ΔΕΠΑ: Το Fisikon κατακτά την αεριοκίνηση, δίκτυο πρατηρίων φυσικού αερίου σε συνεργασία με ΕΛ.ΠΕ.

Σχετικά άρθρα

FISIKON

Η ΔΕΠΑ παρουσίασε χθες το απόγευμα στο χώρο «Τεχνόπολις» στο Μουσείο Φωταερίου, το φυσικό αέριο (CNG) για την κίνηση οχημάτων, FISIKON, στην ελληνική αγορά. Σκοπός της εκδήλωσης είναι η έγκυρη ενημέρωση για τα πολλαπλά οφέλη του φυσικού αερίου ως καυσίμου κίνησης και η παρουσίαση των επιχειρηματικών σχεδίων της ΔΕΠΑ για την ανάπτυξη της αγοράς της αεριοκίνησης.

Στην εκδήλωση παραβρέθηκε και απηύθυνε χαιρετισμό ο Υπουργός Περιβάλλοντος Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής κ. Γιάννης Μανιάτης, ο οποίος στον χαιρετισμό του επεσήμανε ότι η Ελλάδα αναβαθμίζεται δραστικά στον παγκόσμιο ενεργειακό χάρτη.

Παράλληλα, όπως είπε, προχωρούν οι διαδικασίες που δρομολογήθηκαν για την εκμετάλλευση των ελληνικών κοιτασμάτων υδρογονανθράκων που θα αναβαθμίσουν περισσότερο την χώρα στην Ευρώπη αλλά και στην παγκόσμια ενεργειακή σκακιέρα. Αναφέρθηκε επίσης στην ανάπτυξη της χώρας σε αυτή την κρίσιμη συγκυρία, η οποία περνάει από την ενέργεια, την κινητήριο δύναμη της οικονομίας.

Τόνισε τέλος, μεταξύ άλλων ότι το φυσικό αέριο έχει δώσει λύσεις οικονομικά ανταγωνιστικές και περιβαλλοντικά φιλικές σε χιλιάδες επιχειρήσεις και ακόμα περισσότερα νοικοκυριά.

Με την ευκαιρία της εκδήλωσης ο υφυπουργός Περιβάλλοντος Μάκης Παπαγεωργίου δήλωσε μεταξύ άλλων ότι η μεγάλη πρόκληση είναι να αξιοποιούμε όσα με κόπο πετυχαίνουμε, όσα οφέλη εξασφαλίζουμε για την Ελλάδα, ώστε να θέσουμε πράγματι την ενέργεια του αύριο στην υπηρεσία του Έλληνα πολίτη, αναβαθμίζοντας την ποιότητα ζωής.

Επεσήμανε επίσης ότι η αυτοκίνηση με χρήση συμπιεσμένου φυσικού αερίου (CNG) είναι με τα σημερινά δεδομένα βιώσιμη και εφικτή εναλλακτική πρόταση στα συμβατικά καύσιμα, ενώ υπενθύμισε ότι στην Ελλάδα εδώ και μερικά χρόνια λειτουργούν δύο από τους μεγαλύτερους σταθμούς ανεφοδιασμού στην Ευρώπη.

Προσέθεσε μάλιστα πως η νέα τεχνολογία πρέπει να μπει στη ζωή και την καθημερινότητα του Έλληνα πολίτη χωρίς την παραμικρή επιβάρυνση στον κρατικό προϋπολογισμό.

Καταλήγοντας ο υφυπουργός ΠΕΚΑ είπε ότι νέα πρατήρια ανοίγουν σύντομα σε όλες τις περιοχές που περιλαμβάνει το δίκτυο φυσικού αερίου, νέες ευκαιρίες και κυρίως νέες θέσεις εργασίας δημιουργούνται.

Τα οφέλη από την αεριοκίνηση

Το άνοιγμα της νέας αγοράς, που σηματοδοτείται με την εισαγωγή του FISIKON, θα προσφέρει τη δυνατότητα επιλογής ενός καυσίμου κίνησης που διαθέτει μοναδικά χαρακτηριστικά. Σύμφωνα με την ανακοίνωση τηςν ΔΕΠΑ, είναι οικονομικότερο σε σχέση με τα υπόλοιπα συμβατικά καύσιμα, είναι ασφαλές, ενώ θεωρείται το πιο φιλικό προς το περιβάλλον καύσιμο, δεδομένων των μειωμένων εκπομπών σωματιδίων και διοξειδίου του άνθρακα που εκλύει. Έχει τη δυνατότητα να συνεισφέρει καθοριστικά σε ένα καθαρότερο περιβάλλον, ιδιαίτερα σε ότι αφορά στην ατμόσφαιρα των αστικών κέντρων.

