Jaguar F-Type Concept

Πολύ πριν η Jaguar παρουσιάσει το C-X16, το πρωτότυπο πάνω στο οποίο βασίστηκε η νέα F-Type, η Βρετανική εταιρία θέλησε να βγάλει την F-Type Concept, το αυτοκίνητο που θα ήταν ο πνευματικός διάδοχος της E-Type.

Πάμε πίσω στο 1980, τότε που η XJ-S είχε αποτύχει να έχει την ίδια επιτυχία με την Ε-Type. Έτσι η Jaguar ξεκίνησε την ανάπτυξη της F-Type, με κωδική ονομασία  XJ41 για την coupe και XJ42 για την Roadster.

Το πρωτότυπο βασίστηκε πάνω στο σασί της XJ40 με την Jaguar να είχε ως στόχο να δημιουργήσει μια σύγχρονη εκδοχή της E-Type. Η τελική υπογραφή για τη κατασκευή της ξεκίνησε το Ιούλιο του 1982 από τον τότε ιδιοκτήτη της Jaguar, British Leyland, με το μοντέλο να παρουσιαζόταν στην έκθεση της Γενεύης τον Μάρτιο του 1986.

Οι δοκιμές ξεκίνησαν με τη Jaguar να αναφέρει πως η F-Type θα έχει τελική ταχύτητα 256 χλμ/ώρα, ενώ θα έκανε τα 0-60 mph (0-96 χλμ/ώρα) σε 6,6 δευτερόλεπτα. Το κακό είναι πως η Jaguar άρχισε να έρχεται αντιμέτωπη με προβλήματα. Η XJ40 πήρε παράταση, έτσι η XJ41/42 αναβλήθηκε για 2 χρόνια μετά, το 1988. Αυτή η καθυστέρηση σήμαινε ότι το αυτοκίνητο έπρεπε να έχει καλύτερη απόδοση, αφού οι αντίπαλοί του, πλέον θα ήταν πιο δυνατοί.

Έτσι η Jaguar τοποθέτησε έναν 4,0-λιτρο εξακύλινδρο κινητήρα σε ένα μουλάρι δοκιμών, με την twin-turbo έκδοση του να αποδίδει 330 άλογα. Η F-Type πλέον είχε γίνει βαριά, ενώ είχε γίνει και φαρδύτερη από την XJS.

To 1987, η Jaguar είχε τις αμφιβολίες της για την ανάρτηση της XJ40, ενώ ταυτόχρονα ξεκίνησε να αλλάξει και το εσωτερικό της. Το 1988 η F-Type απέκτησε τετρακίνητη και turbo έκδοση, προσθέτοντας έτσι στο τελικό προϊόν βάρος αλλά και πολυπλοκότητα. Για πολλούς είχε ήδη χαθεί η αρχική ιδέα των XJ41/XJ42 του 1980.

Παρ’ολα αυτά, η Jaguar παρήγγειλε τρία ολοκληρωμένα, πλήρως λειτουργικά πρωτότυπα από την Karmann, τα οποία βγήκαν στους δρόμους για δοκιμές. Η twin-turbo targa έκδοση μάλιστα έπιασε τα 274 χλμ/ώρα στη πίστα δοκιμών του Nardo στη Νότιο Ιταλία. Η Jaguar έβλεπε ότι ούτε το 1988 μπορούσε να το βγάλει στην αγορά, και έτσι μετέθεσε την ημερομηνία παρουσίασής της το 1994.

Ωστόσο το 1989 τα πράγματα θα άλλαζαν ριζικά. Ήταν η χρονιά όπου η Ford εξαγόρασε την Jaguar, με την Μπλε Οβάλ εταιρία να ανακοινώνει πλήρη επανεξέταση της εταιρίας. Η F-Type κρίθηκε ότι πλέον ήταν εκτός στόχου αλλά και υπερβολικά βαριά και έτσι η ανάπτυξή της διεκόπη τον Μάρτιο του 1990. Η Jaguar είχε θέσει ως αρχικό στόχο η XJ41 να ζυγίζει 1.500 κιλά, αλλά τον Μάρτιο του 1990, όταν πήρε την απόφαση να την βάλει στο συρτάρι, ζύγιζε 1.807 κιλά.

Ωστόσο, τα πρωτότυπα XJ41/XJ42 δεν πέθαναν μάταια. Ο Tom Walkinshaw της TWR και ο νεαρός τότε σχεδιαστής αυτοκινήτου, Ian Callum, θέλησαν να τα εξελίσσουν. Η Jaguar αρνήθηκε να το κάνει, η Ford έδωσε τα πρωτότυπα στην Aston Martin, η οποία τότε άνηκε στην Μπλε Οβάλ εταιρία, και κάπως έτσι γεννήθηκε η Aston Martin DB7.

[Πηγή: Aronline, XJ40 Forum]