Έχουμε φτάσει έναν αγώνα μακριά από την απονομή κι ακόμα έχω μερικούς προβληματισμούς. Προβληματισμοί που μπορούν να μεταφραστούν ως αναπάντητα ερωτήματα. Ερωτήματα που καταλήγουν πάντοτε στα ίδια ονοματεπώνυμα. Sebastian Vettel ή Fernando Alonso γι’αυτόν τον τίτλο; Ένα ερώτημα που έχουμε όλοι στο μυαλό μας… απ’τα μέσα της φετινής χρονιάς. Στον αγώνα της Monza, ο Fernando Alonso απέκτησε προβάδισμα (σε σχέση με τον Vettel) 39 ολόκληρων βαθμών και κανείς δεν πίστευε ότι μπορούσε ν’αλλάξει κάτι, τουλάχιστον ραγδαία. Εκείνη την περίοδο, η Ferrari ήταν άπιαστη και καθόλα αξιόπιστη. Κάπου εκεί, υπήρξε το πρώτο φετινό blackout στα γκαράζ της Red Bull. Όταν το σκοτάδι απήλθε, ο Sebastian Vettel επανήλθε. Το ταρακούνημα ήταν γερό και η Red Bull άρχισε να βλέπει φως στην άκρη του τούνελ. Ένα τούνελ που είχε 39 βήματα απόσταση. Μπορεί ο αριθμός να φαντάζει μικρός αλλά εκείνη τη χρονική περίοδο ήταν και φάνταζε μεγάλος. Ο Sebastian Vettel ήταν μόλις τέταρτος στο Πρωτάθλημα οδηγών και έβλεπε τις ελπίδες του για τίτλο, απλά να εξανεμίζονται. Η μία και μοναδική του νίκη στο Bahrein, φάνταζε μακρινή και δεν του εξασφάλιζε τίποτα.

Έτσι, τα κεφάλια μπήκαν μέσα και η Red Bull είχε δύο ολόκληρες βδομάδες να δουλέψει και να δώσει στον Γερμανό ένα αυτοκίνητο ικανό να κερδίσει στη Σιγκαπούρη. Έτσι κι έγινε, ο Sebastian Vettel πήγε στη Σιγκαπούρη και δεν άφησε την ευκαιρία να πάει χαμένη. Πήρε την πρώτη θέση στον 23ο γύρο, μετά και την εγκατάλειψη του Lewis Hamilton και οδήγησε τον αγώνα μέχρι και το τέλος. Ανέβηκε στο βάθρο και έβλεπε τη διαφορά από τον Alonso (3ος στη Σιγκαπούρη) να μειώνεται στους 29 βαθμούς. Ο Adrian Newey άρχιζε να μυρίζεται την ανατροπή και σκάλιζε τον τρόπο με τον οποίο θα γινόταν το ολικό come-back. Οι επόμενες 2 βδομάδες, ίσως ήταν και οι πιο καθοριστικές στη σεζόν, μέχρι τώρα τουλάχιστον. Ο Newey έκανε φύλο και φτερό το αυτοκίνητο και το μόνο που έπρεπε να κάνει ο Sebastian Vettel ήταν να οδηγήσει την RB8 στον τερματισμό. Ο μικρός Γερμανός από το Heppenheim δούλεψε μαεστρικά όλο το τριήμερο και το αποτέλεσμα είχε την υπογραφή του. Pole Position, νίκη και ταχύτερος γύρος στην Ιαπωνία. Ο Fernando Alonso περιοριζόταν στην 7η μόλις θέση στη Suzuka και το Πρωτάθλημα πήρε φωτιά. Η διαφορά των δύο, στους 4 μόλις βαθμούς.