Πολλαπλά αναμένονται επίσης τα οφέλη για την πραγματική οικονομία, μεταξύ των οποίων, αναβαθμισμένα πρατήρια καυσίμων, τόνωση της αγοράς αυτοκινήτου και ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας μέσω της φθηνότερης διακίνησης εμπορευμάτων. Παράλληλα, η εφαρμογή του στους εμπορικούς και επαγγελματικούς στόλους εκτιμάται ότι θα ενισχύσει το στρατηγικό στόχο της χώρας μας να μετατραπεί σε διαμετακομιστικό κέντρο και πύλη εισόδου της Ευρώπης.

Το φυσικό αέριο κίνησης αξιοποιείται ήδη από οχήματα κοινωφελούς σκοπού, όπως λεωφορεία ΟΣΥ (πρώην ΕΘΕΛ) και απορριμματοφόρα δήμων καθώς και από ταξί αλλά και ΙΧ.

Η ΔΕΠΑ δεσμεύεται να συνεχίσει την υλοποίηση του σχεδίου ανάπτυξης της αεριοκίνησης στην Ελλάδα, αποσκοπώντας στην ακόμη ταχύτερη διάδοση του φυσικού αερίου ως καυσίμου κίνησης.

Νέα Πρατήρια

Ο προγραμματισμός της ΔΕΠΑ προβλέπει το άνοιγμα 12 νέων πρατηρίων στις μεγάλες πόλεις κατά μήκος του οδικού άξονα Αθήνας-Θεσσαλονίκης, από τα οποία 6-7 εντός του έτους και περαιτέρω επέκταση του δικτύου το 2014.

Τα 2 πρώτα πρατήρια είναι ήδη διαθέσιμα στους καταναλωτές στο Ίλιον και την Ανθούσα Αττικής, ενώ τις επόμενες ημέρες αναμένεται η εμπορική λειτουργία των πρατηρίων σε Θεσσαλονίκη και Κηφισιά.

Από τα υπάρχοντα πρατήρια τροφοδοτούνται 600 λεωφορεία της ΟΣΥ (αντιστοιχούν στο 20% των λεωφορείων του ΟΑΣΑ), 102 απορριμματοφόρα δήμων καθώς και ταξί και ΙΧ. Πρόσφατα, επίσης, υπεγράφη μνημόνιο συνεργασίας με τον Δήμο Θεσσαλονίκης για τη χρήση φυσικού αερίου στην κίνηση οχημάτων της πόλης.

Η τρέχουσα τιμή του φυσικού αερίου κίνησης είναι 0,976 ευρώ ανά κιλό, που αντιστοιχεί περίπου σε 1,5 λίτρο βενζίνης. Το αέριο είναι κατά μέσο όρο 45% φθηνότερο σε σχέση με τη βενζίνη.

Περισσότερες λεπτομέρειες μπορείς να βρεις εδώ καθώς και στο δελτίο τύπου που ακολουθεί.

[Πηγή: ΔΕΠΑ]

[learn_more caption=”Δελτίο Τύπου”]

FISIKON: Το μέλλον στην κίνηση οχημάτων

Το υψηλό κόστος των συμβατικών καυσίμων και το διογκούμενο πρόβλημα της ατμοσφαιρικής ρύπανσης των πόλεων επιβάλλει τον προσανατολισμό σε καύσιμα αποδοτικά, αλλά και φιλικά προς το περιβάλλον. Σε αυτό το πλαίσιο, μακροπρόθεσμος στόχος της ΔΕΠΑ είναι η αύξηση της χρήσης του φυσικού αερίου για την κίνηση των οχημάτων.

