Πολύ πιο δύσκολες οι αλλαγές του 2014 απ’ ό,τι το 2009, λέει η Lotus

Σχετικά άρθρα

F1 Testing Jerez Day 1

Έχουμε γράψει ότι το 2013 θα είναι μια χρονιά που θα προκαλεί συνεχούς “πονοκεφάλους” στις ομάδες, καθώς, το 2014, έρχονται οι turbo V6 κινητήρες, 1.6 λίτρων, και αναμένεται να φέρουν πολύ μεγάλες αλλαγές στη γενικότερη εικόνα της Formula 1, κάτι που μπορεί να επηρεάσει και τις ισορροπίες, καθώς ένα μονοθέσιο μπορεί να στηρίζει το μεγαλύτερο μέρος της απόδοσής του στον κινητήρα, και όχι στην αεροδυναμική, όπως ισχύει σήμερα.

Σχεδόν όλες οι ομάδες έχουν αναθέσει σε ξεχωριστές εσωτερικές ομάδες τεχνικών και μηχανικών τις εργασίες που θ’ αφορούν αποκλειστικά τα μονοθέσια του 2014, ώστε να παρουσιαστούν όσο το δυνατόν πιο έτοιμες, αφού οι αλλαγές στους κανονισμούς θα είναι πολύ δυσκολότερες για τις ομάδες σε σχέση με το 2009, σύμφωνα με τον Τεχνικό Διευθυντή της Lotus, James Allison, ο οποίος λέει:

Θα είναι συναρπαστικό. Οι αλλαγές τού 2009 ήταν ένα κύμα σε σχέση με το τσουνάμι τού 2014. Ξεκινήσαμε να δουλεύουμε για το 2014 το 2011· νωρίς το 2011, όχι στο τέλος εκείνης της χρονιάς. Οι κανονισμοί έχουν αλλάξει λίγο από τότε, κι εσύ πρέπει ν’ αλλάξεις λίγο αυτά που κάνεις σύμφωνα με τους κανονισμούς.

Από πλευράς απόδοσης των κινητήρων, όλοι μπορούμε να το φανταστούμε, γιατί υπάρχει μια πολύ μεγάλη αλλαγή, και είμαι σίγουρος ότι θα υπάρχει όσον αφορά την ανταγωνιστικότητα, αλλά, για την αξιοπιστία, οι δυναμομετρήσεις μπορούν να σου πουν αν είναι αξιόπιστοι οι κινητήρες και τα κιβώτια ταχυτήτων. Το μεγαλύτερο θέμα είναι η ψύξη του μονοθεσίου, που θα είναι μια πρόκληση για το 2014. Ωστόσο, οι αεροσήραγγες δεν είναι κακές, και μπορούμε να κάνουμε το μονοθέσιο να δουλέψει σωστά· το θέμα είναι η απόδοσή του.

Όλοι μας περιμένουμε με αγωνία την μεγαλύτερη αλλαγή στους κανονισμούς στη σύγχρονη ιστορία του αθλήματος, αν και, προσωπικά, είμαι κάθετα αντίθετος με την ιδέα των V6 turbo κινητήρων, γιατί τα μονοθέσια θα χάσουν πολλή ταχύτητα, και θα γίνουν σχεδόν 5 δευτερόλεπτα πιο αργά σε κάθε γύρο, ενώ ο περιοριστής ταχύτητας που θα υπάρχει στις 15.000 σ.α.λ. είναι μια πολύ σημαντική απειλή για τον μαγικό και μοναδικό ήχο που παράγουν τα σημερινά μονοθέσια.


[Πηγή: ESPN F1 | Photo Copyright: Andrew Ferraro/LAT Photographic/Lotus F1 Team]

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

GP Κίνας 2024, FP1: Ο Stroll θέτει το ρυθμό

Μετά από απουσία 5 ετών η Formula 1 επέστρεψε επίσημα στην Κίνα και την πίστα της Σαγκάη, για ένα Σαββατοκύριακο που περιλαμβάνει τον πρώτο...