Λατρεύω τα βελτιωμένα αμάξια. Θεωρώ ότι είναι προέκταση της προσωπικότητας ενός ανθρώπου και αν η βελτίωση γίνει σωστά τότε κατά πάσα πιθανότητα είναι και καλύτερα από κάποιο νορμάλ αυτοκίνητο αντίστοιχου κόστους. Μου αρέσουν ιδιαίτερα όμως τα βελτιωμένα που δεν το δείχνουν, που δεν προκαλούν. Ένα τέτοιο έχουμε και εδώ, βελτιωμένο εκεί που πρέπει και έτσι όπως πρέπει, σε βάθος χρόνου και χωρίς «συντομεύσεις» για περιορισμό του κόστους. Το αυτοκίνητο είναι ένα Toyota Altezza (σε εμάς γνωστό ως Lexus IS200) από την Αυστραλία. Και μάλιστα όχι ένα οποιοδήποτε Altezza, αλλά η special, RS200 Z edition του 1998. Ο ιδιοκτήτης του, το εισήγαγε μεταχειρισμένο από την Ιαπωνία και παρότι τα χρόνια έχουν περάσει, κάτι το μεράκι του, κάτι το γεγονός ότι δουλειά του είναι να μεταφέρει και να προετοιμάζει τον στόλο των αυτοκινήτων τύπου αλλά και των concept cars της Toyota Αυστραλίας, το Altezza δείχνει –και είναι- αψεγάδιαστο!

Πριν ξεκινήσω να αναφέρω τον μακρύ κατάλογο των aftermarket εξαρτημάτων, να έχετε στο νου σας ότι το αυτοκίνητο φτιάχτηκε ως αμάξι δρόμου αλλά με την ικανότητα να ικανοποιεί τις αγωνιστικές ανησυχίες του ιδιοκτήτη του σε track days που συμμετέχει. Ας κάνουμε την αρχή με το μηχανοστάσιο. Ο κινητήρας που κινεί το εργοστασιακό RS200 Z είναι ένα διαμάντι της Toyota που δυστυχώς ποτέ δεν πήρε την προσοχή που του αξίζει. Αναφέρομαι στον 3S-GE BEAMS (Breakthrough Engine with Advanced Mechanism System) blacktop. Εργοστασιακά, ο κινητήρας παρήγαγε από 2 λίτρα, 210 άλογα στις 7.600 σ.α.λ. και 22 kg ροπής στις 6.400 σ.α.λ. Είχε διπλό VVT-i (τόσο στις βαλβίδες εισαγωγής όσο και στις εξαγωγής), βαλβίδες τιτανίου, μπεκ με ενσωματωμένη μπαταρία και 11:1 συμπίεση. Όμως όσο εντυπωσιακά και αν είναι αυτά τα νούμερα δεν ήταν αρκετά για τον ιδιοκτήτη. Έτσι άρχισε το μακρύ ταξίδι της βελτίωσης. Η πρώτη μεγάλη και εμφανής αλλαγή είναι στην εισαγωγή. Εκεί, επιλέχθηκε και τοποθετήθηκε η τετραπετάλουδη εισαγωγή της TRD που συνήθως κρύβεται κάτω από το carbon airbox. Με ένα απλό alen κλειδί όμως αφαιρείται και έτσι οι πεταλούδες τις εισαγωγής μένουν εκτεθειμένες να τις χαζεύουμε. Με δεδομένες τις αγωνιστικές ανησυχίες του ιδιοκτήτη, η άμεση απόκριση στο γκάζι κρίθηκε σημαντικότερη από την μέγιστη δύναμη και έτσι η ατμοσφαιρική βελτίωση ήταν μονόδρομος. Επίσης τοποθετήθηκαν ρυθμιζόμενα γρανάζια εκκεντροφόρων της Toda και νέα φλάντζα κεφαλής της TRD που ανέβασαν την συμπίεση στο 11,5:1. Στην εξαγωγή, η TRD παρέχει το ολοκληρωμένο σύστημα εξάτμισης που καταλήγει στο τελικό της HKS, τύπου Silent HiPower. Οι αλλαγές όμως είναι αρκετές και ο εργοστασιακός εγκέφαλος δεν θα μπορούσε να ανταπεξέλθει. Έτσι επιλέχθηκε ο άγραφος εγκέφαλος της MoTeC, ο M800 που ανέλαβε το δύσκολο έργο του συντονισμού του κινητήρα. Για να διασφαλίσει την αξιοπιστία του πολύστροφου βελτιωμένου κινητήρα, ο ιδιοκτήτης τοποθέτησε ένα ψυγείο της ARC για το ψυκτικό υγρό και ένα της GReddy για το λάδι. Δυναμομέτρηση δεν έχει γίνει (όπως είπα η απόλυτη δύναμη δεν ήταν ποτέ ζητούμενο) αλλά με αυτά που φοράει το Altezza θα πρέπει να αποδίδει γύρω στα 270 άλογα και 25 kg ροπής, ίσως λίγο παραπάνω…

