McLaren P1 (20)

Το ένα από τα τρία νέα hypercar που υπάρχει στη Γενεύη είναι η McLaren P1. Η έκδοση παραγωγής του νέου Βρετανικού hypercar, σε σχέση με το πρωτότυπο, είναι βαμμένο σε κίτρινο χρώμα και είναι ίδιο κατά 97% σε σχέση με αυτό που είδαμε στην έκθεση του Παρισιού. Οι διαφορές εντοπίζονται στα πλαϊνά του μπροστά προφυλακτήρα ο οποίος διαθέτει μια ελαφρώς διαφορετική σχεδίαση, ενώ αλλαγές μικρές υπάρχουν και στο πλάι, έτσι ώστε ο ζεστός αέρας από τα ψυγεία να βγαίνει ευκολότερα.

Φορά έναν υβριδικό κινητήρα ο οποίος συνολικά παράγει 916 άλογα με 900 Nm ροπής. Στο κέντρο του υπάρχει ο V8 3,8-λίτρων twin-turbo βενζινοκινητήρας απόδοσης 737 ίππων στις 7.500 σ.α.λ με 720 Nm ροπής στις 4.000 σ.α.λ. Συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 134 kW (179 ίππων) με 260 Nm ροπής. Στο χώρο του κινητήρα υπάρχει ακόμη και φύλλο χρυσού που βοηθά στην απαγωγή της θερμότητας.

Ο κινητήρας συνεργάζεται με ένα 7-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο της Graziano. Τα 0-100 χλμ/ώρα τα κάνει σε λιγότερο από 3 δευτερόλεπτα, τα 0-200 χλμ/ώρα σε λιγότερο από 7 δευτερόλεπτα, ενώ τα 0-300 χλμ/ώρα τα κάνει μέσα σε λιγότερο από 17 δευτερόλεπτα, 23% γρηγορότερα (ή κατά 5 δευτ. αν το προτιμάς) από όσο τα έκανε η McLaren F1. Σε ότι αφορά την τελική της ταχύτητα, αυτή περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 350 χλμ/ώρα.

McLaren P1 (10)

Ο οδηγός ενεργοποιεί τον ηλεκτροκινητήρα με το πάτημα του κόκκινου κουμπιού IPAS (Instant Power Assist System) πάνω στο τιμόνι. Σύμφωνα με την McLaren με το πάτημα του κουμπιού η P1 θα μεταφέρει την αίσθηση στον οδηγό της απόκρισης ενός ατμοσφαιρικού κινητήρα.

Το δεύτερο κουμπί που βρίσκεται πάνω στο carbon/alcantara τιμόνι είναι το μπλε DRS (Drag Reduction System) το οποίο προέρχεται από την Formula 1 και με το πάτημα του, μειώνεται η αεροδυναμική αντίσταση της πίσω αεροτομής έως και 23%. Η απενεργοποίηση του γίνεται είτε με το πάτημα του κουμπιού είτε με το πάτημα του πεντάλ του φρένου.

Η μπαταρία του ηλεκτροκινητήρα έχει τοποθετηθεί στο κάτω μέρος του carbon σασί και χρειάζεται 2 ώρες ώστε να φορτίσει πλήρως με τον φορτιστή του να βρίσκεται στον χώρο των αποσκευών. Ζυγίζει 96 κιλά και η McLaren δηλώνει ότι η P1 μπορεί να κινηθεί αποκλειστικά με αυτόν για 20 χλμ με ταχύτητα έως 48 χλμ/ώρα.

Οι φήμες αναφέρουν ότι η McLaren P1 έχει ήδη γίνει Sold Out. Μόλις 375 P1 θα βγούνε στην αγορά με κόστος τις £866.000 (1.004.000 ευρώ). Οι πρώτες παραδώσεις της θα ξεκινήσουν από τα τέλη του 2013, τότε που η McLaren θα γιορτάζει τα 50στα της γενέθλια.

McLaren P1 (26)

Έχει αεροδυναμικό συντελεστή 0,34 Cd και φορά ένα carbon monocoque σασί βάρους 100 κιλών με αλουμινένια υποπλαίσια με όλο το σώμα να είναι κατασκευασμένο από carbon, ενώ όλα τα μεταλλικά του μέρη είναι από τιτάνιο. Έτσι το βάρος του νέου hypercar δεν θα ξεπερνά τα 1.400 κιλά. Τα φρένα του είναι carbon-κεραμικά, προερχόμενα από την αγωνιστική McLaren MP4-12C GT3 ενώ πατά πάνω σε ειδικά ελαστικά Pirelli P Zero Corsa. Το supercar παράγει 600 κιλά κάθετης αεροδυναμικής πίεσης, 5 φορές μεγαλύτερη από αυτή της MP4-12C.

Το εσωτερικό του διαθέτει μινιμαλιστικό σχεδιασμό με την McLaren να ήθελε να δημιουργήσει μια αίσθηση στον οδηγό, λες και βρίσκεται μέσα σε cockpit ενός μαχητικού jet αεροσκάφους. Όπου και αν κοιτάξεις το carbon, το δέρμα και το Alcantara βρίσκονται παντού. Το carbon είναι γυμνό, χωρίς στρώση ρητίνης, αφού αυτή θα πρόσθετε 1,5 κιλό στο συνολικό βάρος. Η οροφή του είναι εξ ολοκλήρου κατασκευασμένη από γυαλί.

