Ferrari F2013

Το νέο μονοθέσιο της Ferrari θα παρουσιαστεί την 1η Φεβρουαρίου και τώρα κυκλοφόρησαν μερικές νέες λεπτομέρειες για το μονοθέσιο της Scuderia το οποίο μάλλον δεν θα ονομαστεί F2013.

H μπροστά πτέρυγα θα διαθέτει μια νέα σχεδιαστική φιλοσοφία. Τόσο η μπροστά πτέρυγα όσο και η πίσω είναι δουλειά του David Sanchez, πρώην υπαλλήλου της McLaren, και θα είναι εμφανής η επιρροή τους από αυτές της McLaren.

Η μπροστά πτέρυγα θα διαθέτει το γνωστό σε όλους μας σκαλοπατάκι, αλλά η Ferrari έχει ετοιμάσει ένα αισθητικό κάλυμμα το οποίο θα κάνει το μονοθέσιο “ομορφότερο” στα μάτια του κοινού. Ωστόσο αν οι δοκιμές δείξουν ότι η χρήση του μειώνει την απόδοση, τότε η Ferrari θα το αφαιρέσει.

Τόσο η μπροστά όσο και η πίσω ανάρτηση της νέας Ferrari θα είναι τεχνολογίας pull-rod, αλλά σε σχέση με τη περσινή μπροστά pull-rod ανάρτηση, η φετινή θα επανασχεδιαστεί πλήρως, ώστε να δίνει μεγαλύτερα αεροδυναμικά πλεονεκτήματα και να επιτρέπει χαμηλότερο COG. Η αλλαγή αυτή ωστόσο, δημιούργησε μερικά μηχανικά προβλήματα στους μηχανικούς της Ferrari τα οποία ήταν αρκετά χρονοβόρα ώστε να επιδιορθωθούν.

Τα πλαϊνά της νέας Ferrari θα είναι μικρότερα και λιγότερο ογκώδη, ενώ τα ψυγεία θα τοποθετηθούν με ελαφρώς κεκλιμένη κλίση, ώστε να λυθεί το περσινό πρόβλημα της εσωτερικής αντίστασης, λόγω της κατακόρυφης θέσης των ψυγείων.

Το πίσω μέρος θα χρησιμοποιεί στοιχεία από τη περσινή Red Bull αλλά και από την Williams FW16 του 1994. Η πίσω ανάρτηση θα ενσωματωθεί με ένα αεροδυναμική φύλο, ώστε το τρίγωνο της ανάρτησης και ο πίσω άξονας, να αποκτήσουν καλύτερο αεροδυναμικό προφίλ. Αυτό θα κατευθύνει τη ροή του αέρα στον διαχύτη και στην αεροτομή, αυξάνοντας έτσι την κάθετη αεροδυναμική πίεση του μονοθεσίου.

Κατά τη διάρκεια των χειμερινών δοκιμών, η Ferrari θα δοκιμάσει το δικό της σύστημα παθητικού DRS που έχει ετοιμάσει, το οποίο θα στολάρει τη πίσω πτέρυγα σε ορισμένες περιοχές.

Σε ότι αφορά τις απολήξεις των εξατμίσεων, πιθανότερο είναι η νέα Ferrari να τις έχει στο πλάι, όπως τις είχαν πέρυσι η Red Bull και η Sauber. Όπως έχει αποδειχτεί, ο τρόπος αυτός είναι ο αποτελεσματικότερος, αφού χρησιμοποιεί τον θερμό αέρα από τις εξατμίσεις, ώστε να βελτιωθεί περαιτέρω η κάθετη αεροδυναμική πίεση. Λόγω αυτής της αλλαγής, και ο πίσω διαχύτης της Ferrari έχει επανασχεδιαστεί.

Ένα είναι σίγουρο, το νέο μονοθέσιο της Ferrari δεν θα μοιάζει με αυτό που βλέπεις στο video. Ωστόσο σε λίγα χρόνια, αν τελικά περάσει η άποψη για κλειστά cockpit, μπορεί να δούμε τέτοια μονοθέσια να τρέχουν στη Formula 1.

[Thanks for the tip, Γιώργο]