Δύναμη που δεν περνάει στον δρόμο όμως δεν έχει κανένα νόημα και στην μετάδοση η TRD έχει και πάλι την τιμητική της. Νέα, πιο κοντά γρανάζια στο stock εξατάχυτο κιβώτιο, short shifter, 2-way μηχανικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης, ανθεκτικότερος συμπλέκτης και ελαφρωμένο βολάν είναι όλα του βελτιωτικού οίκου της Toyota. Επίσης μεγάλη προσοχή δέχθηκε και το στήσιμο του Altezza. Πρώτα απ’ όλα, η ανάρτηση αντικαταστάθηκε με τα Tein RS coilovers με ξεχωριστά δοχεία και έμβολα 45 mm. Η εμπρός και η πίσω αντιστρεπτική ράβδος είναι της Toyota Team Europe ενώ τα σινεμπλόκ πολυουρεθάνης και οι μπάρες θόλων (εμπρός και πίσω) είναι της TRD όπως και οι ενισχύσεις πλαισίου που βρίσκονται στο πάτωμα του αμαξιού. Η Cusco τέλος παρέχει τους ρυθμιζόμενους άνω βραχίονες της ανάρτησης. Αμάξι που πάει όμως πρέπει και να φρενάρει ανάλογα. Πάλι η TRD δίνει την λύση με τετραπίστονες δαγκάνες με χαρακτούς δίσκους στο εμπρός μέρος ενώ πίσω διατηρήθηκαν οι εργοστασιακές δαγκάνες και δίσκοι με την μόνη αλλαγή να είναι τα τακάκια. Στο τομέα των τροχών, ο ιδιοκτήτης αλλάζει συχνά τα ζαντολάστιχα ανάλογα με την χρήση. Κατά τη διάρκεια της φωτογράφισης όμως είχε τις πανέμορφες μπρονζέ Volk LMGT4 που δένουν όμορφα με το χρώμα του αμαξώματος, με διάμετρο 19 ιντσών που περιβάλλονται από ελαστικά της Bridgestone.

Για να κλείνουμε σιγά-σιγά, μένει το εσωτερικό και το εξωτερικό. Μέσα το Altezza είναι διακριτικό, λειτουργικό και όμορφο. Τα bucket είναι… για μαντέψτε, ναι, της TRD όπως και τα όργανα στον πίνακα. Τα οργανάκια στο πάνω μέρος του ταμπλό είναι της Defi –καλό είναι να ξέρεις ανά πάσα στιγμή τι γίνεται στον κινητήρα σου για να προλάβεις μεγαλύτερη ζημιά- και παρότι part time track car, το αυτοκίνητο διαθέτει και ηχοσύστημα με κεντρική μονάδα της Alpine, ηχεία (+subwoofer) της Focal και ενισχυτή. Στο εξωτερικό, η μοναδικές αλλαγές είναι ο TRD εμπρός προφυλακτήρας και το carbon καπό. Ακόμα και η αεροτομή πίσω είναι εργοστασιακή στο RS200 Z! Δεν ξέρω για εσάς αλλά εμένα προσωπικά με άφησε με το στόμα ανοιχτό το συγκεκριμένο αμάξι…