Τα πλεονεκτήματα του φυσικού αερίου, τόσο τα περιβαλλοντικά όσο και τα οικονομικά, αναγνωρίζονται σε παγκόσμια κλίμακα. Σύμφωνα με πρόσφατες εκτιμήσεις, παγκοσμίως, τα αυτοκίνητα που κινούνται με φυσικό αέριο φτάνουν τα 11,5 εκατομμύρια, ενώ στην Ευρώπη κυκλοφορούν πάνω από 1,5 εκατομμύρια οχήματα.

Η Ευρωπαϊκή Ένωση συνιστά στις κυβερνήσεις τη θέσπιση κινήτρων για την υιοθέτηση του φυσικού αερίου στην αυτοκίνηση, με στόχο τον περιορισμό της εξάρτησης από το πετρέλαιο και την προστασία του περιβάλλοντος.

Η ΔΕΠΑ, τα τελευταία χρόνια, δραστηριοποιείται στη δημιουργία της απαραίτητης υποδομής για την τροφοδοσία οχημάτων με φυσικό αέριο, ώστε σήμερα να έχει καταφέρει να τροφοδοτεί περισσότερα από 600 λεωφορεία ΟΣΥ (πρώην ΕΘΕΛ), και 102 απορριμματοφόρα δήμων.

Η ΔΕΠΑ διαθέτει δύο σταθμούς ανεφοδιασμού στην Αττική, στις περιοχές της Ανθούσας και των Άνω Λιοσίων. Η δυναμικότητα τους ανέρχεται στα 5.000 κυβικά μέτρα/ώρα (Nm3/h), κατατάσσοντας τους ανάμεσα στους μεγαλύτερους στην Ευρώπη. Μάλιστα, από το Σεπτέμβριο του 2010, ο σταθμός της Ανθούσας λειτουργεί επί 24ώρου βάσεως και ως πρατήριο λιανικής πώλησης για τον ανεφοδιασμό οχημάτων επαγγελματικής και ιδιωτικής χρήσης με κινητήρα φυσικού αερίου ή διπλού καυσίμου.

Στο πλαίσιο των δράσεων της και προκειμένου να δημιουργηθούν συνθήκες ανοίγματος της αγοράς στο φυσικό αέριο κίνησης, η ΔΕΠΑ πρόκειται να προχωρήσει στην εγκατάσταση αντλιών τροφοδοσίας συμπιεσμένου φυσικού αερίου (CNG) σε πρατήρια υγρών καυσίμων στις μεγάλες πόλεις του εθνικού άξονα Αθήνας-Θεσσαλονίκης, Λάρισα και Βόλο.

Προωθείται επίσης η χρήση φυσικού αερίου στην κίνηση οχημάτων σε συνεργασία με διάφορους Δήμους στην ελληνική επικράτεια.

Το αμέσως επόμενο διάστημα, η βασική υποδομή για την τροφοδότηση φυσικού αερίου κίνησης αναμένεται να εμπλουτιστεί με ένα νέο σταθμό ανεφοδιασμού οχημάτων με συμπιεσμένο φυσικό αέριο (compressed natural gas ή εν συντομία CNG) στη Θεσσαλονίκη, στη Λεωφόρο Γεωργικής Σχολής, καθώς και με άλλους δύο αντίστοιχους σταθμούς στην Κηφισιά και τη Λεωφόρο Βουλιαγμένης – ενισχύοντας έτσι σημαντικά τη διεύρυνση της αεριοκίνησης στην Ελλάδα.

Η ανάπτυξη ενός δικτύου ανεφοδιασμού με 8 πρατήρια έως τα τέλη του έτους βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη ενώ το 2014 έχει προγραμματιστεί η υλοποίηση ακόμα 4-6 πρατηρίων. Παράλληλα μεγάλο ενδιαφέρον επιδεικνύουν και εταιρίες με στόλους επαγγελματικών οχημάτων, ταξί και φορτηγά για την χρήση του Φυσικού Αερίου κίνησης.

Πρόκειται ουσιαστικά για διέξοδο στο πρόβλημα των εκπομπών ρύπων και βέβαια στο υψηλό κόστος κίνησης που συνεπάγονται οι τιμές της βενζίνης και η οποία καθίσταται διαθέσιμη με τη διεύρυνση της αεριοκίνησης μέσω της ανάπτυξης και διεύρυνσης του δικτυού ανεφοδιασμού από τη ΔΕΠΑ.

