hitler-and-volkswagen-beetle

Το γεγονός ότι το παλιό Volkswagen Beetle ήταν ιδέα του Αδόλφου Hilter και σχεδιάστηκε από τον ίδιο άνθρωπο έφτιαξε αρκετά από τα τανκς των Ναζί, είχε σαν αποτέλεσμα το αυτοκίνητο να μην γίνει πολύ δημοφιλές στην Αγγλία, με τις αρχικές τοποθετήσεις πολλών να του δίνουν “το πολύ δύο με τρία χρόνια” όταν κυκλοφόρησε στις αρχές της δεκαετίας του ’40.


Τα Ford είχαν τεράστια πέραση στη Μεγάλη Βρετανία από την ίδρυση της εταιρίας το 1909. Μόλις η Βρετανική Κυβέρνηση άρχισε να εξετάζει ένα νέο αυτοκίνητο για το λαό, άκουσε προσεκτικά τη γνώμη του κ. henry Ford.

See Through Car

Σύμφωνα με το πολύ ενδιαφέρον βιβλίο του Richard Sutton, Motor Mania, η επίσημη τοποθέτηση για το αυτοκίνητο της Volkswagen το 1945 ήταν η εξής:

Αυτό το αυτοκίνητο δεν πληρεί τις τεχνικές προδιαγραφές τις οποίες πρέπει να έχει ένα αυτοκίνητο με κινητήρα. Τα χαρακτηριστικά του και οι επιδόσεις του δεν είναι καθόλου ελκυστικές για το μέσο αγοραστή. Είναι πάρα πολύ άσχημο και πολύ θορυβώδης. Ένα τέτοιο αυτοκίνητο θα είναι γνωστό δημοφιλές (και αν) για το πολύ δύο ή τρία χρόνια.

1945 VW Beetle Assembly Line

Έτσι, αντί για το Σκαραβαίο, η Βρετανία κατασκεύασε το σχέδιο του δικού μας Αλέξανδρου Ισιγόνη, το Morris Minor, που έκανε ντεμπούτο το 1948 για να παραμείνει στη παραγωγή μέχρι το 1971. Από την άλλη, η γραμμή παραγωγής του Beetle συνέχισε μέχρι το 2003, καθιστώντας το το πιο επιτυχημένο αυτοκίνητο στην ιστορία.

[Photo Credits: Getty Images]