Την Παρασκευή κατατέθηκε στη Βουλή, η διορθωτική διάταξη η οποία καταργεί τον φόρος πολυτελείας που επιβαρύνει την αγορά τόσο του καινούργιου και του μεταχειρισμένου αυτοκινήτου. H εξαγγελία είχε γίνει από τον Φεβρουάριο, και οι ιθύνοντες της Κυβέρνησης είδαν ότι με το μέτρο αυτό πάγωσε η αγορά αυτοκινήτου στην Ελλάδα, μειώνοντας δραματικά και τα έσοδα του Κράτους. Επίσης παρατείνεται μέχρι τις 31/12/2012 ο εκτελωνισμός μεταχειρισμένων αυτοκινήτων Εuro 4.

Πόσα θα κερδίσουμε με την κατάργηση του φόρου πολυτελείας; Για την αγορά ενός καινούργιου αυτοκίνητου από 2.000 έως και 30.000 ευρώ, ενώ για ένα μεταχειρισμένο το κέρδος είναι από 1.600 έως και 20.000 ευρώ. Παραδείγματος χάρη σε ένα μεταχειρισμένο αυτοκίνητο 1.800 κ.εκ με τιμή 18.600 ευρώ, ο φόρος πολυτελείας είναι 4.300 ευρώ, ενώ σε ένα 2.000 κ.εκ με τιμή 25.000 ευρώ, ο φόρος είναι 8.250 ευρώ. Σε ότι αφορά τα καινούργια. Ένα αυτοκίνητο 2.000 κ.εκ με αρχική σημερινή αξία 60.000 ευρώ θα πέσει τα 49.500 ευρώ, ένα με κινητήρα 1.800 κ.εκ με αρχική τιμή 52.000 ευρώ θα πέσει στις 43.400 ευρώ.

Να θυμίσω ότι ο φόρος πολυτελείας θεσπίστηκε ως μέτρο το 2010 και επιβάρυνε κάθε καινούργιο αυτοκίνητο άνω των 15.000 από 10% ως 40% επί της εργοστασιακής αξίας, ενώ αντίστοιχοι ήταν οι φόροι στα μεταχειρισμένα με αξία άνω των 11.000 ευρώ. Παράλληλα, ο φόρος πολυτελείας αφορούσε και στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα Ι.Χ. με αξία άνω των 11.000 ευρώ με επιβάρυνση επίσης από 10% έως και 40% επί της αξίας τους. Στη συνέχεια από τις αρχές του 2011 η κυβέρνηση προχώρησε σε διορθωτικές κινήσεις επί των εργοστασιακών αξιών στα καινούρια Ι.Χ. αλλά και στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα και πλέον στην πρώτη κατηγορία φόρο πολυτελείας είχαν τα οχήματα με εργοστασιακή αξία από 20.000 ευρώ και άνω ενώ για τη δεύτερη κατηγορία των μεταχειρισμένων ο φόρος πολυτελείας αφορούσε τα Ι.Χ. με τιμολόγια άνω των 16.000 ευρώ.

Παράλληλα, υπάρχει και η πιθανότητα να διατεθούν στην αγορά έστω και με μηδενικό κόστος τα περίπου εκατοντάδες καινούρια Ι.Χ. που σαπίζουν στα τελωνεία και οι εισαγωγείς δεν ξέρουν τι να τα κάνουν. Εν τω μεταξύ εκατοντάδες μεταχειρισμένα εισαγόμενα Ι.Χ. που ήταν εγκλωβισμένα στα ελληνικά τελωνεία θα αποκτήσουν επιτέλους ελληνικές πινακίδες καταβάλλοντας οι κάτοχοί τους πολύ μικρότερους φόρους