Η Audi ξεκίνησε να πουλά το TT-RS Plus στην Ευρώπη και η Audi Αγγλίας ανακοίνωσε ότι το γρηγορότερο TT που έχει βγει ποτέ, ξεκινά από τα  £48.945 (€60.030) και φτάνει έως τα £52.265 (€64.105) για την Roadster έκδοση με τον S-Tronic κιβώτιο. Μάλιστα οι τιμές είναι ελαφρώς μειωμένες σε σχέση με αυτές στη Γερμανία όπου ξεκινά από τα €60.650 και φτάνει έως τα €65.650.

Να θυμίσω ότι το TT-RS Plus παρουσιάστηκε στην έκθεση της Γενεύης και αποδίδει 360 άλογα και 465 Nm ροπής, 20 περισσότερα και 15 Nm ροπής περισσότερα από το απλό TT-RS. Είναι διαθέσιμο τόσο σε Coupe όσο και σε Roadster έκδοση και στιλιστικά διαθέτουν νέα γρίλια σε γυαλιστερό ανθρακί χρώμα με λογότυπο TT-RS Plus, η οποία περιβάλλεται από ένα ματ αλουμινένιο φινίρισμα. Οι καθρέπτες είναι κατασκευασμένοι από CFRP (carbon fiber-reinforced polymer) ενώ πίσω υπάρχουν διπλές απολήψεις των εξατμίσεων σε μαύρο χρώμα.

Η εξάτμιση διαθέτει βαλβίδες ώστε να ρυθμίζεται από τον οδηγό το πόσο έντονα θα ακούγεται ενώ το καπάκι του κινητήρα είναι κατασκευασμένο από carbon. Πατάει πάνω σε 19″ μαύρες ζάντες με κόκκινες λεπτομέρειες με ελαστικά διαστάσεων 255/35. Στο εσωτερικό ο επιλογέας των ταχυτήτων διαθέτει ένα αλουμινένιο δαχτυλίδι όπου στην κορυφή υπάρχει το λογότυπο TT RS Plus.

Ζυγίζει 1.450 κιλά και με το S-Tronic τα 0-100 χλμ/ώρα τα κάνει σε 4.1 δευτερόλεπτα ενώ με το χειροκίνητο σε 4.3 δευτ. Το Roadster επιταχύνει σε 4.2 δευτ. και 4.4 δευτ. αντίστοιχα. Και στα δύο, η τελική περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 280 χλμ/ώρα με το Coupe S-Tronic να έχει μέση κατανάλωση 8.5 λίτρα/100 χλμ και το Roadster 8.6 λίτρα/100 χλμ.

[Πηγή: Audi UK]

Δελτίο Τύπου

ADDED INTENSITY FOR NEW 360PS AUDI TT RS PLUS

UK Product Communications – Milton Keynes

New TT RS plus Coupe and Roadster models combine even more power and torque with an enhanced specification

  • TT RS plus Coupe and Roadster join UK range in addition to existing TT RS models
  • Available with manual or S tronic twin-clutch transmissions priced from £48,945 OTR to £52,265 OTR (£3,085 premium over TT RS)
  • Ordering possible from early May, first UK deliveries in the summer
  • Power boosted by 20PS to 360PS, torque up by 15Nm to 465Nm
  • Top speed increased from 155mph to 174mph, Coupe 0-62mph down to 4.1 seconds with S tronic transmission (from 4.3), combined MPG 33.2
  • Additional equipment, including sports exhaust system

Audi has just loosened the leash on the already extreme TT RS to create the new TT RS plus, an even more focused version of the high performance sports car with a new, autobahn-devouring 174mph top speed, increases in power and torque to 360PS and 465Nm and an equipment upgrade. The new RS plus duo joins the UK range in addition to the existing ‘standard’ TT RS models, and will be available to order from early May priced from £48,945 OTR – first deliveries are expected in the summer.

