Για ακόμη μια φορά κυκλοφόρησε στο internet φωτογραφίες της νέας γενιάς της Skoda Octavia χωρίς ίχνος καμουφλάζ πάνω της, αλλά η επίσημη Skoda δείχνει ότι δεν γνωρίζει από internet, αφού από την προηγούμενη εβδομάδα έχει ξεκινήσει να δίνει επίσημες teaser φωτογραφίες της Octavia, μέσα από τη σελίδα της στο Facebook. Για ποιον λόγο δεν καταλαβαίνω, αλλά δεν θα κρίνω εγώ το τμήμα marketing της Τσέχικης αυτοκινητοβιομηχανίας.

Το αυτοκίνητο που φωτογραφήθηκε χωρίς ίχνος καμουφλάζ είναι το ίδιο που είδαμε πριν από μερικές ημέρες, αφού η Skoda κάνει την επίσημη φωτογράφηση του, στο Σαντιάγο της Χιλής.

Σχεδιαστικά δεν διαφέρει σημαντικά από την δεύτερη γενιά, αλλά έχει πιο έντονο στυλ μπροστά διαθέτοντας στοιχεία και από το Rapid. Διαθέτει μεγάλη γρίλια και έντονη κεκλιμένη γραμμή οροφή, με την πλαϊνή γραμμή να εκτείνεται από τα μπροστά μέχρι τα πίσω φωτιστικά σώματα.

Οι πωλήσεις της θα ξεκινήσουν από τις αρχές του 2013 και θα κατασκευαστεί πάνω στη νέα αρθρωτή πλατφόρμα MQB του VW Group, την ίδια που χρησιμοποιούν ήδη τα Audi A3, Seat Leon και Golf 7.

Είναι ελαφρύτερη κατά 100 κιλά και ελαφρώς μεγαλύτερη από τη τωρινή γενιά, έτσι ώστε να διαχωρίζεται από το Rapid. Έχεις μήκος 4,66 μέτρα (+8 εκατοστά) , πλάτος 1,81 μέτρα και μεταξόνιο 2,69 μέτρα (+10,8 εκατοστά). Έτσι ο χώρος των επιβατών έχει αυξηθεί ενώ και το πορτμπαγκάζ μεγάλωσε κατά 30 λίτρα, από τα 560 στα 590 λίτρα, ενώ ο χώρος των ποδιών των πίσω επιβατών έχει μεγαλώσει κατά 30 mm.

H Skoda θέλει την Octavia να την ανεβάσει κατηγορία αλλά οι βασικές εκδόσεις της θα παραμείνουν στην ίδια φιλοσοφία, δίνοντας χώρους σε χαμηλότερη τιμή σε σχέση με τους ανταγωνιστές της. Θα υπάρχουν high-end εκδόσεις, οι οποίες θα είναι ακριβές, αλλά θα είναι καλά εξοπλισμένες.

Μηχανικά θα φορά τους ίδιους κινητήρες με αυτούς που φορά το νέο VW Golf. Έτσι περιμένουμε μια γκάμα TSI και TDI κινητήρων απόδοσης από 86 έως 180 ίππων, όπου ανάμεσα τους θα συναντάμε τον 1.400αρη TSI με σύστημα απενεργοποίησης κυλίνδρων, τον 1.2 TSI με τα 105 άλογα, τον νέο 1.600αρη TDI με τα 105 άλογα καθώς και τον 2,0-λιτρο TDI απόδοσης 150 ίππων. Η δυνατή έκδοση RS θα φορά τον 2,0-λιτρο TSI EA888, ο οποίος θα τοποθετηθεί και στο νέο Golf GTI, ο οποίος θα αποδίδει κοντά στα 220 άλογα.

[Πηγή: Autoforum, Skoda]