Από χθες, Πέμπτη 15 Νοεμβρίου 2012 ξεκίνησε η διάθεση και η καταβολή των τελών κυκλοφορίας για το 2013. Φέτος τα τέλη άλλαξαν τρόπο διάθεσης αφού καταργήθηκε το ειδικό αυτοκόλλητο σήμα. Η απόδειξη της Τράπεζας/ΕΛΤΑ θα είναι το αποδεικτικό που θα ζητούν οι τροχονόμοι. Αλλά και χωρίς την απόδειξη θα μπορεί να διαπιστώνεται αν πληρώθηκαν τα τέλη αφού τα περιπολικά θα έχουν πρόσβαση στο σύστημα διασταύρωσης στοιχείων του υπουργείου Οικονομικών. Από την κατάργηση των αυτοκόλλητων σημάτων ο προϋπολογισμός θα εξοικονομήσει περίπου 80 εκατ. ευρώ.
Οι πολίτες φέτος θα μπαίνουν στην ειδική ιστοσελίδα της ΓΓΠΣ και θα τυπώνουν το ειδοποιητήριό τους. Αν κάποιος δεν έχει κωδικό στο Taxisnet, τότε αρκεί μόνο το ΑΦΜ και η πινακίδα του αυτοκινήτου ώστε να μπορεί να τυπώσει το ειδοποιητήριο πληρωμής και με αυτό να εξοφλεί τα τέλη κυκλοφορίας σε τράπεζες, ταχυδρομεία, εφορίες ή μέσω web banking.
Όσοι δεν έχουν πρόσβαση στο internet ή θέλει να πληρώσει τα τέλη κυκλοφορίας με τον παραδοσιακό τρόπο, τότε ακόμη και χωρίς το ειδοποιητήριο που θα εκτυπώνεται από το Taxisnet, θα μπορεί να πληρώνει στα ΕΛΤΑ τα τέλη κυκλοφορίας του 2013. Αρκούν μόνο ο ΑΦΜ και η άδεια κυκλοφορίας του οχήματός.
Η διαδικασία ξεκίνησε από τις 15 Νοεμβρίου και θα διαρκέσει έως τις 31 Δεκεμβρίου. Μετά το ποσό διπλασιάζεται.
Αν κάποιος δεν θέλει να πληρώσει τα τέλη κυκλοφορίας, τότε θα μπορεί να καταθέσει τις πινακίδες κυκλοφορίας του οχήματος στις κατά τόπους εφορίες. Αν αλλάξει άποψη μέσα στον χρόνο, τότε θα πρέπει να καταβάλει το ποσό των τελών, ώστε να τις πάρει πίσω.
Τέλη Κυκλοφορίας για ΙΧ με άδεια κυκλοφορίας έως 31/10/2010 |
|
---|---|
Κυβικά κ.εκ |
Ποσό 2013 (€) |
Έως 300 |
22 |
301 – 785 |
55 |
786 – 1.071 |
120 |
1.072 – 1.357 |
135 |
1.358 – 1.548 |
240 |
1.549 – 1.738 |
265 |
1.739 – 1.928 |
300 |
1.929 – 2.357 |
660 |
2.358 – 3.000 |
880 |
3.001 – 4.000 |
1.100 |
4.001 – και άνω |
1.320 |
Τέλη Κυκλοφορίας για ΙΧ με άδεια κυκλοφορίας από 1/11/2010 |
|
Εκπομπές CO2 |
Ποσό 2012 (€) |
0 – 100 γρ/χλμ |
0 |
101 – 120 γρ/χλμ |
0.9 |
121 – 140 γρ/χλμ |
1.1 |
141 – 160 γρ/χλμ |
1.7 |
161 – 180 γρ/χλμ |
2.25 |
181 – 200 γρ/χλμ |
2.55 |
201 – 250 γρ/χλμ |
2.8 |
Άνω των 250 γρ/χλμ |
3.4 |