Μόλις δύο χρόνια μετά την έναρξή των πωλήσεων της σειράς DS, που αποτελείται από το DS3, DS4 και DS5, οι πωλήσεις ξεπέρασαν τις 200.000 παγκοσμίως, με το 12% να απορροφάται από την αγορά της Μεγαλής Βρετανίας.


Για να το γιορτάσει το γεγονός, η Citroën έντυσε ένα διώροφο λεωφορείο με το εμπορικό σήμα DS στις 12 Απριλίου και συνοδευόμενο από ένα DS3, DS4 και DS5 έκανε βόλτες στο κεντρικό Λονδίνο και υπό τους ήχους μιας τζαζ μπάντας το λεωφορείο σταμάτησε σε πολλά αξιοθέατα του Λονδίνου κατά μήκος της διαδρομής και τα μέλη προσέφεραν διαφημιστικά δώρα στο κοινό.

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Citroën, Frédéric Banzet, σχολίασε

Αν υπήρχε μία αυτοκινητοβιομηχανία, που θα μπορούσε να είναι τολμηρή, αυτή θα ήταν η Citroen. Η Citroën είναι η μόνη εταιρία που θα μπορούσε να έχει ένα 2CV και ένα DS στις εκθέσεις της. Η πρόκληση της σειράς DS αποδείχθηκε μια τεράστια εμπορική επιτυχία, αλλά η Citroën δεν προτίθεται να επαναπαυθεί στις δάφνες της αλλά υπόσχεται ένα μέλλον γεμάτο εκπλήξεις.

Η σειρά DS θα ξεκινήσει φέτος στην Κίνα και, με την ευκαιρία της εκδήλωσης όπως ξέρουμε, η Citroën σχεδιάσει το νέο πρωτότυπο, Numero 9, το οποίο θα παρουσιαστεί στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Πεκίνου. Το concept σηματοδοτεί τα στυλιστικά στοιχεία από τα επόμενα τρία μοντέλα σειράς DS, ένα μεσαίο sedan, ένα SUV και ένα μεγάλο sedan λιμουζίνα.

[Πηγή: Citroen]

Δελτίο Τύπου

CITROËN DS LINE SUCCESS: 200,000 SALES IN TWO YEARS

  • Citroën’s DS line has now sold over 200,000 examples worldwide, with 25,000 sales in the UK
  • Frédéric Banzet, CEO of the Citroën brand: “The DS line promises a surprise-filled future.”

Just two years after its launch, the three-model DS line – consisting of DS3, DS4 and DS5 – has already sold over 200,000 examples worldwide, with 25,000 sales in the UK alone.

To celebrate the occasion, Citroën recently visited 10 cities across the UK with a selection of models from the DS line-up, giving away Easter eggs to the public. There was also a competition on Facebook and Twitter to win £200.

On 12 April, Citroën liveried a double decker bus with DS branding, which drove through central London escorted by a DS3, DS4 and DS5. With over 35 Citroën UK staff and a jazz band onboard to highlight the festivities, the bus stopped at numerous London landmarks along the route and members of the public were offered promotional gifts.

Frédéric Banzet, CEO of the Citroën brand, commented; “If there was one full-line carmaker that could be this audacious, it would be Citroën. Citroën is the only brand that could bring together a 2CV and a DS in its showrooms. The DS line challenge has proved an immense success, but Citroën does not intend to rest on its laurels, promising instead a surprise-filled future.”

The DS line will be launched this year in China and, to mark the event, Citroën has designed a new concept car, Numéro 9, which will be unveiled at the Beijing Motor Show. The concept signals the styling cues of the next three DS line models: a C-segment premium sedan, an SUV and a D-segment executive saloon.