Οι επόμενοι 2 αγώνες είχαν φυσιολογική εξέλιξη. Ο Sebastian Vettel καθάρισε με συνοπτικές διαδικασίες τους αγώνες σε Ινδία και Κορέα με αποτέλεσμα η διαφορά να εκτοξευθεί απ’το -4 στο +13 για τον Sebastian Vettel και τον Fernando Alonso να εμφανίζεται απελπιστικά μόνος και αβοήθητος από την ίδια του την ομάδα. Η απογοήτευση ήταν έκδηλη στο πρόσωπο του Ισπανού και η απέραντη ικανοποίηση χαρακτηριστικό του γκαράζ της Red Bull. Ο Alonso συνέχισε να μιλάει στον ίδιο τόνο και να τονίζει το ομαδικό πνεύμα που υπάρχει στη Ferrari και την εκπληκτική δουλειά που κάνουν οι μηχανικοί στο Maranello. Το αποτέλεσμα, όμως, ήταν εντελώς αντίθετο με τα λεγόμενα του Ισπανού. Κάπου εκεί, ήρθε ο αγώνας στο Abu Dhabi. O Lewis Hamilton μαζεύει την Pole και ο Vettel βρίσκεται (αρχικά) στην 3η θέση εκκίνησης. Το πρώτο μεγάλο πρόβλημα, όμως, μετά τις 4 διαδοχικές μεγάλες νίκες, εμφανίζεται. Λιγότερο καύσιμο στην RB8, αναγκάζει την FIA να επιβάλει τιμωρία στον Γερμανό κι έτσι αναγκάζεται να ξεκινήσει ή τελευταίος ή από το Pit-Lane. Το τεχνικό επιτελείο της RB, αποφασίζει όπως ο Γερμανός, ξεκινήσει από το Pit-Lane. Ο Newey εργάζεται όλο το βράδυ επάνω στην RB8 του Sebastian Vettel και δίνει στον Γερμανό ένα αυτοκίνητο αλλαγμένο κι έτοιμο να μαζέψει οποιονδήποτε χωρίζει τον Vettel από τον Alonso. Η εξέλιξη του αγώνα, απρόσμενη και επεισοδιακή. Τα 2 Safety-Car δίνουν την ευκαιρία στον Vettel να πλησιάσει τον Fernando Alonso και τελικά να τερματίζει ακριβώς πίσω του. Ο Fernando Alonso έκανε ότι καλύτερο μπορούσε και ταυτόχρονα, έβλεπε τον Sebastian Vettel να έχει και την τύχη με το μέρος του. Τρίτη θέση για τον Γερμανό κι απλά ο El Nano μειώνει τη διαφορά στους -10 βαθμούς.

Η Ferrari είχε 2 βδομάδες να προετοιμαστεί και να καταφέρει, επιτέλους, να δώσει στον Alonso ένα αυτοκίνητο ικανό να παλέψει με την RB8 του Vettel. Το Austin φάνταζε ως η απόλυτη ευκαιρία για τους κόκκινους! Μία ολοκαίνουργια και συνάμα άγνωστη πίστα για όλους με τα δεδομένα να δείχνουν μικρές αποστάσεις μεταξύ των 2 οδηγών. Ο Sebastian Vettel ήταν τρομακτικός. Πρώτος σε όλα τα ελεύθερα δοκιμαστικά, πρώτος και στα προκριματικά. Η απελπισία στο πρόσωπο του Alonso ήταν φανερή. Ο Ισπανός τερματίζει 9ος στα προκριματικά και η απογοήτευση είναι μεγάλη. Η ποινές σε Grosjean και Massa (κίνηση στη σκακιέρα για τη Ferrari) του δίνουν αέρα 2 θέσεων στην εκκίνηση. Θα μπορούσε να εκμεταλλευτεί κάτι απ’όλο αυτό το σκηνικό; Η λογική, έλεγε ναι. Κι έτσι έγινε! Ο Ισπανός βρέθηκε 4ος μετά την καταπληκτική του εκκίνηση αλλά ήταν εντελώς εκτός ρυθμού. Η εγκατάλειψη του Mark Webber του δίνει την ευκαιρία ν’ανέβει στην 3η θέση, θέση την οποία κράτησε μέχρι τέλους. Ο Vettel φαινόταν ότι μπορούσε και να κερδίσει αλλά ο Hamilton ανέλαβε δράση. Πέρασε τον Γερμανό και έδωσε την ευκαιρία στον Fernando Alonso να ελπίζει για βροχές και καταιγίδες στη Βραζιλία μπας και κερδίσει τον τίτλο.

Όλα τα πιο πάνω, νομίζω πως είναι γνωστά σε όλους μας. Ο Sebastian Vettel κατάφερε να κερδίσει 5 αγώνες ενώ ο Fernando Alonso 3. Η χρονιά ξεκίνησε μουδιασμένα για τους κόκκινους και άσχημα για τους Ταύρους. Μέχρι τα μέσα του Πρωταθλήματος, ο Fernando Alonso είχε τον απόλυτο έλεγχο και τα Μέσα Ενημέρωσης έφτασαν σε σημείο να ορίσουν Πρωταθλητή. Η Red Bull έθεσε βέτο κι έχει βρεθεί 1 αγώνα μακριά από το double. Ο προβληματισμός μου έχει να κάνει μ’αυτά που βλέπουμε. Πως μπορεί ο Γερμανός να χάσει τον τίτλο; Η Red Bull έχει καταφέρει να βρει το απόλυτο set-up στην RB8 και έχει καταφέρει να δώσει στον Sebastian Vettel το απόλυτο πλεονέκτημα. Ο Γερμανός είναι σχεδόν αλάνθαστος από το τέλος του Σεπτέμβρη (23.09 ο αγώνας στη Σιγκαπούρη) και με λίγη ή αρκετή (για κάποιους) τύχη έχει βρεθεί να κρατάει τον τίτλο, σχεδόν και με τα δύο χέρια. Απ’την άλλη, ο Fernando Alonso παλεύει, ειλικρινά παλεύει με τη δική του Ferrari και με τα όρια του. Έχει κάνει ένα αλάνθαστο Πρωτάθλημα και δεν μπορεί να χαρεί τους κόπους ολόκληρης της χρονιάς. Ίσως, αν είχε στα χέρια του ένα διαφορετικό μονοθέσιο να είχε ήδη πανηγυρίσει τον τίτλο μερικούς αγώνες πιο πριν.