The step up from TT RS to TT RS plus involves tuning the 2.5-litre, five-cylinder TFSI petrol engine to extract an additional 20PS and 15Nm of torque compared with the ‘standard’ car. The resulting 360PS and 465Nm can be channelled to the quattro all-wheel-drive system through either a six-speed manual gearbox or the seven-speed S tronic twin-clutch transmission.

With the latter installed, the TT RS plus Coupe catapults from rest to 62mph in just 4.1 seconds (manual version 4.3 seconds) to the tune of an addictively full-bodied five-cylinder growl, closely followed by the Roadster, which needs 4.2 seconds (manual version 4.4 seconds). Top speed is limited to 174mph in all cases.

Despite these suitably headline-grabbing figures the RS plus models also stack up in economy terms, the Coupé achieving a combined economy test figure of 33.2mpg and the Roadster 32.8mpg in the same test.

These impressive figures are due in no small part to the extremely lightweight Audi Space Frame (ASF) bodies made of aluminium at the front and sheet steel at the rear. The TT RS plus Coupé with manual transmission weighs just 1,450kg.

The two muscular bodies sit on 19-inch five-arm “Rotor” design titanium-look alloy wheels which replace the 18-inch five double spoke examples fitted to the standard car. The single frame radiator grille with its matt aluminium surround and polished anthracite diamond-pattern mesh also sets the Audi TT RS plus apart visually, as do the carbon fibre-reinforced polymer (CFRP) door mirror housings and black oval tailpipe trims. These indicate that the TT RS plus is fitted as standard with the sports exhaust system, an option in the standard car which further intensifies the already bass-heavy exhaust note.

Under the bonnet a carbon design package also gives the engine compartment of the TT RS plus a more exclusive look, and in its suitably sporting cabin a TT RS plus logo on the gear knob serves as a subtle reminder that this particular RS has even more to offer.

In keeping with its name, the ultimate TT also adds more cabin equipment, including satellite navigation, Bluetooth phone preparation and Audi Music Interface iPod connection, all of which form part of the normally optional Technology Package.

Picture caption

More on the plus side for Audi TT RS – The new 360PS TT RS plus, with increased power and torque, an elevated 174mph top speed and an equipment upgrade opens for order in Coupe and Roadster forms in early May priced from £48,945 OTR.

TT RS plus PS Trans CO2 OTR
Coupe 360 manual 209 £48,945
S tronic 197 £50,285
Roadster 360 manual 212 £50,925
S tronic 199 £52,265
  • Mika

    Na mhn tolmhsoume kan na rwthsoume poso tha kanei edw, th stigmh pou to TTS exei 71750 kai to TTRS 97450….
    Alhtheia, aytos o gamhmenos foros polyteleias katarghthike telika, h moufa to olo thema???/

    • ψηφίστηκε στη βουλή αλλα δεν έχει καθαρογραφτει στην εφημερίδα. αναμένεται να γίνει κάποια στιγμή μέσα στο καλοκαίρι;)

    • Mika

       Katalaba..Gi ayto den exei bgalei kaneis akoma neous timokatalogous…
      :-(((((

    • ακριβώς ;)

  • KostasG7

    Προχθές όταν κατέβηκα Αθήνα είχα την τύχη να δω το TT RS, καθόμουν και το χάζευα αρκετή ώρα, μιλάμε για απίστευτα όμορφο αυτοκίνητο χωρίς υπερβολές.

    • freedoom1013

      S και RS είναι σκέτα κουκλιά σε αντίθεση με τις απλές εκδόσεις, που τις παίρνουν όπως να ‘ναι, για να λένε ότι έχουν ΤΤ και βρωμά πλέον ο τόπος.

    • KostasG7

      Έτσι φίλε μου δεν έχεις και άδικο ;)

    • Pterarxos

       Το απλό S δεν με τρελαίνει όταν έχεις τον θεικό ήχο του RS!!