Πλεονεκτήματα Αεριοκίνησης

Οικονομία

Ο παγκόσμιος μέσος όρος για το κόστος του καυσίμου δείχνει ότι η οδήγηση ενός οχήματος φυσικού αερίου επιτυγχάνει ποσοστό εξοικονόμησης μέχρι 66% έναντι της χρήσης ενός οχήματος βενζίνης και μέχρι 33% έναντι του ντίζελ.

Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα για το κόστος μετακίνησης με ένα VW PASSAT από την Αθήνα στην Κατερίνη (440 χιλιόμετρα): Το κόστος της βενζίνης ανήλθε σε 43,56 €. Η δαπάνη για φυσικό αέριο ήταν 20,80 € ή 53% χαμηλότερη από τη βενζίνη. (Οι τιμές και οι καταναλώσεις στη διάρκεια της δοκιμής ήταν: Βενζίνη 1,65 €/λίτρο, 6 λίτρα ανά 100 χλμ. και φυσικό αέριο 1,1 €/κιλό, 4,3 κιλά για 100 χλμ.)

Για να γίνει ακόμα περισσότερο αντιληπτό το εύρος της οικονομίας αξίζει να αναφερθεί πως με βάση δοκιμές της ADAC, ένα Fiat Panda με καύσιμο CNG κατάφερε να διανύσει απόσταση 720 χλμ. με μόλις 30 ευρώ όταν τα υπόλοιπα 241 αυτοκίνητα που εξετάστηκαν – συμπεριλαμβανομένων σε αυτά υβριδικών και πετρελαιοκίνητων – δε ξεπέρασαν το όριο των 500 χλμ.

Επιδόσεις οχημάτων & συντήρηση

Το φυσικό αέριο για τα οχήματα έχει υψηλότερο αριθμό οκτανίων από τη βενζίνη και συγκεκριμένα 130 έναντι 90. Η ιδιότητα αυτή επιτυγχάνει την καύση χωρίς να δημιουργείται αυτοανάφλεξη, ακόμα και σε κινητήρες υψηλότερης συμπίεσης και αποτελεσματικότητας.

Επιπλέον, η καύση είναι συνολική, γιατί το μίγμα φυσικού αερίου και αέρα τείνει να είναι τέλειο σε οποιαδήποτε θερμοκρασία περιβάλλοντος και ο κινητήρας παρουσιάζει μεγάλη ροπή κατά την εκτέλεση επιταχύνσεων, χωρίς αστοχίες ακόμη και σε χαμηλές σχετικά ταχύτητα.

Έτσι οι ταχύτητες που μπορεί να φθάσουν τα οχήματα φυσικού αερίου είναι παρόμοιες με τις υψηλές ταχύτητες των συμβατικών αυτοκινήτων επιδόσεων. Ένα όχημα με καύσιμο φυσικού αερίου Audi A4, μπήκε στο Βιβλίο των Ρεκόρ του Γκίνες αναπτύσσοντας ταχύτητα 364,6 χλμ/ώρα τον Απρίλιο του 2009 και έγινε το γρηγορότερο αυτοκίνητο φυσικού αερίου που κινείται στον κόσμο. Η δοκιμή έγινε στην πίστα Φόρμουλα, στο διάσημο Nürburgring της Γερμανίας.

Όσο δε αφορά στη συντήρηση του κινητήρα, οι μηχανικοί σημειώνουν πως το λάδι που λιπαίνει τον κινητήρα είναι λιγότερο μολυσμένο σε περίπτωση χρήσης του φυσικού αερίου με αποτέλεσμα και τα διαστήματα μεταξύ των αλλαγών του λιπαντικών να είναι σχεδόν δύο φορές πιο μακριά. Τα αέρια καύσης δεν είναι διαβρωτικά και δε βλάπτουν τα μεταλλικά μέρη του κινητήρα με αποτέλεσμα να αυξάνεται σημαντικά η ζωή του, καθώς και των σωληνώσεων του συστήματος εξάτμισης.

Περιβάλλον

Η διεθνής βιβλιογραφία για την αεριοκίνηση είναι ενδεικτική των πλεονεκτημάτων της. Σύμφωνα λοιπόν με αυτήν οι κινητήρες φυσικού αερίου παράγουν 25% λιγότερο διοξείδιο του άνθρακα σε σύγκριση με τη βενζίνη και 35% λιγότερο σε σύγκριση με το ντίζελ, ενώ επιτυγχάνουν μειώσεις στις εκπομπές μονοξειδίου του άνθρακα κατά 95% σε σύγκριση με τη βενζίνη, στις εκπομπές υδρογονανθράκων κατά 80% και στα οξείδια του αζώτου κατά 30%.

