2014-mitsubishi-mirage-es-grille-and-badge-photo-510278-s-1280x782

Η Mitsubishi Motors Corp. πλησιάζει στην οριστική απόφαση για το σχέδιο που έχει να συγκεντρώσει 2 δις δολάρια μέσω της δημόσιας προσφοράς νέων μετοχών. Στόχος Νο2 αυτού του σχεδίου, είναι η μείωση της τιμής των προνομιούχων μετοχών που έχουν στο χαρτοφυλάκιό τους κάποιες άλλες εταιρίες της Mitsubishi.

Ο Γιαπωνέζος κατασκευαστής θα ανακοινώσει το πλάνο αυτό μετά την δημοσίευση των οικονομικών αποτελεσμάτων του στο τέλος του Οκτωβρίου, με την δημόσια προσφορά να λαμβάνει χώρα το πρώτο τρίμηνο του 2014. Τίποτε ωστόσο δεν είναι οριστικό καθώς ο κατασκευαστής ψάχνει ακόμα τρόπο να συγκεντρώσει κεφάλαιο ενώ παράλληλα θα χειριστεί το θέμα των προνομιούχων μετοχών.

Η δημόσια προσφορά, αν τελικά προχωρήσει το πλάνο, θα είναι μέρος αναδιάρθρωσης που περιλαμβάνει εταιρίες όπως η Mitsubishi UFJ Financial Group Inc, η Mitsubishi Heavy Industries Ltd και η Mitsubishi Corp. Οι προαναφερθείσες εταιρίες, που έσωσαν από την χρεοκοπία το τμήμα αυτοκινήτων το 2004-2005, έχουν “ξεμείνει” με μετοχές αξίας δισεκατομμυρίων που δεν παράγουν μερίσματα.

Η κίνηση είναι απαραίτητη πριν γίνουν φυσιολογική εταιρία ξανά ή πριν βγουν από το mode έκτακτης ανάγκης

Είπε ο Koichi Sugimoto, ένας αναλυτής της BNP Paribas.

Οι εταιρίες που αναφέρθηκαν παραπάνω, είναι μερικές από τις εκατοντάδες ανεξάρτητες επιχειρήσεις με το όνομα Mitsubishi. Αυτές που έσωσαν την εταιρία κατασκευής αυτοκινήτων, έψαχναν εδώ και καιρό να μετατρέψουν τις μετοχές τους καθώς επειδή είναι προνομιούχες, ούτε μερίσματα δίνουν ούτε δικαιώματα ψήφου.

Παρότι το σχέδιο θα οδηγήσει σε πτώση της αξίας της μετοχής της Mitsubishi, η εταιρία οφείλει την ύπαρξή της σε άλλες επιχειρήσεις των οποίων η βοήθεια έφτασε το ένα τρις Yen στα μέσα της προηγούμενης δεκαετίας. Ο κατασκευαστής αυτοκινήτων, χρειαζόταν διάσωση όταν παραδέχθηκε πως κάλυπτε κατασκευαστικά ελαττώματα για περισσότερες από δύο δεκαετίες που οδήγησαν σε σημαντική πτώση των πωλήσεων από την οποία η Mitsubishi δεν έχει ανακάμψει ακόμα. Τα πράγματα φαίνεται να βελτιώνονται τελευταία, με την απόφαση του πρωθυπουργού να κάνει το Yen πιο αδύναμο, κάτι που έχει αυξήσει, έστω και τεχνητά την κερδοφορία των Γιαπωνέζων εξαγωγέων. Το περασμένο έτος, η αυτοκινητοβιομηχανία ξεκίνησε την παραγωγή και σε τρίτο εργοστάσιο στην Ταϊλάνδη ώστε να καλύψει την αυξημένη ζήτηση στην Ν.Α. Ασία. Στοχεύει δε σε διπλασιασμό των πωλήσεων στην Κίνα και την Ιαπωνία ενώ μην ξεχνάμε πως η Mitsubishi συνεργάζεται με την Nissan για την ανάπτυξη οχημάτων με μικρούς σε κυβισμό κινητήρες.

[Πηγή: Bloomberg]