bmw-psa

Σύμφωνα με πληροφορίες του Bloomberg, η συνεργασία που έχει μέχρι το 2016 η BMW και η PSA Peugeot Citroen για ανάπτυξη μικρών βενζινοκινητήρων δεν θα ανανεωθεί πέραν της λήξης της.

Η BMW, δεν χρειάζεται πλέον την συνεργασία καθώς αναπτύσσει η ίδια τους αρθρωτούς τρικύλινδρους, τετρακύλινδρους και εξακύλινδρους κινητήρες της ενώ η Peugeot αρχίζει να στενεύει τους δεσμούς της με την General Motors με στόχο την παρουσίαση των πρώτων καρπών της συνεργασίας τους περί το 2016.

Η συνεργασία των δύο ομίλων, ξεκίνησε το 2002 όταν η BMW και η Peugeot συμφώνησαν να εξελίξουν και να παράγουν περίπου 1.000.000 μικρούς κινητήρες βενζίνης. Αργότερα, σε αυτή τη συμφωνία πρόσθεσαν και σχέδια κοινής εξέλιξης υβριδικών κινητήρων αλλά αυτά τα σχέδια πήραν «άσχημη» τροπή όταν η Peugeot ξεκίνησε τη συνεργασία της με την GM στις αρχές του 2012. Οι κινητήρες που κατασκευάστηκαν, χρησιμοποιήθηκαν από την BMW στο MINI ενώ από γαλλικής πλευράς στα περισσότερα μικρό-μεσαία μοντέλα της Peugeot και τα DS4 και DS5 της Citroen.

Οι εκπρόσωποι των εταιριών αρνήθηκαν να σχολιάσουν επί του θέματος καθώς οι συζητήσεις δεν έχουν πάρει ακόμα δημόσιο χαρακτήρα και περιορίστηκαν στο να επαναλαμβάνουν πως η συνεργασία εκτείνεται μέχρι το 2016 και μετά από αυτό τίποτα δεν είναι οριστικό. Η Peugeot ξέρουμε πως εξελίσσει και θέλει μέχρι το 2017 να παρουσιάσει τους νέους diesel της (DV-R) με ακόμα χαμηλότερες εκπομπές CO2 και ακόμα χαμηλότερη κατανάλωση που θα αντικαταστήσουν τα υπάρχοντα σύνολα 1,4 και 1,6 λίτρων. Τα σχέδια αυτά, αποτελούν επένδυση της τάξης των 60 εκατομμυρίων ευρώ ενώ οι κινητήρες αυτοί θα παράγονται σε δύο εργοστάσια στη Γαλλία.

[Πηγή: Bloomberg]