Το φυσικό αέριο επιπρόσθετα δεν περιέχει θείο, σωματίδια, μόλυβδο ή βαριά ίχνη μετάλλων και σε αντίθεση με τη βενζίνη δεν περιέχει τοξικά πρόσθετα μόλυβδου ή βενζόλιου.

Πέραν των σημαντικών θετικών επιπτώσεων στον αέρα των πόλεων, ένα ακόμη λιγότερο γνωστό αλλά εξίσου σημαντικό χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι οι κινητήρες φυσικού αερίου επιτυγχάνουν σημαντικό περιορισμό της ηχορύπανσης, επιτρέποντας πιο ομαλή και αθόρυβη λειτουργία έναντι της βενζίνης και του ντίζελ.

Το φυσικό αέριο άλλωστε δεν είναι τοξικό ή διαβρωτικό και δεν μολύνει τα υπόγεια ύδατα. Αυτός είναι και ο λόγος για τον οποίο δεν υπάρχει κανένας κίνδυνος για το περιβάλλον σε περίπτωση διαρροής, σε αντίθεση για παράδειγμα με τις πετρελαιοκηλίδες. Το φυσικό αέριο όντας ελαφρύτερο από τον αέρα, σε περίπτωση ενδεχόμενης διαρροής απλά διαφεύγει προς τα πάνω, διαχέεται και διαλύεται στην ατμόσφαιρα.

Ασφάλεια

Η τεχνολογία των αυτοκινήτων που κινούνται με φυσικό αέριο είναι ώριμη από καιρό και ιδιαίτερα ασφαλής, καθώς τα πρότυπα πιστοποίησης που χρησιμοποιούνται έχουν πολύ αυστηρούς κανόνες.

Η χρήση του φυσικού αερίου είναι εφικτή με την τοποθέτηση ειδικών ρεζερβουάρ (φιαλών) για την αποθήκευση του καυσίμου, οι οποίες είναι κατασκευασμένες από πολύ ανθεκτικά υλικά.

To φυσικό αέριο αποθηκεύεται στις φιάλες του οχήματος υπό υψηλή πίεση (200 bar), για αυτό και αποκαλείται «Συμπιεσμένο Φυσικό Αέριο» (Compressed Natural Gas ή CNG).

Σημειώνεται πως το συμπιεσμένο φυσικό αέριο δεν έχει καμία σχέση με το ακριβότερο και λιγότερο «καθαρό» – σύμφωνα με τους ειδικούς – υγροποιημένο αέριο ή LPG, γνωστό στην Ελλάδα ως υγραέριο, το οποίο είναι προϊόν διύλισης πετρελαίου.

Το φυσικό αέριο χρησιμοποιείται σε κινητήρες τύπου Otto (με σπινθήρα), γεγονός που μεταφράζεται σε δυνατότητα εναλλαγής καυσίμου μεταξύ βενζίνης και φυσικού αερίου ακόμα και εν κινήσει. Οι κινητήρες εκπέμπουν λιγότερα καυσαέρια και κάνουν πολύ χαμηλότερο θόρυβο.

Επιπλέον οι δεξαμενές αποθήκευσης του φυσικού αερίου, τα ρεζερβουάρ, κατασκευάζονται κάτω από πολύ αυστηρές προδιαγραφές ασφαλείας και υπόκεινται σε σκληρές δοκιμές και ελέγχους.

Ο εργοστασιακός σχεδιασμός τους και ο έλεγχος τους γίνεται για πιέσεις 300 bar, και οι φιάλες δεν εκρήγνυνται σε πίεση μικρότερη των 460 bar τη στιγμή που οι καθημερινές συνθήκες χρήσης και λειτουργίας τους είναι για περίπου 200 bar.

Λόγω των υλικών κατασκευής, του σχήματος και της θέση τους στο εσωτερικό του οχήματος, οι δεξαμενές καυσίμου έχουν πολύ χαμηλότερο κίνδυνο να πάθουν βλάβη σε σχέση με το ρεζερβουάρ βενζίνης σε περίπτωση σύγκρουσης. Οι δεξαμενές για παράδειγμα, υποβάλλονται σε δοκιμές με φωτιά και πυροβόλο όπλο.

