Αυτό είναι το νέο αγωνιστικό formula μονοθέσιο της ομάδεας ART του Α.Π.Θ [w/video]

Σχετικά άρθρα

Τη περασμένη Τετάρτη 11 Ιουλίου, στην Προβλήτα Α’ του λιμανιού της Θεσσαλονίκης έγινε η παρουσίαση του σχεδιασμού και της κατασκευής του μονοθεσίου art 12, του νέου αγωνιστικού μονοθέσιο, της Aristotle Racing Team (ART) του Αριστοτελείου πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης.

Το κοινό της Θεσσαλονίκης ήρθε σε επαφή με την προσπάθεια της ομάδας και ενημερώθηκε για την πρόοδο από τη δημιουργία της μέχρι σήμερα καθώς και για τα μελλοντικά της σχέδια. Στο τέλος της βραδιάς έγινε και η αποκάλυψη του μονοθεσίου καθώς και μία μικρή βόλτα στην Προβλήτα Α’.

Το νέο αγωνιστικό της μονοθέσιο, που σχεδιάστηκε εξολοκλήρου από την αρχή για να συμμετάσχει, βελτιωμένο, στους διεθνείς αγώνες Formula Student, στοχεύει να βελτιώσει τις επιδόσεις του και να κατακτήσει μία νέα διάκριση στους αγώνες που προγραμματίζονται στην πίστα φόρμουλα Χόκενχαϊμ της Γερμανίας (31 Ιουλίου – 5 Αυγούστου) και στην πίστα Ρικάρντο Παλέτι στην Πάρμα της Ιταλίας (14-17 Ιουλίου), ανάμεσα σε περίπου 150 ομάδες πανεπιστημίων από όλο τον κόσμο, η καθεμία από τις οποίες θα συμμετάσχει με το δικό της αγωνιστικό όχημα.

Σύμφωνα με τον επιστημονικά υπεύθυνο της ομάδας ART, επίκουρο καθηγητή Πολυτεχνικής Σχολής, Νικόλαο Μιχαηλίδη, το φετινό μονοθέσιο θα είναι κατά πολύ βελτιωμένο σε σχέση με τα προηγούμενα αγωνιστικά οχήματα του ΑΠΘ, καθώς οι ομάδα των φοιτητών πέτυχε να μειώσει το κέντρο βάρους του, τοποθέτησε καινούργια ανάρτηση για καλύτερη οδηγική συμπεριφορά, μείωσε το βάρος του κατά 10%, και αναβάθμισε τον κινητήρα (ιπποδύναμη – ροπή).

Οι διεθνείς αγώνες Formula Student περιλαμβάνουν δύο μέρη, το στατικό, όπου γίνεται ο έλεγχος προδιαγραφών του οχήματος, η τήρηση των κανονισμών, παρουσιάζονται λύσεις για την κίνηση και τον σχεδιασμό, επιχειρηματικό σχέδιο για την εμπορική αξιοποίηση του οχήματος και το κόστος για μαζική παραγωγή. Στη συνέχεια, πραγματοποιείται το καθαρά αγωνιστικό μέρος του διαγωνισμού, δηλαδή οι αγώνες επιτάχυνσης, πλαγιολίσθησης, κατάταξης για αντοχή στα 22 χιλιόμετρα, οικονομία κατανάλωσης καυσίμου και κατά πόσο είναι φιλικό στο περιβάλλον. Από τα δύο αυτά μέρη προκύπτουν οι συνολικές βαθμολογίες των ομάδων, που τις κατατάσσουν σε αντίστοιχες θέσεις.

Το ΑΠΘ κατασκεύασε για πρώτη φορά αγωνιστικό μονοθέσιο, το 2006, με την τότε ομάδα φοιτητών του τμήματος Μηχανολόγων Μηχανικών της Πολυτεχνικής Σχολής, που κατόρθωσε να σχεδιάσει, να κατασκευάσει, να συναρμολογήσει και να δοκιμάσει στην πίστα το όχημα.

Η ART παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στους αγώνες στην πίστα του Fiorano στην Ιταλία. Τα τελευταία πέντε χρόνια η ART μετράει 5 επιτυχημένες συμμετοχές στους αγώνες της Formula Student, ενώ της έχουν απονεμηθεί τρία βραβεία (1ο βραβείο «Μηχανολογικού σχεδιασμού» το 2009, βραβείο «Πιο φιλικής ομάδας» το 2010 και 1ο βραβείο στο αγώνισμα της επιτάχυνσης το 2011). Έκτοτε, η ομάδα ανανεώνεται κάθε χρόνο με νέους φοιτητές. Φέτος, η ομάδα αριθμεί 26 ενεργούς φοιτητές, ενώ στους επιστημονικά υπεύθυνους περιλαμβάνεται και ο επίκουρος καθηγητής Πολυτεχνικής, Λεωνίδας Ντζιαχρήστος.

Το συνολικό εγχείρημα, σχεδιασμού, κατασκευής και συμμετοχής στους αγώνες, ανέρχεται περίπου στις 100.000 ευρώ, που καλύπτεται κυρίως από χορηγίες εταιριών.

[Πηγή: ΑΜΠΕ, Aristotle Racing Team Facebook, Aristotleracing]

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Η Mustang Mach-E ηλεκτρίζει το stage της Ford στο Golden Hall

Γιορτάζοντας και στην Ελλάδα την επέτειο των 60 χρόνων Ford Mustang, του πιο εμβληματικού σπορ μοντέλου της παγκόσμιας σκηνής, η αμιγώς ηλεκτρική Ford Mustang...