Η Volvo τον περασμένο φθινόπωρο ανακοίνωσε ότι ετοιμάζει νέα πλατφόρμα και νέες μικρότερους τετρακύλινδρους κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου, αφού οι Σουηδοί υιοθέτησαν και αυτοί, το downsizing.

Η αρχιτεκτονική των κινητήρων έχει όνομα Volvo Environmental Architecture (VEA), και είναι τεχνολογίας άμεσου ψεκασμού (για τους βενζινοκινητήρες) και Common Rail (για τους πετρελαιοκινητήρες). Ο αντιπρόεδρος της Volvo, Peter Martens, υποστηρίζει ότι οι νέοι κινητήρες θα είναι ιδανικοί για υβριδικά σύνολα, ενώ επίσης θα έχουνε μειωμένη κατανάλωση (έως και κατά 35%) και μικρότερες εκπομπές CO2, χωρίς ωστόσο να θυσιάζεται επ’ουδενί η απόδοση, αφού οι νέοι κινητήρες θα έχουν υψηλότερες επιδόσεις από τους σημερινούς εξακύλινδρους.

Η νέα αρχιτεκτονική έχει σχεδιαστεί για εγκάρσιες εφαρμογές, έτσι ώστε όλοι οι κινητήρες να έχουνε κατά 60% κοινά μέρη. Οι νέοι κινητήρες θα ζυγίζουν έως 90 κιλά λιγότερα, σε σχέση με τους κινητήρες που θα αντικαταστήσουν.

Τώρα ο Lex Kerssemakers, επικεφαλής της γραμμής παραγωγής της Volvo σε πρόσφατη συνέντευξη του, δήλωσε ότι η μετάβαση στους νέους κινητήρες δεν θα γίνει εν μια νυκτί, αφού οι Σουηδοί σχεδιάζουν να καταργήσουν τους παλιούς κινητήρες σταδιακά μέσα στην επόμενη δεκαετία. Οι νέοι τετρακύλινδροι κινητήρες θα τοποθετηθούν στα αυτοκίνητα της μέσα στα επόμενα 2 χρόνια και θα είναι τεχνολογίας twincharger, μια τεχνολογία που είχε αναπτύξει πρώτη η Volvo πριν από 20 χρόνια τους KAD πετρελαιοκινητήρες της.

Ο Kerssemakers ανέφερε ότι οι κινητήρες διαθέτουν έναν μικρό κομπρέσορα ο οποίος χρησιμοποιείται στις χαμηλές στροφές ώστε να αυξήσουν την δύναμη του κινητήρα, ενώ το turbo ενεργοποιείται στις υψηλότερες στροφές. Με τον τρόπο αυτό η Volvo θέλει να εξαλείψει το turbo lag, προσφέροντας στα αυτοκίνητα της ομαλή επιτάχυνση και καλή οδηγική συμπεριφορά.

Οι Twincharger κινητήρες αναμένεται να τοποθετηθούν αρχικά στη νέα ναυαρχίδα που ετοιμάζει και στον αντικαταστάτη του XC90, ενώ τα δύο μοντέλα θα φορέσουν πιθανώς και κάποιο υβριδικό ή ηλεκτρικό κινητήρα στο μέλλον

Ο Kerssemakers δεν συζήτησε καθόλου για το αν υπάρχει ενδεχόμενο κατασκευής τρικύλινδρων κινητήρων με την λογική να λέει ότι το βήμα αυτό θα γίνει κάποια στιγμή μετά την εισαγωγή στην αγορά των νέων τετρακύλινδρων κινητήρων.

Το φθινόπωρο, η Volvo θα έχει έτοιμο και ένα νέο σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά το φρενάρισμα, το οποίο θα συσσωρεύει την θερμότητα που παράγεται κατά το φρενάρισμα και θα τροφοδοτεί έναν σφόνδυλο που θα περιστρέφεται με ταχύτητα έως 60.000 σ.α.λ. Το σύστημα αυτό έχει ήδη χρησιμοποιηθεί σε μονοθέσια της Formula 1, και θα προσφέρει στον οδηγό επιπλέον 80 άλογα, μειώνοντας παράλληλα και την κατανάλωση καυσίμου κατά 20%.

[Πηγή: CarSales]