Το φυσικό αέριο καλύπτει έτσι πλήρως τα πιο αυστηρά περιβαλλοντικά πρότυπα που απαιτούνται από τις κυβερνήσεις και τους δημόσιους οργανισμούς υγιεινής και ασφάλειας.

Μοντέλα αυτοκινήτων & κιτ τροφοδοσίας

Πολλοί κατασκευαστές όπως η Citroen, Fiat, Honda, Mercedes, Peugeot, Renault, Toyota, και Volvo έχουν λανσάρει οχήματα που είναι εργοστασιακά εφοδιασμένα με διπλό σύστημα τροφοδοσίας, βενζίνης και φυσικού αερίου. Στην ελληνική αγορά διαθέτουν τα οχήματα αυτά η Fiat, η Mercedes και η Volkswagen. Πολλά εξ΄αυτών εισάγονται ή δύναται να εισαχθούν κατόπιν παραγγελίας.

Διεθνώς διατίθενται στην αγορά κιτ μετατροπών όλων των συμβατικών οχημάτων σε διπλού καυσίμου. Οι ίδιες εταιρείες κιτ μετατροπών αυξάνουν διαρκώς την ποικιλία τους, καλύπτοντας νέα μοντέλα οχημάτων (π.χ. για μοντέλα της Ford, Scania, Opel, GM, Toyota και Hyundai).

Οποιοδήποτε όμως βενζινοκίνητο αυτοκίνητο μπορεί να μετατραπεί εύκολα και οικονομικά σε όχημα που μπορεί να καταναλώσει και CNG, με το χρόνο που χρειάζεται για την απόσβεση να υπολογίζεται (ανάλογα με τα ετήσια χιλιόμετρα) ακόμα και σε λιγότερο από ένα έτος.

Η διείσδυση της Αεριοκίνησης στις αγορές του εξωτερικού

Η κίνηση οχημάτων με φυσικό αέριο είναι διαδεδομένη στην Ευρώπη, καθώς και σε άλλες περιοχές του πλανήτη και ειδικά την Ασία, εδώ και χρόνια. Η δυσμενής όμως συγκυρία της διεθνούς οικονομίας, η οποία χαρακτηρίζεται από τις υψηλές τιμές του πετρελαίου (πρώτη ύλη και για το υγραέριο), έχει επιταχύνει τη στροφή προς το φυσικό αέριο, με την αύξηση των δικτύων και των στόλων αεριοκίνητων οχημάτων να επιταχύνεται αναλόγως.

Στη Γερμανία, ο αριθμός των πρατηρίων που μπορούν να εφοδιάσουν τα οχήματα με φυσικό αέριο ξεπέρασε σύμφωνα με τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία τα 900, και ο αριθμός των αυτοκινήτων που κυκλοφορούν στη χώρα πλησιάζει τις 100.000.

Στην Ιταλία, το δίκτυο προϋπάρχει της ανάπτυξης των νέων μοντέλων από τις αυτοκινητοβιομηχανίες εδώ και δεκαετίες, καθώς χρησιμοποιήθηκε ευρέως από τη βιομηχανία από τη δεκαετία του ’50. Έτσι τον Απρίλιο του 2012, τα πρατήρια είχαν ήδη ξεπεράσει τα 900, ενώ περισσότερα από 800 χιλιάδες οχήματα ιδιωτικής χρήσης χρησιμοποιούν πλέον το φυσικό αέριο ως καύσιμο για την κίνηση τους.

Στις ΗΠΑ, το οδικό αέριο είναι το προτιμώμενο καύσιμο για οχήματα δημοσίων συγκοινωνιών, με περισσότερα από 114 χιλιάδες λεωφορεία να το χρησιμοποιούν σε μεγάλο αριθμό πολιτειών.

