Η Honda παρουσίασε τα Concept C και Concept S στην έκθεση του Πεκίνου. Το πρώτο είναι ένα sedan μεσαίου μεγέθους το οποίο δείχνει το πως θα μοιάζει ένα μοντέλο παραγωγής το οποίο οποίο ήδη είναι σε φάση ανάπτυξης και θα πωλείται στην αγορά της Κίνας. Το όνομα “C” έχει βγει από τις λέξεις “Cool”, Challenge” και “China” και ο σχεδιασμός του έχει εμπνευστεί από δράκο. Η παραγωγή του θα ξεκινήσει από τις αρχές του 2013 και θα κατασκευάζεται σε εργοστάσιο της Honda στη Κίνα.

Το Concept S μας δείχνει το πως θα μοιάζει ένα νέο MPV που θα περάσει και αυτό στη παραγωγή. Το όνομα του προέρχεται από τις λέξεις “Stylish,” “Smart” και “Surprise με την έκδοση παραγωγής να μην απευθύνεται μόνο στην αγορά της Κίνας, αλλά παγκοσμίως.

[Πηγή: Honda]

Δελτίο Τύπου

Honda Motor (China) Investment Co., Ltd. today exhibited at the 2012 Beijing Motor Show the world premiere of the Concept C and the Concept S, two concept models that show the direction of mass-production models Honda will introduce to the market next year. (The 2012 Beijing International Automotive Exhibition, press days: April 23 -24, public days: April 27 – May 2, 2012)

Concept C

Concept C is a concept model for a middle-class sedan Honda is developing specially for the Chinese market. The “C” represents “Cool,” “Challenge,” and “China.” The Concept C features a stately, distinctive and sporty design that was inspired by the image of a dragon. The product planning for this model was led by Honda’s Chinese associates and the development was done through cooperation between development teams in China and Japan. Honda is planning to introduce a mass-production model based on this Concept C next year through Guangqi Honda Automobile Co., Ltd.

Concept S

Concept S is a global concept model of a new-value passenger mover that was developed primarily for the Chinese market and will go on sale first in China. The “S” stands for “Stylish,” “Smart” and “Surprise.” Adopting a hybrid powertrain, this concept model realizes both the “fun of driving” and excellent environmental performance at the same time. A spacious cabin was realized by Honda’s packaging technologies, which is one of the distinctive strengths of Honda. A mass-production model based on this Concept S is scheduled for introduction to the Chinese market through Dongfeng Honda Automobile Co., Ltd. next year, followed by a global release.

Introducing Acura ILX and RDX this fall

Also at the Beijing Motor Show, the Acura brand introduced the Acura ILX, a small-sized sedan and the RDX, a small-sized SUV for the first time in China. Both models are scheduled to go on sale in China this fall. Also an all-new Acura NSX Concept supercar will be displayed in China for the first time. The new NSX will be launched in China after it is launched in the U.S. within the next three years.

Strengthening China-original development models

Last year, Guangqi Honda launched the mass production model of its original brand named Li Nian. And yesterday, Dongfeng Honda introduced CIIMO, its originally developed middle-class sedan.

Comment of Takanobu Ito, President and CEO, Honda Motor Co., Ltd.

“What continues to drive Honda forward is our passion to take on new challenges with our technologies without being limited by what came before, and to create products that make our customers say, ‘I wanted this kind of car!’ We will concentrate this driving force here in China and build vehicles tailored to the needs of our Chinese customers. Toward this end, Honda and our joint venture companies will work together to further localize our development, production and parts sourcing in China.”

  • JohnnyXP64

    σαν να ξυπνησαν εκει στην Ιαπωνια και σχεδιαζουν κατι καλο και οχι σαν το τελευταιο civic…

    αναφέρομαι στo S που ειναι πολυ γαματο design!

  • hellboy

    το s ειναι αρκετα καλο
    το αλλο γμτ μονο στην κινα!!!!!!!!!!!!

  • Καθιστε να δουμε και τα χαρακτηριστικα (μοτερ, βαρος, στησιμο) γιατι ειμαι σιγουρος πως θα εχουμε εκπληξεις. Πολυ καλο παντως το Consept S. Αν και δεν συγκρινεται με το Civic γιατι ειναι αλλη κατηγορια, ειναι πιο ομορφο μπορω να πω. Αντε να δουμε :)

    • ποτέ μην ορκίζεσαι…χαχα..μας έχουν συνιθίσει στις μαλακίες τελευταία οι ιάπωνες και δν ξέρουμε τι θα δούμε…μακάρι να είναι η έκπληξη…και εμένα μου άρεσεσαν αρκετά σχεδιαστικά..

    • gkast79

      ΚΟΙΤΑ ΑΠΟ ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΓΕΝΙΚΑ Η HONDA ΤΑ ΠΑΕΙ ΚΑΛΑ
      ΤΟ ΘΕΜΑ ΕΙΝΑΙ ΚΑΝΑ ΜΟΤΕΡ ΤΗΣ ΠΡΟΚΟΠΗΣ ΘΑ ΔΟΥΜΕ? ΚΑΝΕΝΑ …VTEC ΜΕ ΣΥΝΔΙΑΣΜΟ ΜΕ TURBO ΘΑ ΥΠΑΡΞΕΙ ?
      ΓΙΑΤΙ ΕΤΣΙ ΕΧΟΥΜΕ ΜΑΘΕΙ ΝΑ ΚΑΙΝΟΤΟΜΕΙ ….. ΚΑΙ ΟΧΙ ΝΑ ΕΠΙΒΡΑΒΕΒΕΙ ΤΟ ΟΔΗΓΟ ΜΕ ΠΡΑΣΙΝΑ ΛΟΥΛΟΥΔΑΚΙΑ!!!!!!!!!!!!!

  • VanPerseF1

    Ενδιαφερον και τα δυο σχεδιαστικα…το S μου τα χαλασε λιγο το πισω κοψιμο που μου θυμιζει το τελευταιο Toledo,ετσι μου κανει τουλαχιστον!
    Καλα θα μου πειτε τι κοιταω τωρα αλλα τι ειναι αυτα τα “Cool” “Stylish” κτλ και παπακια μαντολες για τις ονομασιες;;;

    • Χαχαχα ναι οπως η κλασσικη ατακα που ειπε ο σχεδιαστης του νεου Civic, οτι σκεφτοταν αετο οταν το σχεδιαζε και τελικα ιδου το Civic με την “μορφη αετου”. Μουφες. Γιατι εγω οταν αφοδευω και σκεφτομαι διαφορα βγαινουν μονο κο**αδιτσες?

  • ilikeyourcar

    To C κααατι παει να κανει… αλλα πολυ τετραγωνο ρε γαμωτο Μονο χαρακα εχουν εκει στη Honda; Στο S μονο η μουρη αξιζει… απο τις μπροστα ροδες και πισω σαν τεραστιο υποθετο ειναι.