Σε μια βδομάδα η σεμνή τελετή θα λάβει τέλος. Μπορεί η Ferrari ν’αλλάξει οτιδήποτε ή θα παραμείνει στο ίδιο μοτίβο; Υπό φυσιολογικές συνθήκες, η Red Bull φαντάζει άτρωτη και ο Vettel το αδιαφιλονίκητο φαβορί για τον 3ο συνεχόμενο τίτλο της καριέρας του. Η πρόβλεψη των καιρικών συνθηκών δείχνει βροχή. Θ’ανοίξουν οι ουρανοί και θα δώσουν τη μεγάλη ευκαιρία που ζητάει ο Ισπανός Ταύρος της Ferrari ή ο Vettel θα γευτεί το νέκταρ της νίκης και του τίτλου; Ένας τίτλος που πέρασε από αρκετά χέρια και δεν έχει βρει ακόμη κάτοχο. Μπορεί οι υποστηρικτές των Alonso και Vettel ή Vettel και Alonso (αν προτιμάτε) να διερωτηθούν τι εννοεί ο ποιητής αλλά η απάντηση φαντάζει εύκολη. Ναι, συμφωνώ ότι οι Vettel και Alonso έχουν φτάσει μέχρι εδώ, δίκαια και με το σπαθί τους. Απ’την άλλη, τι να πει κι ο Lewis Hamilton; Ο Βρετανός μάζεψε 4 νίκες (1 περισσότερη από τον Alonso, παρακαλώ) και βρίσκεται 83 ολόκληρους βαθμούς μακριά από τον Sebastian Vettel και άλλους 70 μακριά από τον Fernando Alonso. Για μένα, είναι ο μεγάλος άτυχος της όλης κατάστασης. Προδώθηκε 3 φορές από την MP4-27 και εγκατέλειψε. O Βρετανός θα μπορούσε να βρισκόταν σε εντελώς διαφορετική κατάσταση τώρα και να μιλούσε ακόμη και για τίτλο. Κρίμα, ένας τέτοιος οδηγός δικαιούτο να έχει λόγο σ’αυτό το Πρωτάθλημα, κάτι που απέδειξε και με τη νίκη του στο Austin.

Κλείνοντας, μπορώ να πω με σιγουριά ότι περιμένω δραματικό φινάλε στη Βραζιλία και πραγματικά δε θα ‘ναι έκπληξη αν ανοίξουν οι ουρανοί και δούμε ένα συγκλονιστικό αγώνα. Είναι μία μεγάλη μάχη και της αξίζει ένα μεγάλο φινάλε. Δεν ξέρω αν θα ‘χει Γερμανικό ή Ισπανικό χρώμα, το μόνο που γνωρίζω είναι ότι η φετινή σεζόν έχει δώσει πολλά και θα ίσως δώσει άλλα τόσα στον τελευταίο αγώνα στο Interlagos. Είδαμε τον Kimi Raikkonen να κερδίζει για πρώτη φορά μετά το μακρινό 2009,  τους Pastor Maldonado και Nico Rosberg να πετυχαίνουν τις πρώτες νίκες στην καριέρα τους και μία μεγάλη μάχη μεταξύ ενός Γερμανού Πολεμιστή κι ενός Ισπανού Ταυρομάχου. Μάχη που  θα ‘χει παράταση άλλη μία βδομάδα. Πάρτε μεγάλες ανάσες και κάντε υπομονή άλλες 7 ημέρες. Η μάχη είναι μεγάλη και η στέψη είναι κοντά. Συνέπεια ή Ταμπεραμέντο; Vettel ή Alonso, Alonso ή Vettel; Η απάντηση σε 7 ημέρες ακριβώς. Μέχρι τότε, καλή σας μέρα και καλή εβδομάδα!

[Photo Copyrights: Ercole Colombo/Ferrari, Mark Thomson/Getty Images]