Για να γίνει καλυτέρα αντιληπτή η μικρή αυτή επανάσταση αρκεί να αναφερθεί πως η διεθνής αυτοκινητοβιομηχανία στρίβει ήδη δυναμικά προς την κατεύθυνση της κίνησης με φυσικό αέριο. Χαρακτηριστική είναι η παρέμβαση του προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου της μεγαλύτερης αμερικανικής αυτοκινητοβιομηχανίας, της General Motors, Dan Akerson, με την οποία κάλεσε την Ουάσιγκτον σε πρωτοβουλίες για τη μετάβαση στο φυσικό αέριο κίνησης.

Στη Νέα Ζηλανδία, η οποία είναι η δεύτερη χώρα που ξεκίνησε τη μαζική χρήση μετά την Ιταλία, κυκλοφορούν σήμερα περισσότερα από 110 χιλιάδες οχήματα με αεριοκίνηση – δηλαδή περί το 10% του στόλου των αυτοκινήτων της χώρας. Και τα μεγέθη αυτά συνεχίζουν να αυξάνονται και μάλιστα με επιταχυνόμενους πλέον ρυθμούς.

Στην Ιρλανδία, ξεκίνησε τον Ιούνιο ευρύ πρόγραμμα χρήσης του φυσικού αέριου από τις δημόσιες συγκοινωνίες με κατασκευάστρια εταιρία τη MAN.

Στην Αργεντινή και τη Βραζιλία, η χρήση του φυσικού αερίου κίνησης έχει εκτοξευθεί, με τους στόλους φυσικού αερίου κίνησης να ξεπερνούν τα 2 εκατομμύρια οχήματα.

Στα τέλη του 2011, ο παγκόσμιος στόλος των οχημάτων που κινούνταν με αέριο είχε φτάσει τα 14,8 εκατομμύρια. Έκτοτε εκτιμάται ότι έχει αυξηθεί κατά 5% επιπλέον, με αιχμή την ανάπτυξη στην Ευρώπη.

Γνωρίζετε ότι…

Η κίνηση οχημάτων με φυσικό αέριο είναι αποδεδειγμένα το μέλλον των μεταφορών και μετακινήσεων. Η πρωτοποριακή πηγή ενέργειας αναβαθμίζει τεχνολογικά τον τομέα και ταυτόχρονα είναι οικονομική και φιλική προς το περιβάλλον.

Γνωρίζετε ότι…

v Ως καύσιμο για τα οχήματα μπορεί να αντικαταστήσει με τις ίδιες ακριβώς δυνατότητες όλα τα υγρά καύσιμα σε όλες τις εφαρμογές τους;

v Για τις χερσαίες μεταφορές, υπάρχει πληθώρα αυτοκινήτων, φορτηγών, μοτοσικλετών, τρικύκλων όπως και πολλά μοντέλα λεωφορείων και φορτηγών που κινούνται ήδη με το φυσικό αέριο;

v Έχει ήδη προχωρήσει και η εισαγωγή του σε ειδικές εφαρμογές μηχανημάτων και άλλων μηχανών όπως γερανοί, γεωργικά μηχανήματα, αεροπλάνα και ελαφρά αεροσκάφη, σκάφη, πλοία και τρένα;

v Τα οχήματα φυσικού αερίου ιδιωτικής χρήσης έχουν την δυνατότητα διπλής καύσης, δηλαδή και χρήσης βενζίνης;

v Η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει εντάξει την διάδοση της αεριοκίνησης στις βασικές προτεραιότητες της και έχει θέσει ως στόχο το 10% των οχημάτων που κυκλοφορούν στους δρόμους της το 2020 να είναι καύσης φυσικού αερίου;

v Σε πολλές χώρες, τα οχήματα φυσικού αερίου εξαιρούνται από περιορισμούς κυκλοφορίας ή ακόμα χαίρουν ειδικών προνομίων – π.χ. δωρεάν στάθμευση σε δημοτικά parking;

v Πάνω από 80 χώρες στις πέντε ηπείρους χρησιμοποιούν ήδη το φυσικό αέριο ως καύσιμο για την κίνηση των οχημάτων τους;

v Το ενδιαφέρον για την περαιτέρω αύξηση των μοντέλων καύσης φυσικού αερίου είναι ιδιαίτερα έντονο, από το σύνολο των αυτοκινητοβιομηχανιών;

v Στην ευρωπαϊκή αγορά, επιβατικά μοντέλα με κινητήρες φυσικού αερίου διαθέτουν πολλές μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες μεταξύ των οποίων οι FIAT, VOLVO, SAAB, FORD, MERCEDES, OPEL, SEAT, AUDI και SKODA;

