H Fiat στο Παρίσι μας παρουσιάζει το Panda 4×4. Οι Ιταλοί το περιγράφουν ώς το “Super Panda” και διαθέτει μαύρα προστατευτικά πλαστικά περιμετρικά του αυτοκινήτου και αυξημένη απόσταση από το έδαφος, προστατευτικά στο κάτω μέρος και αλουμινένιο διακοσμητικά κάνοντάς το να κινείται με μεγαλύτερη άνεση σε εκτός δρόμου διαδρομές. Πατά πάνω σε 15″ ζάντες αλουμινίου και μηχανικά φορά πράσινο πίνακα οργάνων, νέες επενδύσεις και “eco” δερμάτινα διακοσμητικά στις πόρτες.

Μηχανικά είναι διαθέσιμο με δύο κινητήρες. Τον 900άρι TwinAir Turbo απόδοσης 85 ίππων και με τον 1,300αρη MultiJet II πετρελαίου απόδοσης 75 ίππων. Και οι δύο συνδυάζονται με εξατάχυτο κιβώτιο με κοντή σχέση στη πρώτη ταχύτητα για ευκολότερα εκκίνηση στην ανηφόρα και καλύτερη επιτάχυνση.

Το Panda 4×4 είναι το μοναδικό μοντέλο της κατηγορίας του που διαθέτει μόνιμη τετρακίνηση που κατανέμει την ροπή “ομοιογενώς και ανάλογα” με τις συνθήκες του οδοστρώματος. Στον στάνταρ εξοπλισμό υπάρχει ηλεκτρονικό σύστημα ευστάθειας (ESP), ABS και ηλεκτρονικό σύστημα κλειδώματος του διαφορικού το οποίο φρενάρει το τροχό που έχει χάσει την πρόσφυση.

Επίσης στο περίπτερο της υπάρχει και το 500L. Περισσότερες λεπτομέρειες μπορείς να βρεις στο δελτίο τύπου που ακολουθεί.

[Πηγή: Fiat | Live Photos: Autoblog.nl]

Δελτίο Τύπου

Πρώτη εμφάνιση του Fiat Panda 4×4 στο Σαλόνι Αυτοκινήτου στο Παρίσι  – Το μόνο τετρακίνητο αυτοκίνητο στην κατηγορία του – Το «μινι SUV» της Fiat έχει ξεχωριστό στιλ και συμπαγείς διαστάσεις – Τετρακίνηση με «ροπή ανάλογα με τη ζήτηση» και λειτουργία ηλεκτρονικού μπλοκέ διαφορικού – Δύο κινητήρες διαθέσιμοι: TwinAir Turbo 0.9 με 85 ίππους και 1.3 MultiJet II με 75 ίππους – Νέες αναρτήσεις για άνεση κορυφαία για την κατηγορία – Η πληρέστερη γκάμα στην κατηγορία: σύντομα αναμένονται και εκδόσεις Trekking και Natural Power

Το νέο Fiat Panda 4×4 – το μοναδικό τετρακίνητο μοντέλο της κατηγορίας Α- θα κάνει το ντεμπούτο του στο προσεχές Σαλόνι Αυτοκινήτου στο Παρίσι. Ο διάδοχος του μπεστ σέλερ που έκανε την πρώτη του εμφάνιση πριν 30 χρόνια, το σημερινό τετρακίνητο Panda τρίτης γενιάς, ανταποκρίνεται απόλυτα στο πνεύμα των καιρών και αποδεικνύεται ικανό να συνδυάσει αξιόλογες εκτός δρόμου δυνατότητες με κομψή σχεδίαση και συμπαγή όσο και αποτελεσματική «αρχιτεκτονική». Το Panda 4×4 αποτελεί μια εντυπωσιακή απόδειξη του πολύπλευρου χαρακτήρα του αυτοκινήτου, έτοιμο να αντιμετωπίσει τους ορεινούς χωματόδρομους και τη ζούγκλα της πόλης με την ίδια ευκολία. Και είναι για μια ακόμα φορά ικανό να ανταγωνιστεί στα ίσια αυτοκίνητα εκτός δρόμου με μεγαλύτερες διαστάσεις (και φυσικά μεγαλύτερη τιμή).

Το 5θυρο αυτοκίνητο έχει μήκος 3,68 μ, πλάτος 1,67 και ύψος 1,60, ενώ το μεταξόνιό του είναι 2.300 χιλιοστά. Οι σχεδιαστές του Fiat Centro Stile ξεκίνησαν από την ιδέα διατήρησης και αξιοποίησης της λειτουργικής σχεδίασης του Panda με την προσθήκη μικρών λεπτομερειών που προβάλλουν την εικόνα ενός εξαιρετικά μελετημένου και πολυτάλαντου μίνι SUV. Το εσωτερικό υιοθετεί τις λύσεις που χρησιμοποιούνται στις προσθιοκίνητες εκδόσεις, με κάποιες σημαντικές καινοτομίες: μία νέα παραλλαγή σε πράσινο χρώμα του πλαισίου του ταμπλό που περιβάλλει τα όργανα και τη μεγάλη θήκη για μικροαντικείμενα, υφασμάτινα καθίσματα ειδικής σχεδίασης σε τρεις χρωματικές παραλλαγές (πράσινο, μπεζ, πορτοκαλί) και μία ψηλή κονσόλα πάνω από το κεντρικό «τούνελ», που προσθέτει έναν ακόμα χώρο αποθήκευσης στους 14 που ήδη υπάρχουν στις προσθιοκίνητες εκδόσεις.

