Peugeot Oxia Concept (1)

Σειρά σήμερα για κάτι γαλλικό σε ότι αφορά τη στήλη των Ξεχασμένων Πρωτότυπων. Πίσω το 1988, η Peugeot παρουσίασε το Oxia Concept, ένα πρωτότυπο το οποίο αν ποτέ περνούσε στη παραγωγή θα στεκόταν δίπλα από τα supercars της εποχής εκείνης.


Το όνομα του προήλθε από μια περιοχή του Πλανήτη Άρη που ονομάζεται “Oxia Palus” η οποία έχει γεωγραφικό μήκος 0 και γεωγραφικό πλάτος 0. Το σημείο αυτό, θεωρείται από τους επιστήμονες το σημείο εκκίνησης για τον υπολογισμό του χρόνου στον Άρη.

Το φουτουριστικό σπορ διθέσιο coupe πρωτότυπο είχε παρουσιαστεί στην έκθεση του Παρισιού και ήταν πλήρως λειτουργικό. Σχεδιασμένο από τον Gerard Welter, το Oxia διέθετε τον χαρακτηριστικό σχεδιασμό της Peugeot με λεπτά μπροστά φωτιστικά σώματα, με το σήμα να βρίσκεται στο κέντρο της γρίλιας.

Peugeot Oxia Concept (7)

Η Peugeot θέλησε να δημιουργήσει ένα πρωτότυπο που να προσφέρει κάθε ελευθερία, με το εσωτερικό του να συνδυάζει τη λειτουργικότητα και την κομψότητα. Το τελευταίο σχεδιάστηκε για να ανταποκριθεί στις σπορ απαιτήσεις της οδήγησης αλλά και στις μελλοντικές εξελίξεις των επικοινωνιών, προσφέροντας καλή κυκλοφορία του αέρα και άριστη ακουστική.

Το Oxia Concept ήταν εξοπλισμένο με μια μονάδα επικοινωνίας που συνδεόταν με τηλέφωνο και υπολογιστή. Αυτός έλεγχε τον κλιματισμό, ενώ είχε πρόσβαση και σε μια βάση δεδομένων με ταξίδια, έχοντας παράλληλα και δυνατότητες πλοήγησης.

Peugeot Oxia Concept

Το αμάξωμα του ήταν ελαφρύ, κατασκευασμένο από carbon και στο πίσω μέρος υπήρχε μια μεγάλη αεροτομή που κρατούσε την ουρά του αυτοκινήτου κολλημένη στον δρόμο. Σε ότι αφορά τον αεροδυναμικό του συντελεστή, αυτός ήταν 0,30 Cd.

Μηχανικά φορούσε έναν τwin-turbo 24βάλβιδο V6 2,85 λίτρων κινητήρα απόδοσης 680 ίππων στις 8.200 σ.α.λ με 985 Nm ροπής στις 4.500 σ.α.λ. Ο κινητήρας ήταν τοποθετημένος στο κέντρο με τη κίνηση να στέλνεται σε όλους τους τροχούς μέσω ενός 6-τάχυτου μηχανικού κιβωτίου. Να σημειωθεί πως το πρωτότυπο η Peugeot το είχε εξοπλίσει και με σύστημα τετραδιεύθυνσης.

Peugeot Oxia Concept (6)

Ζύγιζε 1.250 κιλά και είχε μήκος 4.610 mm, πλάτος 2.020 mm, ύψος 1.130 mm, έχοντας τελική ταχύτητα 348 χλμ/ώρα. Δυστυχώς δεν πέρασε ποτέ στη παραγωγή.