v Οι κινητήρες φυσικού αερίου παράγουν 25% λιγότερο διοξείδιο του άνθρακα από τη βενζίνη και 35% λιγότερο από το ντίζελ;

v Σε αντίθεση με τη βενζίνη το φυσικό αέριο δεν περιέχει τοξικά πρόσθετα μολύβδου ή βενζολίου (το οποίο και είναι ιδιαίτερα καρκινογόνο);

v Το φυσικό αέριο δεν είναι τοξικό ή διαβρωτικό και δεν μολύνει τα υπόγεια ύδατα;

v Σε σύγκριση με τη βενζίνη, οι κινητήρες φυσικού αερίου επιτυγχάνουν μειώσεις στις εκπομπές μονοξειδίου του άνθρακα κατά 95%, στις εκπομπές υδρογονανθράκων κατά 80% και στα οξείδια του αζώτου κατά 30%;

v Καλύπτει πλήρως τα πλέον αυστηρά περιβαλλοντικά πρότυπα που απαιτούνται από τις κυβερνήσεις και τους δημόσιους οργανισμούς υγιεινής και ασφάλειας;

v Αποτελεί τη μόνη βιώσιμη και εφικτή εναλλακτική γέφυρα μέχρι τη χρήση του υδρογόνου, που αποτελεί (δυνητικά) και το πλέον καθαρό καύσιμο;

v Οι κινητήρες φυσικού αερίου επιτυγχάνουν σημαντικό περιορισμό της ηχορύπανσης που προκαλείται από την κίνηση οχημάτων (κυρίως των βαρέων π.χ. απορριμματοφόρων);

v Τα οχήματα φυσικού αερίου θεωρούνται τα καθαρότερα μετά τα οχήματα υδρογόνου και τα ηλεκτρικά, των οποίων η χρήση έχει ακόμα πολύ σοβαρούς τεχνολογικούς περιορισμούς;

v Όλο και περισσότερες κυβερνήσεις προωθούν το φυσικό αέριο ως την βάση μιας ενεργειακής πολιτικής απαλλαγμένης από την εξάρτηση που δημιουργείται από τα πετρελαιοειδή;

v Λόγω των υλικών κατασκευής, του σχήματος και της θέση τους στο εσωτερικό του οχήματος, οι δεξαμενές καυσίμου έχουν πολύ χαμηλότερο κίνδυνο να πάθουν βλάβη σε σχέση με το ρεζερβουάρ βενζίνης σε περίπτωση σύγκρουσης;

 

v Στα πρατήρια τροφοδότησης με φυσικό αέριο, οι ιδιοκτήτες τους δεν χρειάζεται να περιμένουν τα βυτιοφόρα για τον ανεφοδιασμό με καύσιμο αφού το φυσικό αέριο παρέχεται από δίκτυο;

v Το φυσικό αέριο λειτουργεί αποτελεσματικά και αποδοτικά κάτω από οποιεσδήποτε συνθήκες κλίματος – δεδομένου ότι το καύσιμο δεν παγώνει;

v Στους κινητήρες φυσικού αερίου δεν υπάρχουν σωματίδια ( ιζήματα) και τα μπουζί διατηρούνται καθαρά;

v Tα αέρια καύσης δεν είναι διαβρωτικά και δεν βλάπτουν τα μεταλλικά μέρη του κινητήρα;

v Το φυσικό αέριο είναι το μόνο άφθονο, φιλικό προς το περιβάλλον και οικονομικά βιώσιμο καύσιμο με ήδη κατασκευασμένη την αναγκαία υποδομή σε πληθώρα χωρών;

Κίνηση οχημάτων με ασφάλεια, οικονομία, φιλικότητα στο περιβάλλον…. με την ενέργεια του φυσικού αερίου!

[/learn_more]

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Κλειστή μέχρι την 1η Μαΐου η σήραγγα “Μαλακάσι Α” της Εγνατίας Οδού

Η σήραγγα στην Κατάρα, "Μαλακάσι Α", παρόλο που δεν αντιμετωπίζει κανένα πρόβλημα στατικότητας, θα παραμείνει κλειστή μέχρι την Μεγάλη Τετάρτη, 1η Μαΐου, προκειμένου να...