Το Panda 4×4 είναι εφοδιασμένο με ένα σύστημα μετάδοσης που παρέχει «ροπή ανάλογα με τη ζήτηση» (Torque on demand) και διαθέτει δύο διαφορικά και ηλεκτρονικά ελεγχόμενη σύμπλεξη. Πρόκειται για ένα σύστημα μόνιμης τετρακίνησης, το οποίο ελέγχεται από μία ηλεκτρονική μονάδα, που μετά από ανάλυση των στοιχείων που στέλνουν οι αισθητήρες του αυτοκινήτου κατανέμει τη ροπή με ομοιογένεια και στους δύο άξονες, με κατανομή που εξαρτάται από τις συνθήκες πρόσφυσης. Το αυτοκίνητο διαθέτει επίσης ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου ευστάθειας (ESC), το οποίο προσφέρει και λειτουργία ηλεκτρονικού μπλοκέ διαφορικού, που μπορεί να ενεργοποιηθεί από τον οδηγό και είναι διαθέσιμη σε ταχύτητες μέχρι τα 50 χλμ./ώρα.

Το Panda 4×4 θα προσφέρεται με δύο διαφορετικούς κινητήρες, εφοδιασμένους με σύστημα Start&Stop: τον νέο TwinAir Turbo 0.9 με τους 85 ίππους και τον ντίζελ 1.3 MultiJet II με τους 75 ίππους. Σε σύγκριση με τον 1.2 Fire της προηγούμενης γενιάς, o TwinAir Turbo έχει 40% μεγαλύτερη ροπή, κάτι που σε συνδυασμό και με το εξάρι χειροκίνητο κιβώτιο με την κοντή πρώτη, εξασφαλίζει πιο άνετα ξεκινήματα σε ανηφόρες και μεγαλύτερη ευελιξία. Αντίστοιχη βελτίωση υπάρχει και στον MultiJet, όπου η ροπή αυξήθηκε κατά 30%.

Οι αναρτήσεις της τετρακίνητης έκδοσης έχουν να εκπληρώσουν δύο σημαντικούς στόχους. Αφενός να εξασφαλίσουν όλες τις λειτουργίες της προσθιοκίνητης έκδοσης, όπως η άνεση των επιβατών, ο αποτελεσματικός έλεγχος του αυτοκινήτου, το κράτημα και η ασφάλεια και ταυτόχρονα να προσφέρουν τα καλύτερα δυνατά χαρακτηριστικά για κίνηση σε κάθε είδους έδαφος. Οι μηχανικοί της Fiat εξασφάλισαν και τα δύο, προσφέροντας τελικά εξαιρετικά χαρακτηριστικά στο αυτοκίνητο, με ιδιαίτερη έμφαση στην άνεση και τις δυνατότητες εκτός δρόμου. Για το σκοπό αυτό χρησιμοποιήθηκε μια έκδοση του πίσω ημιάκαμπτου άξονα ειδικά σχεδιασμένη για την τετρακίνητη έκδοση. Σε σύγκριση με την αντίστοιχη λύση της προηγούμενης γενιάς, η πίσω ανάρτηση είναι ελαφρύτερη και πιο αθόρυβη και παρέχει καλύτερη άνεση, διατηρώντας τις ίδιες εκτός δρόμου δυνατότητες.

Trekking και Natural Power: η οικογένεια Panda μεγαλώνει Το Panda έχει τη μεγαλύτερη και πιο πολύπλευρη γκάμα στην κατηγορία του κι αυτό επιβεβαιώνεται τώρα με την παρουσίαση δύο νέων σημαντικών εκδόσεων της οικογένειας Panda στο Σαλόνι Αυτοκινήτου στο Παρίσι: του Trekking και του Natural Power. Το πρώτο είναι ο σύνδεσμος ανάμεσα στις εκδόσεις 4×2 και 4×4, συνδυάζοντας εμφανισιακά χαρακτηριστικά «εκτός δρόμου» με ένα σύστημα έξυπνης μπροστινής κίνησης, που χρησιμοποιεί την τεχνολογία Traction+. Πρόκειται για ένα καινοτόμο σύστημα ελέγχου πρόσφυσης, που βελτιώνει τον έλεγχο του αυτοκινήτου σε ολισθηρές επιφάνειες. Η έκδοση Natural Power είναι εφοδιασμένη με κινητήρα TwinAir Turbo 0.9 διπλού καυσίμου (βενζίνη μεθάνιο) με 80 ίππους, για να συνδυάσει τα φιλικά προς το περιβάλλον χαρακτηριστικά και το χαμηλό κόστος του μεθανίου με την τεχνολογία TwinAir, για μεγιστοποίηση της οικονομίας και των επιδόσεων και ελαχιστοποίηση της επιβάρυνσης του περιβάλλοντος.