την Keyvany

Η Keyvany έχει ετοιμάσει ένα ακραίο bodykit για την Lamborghini Revuelto. Το ονομάζει Keytoro και αποτελείται από νέους προφυλακτήρες, νέο καπό, πλαϊνές ποδιές, αεροτομή,...