Τα αγωνιστικά carbon bucket καθίσματα είναι λιτά με ελάχιστο σφουγγάρι. Το καθ’ένα ζυγίζει 10,5 κιλά και θα είναι αποκλειστικά κατασκευασμένα για το ύψος των επιβατών. Το τιμόνι της είναι τριάκτινο με κοφτό πάτο ενώ διαθέτει πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων.

Ηχομονωτικό υλικό δεν διαθέτει αφού αυτό θα πρόσθετε επιπλέον βάρος, όπως επίσης δεν διαθέτει και πατάκια. Ωστόσο αυτά υπάρχουν στον επιπλέον εξοπλισμό αν τα ζητήσει ο πελάτης. Διαθέτει κλασσικές ζώνες ασφαλείας, αλλά στον πρόσθετο εξοπλισμό μπορούν να τοποθετηθούν και αγωνιστικές ζώνες ασφαλείας 6 σημείων. Περισσότερες λεπτομέρειες μπορείς να βρει στο δελτίο τύπου που ακολουθεί.

[Πηγή: McLaren]

Δελτίο Τύπου

McLAREN P1™: THE NUMBER CRUNCHER

  • Instant Power Assist System (IPAS) provides astonishing acceleration: 0 to 300 km/h takes less than 17 seconds, more than 23 per cent faster than the legendary McLaren F1
  • Top speed electronically limited to 350 km/h
  • To maintain exclusivity, production will be strictly limited to 375 units
  • Pricing to start from £866,000 on the road; fully equipped as standard for road and track use
  • Production model is almost unchanged from the original design study

McLaren Automotive has released the final numbers, images and information relating to its phenomenal McLaren P1™ ahead of a global reveal in just a few days at the 83rd International Geneva Motor Show.

The race-inspired Instant Power Assist System (IPAS) gives the McLaren P1™ astonishing performance. Zero to 100km/h will take less than 3 seconds, zero to 200 km/h under 7 seconds, and zero to 300 km/h will be achieved in no more than 17 seconds. Putting that into perspective, that’s 5 seconds faster than the legendary McLaren F1 road car. Top speed is electronically limited to 350 km/h.

McLaren has been engaging with potential customers actively in the last few months to get their views on the McLaren P1™, about the car’s styling. Their unanimous verdict on the styling was not to change the car presented last September in Paris. So unusually, the McLaren P1™ has translated to production form with very little change. In fact just one, the addition of LTR ducts ahead of each of the front wheels to further aid cooling and optimise downforce.

McLaren has closely monitored demand so as to maintain exclusivity, and announced a production number of just 375 units – a figure that will ensure the McLaren P1™ will remain a rarity and, if spotted on the road, an unforgettable sight.

McLaren has also announced that the car will cost from £866,000 on the road with a specification that fully equips the car for both road and track use. The company prides itself on designing performance cars that their owners can use regularly so the McLaren P1™ comes comprehensively equipped as standard with an array of colour and trim alternatives from which the customer will be able to choose as well as visible carbon fibre in the cabin. The options list is limited to only bespoke content that a customer might wish to add through McLaren Special Operations, and fitted luggage.

As already announced, the McLaren P1™ will have the combined force of two highly-efficient powerplants, offering the optimum mix of superb throttle response, day-to-day drivability and top speed. A mid-mounted 3.8-litre twin-turbo V8 petrol engine is substantially enhanced featuring, for example, larger turbochargers and a highly effective electric motor, to give a combined output of 916PS (903 bhp) and a maximum torque figure of 900Nm. This ensures instantaneous throttle response through the rev range, more akin to a naturally aspirated engine. Emissions of less than 200g/km on the combined cycle are reduced to zero in full electric drive mode, while the Formula 1-derived DRS and IPAS technologies offer an increase in straight-line speed and an instant boost of power.

The tyres fitted to the McLaren P1™ are specially developed P Zero Corsas, which have been developed with McLaren’s technology partner, Pirelli. The team at Pirelli has been involved throughout the entire development programme, and this has seen the tyre testing phase integrated into the schedule, as a key performance component. The final compound and construction has been developed and optimised during testing, and the end result is a tyre that is finely tuned specifically to the performance and handling characteristics.

To rein in the power produced by the twin powerplants, the McLaren P1™ is designed to offer braking performance more associated with a GT3 or sports racing car. Developed by McLaren’s Formula 1 partner Akebono, the system features a new type of carbon ceramic disc, which has previously seen service in space, but never before used on a road car. Stronger than conventional carbon ceramic, the material dissipates heat more effectively, giving the highly efficient braking system exceptional stopping and cooling capability. The system also boasts significantly reduced weight, and a bespoke ceramic layer coats both friction surfaces to give an attractive mirrored finish.

One surprising feature is that the car can also be driven solely in electric mode. In city driving, with an average speed of 30 mph, this could mean up to a 20km range. More than enough for an owner to enter, for example, a city centre Zero Emissions Zone, have dinner and return home.