[Πηγή: Autosalon]

  • Dante16

    kagkouriko

    • Καγκούρικο σε ποιόν ακριβώς τομέα…εκτός απο τον TRD (!) προφυλακτήρα και τις ζάντες το υπόλοιπο είναι stock! Θα μπορούσα να συμφωνήσω μαζί σου αν έλεγες οτι δεν σου αρέσει αλλά “καγκούρικο”;

    • Dante16

      nai exeis dikio file..apla ka8e veltiwsi m fainetai oti den aksizei..

  • cfu

    H omorfoterh Lexus h IS200,ayth h sigkekrimeni oso kala antalaktika kai na exei,den mou aresi para poly kai giati den μou aresoun genika ta beltiomena aytokinita

  • ένα αυθεντικό ιαπωνκό όπως πρέπει να είναι!!!να βαράει στο θέο και να δείχνει οτι είναι το κυρίαρχο…

  • pariah

    Tα trd είναι πανάκριβα…Μόνο το στυλιστικό κομμάτι με χαλάει…

    Πάντως αν ήθελε δύναμη υπάρχει και η λύση του 2JZ-GTE από supra που έμπαινε κουτί

  • πόσο τέλειο…
    πόσο καταπληκτικό αυτοκινητο!!!
    το λατρεύω ετσι όπως είναι!!!

    • nikxan1

      να και μια φορα που συμφωνω μαζι σου απολυτα.
      το συγκεκριμενο αμαξι, ειναι απο τα αυτοκινητα που παντα ηθελα.
      ομορφο, διακριτικο, αλλα ταυτοχρονα και αγριο, πανω απ’ολα ιαπωνικο, και με πολλες δυνατοτητες.
      τελειο αμαξι, το οποιο μαλιστα, υπαρχει σαν μτχ σε πολυ καλες τιμες….

  • ilikeyourcar

    Καλη φαση… 2 πραγματα μονο δεν μου αρεσουν, ο κωλος του και αυτα τα bucket. Χαθηκε να βαλει 2 recaro που ειναι αψογα;

  • πολλά like! και όχι δεν το θεωρώ καθόλου καγκούρικο!

    • μα μόνο καγκούρικο δεν είναι το καημένο…

  • jim

    kai mono pou den exi turbo maresi

  • VICTH0R

    Άψογα βελτιωμένο το Altezza, απλά καλύτερα δεν γίνεται! Ατμόσφαιρα και να βαράει κόφτες…άχχχ!

  • Panos96

    ti kagouriko vre halva to amaksi gamaei kai dernei kai apo emfanish kai moter 

  • Panos96

    ama den sas aresei parte mazda 2 

    • MrProudGreek

      Ti προβλημα εχει αυτο το mazda?

  • mother1russia

    Ενα απο τα ομορφοτερα αυτοκινητα ever

  • Kabamaru

    Από τα πιο όμορφα αυτοκίνητα που έχει βγάλει η toyota…. κάπου εδώ ήθελα να επισυνάψω ένα βίντεο από youtube, ένα altezza που είχε εμφανιστεί στα best motoring παλιότερα αλλά επειδή έβρισκα μόνο αυτό που κάνουνε συγκριτικό με το 350Z (που είχε πρόβλημα και το περιορίσανε κόφτη ΜΟΝΟ στις 8000 στρόφες) το έκοψα μια στιγμή από το επεισόδιο που παρουσιάζετε κανονικά και λειτουργεί normal στις 9000…..  και το ανέβασα στο προφίλ μου,το θέμα είναι πως λογικά θα είναι θέμα χρόνου να μου έρθει ειδοποίηση από youtube ή gt chanell να κατέβει λόγο δικαιωμάτων όποτε όποιος προλάβει να το δεί πρόλαβε :)

    http://www.youtube.com/watch?v=8DbtM7Fewos&feature=youtube_gdata