Hellenic_Parliament_from_high_above

Η κυβέρνηση αποφάσισε να παρατείνει το μέτρο της απόσυρσης παλαιών ΙΧ και το 2013. Η απόσυρση, όπως αναφέρεται στο άρθρο 22 του νέου φορολογικού νομοσχεδίου, παρατείνεται έως τις 20 Δεκεμβρίου του 2013 και πλέον θα αποσύρονται αυτοκίνητα τα οποία έχουν πρώτη άδεια κυκλοφορίας έως τις 31/12/2000, ενώ μέχρι πρότινος μπορούσαν να αποσυρθούν αυτοκίνητα με πρώτη άδεια κυκλοφορίας έως 31/12/1998.

Έτσι, δίνεται η δυνατότητα σε εκατοντάδες χιλιάδες κατόχους αυτοκινήτων που δεν μπορούσαν να τα πουλήσουν εξαιτίας της ηλικίας τους ή του μεγάλου κυβισμού τους να τα αποσύρουν, έχοντας όφελος κατά την αντικατάστασή τους με κάποιο καινούριο ΙΧ.

Μοναδική προϋπόθεση για να αποσύρει κανείς το αυτοκίνητό του με πρώτη άδεια κυκλοφορίας πριν τις 31/12/2000 είναι να έχει καταβάλει τα τέλη κυκλοφορίας του έτους εντός του οποίου γίνεται η διαγραφή καθώς και τυχόν οφειλομένων προηγουμένων ετών.

Τεκμήρια 2013, Χωρίς καμία αλλαγή

Ωστόσο σύμφωνα με το νέο φορολογικό νομοσχέδιο, δεν προβλέπεται απολύτως καμία μείωση στα τεκμήρια διαβίωσης, και κατ’επέκταση και σε αυτά των ΙΧ, αφού η τρόικα φέρεται να τα έχει συνδυάσει με την φοροδιαφυγή. Παράλληλα οι υπόλοιποι φορείς άλλων κλάδων αντέδρασαν μόλις αντιλήφθηκαν πως θα μειωθούν μόνο τα τεκμήρια στα αυτοκίνητα, με αποτέλεσμα να υπάρξουν πιέσεις προς την κυβέρνηση να μην αλλάξει το καθεστώς. Έτσι τα τεκμήρια των ΙΧ θα παραμείνουν όπως είχαν το 2012.

Φόρος Πολυτελείας μεταχειρισμένων ΙΧ

Μέσα σε όλα αυτά, ήρθε να προστεθεί και ο Φόρος Πολυτελείας μεταχειρισμένων ΙΧ, αφού στο άρθρο 23 του νομοσχεδίου, αναφέρει πως οι ισχύοντες κλίμακες του φόρου πολυτελείας που επιβάλλεται στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα ΙΧ, αντικαθίστανται από εκείνες που επιβάλλονται στα καινούρια.

Ειδικότερα σήμερα, ο Φόρος Πολυτελείας στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα ΙΧ κυμαίνονταν σε 10% για αυτοκίνητα με αξία από 16.000 έως 17.000 ευρώ, σε 30% για οχήματα αξίας από 17.001 έως και 19.000 ευρώ και σε 40% για αυτοκίνητα αξίας άνω των 19.001 ευρώ.

Σύμφωνα με το φορολογικό νομοσχέδιο, ο φόρος θα είναι ο ίδιος με εκείνον που επιβάλλεται στα καινούρια (τελικά δεν καταργήθηκε ποτέ) και προσδιορίζεται σε 10% για οχήματα με αξία από 20.000-22.000 ευρώ, σε 30% για ΙΧ με αξία από 22.001-28.000 ευρώ και σε 40% για οχήματα με αξία άνω των 28.001 ευρώ, με τη διαφορά όμως πως η φορολογητέα αξία του οχήματος θα είναι μειωμένη ανάλογα με τη παλαιότητά του η οποία ορίζεται επακριβώς από το άρθρο 126 του ν. 2960/2001.

Ο συγκεκριμένος νόμος ορίζει πως το ποσοστό μείωσης της φορολογητέας αξίας κάποιου ΙΧ που έχει κυκλοφορήσει σε άλλο κράτος έως 6 μήνες κυμαίνεται σε 7% ενώ εάν έχει κυκλοφορήσει από 1 έως 2 χρόνια η μείωση ανέρχεται σε 14%.

Αντίστοιχα αν το εισαγόμενο μεταχειρισμένο έχει κυκλοφορήσει από 3 έως 4 χρόνια η μείωση ανέρχεται σε 28%, από 4 έως 5 έτη σε 34%, από 5 έως 6 χρόνια σε 40%, από 6 έως 7 χρόνια σε 46%, από 7-8 χρόνια σε 52%, από 8-9 χρόνια σε 57%, από 9-10 έτη σε 62% ενώ το ποσοστό αυξάνεται αντίστοιχα μέχρι τα 15 έτη που ανέρχεται σε 80%.

Φόρος πολυτελείας ηλεκτρικών ΙΧ

Ο φόρος πολυτελείας που επιβάλλεται στα ηλεκτρικά ΙΧ διατηρείται, καθώς η εργοστασιακή τους αξία είναι πολύ υψηλότερη από τις 20.000 ευρώ. Ουσιαστικά εξακολουθούν οι τιμές των ηλεκτρικών αυτοκινήτων να παραμένουν σε απαγορευτικά επίπεδα, καθώς το πιο φθηνό μοντέλο κυμαίνεται στις 45.000 ευρώ με την επιβολή του φόρου.

Αλλαγές στους Πολύτεκνους με 3 παιδιά

Στο νέο φορολογικό αλλαγές υπάρχουν και στις διατάξεις που αφορούν τους πολύτεκνους με 3 παιδιά. Αυτοί είχαν το δικαίωμα για μία φορά να αποκτήσουν κάποιο ΙΧ με το δικαίωμα απαλλαγής από το τέλος ταξινόμησης. Ωστόσο, σύμφωνα με το νέο φορολογικό, οι τρίτεκνοι οι οποίοι έγιναν πολύτεκνοι μετά την απόκτηση ενός ΙΧ με απαλλαγή από το τέλος ταξινόμησης, θα μπορούν να κάνουν χρήση του δικαιώματος και για δεύτερη φορά όπως ισχύει στους πολύτεκνους.